Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #17  
Vechi 03.10.2010, 02:27:00
nereprezentativ nereprezentativ is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.09.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 8
Implicit

Am inteles un pic mai bine subiectul "validitatii botezului" in Biserica Ortodoxa si tot odata am descoperit niste articole despre iconomie. Multumesc mult.

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
Noi intelegem prin aceste cuvinte ca prima conditie a intrarii in Rai este sa te botezi. Fara botez nu ajungi acolo...
Eu as fi mai permisiv. As putea sa aduc exemple (talharul de pe cruce, Avraam "a crezut pe Dumnezeu si i s-a socotit ca dreptate"). Insa acestea sunt exceptii, si personal nu "m-as risca".

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
nici un NP nu mi-a explicat bine ce se intampla cu tinerii care nu s-au botezat si au murit....
Nu cred ca se gaseste vre-o referire directa la acest subiect in Biblie. Presupun ca este asa fiindca nu este un subiect esential pentru mantuire la fel cum de exemplu nu este nici lungimea zilelor din Geneza 1 (zi, epoca etc). Ce urmeaza este felul incare inteleg eu personal, ca si credincios membru al Bisericii Baptiste fara vre-o educatie teologica formala si fara vre-o "functie" in aceasta biserica.

Daca este vorba despre tineri care au inteles mesajul Scripturii, au inteles ca sunt pacatosi si ca Dumnezeu le ofera posibilitatea mantuirii prin Iisus Hristos si o accepta intelegand totodata restrictiile pe care aceasta acceptare o impune atunci as zice ca sunt mantuiti dar sa faca bine sa se boteze cu prima ocazie.

Daca au inteles mesajul, au "acceptat" jertfa lui Iisus Hristos ca plata pentru pacatele lor dar nu accepta "restrictiile" (botez, membru intr-o Biserica, incercarea trairii unei vieti placuta lui Dumnezeu etc) atunci as zice "RISC MAXIM". Foarte posibil ca ei sa fie cei despre care in pilda semanatorului spune ca au cazut in locuri stancoase si s-au uscat repede.

Daca nu sunt destul de maturi astfel incat sa inteleaga mesajul evangheliei intr-un mod personal (adica faptul ca se refera la pacatul LOR) atunci ei nu intra nici in cazul Romani 1:19 (unde ni se ofera raspusul la intrebarea "dar despre cei care de-a lungul intregii vieti nu aud mesajul scripturii" - nu au nici o scuza pentru ca Dumnezeu se descopera prin natura) as spune ca au aceeasi soarta cu cei care mor in primele zile dupa nastere sau chiar inainte (avortati). Care este aceea ? Nu poate stii nimeni sigur. Unii spun ca ei sunt mantuiti (Jhon Piper , Jhon McArthur). Poate ca nu sunt. Stim insa ca Dumnezeu este 100% dreptate, si oricare ar fi decizia lui ea este una dreapta, fie ca ne place, fie ca nu. Imi dau seama de tragedia unei familii pentru care raspunsul la intrebarea aceasta are aplicatie personala.


Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
Unii NP spun ca nu exista asa ceva decat in imaginatia BO...tu esti primul care vb despre "pacatul Adamic"...interesant.
Despre acest pacat vb Pavel in Roma 5,12 si loc paralele...parca.
Stim ca plata pacatului este moartea. Daca nu exista acest pacat atunci de ce mor bebelusii ? Un comentariu mai putin teologic pe care l-am auzit/citit (nu mai stiu) odata era: "a vazut vre-odata cineva o fiinta mai putin egoista si mai putin absorbita de nevoile sale ca un bebelus?"
Dupa cunostinta mea, nici una dintre cele trei culte NP cu care sunt familiar (baptisti, penticostali, crestini dupa evanghelie) nu neaga existenta pacatului originar.


Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
... ma mir!!! pana acum toti NP s-au tinut sfinti si s-au supranumit "pocaiti"...
Din perspectiva vesniciei suntem sfinti prin jertfa Domnului Iisus care a platit pretul pentru toate pacatele noastre. Daca vorbim despre timpul prezent si "zicem ca nu avem pacat, ne amagim pe noi insine si adevarul nu este in noi" (1Ioan1:8). Tocmai de aceea trebuie sa ne "pocaim". Probabil NP au fost numiti asa datorita insistentei pentru necesitatea pocaintei personale vs. increderea intr-o mantuire "generala" a unei anume categorii de oameni (membrii intr-o anumita Biserica, membrii ai unui anumite natii, etc).

As spune ca denumirea de "pocait" se aseamana cu "nigger" pentru negrii din SUA. Este folosita cu sens peiorativ de populatia majoritara, dar a fost adoptata si de minoritari. Daca vreti, denumirea de "neoprotestanti" este echivalentul lui African-American .

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
NU...CREDINTA+FAPTE BUNE+HARUL SFINTITOR= MANTUIREA. (botezul este una din cele 7 sf. taine ale Bisericii prin care se administreaza harul sfintitor.
Priceput. Cum spuneam, personal cred ca in esenta nu este o diferenta majora. E foarte posibil ca teologii de ambele parti ale baricadei sa nu fie de acord cu mine. Ce e sigur este ca majoritatea credinciosilor nu sunt teologi de meserie.

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
Tu nu esti sectar, esti NP... fanaticii, habotnicii si oamenii mandri sunt SECTARI (in viziunea mea).
Daca NP nu ar fi atat de indoctrinati ar vedea ca si Faptele sunt o conditie a mantuirii... insa trebuie sa se faca o diferenta intre "faptele Legii Vechi" care nu mantuiesc , si faptele bune pe care le cere D-zeu omului la a doua lui venire: Vezi Matei 25, 3146.
Din perspectiva NP in viata credinciosului mantuit (*) exita o lucrare de "sfintire" pe care o face Duhul Sfant. Aceasta are loc de-a lungul vietii lui si roadele ei sunt faptele bune. Daca roade nu exista, atunci lucrarea de sfintire nu exista deci credinciosul nu este mantuit. Si stim ca exista si din acestia pentru ca "si demonii cred, si tremura!" (Iacov2:19). Insa cine oare poate judeca care sunt faptele bune venite dintr-o credinta reala ? Numai Dumnezeu insusi! Sigur exista atei/necrestini (musulmani etc) care fac mai multe fapte bune decat multi crestini.

NP mai cred ca rasplata credinciosului va fi direct proportionala cu aceste fapte. Exista si varianta mantuirii "ca prin foc" (1Cor.3:15). Sa nu ne bizuim pe ea insa...

(*) Stiu ca "credinciosul mantuit" este un concept ciudat pentru crestinii Ortodocsi. Nu intra in tema discutiei de aici si de aceea nu expun mai pe larg.
Reply With Quote
 



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului alynna Biserica Ortodoxa Romana 22 10.05.2013 08:28:51
Care este sensul Botezului Domnului? Florin-Ionut Botezul 33 07.01.2013 15:38:30
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi georgeval Botezul 22 21.02.2012 23:08:48
Taina Botezului în Filocalie NECTARIE Botezul 6 23.11.2011 15:34:34