![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu vad Biserica formata nici din adevaruri depozitate intr-o singura grupare. Eu vad Biserica fiind formata din oameni. Nu din adevaruri sau invataturi. Oamenii care formeaza Biserica sunt oamenii lui Dumnezeu. Ei s-au pocait de pacatele lor, cred in jertfa rascumparatoare a Fiului lui Dumnezeu si isi traiesc vietile spre Slava lui Dumnezeu. Da, pot fi ortodocsi sau penticostali sau lutherani sau catolici. Nu sunt ei vinovati ca acum zeci sau sute de ani liderii bisericilor lor s-au certat. Citat:
Din nefericire nu pot demonta cu argumente suficiente pozitia dumneavoastra. Ceea ce afirmati dumneavoastra de fapt este: daca un om a fost botezat ortodox poate sa nu dea doi bani pe credinta, Dumnezeu sau Biserica, poate sa se destrabaleze cum vrea, poate fi chiar si un criminal in serie. El este un madular bolnav. Poate se va insanatosi intr-o zi. Oricum, el face parte din Biserica lui Hristos. Asta credeti? Citat:
Eu ma cred parte a Bisericii Universale, a Bisericii lui Hristos, dar nu pe baza apartenentei la Biserica Penticostala, nici pe baza eforturilor mele personale. Cred ca apartin Bisericii lui Hristos pentru ca m-am pocait si continuu sa ma pocaiesc de pacatele mele, pentru ca cred ca Hristos a murit pe cruce pentru pacatele mele, pentru ca am fost botezat in Numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh, pentru ca citesc Biblia in fiecare zi cautand voia lui Dumnezeu pentru a o implini in viata mea, pentru ca ma rog si ma inchin cu bucurie lui Dumnezeu. Da, uneori fac eforturi pentru a implini poruncile Domnului dar NU eforturile mele in a fi un om moral imi dau dreptul sa fac parte din Biserica. Hristos prin jertfa Sa imi da acest drept. Mie si oricui crede in El si incearca sa implineasca poruncile Lui. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Si totusi................. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Referitor la intrebarea care constituie titlul "thread"-ului:
Ati sfatui un penticostal sa treaca la ortodoxie ? Eu unul, cu slabele mele cunostinte despre ce inseamna ortodoxia, va spun sincer ca nu as sfatui pe nimeni sa treaca la Ortodoxie. De ce ? In primul rand, pentru ca e calea cea mai grea de a ajunge cineva in imparatia lui Dumnezeu. E ingusta, stramta, spinoasa, cu chinuri. Si trebuie sa te lepezi de tine si sa iei o cruce de dus toata viata ( "Oricine voieste sa vina dupa Mine sa se lepede de sine, sa-si ia crucea si sa-Mi urmeze Mie"). In Ortodoxie, crucea e vizibila, are o consistenta materiala foarte greu de suportat... o gasesti infatisata peste tot, ca sa nu cumva sa uiti ca ai de dus o cruce... ca sa ai mereu in fata pe Hristos in stare de jertfa... De ce sa iti asumi toate aceastea, cand se poate fara ? In al doilea rand: in Ortodoxie lipsesc o multime de elemente placute si confortabile. Lipseste mantuirea o data si pentru totdeauna. Lipseste mantuirea automata. Lipseste certitudinea mantuirii personale, desi, culmea, omul primeste tot felul de garantii ale acestei mantuiri. Ortodoxia e severa; ea nu spune : "frate, vai, bine ai venit _ azi esti mantuit", ci spune "mai vino si maine, si poimaine, si de vreo 60 de ori pe an, si POATE candva vei avea sansa sa fii mantuit". Lipseste bunul plac in interpretarea Scripturii. Lipseste liberul arbitru in ceea ce priveste relatia copiilor cu Hristos. Noi ii imbracam cu forta in Hristos, asa cum ii imbracam cu forta in haine groase iarna. Le dam cu forta Trupul si Sangele Domnului, asa cum medicul ii vaccineaza cu forta. Lipsesc bancile pe care sa stea jos toata lumea in timp ce se vorbeste despre Hristos. Lipseste toleranta fata de traiul in pacat. Lipseste toleranta fata de homosexualitate, fata de "casatoria gay". Lipseste toleranta fata de "casatoria de proba". Lipseste vorbirea in limbi pe care nu le stim. Iar daca cineva stie o alta limba, oricum nu vorbeste in aceasta in cadrul comunitatii sale si a adunarii de cult, ci se foloseste doar de limba sa materna, ca sa poata sa fie inteles de toata lumea. In Ortodoxie, e greu de vorbit despre si cu Hristos pana si in propria mea limba.... de ce sa ma mai complic cu alta ? In al treilea rand, in Ortodoxie trebuie sa fii atent la prea multe lucruri deodata, sunt prea multe de stiut, prea multe de facut. Ortodoxia pune mare accent pe smerenie. Cum sa fii smerit in lumea contemporana ? E un non-sens, un anacronism ! Sunt prea multe rugaciuni. E drept ca rugaciunea este convorbire cu Dumnezeu, dar ce e prea mult strica... nu ? Sunt categorii delimitate de credinciosi: unii, o minoritate, sunt clerici si au privilegii pe care credinciosul mirean nu le are. E discriminatoriu. Sunt prea multe obligatii si prea putine drepturi. Ca atare, Ortodoxia nu e corecta politic ! In al patrulea rand, in Ortodoxie, Dumnezeu nu e niciodata singur _ nu e niciodata numai cu mine si pentru mine; ci e inconjurat de o multime de persoane: ingeri, sfinti.... a caror existenta este incomoda pentru omul contemporan. Caci sunt prea multe exemple de urmat, prea multe cazuri de oameni care au avut tupeul sa-L cunoasca si sa-L experimenteze pe Hristos INAINTEA noastra, a celor de aici si de acum ! E aiurea de tot ca in Ortodoxie exista o Mama a lui Hristos care trebuie cinstita intr-un mod mai deosebit. Dar dec e, ma rog ? Ca doar despre Maica Domnului putem sa ne permitem sa spunem ceea ce nu ne permitem sa spunem despre mamele noastre personale... si atunci, de ce atata zarva ??? In al cincelea rand: atat timp cat un ortodox se afla in trup, el nu va fi niciodata apreciat la adevarata lui valoare. Nu va fi niciodata considerat un sfant in viata, nu va spune nimeni niciodata despre el ca acel om a ajuns la sfintenie. La noi nu exista sfinti in decursul vietii pamantesti, chiar daca ar face minuni precum invierea din morti. Abia dupa moarte i se pot recunoaste, eventual, anumite merite. Prea tarziu... In al saselea rand: in Ortodoxie nu avem un "vicar al Fiului lui Dumnezeu". Nu avem un Papa. Nu am avut niciodata. El a aparut mai tarziu in Apus. Si a ajuns sa spuna : "La tradizzione sono io !" ("Eu sunt Traditia!") Apoi a aparut Luther, care a vrut sa desfiinteze autoritatea papei; si a inlocuit-o cu autoritatea personala a fiecarui protestant, in asa fel incat fiecare s-a vazut la egalitate cu Papa. Dar noi nu avem nici un Luther. Din cauza ca nu am avut Papa niciodata. Last edited by AdrianAamz; 26.06.2011 at 20:40:52. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Si totusi ...ar fi bine sa va lasati de lansat petarde.
Erezia lui Arie a fost legata de Dumnezeirea lui Hristos. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar asta nu il face mai putin eretic. Nu conteaza domeniul in care s-a emis erezia, ci faptul ca a ajuns la erezie. Daca vreti, va pot da pasajele biblice pe care se baza arianismul. Veti fi pus in dilema: dvs. credeti in ceva al carui nume Biblia nu il mentioneaza: Sfanta Treime, pe care Arie o desfiinteaza cu ajutorul Bibliei. Colegii dvs. din formatiunea "Martorii lui Iehova" au ajuns la aceleasi concluzii ca si Arie, la peste 1500 de ani de la disparitia lui, mergand exact pe aceleasi principii. Aveti ceva original, pur penticostal, cu care sa-i combateti ? Asa cum ati preluat de la altii doctrina (corecta !) a Trinitatii, fara sa o evaluati duhovniceste si nici biblic, ci doar prin faptul ca Luther si urmasii lui nu au respins-o, tot asa ati preluat de la altii si doctrina botezului aplicat exclusiv adultilor _ doctrina care nu are la baza nici Biblia, care nu specifica in mod expres botezul adultilor si nici nu interzice in mod expres botezul copiilor, nici vreo practica istorica crestina veritabila (fiindca cei care neaga botezul copiilor au aparut doar prin secolul 17), ci are la baza doar bunul plac al unor inventatori de "neo-crestinisme". |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar nu avea nimic de a face cu credinta lui Arie. Nici eu n-am. Va repet: problema lui Arie nu era nici botezul, nici viata morala, nici faptul ca citea Biblia. Erezia lui Arie avea de a face cu Dumnezeirea lui Hristos. Domnule draga, eu cred in Dumnezeirea lui Hristos, ma jigniti cu totul nefondat cand faceti o asemanare intre mine si Arie. Daca tot vreti sa ma insultati cautati ceva mai plauzibil, nu minciuni! Eu NU cred "exact ca Arie" ci in mod diferit de el. Poate Martorii lui Iehova sunt colegii dumneavoastra. Ai mei sigur nu sunt. Citat:
Il consider o practica legitima a bisericii ortodoxe. Am spus-o in mod explicit in cateva randuri. De fapt problema ridicata in acest topic nici are de-a face cu botezului pruncilor. Discutia cu botezul era pe un alt thread. P.S. Ati afirmat despre mine ca as duce o viata morala desavarsita. As vrea sa precizez: sunt foarte departe de acest standard Last edited by penticostalul; 29.06.2011 at 01:38:49. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
in Apocalipsa lui Ioan, sunt amintite 7 biserici. care sunt acelea,raportandu-ne la zilele noastre?
Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul Capitolul 1 10. Am fost în duh în zi de duminică și am auzit, în urma mea, glas mare de trâmbiță, 11. Care zicea: Ceea ce vezi scrie în carte și trimite celor șapte Biserici: la Efes, și la Smirna, și la Pergam, și la Tiatira, și la Sardes, și la Filadelfia, și la Laodiceea. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ele se pot raporta la biserica ortodoxa deoarece preotii sau prezbiterii unei biserici nu au trecut de la ortodocsie la penticostalism sau la catolicism sau de la unii la altii in functie de cum s-a schimbat biserica adevarata! Biserica daca decade ea inseamna ca este biruita deci aceasta teorie e penibila si cade! Ea poate fi istoria bisericeasca a catolicilor! A catolicilor sau a ortodocsilor! Ele pot fi si scrisori adresate cu privire la anumite practici crestine sau mai putin crestine care patau biserica din acele vremuri si care vor mai pata si inainte! Protestantii privesc pe linie dreapta adica cu cei pacaleste pastorul! In fine iau o pauza care vreau eu sa fie defintiva.
Last edited by bairstow; 30.06.2011 at 22:40:53. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu doar arianisul este erezie. STIU ca in afara de "Martorii lui Iehova" nu prea mai sunt arieni moderni. Penticostalismul nu e arian, dar nu inseamna ca nu este erezie. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
o mare intrebare imi puneam cand intram itodeauna intr-o biserica ortodoxa:Oare nu pacatuiesc daca ma inchin la Icoanele ? Sa vedem ce spune scriptura de ele:
Exodul 20/4-6 4. Sa nu-ti faci chip cioplit, nici vreo infatisare a lucrurilor care sunt sus in ceruri, sau jos pe pamant, sau in apele mai de jos decat pamantul. 5. Sa nu te inchini inaintea lor si sa nu le slujesti; caci Eu, Domnul Dumnezeul tau, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirea parintilor in copii, pana la al treilea si la al patrulea neam al celor ce Ma urasc, 6. si Ma indur pana la al miilea neam de cei ce Ma iubesc si pazesc poruncile Mele. Deuteronomul 4/15-19 15. Fiindca n-ati vazut niciun chip in ziua cand v-a vorbit Domnul din mijlocul focului, la Horeb, vegheati cu luare aminte asupra sufletelor voastre, 16. ca nu cumva sa va stricati si sa va faceti un chip cioplit sau o infatisare a vreunui idol sau chipul vreunui om sau chipul vreunei femei, 17. sau chipul vreunui dobitoc de pe pamant sau chipul vreunei pasari care zboara in ceruri, 18. sau chipul vreunui dobitoc care se taraste pe pamant sau chipul vreunui peste care traieste in apele dedesubtul pamantului. 19. Vegheaza asupra sufletului tau, ca nu cumva, ridicandu-ti ochii spre cer, si vazand soarele, luna si stelele, toata ostirea cerurilor, sa fii tarat sa te inchini inaintea lor si sa le slujesti: caci acestea sunt lucruri pe care Domnul Dumnezeul tau le-a facut si le-a impartit ca sa slujeasca tuturor popoarelor, sub cerul intreg. Isaia 2/8 8. Dar tara lor este plina si de idoli, caci se inchina inaintea lucrarii mainilor lor, inaintea lucrurilor facute de degetele lor. Isaia 44/9 9. Cei ce fac idoli, toti sunt desertaciune, si cele mai frumoase lucrari ale lor nu slujesc la nimic. Ele insele marturisesc lucrul acesta: n-au nici vedere, nici pricepere, tocmai ca sa ramana de rusine. Isaia 44/15-18 15. Copacii acestia slujesc omului pentru ars, el ii ia si se incalzeste cu ei. Ii pune pe foc, ca sa coaca paine, si tot din ei face si un dumnezeu caruia i se inchina, isi face din ei un idol si ingenuncheaza inaintea lui! 16. O parte din lemnul acesta o arde in foc, cu o parte fierbe carne, pregateste o friptura si se satura; se si incalzeste si zice: "Ha! Ha! m-am incalzit, simt focul!" 17. Cu ce mai ramane insa face un dumnezeu, idolul lui. Ingenuncheaza inaintea lui, i se inchina, il cheama si striga: "Mantuieste-ma, caci tu esti dumnezeul meu!" 18. Ei nu pricep si nu inteleg, caci li s-au lipit ochii, ca sa nu vada, si inima, ca sa nu inteleaga. Romani 1/23-25 Cruciale pentru deslurirea problemei 23. si au schimbat slava Dumnezeului nemuritor intr-o icoana care seamana cu omul muritor, pasari, dobitoace cu patru picioare si taratoare. 24. De aceea, Dumnezeu i-a lasat prada necuratiei, sa urmeze poftele inimilor lor; asa ca isi necinstesc singuri trupurile; 25. caci au schimbat in minciuna adevarul lui Dumnezeu si au slujit si s-au inchinat fapturii in locul Facatorului, care este binecuvantat in veci! Amin. Daca poate sa faca cineva lumina mai mare pe baza scriptuii e invitatul meu.Eu unu sunt convins acum ce trebuie sa fac bazat pe cuvantul Lui Dumnezeu. Ps. Cu ceva postari in urma am vazut ca cineva spunea ca in afara biserici Ortodoxe nu exista mantuire...Iarasi spun pe baza scripturi ca mantuirea este DOAR PRIN ISUS HRISTOS nu printr-o religie sau dominatiune sau nu stiu eu ce alceva. Dumnezeu sa va Binecuvanteze |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Calatoria spre Ortodoxie si dinspre Ortodoxie | ioanna | Morala Crestina | 76 | 14.06.2015 08:40:05 |
Mic predicator penticostal!! | Templier Knight | Secte si culte | 35 | 20.12.2011 20:26:24 |
Sfatui-ti-ma, va rog! | smal27 | Generalitati | 46 | 24.10.2011 21:33:30 |
Ce îi determină pe unii ortodocși să treacă la culte neoprotestante? | elom | Secte si culte | 353 | 26.08.2011 13:18:45 |
|