![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca userii romano-catolici spun ca in biserica romano-catolica nu se practica asta, ii credem pe cuvant, dar e eronat sa spuna ca nu se practica in Biserica Catolica. Citat:
Last edited by ioanna; 04.02.2013 at 08:17:01. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Cred ca ati inteles la ce s-a referit initiatorul topicului, la aspectul acesta pe care l-ati recunoscut ca se practica in BRC, nu doar in BGC. Nu va spovediti de fiecare data cand va impartasiti. Daniel a avut dreptate.Inteleg ca se lasa la latitudinea credinciosului sa aleaga de cate ori vrea sa se impartaseasca intre doua spovezi, putand de altfel sa se spovedeasca o data pe an si sa se cuminice spatamanal, nu? Sau poate un om se spovedeste o data, iar apoi la sfarsitul vietii, insa se impartaseste de-a lungul vietii, tinand cont ca a existat o data cand s-a spovedit si considera ca n-a avut pacate pe care sa le marturiseasca.
Last edited by ioanna; 04.02.2013 at 08:51:35. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Corect, este vreo norma care sa spuna ca se pot impartasi doar de 3 ori sau 5 ori sau 100 dupa spovedanie?
Practic, o data spovedit, se poate impartasi toata viata fara spovedanie.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
adaptabilitate si flexibilitate, care e buna, pana la un anumit punct. Last edited by ioanna; 04.02.2013 at 09:24:30. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aceasta este norma - orice credincios care știe sau bănuiește că s-ar putea să se afle în stare căzută este dator să se abțină de la a lua Sfânta Împărtășanie. Față de definiția păcatului de moarte (materie gravă, cunoștiință de cauză, liberă alegere), comparat cu păcatele lesne iertătoare (pe care este foarte posibil și probabil să le săvârșim chiar între spovedanie și împărtășanie, chiar dacă trec numai câteva ore), rezultă cu evidență că, de fapt, regula este aceeași în BC ca și în BO: pentru a fi sigur că nu săvârșește păcat împărtășindu-se, credinciosul este dator să se spovedească înainte. Intrați într-o biserică romano-catolică duminica și veți observa că, înainte sau pe parcursul Liturghiei, în cel puțin unul din confesionale un preot spovedește pe cei care se vor împărtăși în aceeași zi. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Dar rugăciunile de dinaintea Sfintei Împărtășanii când le mai citește? Sau și astea-as opționale? Chiar că-i dilaila. ![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sa inteleg ca dumneavoastra in loc sa ascultati Sfanta Liturghie va cititi rugaciunile de dinainte de Sfanta Impartasanie?
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar rugăciunile nu și le poate face dacă e nespovedit ?! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Catehismul Catolic este foarte clar in aceasta privinta: te poti impartasi fara spovada numai si numai daca ai facut pacate mici, lesne iertatoare. A spune ca te spovedesti la 7 ani dupa care te impartasesti toate viata, cum exagerat interpretati pe aici, este nu numai gresit, dar dovedeste rea credinta. Destul de multi sfinti catolici au recomandat spovada saptamanala si impartasirea zilnica. Daca face bine Biserica Ortodoxa ca e foarte exigenta, nu stiu. EU sunt bucuroasa ca pot merge la biserica ori de cate ori pot, indiferent ca e sarbatoare sau nu, si de cele mai multe ori ma pot spovedi si impartasi, deoarece sunt preoti la spovada. Ca ortodocsii acuza aceasta practica a Bisericii Catolice este gresit, bineanteles. In primul rand ca, iata, copii care, poate, au pacate, se pot impartasi fara spovada, iar in al doi-lea rand pentru ca unii din Sfintii Parinti au fost de aceiasi parere, imparasirea deasa cu Trupul si Sangele Domnului este cea mai sigura si scurta cale spre sfintenie. Din cate imi amintesc eu sfantul Ioan Gura de Aur si sfantul Antonie cel Mare erau de aceasta parere. Si nu in ultimul rand, cred esential este sa vedem daca prin exigenta sau lipsa ei (aparenta) la impartasirea cu Trupul si Sangele Domnului crestinul obisnuit are de castigat sau nu. Nu voi face analize daca e mai bine intr-un fel sau altul. Atata timp cat Sfintii Parinti au fost de acord cu aceasta practica (inclusiv in Sfanta Scriptura e mentionat ca crestinii "staruiau in frangerea painii") ce-mi pasa mie de analizele pline de ura (impanate cu "Domnul cu voi") ale lui Daniel Ortodox sau Catalin 2? Cine vrea sa vada rau va vedea rau chiar daca ar invia mortii. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 54 | 05.03.2014 21:17:15 |
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 1 | 18.08.2012 14:36:50 |
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 00:18:17 |
Imperiul Romano-Bulgar | sovidiu | Generalitati | 3 | 13.12.2006 15:14:03 |
|