![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Da, sunt de parere ca putem spune CE se intampla in Sfintele Taine insa nu si CUM anume lucreaza Duhului Sfant... intrucat "lucrurile duhovnicesti se lamuresc oamenilor duhovnicesti" (I cor cap 2) evident in mod duhovnicesc. Sfantul Ioan Damaschin afirma inechivoc in Dogmatica: "ne este de ajus sa stim ca Sfantul Duh face paine si vinul adevarat trupul si adevarat sangele Domnului Iisus Hristos". Citat:
BO nu desparte in Sfanta Euharistie, trupul de sangele Domului intrucat atat trupul cat si sangele sunt materie (atomi). Citat:
Personal nu inteleg cum se poate desparti rational trupul de sangele Domnului in Sfanta Euharistie. Oricum sunt de parere ca nici BC nu afirma ca ar fi mai importat sangele decat trupul Domnului in Sfanta Euharistie, ci au aceeasi valoare a deplinatatii dumnezeirii. Citat:
Sunt de parere ca fiecare trebuie sa isi faca mai intai ordine in ograda lui, adica BC in a ei si BO in a ei. Consider ca o retorica belicoasa reciproca nu ajuta la nimic, nu aduce nici un progres duhovnicesc. Adica BO nu va fi mai valoroasa daca BC va fi mai "jos" si reciproc. Da sunt de parere ca deplinatatea adevarului este in BO insa consider ca nu se poate afirma ca BC este total "pe langa" Adevar. Evanghelia dupa Ioan afirma inechivoc ca la cina cea de Taina a fost folosita paine dospita (arthos). Sunt de parere ca acesta este un detaliu "minor" caci Duhul Sfant nu are "preferinta" pentru paine dospita sau pentru paine nedospita. Consider ca diferentele doctrinare importante sunt altele... spre exemplu Epicleza, harul Duhului Sfant (in ortodoxie fiind considerat necreat, existand distictie intre harul omogen si cel eterogen...). Intr-adevar, daca imi reamintesc corect, dupa Conciliul Vatican 2 BC a introdus o rugaciune de invocare a Duhului Sfant, insa liturgic considera ca nu acela este momenul transformarii. Parerea mea este ca din moment ce BC considerca ca harul Duhului Sfant transforma painea si vinul in adevarat trupul si sangele Domnului in Sfanta Eharistie, si de asemnea considera ca nu poate exista hristificare, sfintenie fara Sfintele Taine... este un lucru bun si de apreciat, intrucat este in duhul patristic. Intr-adevar explicatiile oferite nu sunt in deplina concordanta cu cele ortodoxe dar nici nu sunt fundamental diferinte precum in cultele protestante si neoprotestante. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 13.01.2013 at 23:08:30. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 54 | 05.03.2014 21:17:15 |
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 1 | 18.08.2012 14:36:50 |
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 00:18:17 |
Imperiul Romano-Bulgar | sovidiu | Generalitati | 3 | 13.12.2006 15:14:03 |
|