![]() |
![]() |
|
#71
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Nu am spus ca sunt morti ci adormiti. Este termenul prin care Scriptura ii defineste pe cei care au trecut prin moartea fizica. Desigur ca sunt vii in spirit. Nu e nici o confuzie. Citat:
Doar n-am sa intreb iar ca fraierul despre argumente... Citat:
M-as mira ca vreun crestin sa creada asa ceva... Citat:
Sau cred ca pacatele ei au fost iertate prin Jertfa Domnului Isus? Citat:
Dumneavoastra credeti ca Maica Domnului e faptura cea mai strans unita cu Hristos iar eu nu am nici un motiv sa ma indoiesc de aceasta. |
#72
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cu toate astea, gruparea religioasa din care faceti parte, nu-i acorda nici macar vreun imn de lauda si multumire macar cu ocazia sarbatorilor Ei, daca tot ni L-a nascut pe Cel ce ne mantuieste. Daca ziceti ca rugaciuni de cerere sa se roage lui Hristos nu faceti ca de rugat, nu va rugati "adormitilor", macar de lauda si multumire ii aduceti? Nu stiu daca sesizati, dar va contraziceti flagrant. Ziceati anterior ca nu va rugati "celor adormiti", iar acum ziceti ca Maica Domnului e vie. Imi suna a "struto-camila adventisto-penticostala". Adventistii sunt cei care sustin ca Maica Domnului e "adormita", in stare de inconstienta, de aceea ziceam ca doar ruptura cauzata de pacat da aceasta stare de a fi rupt/inconstient de Dumnezeu, ceea ce ar fi absurd sa credem despre Maica Domnului. Postarea era si pentru Tricesimus, dar vad ca a fost banat din nou. Deci cum poate fi? Ori e Vie si participa prin har la viata Sfintei Treimi, ori "doarme" linistita in vreun dormitor ceresc, fara sa stie ce mai e pe pamant(Doamne iarta-ma!). Ori e Vie si empatica in duh, suferind laolalta cu toti suferinzii lumii care o roaga sa nu-i uite in rugaciunile Ei catre Hristos, ori e "adormita" si n-are cum sa-i pese. Ori e in comuniune cu Hristos si deci vorbeste cu El, ori nu e in comuniune pt. ca e "adormita" (de parca, in preajma lui Dumnezeu, sufletul cuiva poate ramane "adormit" si impasibil). Si de n-ar fi Vie, tot nu inteleg motivul pentru care np. nu o cinstesc, nu-i dedica laude, imnuri, rugaciuni de multumire! De aceea v-am intrebat, daca ati fi trait pe vremea apostolilor, i-ati fi adus laude si multumiri pt. ce a facut pt. noi. Ati raspuns un Da categoric, insa cu toate astea, dupa "adormirea" Ei, nu i le mai aduceti? sau cum? Are gruparea penticostala macar imnuri de lauda adresate Ei? De aceea ziceam ca daca dvs. nu vi se pare nimic suspect ca Maica Domnului nu are un cult al Ei, in cadrul confesiunii penticostale, in ortodoxie, asa ceva e de neconceput. Oriunde e cinstita Maica Domnului cum se cuvine, oriunde e laudata si i se canta imnuri de multumire, acolo e obligatoriu si Hristos. |
#73
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De data asta nu m-am contrazis de loc. Cititi mai cu atentie postarile mele! A "adormi" nu inseamna a fi in stare de inconstienta. Scriptura foloseste acest termen „a adormi” cu sensul de „a muri” fizic.Faptele apostolilor 13:36/ 1 Corinteni 15:6/ 1 Tesaloniceni 4:13 Sufletul insa este viu si dupa moartea fizica. Maica Domnului este vie in ceea ce priveste duhul macar ca a murit in ceea ce priveste trupul. Asa credem noi. Asa cum v-am spus, eu nu stiu ce cred ortodocsii in aceasta privinta. Din ce-mi scrieti incep sa cred ca dumneavoastra considerati ca ea nu a murit fizic, nu stiu. Iarasi pare ca dumneavoastra credeti ca n-a facut nici un pacat in timpul vietii pamantesti, nu stiu. Eu cred ca a adormit (murit) dupa trup dar ca este vie in duh. La fel ca si apostolii, ca martirii si ca toti crestinii de-a lungul veacurilor. Macar ca toti cei din Biserica lui Hristos de 2000 de ani incoace sunt vii in ceea ce priveste duhul, exista o linie fina de demarcatie intre cei care sunt vii in trup si cei care sunt morti in trup. Neoprotestantii nu cred ca noi avem voie sa comunicam cu cei adormiti. Ei sunt morti in trup. Citat:
Sper sa o fac cand voi ajunge in ceruri, Doamne ajuta. Dupa cum am afirmat neoprotestantii nu au legaturi cu cei adormiti. Nu se roaga lor, nu le aduc laude sau multumiri. Credinta neoprotestanta e mai simpla, doamna. Nu are farmecul si misterul ortodoxiei. Noi nu cantam imnuri nici apostolilor, nici Maicii Domnului. Ii cantam si ne rugam doar lui Dumnezeu. Last edited by penticostalul; 21.06.2011 at 20:59:04. |
#74
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca n-are farmecul si misterul ortodoxiei, atunci, va rog frumos, macar nu mai ziceti ca ori ca esti baptist, ori penticostal, ori adventist, ori ortodox, tot aia e. Nu e deloc tot aia! Absolut deloc! Una e credinta celor ce o cinstesc pe Maica Domnului si alta e credinta celor ce nu-i aduc nici o lauda, nici o multumire, nici un imn, nici o cantare, nici o amintire, nici o sarbatoare, nimic. Una e credinta celor ce stiu ca Maica Domnului e Vie si se roaga pt. noi si alta e credinta celor care refuza taina si misterul. Daca realitatile dumnezeiesti n-ar fi taine adanci si ar putea fi intelese rational, atunci n-ar fi nevoie de credinta. Daca cumva va intereseaza, poate n-ati stiut ca exista cineva care se infricoseaza cu frica mare de Maica Domnului, prezenta in casele si in bisericile ortodoxe prin icoanele Ei si rugaciunile catre Ea. Daca e cineva care are interes ca oamenii sa nu-i ceara Maicii Domnului sa se roage pentru noi, o face pentru ca stie ca rugaciunea Ei ii surpa toate capcanele perfide. (Ghiciti personajul ![]() Despre adormirea Maicii Domnului va scriu mai jos: Cand a binevoit Hristos, Dumnezeul nostru, sa ia la Sine pe Maica Sa, atunci cu trei zile mai inainte, a facut-o sa cunoasca, printr-un inger, mutarea ei de pe pamant la viata cea cereasca. Deci, instiintandu-se Nascatoarea de Dumnezeu despre aceasta, s-a bucurat, cu bucurie mare, si s-a suit degraba in Muntele Maslinilor, ca sa se roage. S-a intors, apoi, acasa si a pregatit toate cele de ingropare, incredintand, pe vecine ca, mutandu-se in ceruri, nu numai pe ele nu le va uita, ci pe toata lumea o va cerceta si o va ocroti. Si a impartit vaduvelor sarace vesmintele sale. Si a luat, apoi, iertaciune de la toti si, culcandu-se pe pat, a facut rugaciune pentru intarirea lumii si pentru vietuirea in pace. Si, binecuvantand pe toti cei de fata, si-a dat sufletul in mainile Fiului si Dumnezeului ei. Si multe vindecari s-au impartit tuturor celor bolnavi, prin binecuvantarea ei. Si, s-a facut, atunci, tunet mare si au venit de la marginile lumii, ca pe niste nori, toti Apostolii lui Hristos, la casa Maicii Domnului din Ierusalim. Si, incepand Petru cantarea cea de ingropare, Apostolii au ridicat patul si au petrecut, pana la mormant, trupul cel primitor de Dumnezeu. Si, sosind in satul Ghetsimani si asezand in mormant trupul Maicii Domnului, Apostolii au zabovit, acolo, inca trei zile, asteptand pe Apostolul Toma, care din dumnezeiasca randuiala, lipsea. Si, sosind, Toma Apostolul era intristat, ca nu se invrednicise sa vada, si el, chipul adormit al Maicii Domnului, ca si ceilaiti Apostoli. Deci, s-a deschis, cu hotarare de obste, mormantul, pentru el. Si, daca s-a deschis, s-au minunat, ca au aflat mormantul fara sfantul ei trup si era numai giulgiul lasat, ca mangaiere si marturie nemincinoasa a mutarii Nascatoarei de Dumnezeu, cu trup cu tot, la ceruri. Pe scurt, dupa credinta Sfintei Biserici, la Adormirea Maicii Domunului, trupul ei n-a cunoscut putrezirea, care vine dupa moarte, nici n-a ramas in mormant. Este ceea ce a zis Hristos prin cuvintele: „Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce ascultă cuvântul Meu și crede în Cel ce M-a trimis are viață veșnică și la judecată nu va veni, ci s-a mutat de la moarte la viață” Maica Domnului, cu trupul schimbat, viu si proslavit, a fost mutata, cu trup cu tot la ceruri, ca o parga a intregii omeniri. Dar, spre deosebire de Mantuitorul, ea a fost dusa la ceruri de ingeri, nu prin puterea ei, ca Mantuitorul. Si acolo se roaga de-a pururi pentru noi. Sa avem mare incredere in rugaciunea ei, ca ea singura poate vorbi lui Dumnezeu, ca o mama unui fiu al ei. Dumnezeului nostru slava! Mai multe date despre mormantul unde a fost pusa si alte detalii despre Adormirea Maicii Domnului aici: http://www.crestinortodox.ro/biseric...lim-96604.html In Lucrarea "Euthymiaca historia", se descrie momentul cand imparatul bizantin Marcian (450-457) si sotia sa Pulheria i-au cerut patriarhului Iuvenal al Ierusalimului, la Sinodul al IV-lea Ecumenic de la Calcedon (451), Moastele Nascatoarei de Dumnezeu. Iuvenal le-a raspuns ca, "la trei zile dupa adormire, trupul Sfintei Fecioare a fost ridicat la cer, in Mormantul din Gradina Ghetsimani gasindu-se doar acoperamantul ei", care a fost dus apoi in Biserica Vlaherne din Constantinopol. Hristos Domnul sa ne lumineze pe toti! Last edited by delia31; 21.06.2011 at 22:19:59. |
#75
|
|||
|
|||
![]()
Delia eu propun sa ii dai o mma de bataie ca vad ca nu intelege de vb buna. Explicai mai in detakliu ca nu ai voie sa comunici cu mortii decit daca sint sfinti. Si din moment ce nu se roaga si nu lauda fecioara poate ar trebui sa nu se mai roage nici ca Dumnezeu ..daca tot e gresit nu>???
|
#76
|
|||
|
|||
![]()
e cam ca in povestea aia cu iepurele si broasca testoasa
|
#77
|
|||
|
|||
![]()
Aia cu ingerul inainte cu 3 zile este din apocrifa Evanghelia Mariei lucru care dupa canoane nu e biblic dar in schimb e dogmatic , deci inseamna ca ortodoxia umbla cu doua masuri, daca tot e adevarata ar trebui canonizata si gata.
caci pe fratii intru Hristos din alte culte nu ii poti conmvinge cu apocrife ci doar cu biblia nu? |
#78
|
|||||||||
|
|||||||||
![]() Citat:
Citat:
Unde vedeti aici ca ar fi orientat impotriva oamenilor? Citat:
Citat:
Biserica nu mai are nici o "particica" (dupa intelegerea dvs.) care sa fie "Stalp si temelie a adevarului"? Citat:
Citat:
Bisericile intre care nu exista cominiune euharistica nu pot face parte din aceeasi Una Biserica. Si in mod clar, nu poate fi comuniune intre bisericile traditionale si cele neoprotestante avand in vedere pozitia diametral opusa in aceasta chestiune. Citat:
Incapatanarea cu care refuza adevarul sa faca oare parte din "roadele Duhului" pe care le reclama sub alte aspecte? Citat:
Sunt ei sau nu parte a Bisericii? Sunt sau nu de la Dumnezeu invataturile lor? Pentru ca ei zic ca sunt. Citat:
Sunt ei in inselare sau penticostalii care il considera inca activ si autentic? |
#79
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Răspuns: Mă lepăd, și îi blestem pe ei. Este vorba despre oameni. In cazul in care eu as dori sa trec in Biserica Ortodoxa va trebui mai intai sa-mi blestem copiii, parintii si prietenii pe care ii am in Biserica Penticostala. Nu as vrea sa insist pe aceasta tema delicata. Mi-am exprimat deja punctul de vedere: ar trebui lucrat putin la text. Citat:
El, cel care are dreptate prefera insa sa spuna: "Eu singur am dreptate, pe voi toti ceilalti va va lua dracu". Doar asta e problema. Citat:
Citat:
Cred ca avem multe de facut fiecare in bisericile noastre. Cred ca adevaratii crestini sunt una in Duhul, fie ca sunt penticostali sau ortodocsi. Cred ca vom fi una in ceruri. Pentru ce s-ar mai da lupte seculare pentru o unitate vizibila cand oricum fiecare biserica are in sanul ei un mare procent de (practic) atei? Haideti sa presupunem (prin absurd) ca in 2015 Bisericile catolice, ortodoxe protestante si neoprotestante ar fi toate in comuniune. Toate ar accepta o singura invatatura (ortodoxa, normal) si s-ar impartasi din acelasi potir. Credeti ca aceasta ar putea fi numita Biserica lui Hristos? Cu 50% crestini de Paste si de Craciun, care beau nelegiuirea ca apa si se numesc crestini doar pentru ca nu sunt musulmani? Biserica lui Hristos este formata din oameni care s-au convertit la Dumnezeu, care il iubesc, care, chiar daca mai pacatuiesc, se pocaiesc de pacat si incearca sa urmeze Calea Domnului. Niciuna dintre confesiuni nu are toti membri ei la standardele Bisericii. Iar uniunea dintre ele nu ar rezolva in nici un fel problema. Eu nu sunt adeptul ecumenismului in sensul unirii bisericilor si nu cunosc vreun neo protestant care sa creada in acest tip de ecumenism. Last edited by penticostalul; 22.06.2011 at 06:57:08. |
#80
|
||||
|
||||
![]()
[quote=penticostalul;371021]Întrebare: Te lepezi de toți mai marii eresurilor, și împreună și împreună cu aceia și de adunarea, obiceiurile și de toți învățătorii lor, și ca pre niște protivnici sfintei Biserici a răsăritului, îi blestemi pe ei?
Răspuns: Mă lepăd, și îi blestem pe ei. Este vorba despre oameni. In cazul in care eu as dori sa trec in Biserica Ortodoxa va trebui mai intai sa-mi blestem copiii, parintii si prietenii pe care ii am in Biserica Penticostala. Nu as vrea sa insist pe aceasta tema delicata. Mi-am exprimat deja punctul de vedere: ar trebui lucrat putin la text. QUOTE] Ar trebui intr-adevar lucrat putin la text. Imi dati voie sa intreb intai cum se lucreaza la un alt text? Sa zicem de ex. 1Corinteni 5. Ce inteleg neoprotestantii din cuvintele apostolului Pavel atunci cand le zice in legatura cu un incestuos: „pe unul ca acesta să-l dați Satanei spre pieirea trupului, pentru ca sufletul să se mântuiască în ziua Domnului Iisus” ? Intrebarea este: se refera apostolul la oameni sau nu? ( lasam felul pacatului la o parte). Daca ati fi trait pe vremea apostolului Pavel si ati fi fost un cetatean din Corint, eventual ruda cu incestuosul, ce ati fi facut? Dar din cuvintele aceluiasi apostol Pavel din 1 Timotei 1-20? „Când am plecat în Macedonia te-am îndemnat să rămâi în Efes ca să le poruncești unora să nu învețe învățături străine .... Pe aceasta (credinta si constiinta buna) lepădând-o unii, și-au pierdut credința ; între ei sunt Imeneu și Alexandru, pe care i-am dat Satanei ca să se'nvețe să nu blasfemieze". Ce intelegi tu ca a facut Apostolul Pavel cand zice ca i-a dat satanei pe Imeneu si Alexandru? Sau la ce se refera in Galateni 1,9 cand zice „anatema sa fie”? „Dacă cineva vă propovăduiește altceva decât ceea ce ați primit, anatema să fie” Se refera sau nu la oameni? Daca n-ai stiut, semantic vorbind, expresia „a da satanei”, adica „a anatemiza”, „a blestema” inseamna a exclude temporar, a excomunica pt. o vreme. Sensul propriu al cuvantului „anathema”, in greca veche, desemneaza ceva care a fost separat spre a fi ridicat mai tarziu. Cuvantul este compus din "ana" - o prepozitie ce indica o miscare ascendenta -, respectiv "thema" – parte separata. Adica a exclude in sensul de a separa ceva stricat, putred pentru a nu se strica si celelalte parti. Daca e un mar stricat intr-un cos cu mere, trebuie scos afara pt. a nu se strica toate merele. Cel anatemizat e exclus pedagogic pt. o vreme, rastimp in care sa se roage, sa se roagea , sa se gandeasca , sa se gandeasca si iar sa se gandeasca si iar sa se roage pt. ca in cele din urma, daca se va ruga SINCER lui Hristos sa-si doreasca singur si de buna sa nu ramana in afara Bisericii lui Hristos. E preferabil sa fie cineva exclus provizoriu in aceasta viata pt. ca in acest rastimp sa-i pice fisa ca e in inselare, decat cand va fi prea tarziu. Mantuitorul ne-a spus niste cuvinte care pe multi trebuie sa ne puna pe ganduri. El a zis printre altele : In ziua aceea a judecatii multi Imi vor zice : "Doamne, Doamne ! Oare nu in numele Tau am proorocit, si nu in numele Tau am scos demoni si n-am facut noi atatea minuni in numele Tau ? Se vor apara oamenii. Si atunci Hristos le va zice : Niciodata nu v-am cunoscut pe voi ! Departati-va de la Mine, blestematilor, voi, cei ce lucrati faradelegea (Matei 7, 22-23). Cumplit raspuns ! Naucitoare cuvinte! Devastatoare! Sa credem ca vestim evanghelia in numele lui Hristos dar de fapt sa fim in inselare iar la Judecata, Hristos sa ne zica: „niciodata nu v-am cunoscut pe voi! Departati-va de la Mine blestematilor!” Incredibil! Observatie importanta: Hristos nu se refera aici la oameni imorali si pacatosi, ci la oameni care au fost preocupati sa propovaduiasca Evanghelia Lui, oameni care au crezut ca i-au scos pe demoni cu puterea lui Hristos, cand de fapt nu a fost asa. Nu sunt oare excluderile, excomunicarile, anatemele, nu sunt oare toate acestea avertismente si semnale de alarma ? Ce preferam? sa ramanem in Biserica lui Hristos din care absolut sigur nu lipseste Maica Domnului sau sa ramanem intr-o adunare in care Maica Domnului e absenta dar ne amagim ca e Hristos acolo? Cine Il cunoaste pe Hristos, o cunoaste si pe Maica Domnului in duh. Cine sunt aceia care sunt convinsi acum ca scot demoni in numele Lui si carora Hristos le va zice la Judecata „duceti-va de la Mine blestematilor! Niciodata nu v-am cunoscut pe voi”, desi voi ziceti ca in numele Meu ati scos demoni? Dintre cei care au scos demoni in numele Lui, pe cine va cunoaste si pe cine nu va cunoaste Hristos la Judecata? Ii va cunoaste pe cei ce vor s-o cunoasca si pe Maica Domnului (daca desigur au respectat toate criteriile de mantuire)? Dar pe cei ce nu vor s-o cunoasca si pe Maica Domnului, minunile Ei si facerile Ei de bine? Oare acelora ce le va zice? Veniti la Mine binecuvantatilor, ca desi nu ati vrut s-o cunoasteti si pe Maica Mea, voi ai Mei sunteti ca doar in numele Meu ati scos demoni si ati facut atatea fapte bune. Cum ne dam seama cine sunt cei ce acum Il propovaduiesc pe Hristos si scot demoni in Numele Lui, dar totusi la Judecata, Hristos le va zice: „nu va cunosc, departati-va de la Mine blestematilor?” |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Calatoria spre Ortodoxie si dinspre Ortodoxie | ioanna | Morala Crestina | 76 | 14.06.2015 08:40:05 |
Mic predicator penticostal!! | Templier Knight | Secte si culte | 35 | 20.12.2011 20:26:24 |
Sfatui-ti-ma, va rog! | smal27 | Generalitati | 46 | 24.10.2011 21:33:30 |
Ce îi determină pe unii ortodocși să treacă la culte neoprotestante? | elom | Secte si culte | 353 | 26.08.2011 13:18:45 |
|