Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
așa cum vedem că suferă Martorii lui Iehova, care, ca și dv, nu cred în pururea fecioria Maicii Domnului, ci cred într-o Descendență la modul propriu.
|
Nu știu ce înțelegeți dvs. prin "Descendență la modul propriu", însă dacă aceasta înseamnă cumva o naștere în urma legăturii maicii Domnului cu Iosif, vreau să neg cu hotărâre o atare teorie pusă în cârca adventiștilor!
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Deci, sfințenia nu constă în a face cât mai mulți copii, ci a face voia Domnului, care poate fi specială pentru persoane speciale, alese de El. Foarte mulți sfinți și sfinte nu au nici măcar un copil după trup.
|
Nici n-am afirmat că sfințenia ar consta în facerea de copii mulți, de asemenea știu că au existat destui sfinți celibatari. Nu uitați însă că sf. Maria era angajată într-o legătură sfântă a căsătoriei și în calitate de soție avea obligații ce decurg din aceasta.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
În ceea ce privește a doua întrebare: obligația conjugală este față de soțul care cere aceasta. Este permis ca soții să se abțină de la relații matrimoniale dacă amândoi doresc aceasta, în special din iubire față de Domnul.
|
Adevărat, prin consens poate exista o abstinență temporară, aceasta nu explică abstinența permanentă (atenție: când vorbim de o căsătorie, nu de un celibat!). Chiar Scriptura pomenește de o asemenea abstinență
temporară:
"
Să nu vă lipsiți unul de altul, decât cu bună învoială pentru un timp, ca să vă îndeletniciți cu postul și cu rugăciunea, și iarăși să fiți împreună, ca să nu vă ispitească satana, din pricina neînfrânării voastre." (
1 Cor.7,5)
Dar observați că și în acest caz, Cuvântul Domnului sfătuiește (ca să nu zic
poruncește) să nu ne lipsim (
άποστερέω = a lipsi, a jefui de) privilegiile intime ale căsătoriei.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Un număr destul de mare de sfinți, unii regi, au urmat acest fel de căsătorie, căreia i se mai spune "căsătorie albă" sau "iosefină".
|
Acum haideți să nu amestecăm lucrurile. Căsătoriile formale dictate de rațiuni politice nu intră în cadrul discuției noastre. Să nu uităm că atât Maria cât și Iosif erau niște sfinți adevărați ce au pus la baza logodnei lor afecțiunea și iubirea reciprocă nu niște interese politice.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
În sfârșit, ortodocșii mai au un argument suplimentar: după părerea lor, Iosif nu a fost soțul Mariei, iar Sfânta Familie nu a existat. Legătura lor a fost de logodnă. Iar într-o logodnă nu numai că nu există "obligație conjugală", ci legătura trupească este oprită.
|
Dacă nu se renunță la acest "argument", legătură lor tinde să devină un
concubinaj, care știm că în Scriptură este echivalat cu curvia! Sper că nici un ortodox n-ar dori să se creadă așa ceva despre maica Domnului și sf. Iosif