Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.02.2013, 07:36:14
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In concluzie, propozitia respectiva e corecta, catolici se impartasesc in multe dati fara nicio spovedanie, exact cum scrie in acea fraza. Bineinteles, userul catolic va continua, intotdeauna s-a comportat asa.
Asa stiu si eu ca e, cel putin la greco-catolici. La romano-catolici nu stiu, dar la greco-catolici in mod sigur e asa; se pot impartasi des, fara a se spovedi de fiecare data cand se impartasesc. Li se permite asta. Daca preotii greco-catolici care fac asta gresesc sau nu, e alta discutie, eu spun doar ceea ce se practica la ei in mod curent.

Daca userii romano-catolici spun ca in biserica romano-catolica nu se practica asta, ii credem pe cuvant, dar e eronat sa spuna ca nu se practica in Biserica Catolica.
Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Biserica Catolică recunoaște Botezul Bisericii Protestante
sursa: urbanchristiannews.com
Biserica Romano-catolică din Statele Unite și un grup de denominațiuni protestante plănuiesc să semneze un document cu privire la recunoașterea oficială a Sfintei Taine a Botezului din cadrul fiecăreia dintre ele.
Ma intreb daca, in virtutea acestei recunoasteri, BC va oficia slujba cununiei intre un romano-catolic si un prezbiterian.(sau poate se face si nu stiu eu)

Last edited by ioanna; 04.02.2013 at 08:17:01.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.02.2013, 08:38:31
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Asa stiu si eu ca e, cel putin la greco-catolici. La romano-catolici nu stiu, dar la greco-catolici in mod sigur e asa; se pot impartasi des, fara a se spovedi de fiecare data cand se impartasesc. Li se permite asta. Daca preotii greco-catolici care fac asta gresesc sau nu, e alta discutie, eu spun doar ceea ce se practica la ei in mod curent.

Daca userii romano-catolici spun ca in biserica romano-catolica nu se practica asta, ii credem pe cuvant, dar e eronat sa spuna ca nu se practica in Biserica Catolica.
Exact asa se intampla in Biserica Romano-Catolica. Daca eu ma impartasesc de 3 ori intre 2 spovezi asta nu inseamna ca nu m-am spovedit niciodata inainte, s-au ca mi s-a dat Sfanta Impartasanie fara nici un fel de spovada, cum afirma initiatorul topicului:
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Eresul romano-catolic care permite Taina Euharistiei, Sfintele Trup și Sânge al Domnului Iisus Hristos (care oricum nu sunt valide în erezie), a fi luate fără nici un fel de spovedanie, de mărturisire a păcatelor. Orice cuvinte sunt de prisos. ANATEMA ereziei acesteia.
Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Ma intreb daca, in virtutea acestei recunoasteri, BC va oficia slujba cununiei intre un romano-catolic si un prezbiterian.(sau poate se face si nu stiu eu)
Mie mi se pare mai ciudat un alt lucru: biserica ortodoxa nu recunoaste botezul catolic si nici nu oficiaza casatorii mixte. Intre rudele mele exista o persoana care s-a casatorit cu un ortodox in Biserica Catolica, pentru ca amandoi au dorit sa-si pastreze religia. Ruda mea ortodoxa, avand o situatie materiala buna si fiind o persoana destul de importanta in comunitatea in care traieste, a fost chemata la biserica ortodoxa de care apartine si i s-a dat nu stiu ce functie in consiliul parohiei. Conform regulilor Bisericii Ortodoxe acea persoana traieste in pacat, dar totusi au pus-o in consiliul parohial, sau bisericesc, sau cum se cheama! Deci, acea persoana e suficient de OK sa fie in consiliul parohial, insa nu e OK sa se spovedeasca si impartaseasca!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.02.2013, 08:46:06
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Exact asa se intampla in Biserica Romano-Catolica. Daca eu ma impartasesc de 3 ori intre 2 spovezi asta nu inseamna ca nu m-am spovedit niciodata inainte, s-au ca mi s-a dat Sfanta Impartasanie fara nici un fel de spovada, cum afirma initiatorul topicului!
Cred ca ati inteles la ce s-a referit initiatorul topicului, la aspectul acesta pe care l-ati recunoscut ca se practica in BRC, nu doar in BGC. Nu va spovediti de fiecare data cand va impartasiti. Daniel a avut dreptate.Inteleg ca se lasa la latitudinea credinciosului sa aleaga de cate ori vrea sa se impartaseasca intre doua spovezi, putand de altfel sa se spovedeasca o data pe an si sa se cuminice spatamanal, nu? Sau poate un om se spovedeste o data, iar apoi la sfarsitul vietii, insa se impartaseste de-a lungul vietii, tinand cont ca a existat o data cand s-a spovedit si considera ca n-a avut pacate pe care sa le marturiseasca.

Last edited by ioanna; 04.02.2013 at 08:51:35.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.02.2013, 08:56:47
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Corect, este vreo norma care sa spuna ca se pot impartasi doar de 3 ori sau 5 ori sau 100 dupa spovedanie?

Practic, o data spovedit, se poate impartasi toata viata fara spovedanie.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.02.2013, 09:01:38
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Corect, este vreo norma care sa spuna ca se pot impartasi doar de 3 ori sau 5 ori sau 100 dupa spovedanie?
Norma e preotul/duhovnicul care il cunoaste pe omul respectiv; daca el considera ca se poate, inseamna ca-l cuminica pe om des si-l spovedeste cand vrea acesta.
Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Moamă ce dilaila-i la catolici!
adaptabilitate si flexibilitate, care e buna, pana la un anumit punct.

Last edited by ioanna; 04.02.2013 at 09:24:30.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.02.2013, 09:23:47
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Corect, este vreo norma care sa spuna ca se pot impartasi doar de 3 ori sau 5 ori sau 100 dupa spovedanie?

Practic, o data spovedit, se poate impartasi toata viata fara spovedanie.
Împărtășania în stare căzută (adică cu păcate de moarte nespovedite) este ea însăși un păcat de moarte.

Aceasta este norma - orice credincios care știe sau bănuiește că s-ar putea să se afle în stare căzută este dator să se abțină de la a lua Sfânta Împărtășanie.

Față de definiția păcatului de moarte (materie gravă, cunoștiință de cauză, liberă alegere), comparat cu păcatele lesne iertătoare (pe care este foarte posibil și probabil să le săvârșim chiar între spovedanie și împărtășanie, chiar dacă trec numai câteva ore), rezultă cu evidență că, de fapt, regula este aceeași în BC ca și în BO: pentru a fi sigur că nu săvârșește păcat împărtășindu-se, credinciosul este dator să se spovedească înainte.

Intrați într-o biserică romano-catolică duminica și veți observa că, înainte sau pe parcursul Liturghiei, în cel puțin unul din confesionale un preot spovedește pe cei care se vor împărtăși în aceeași zi.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.02.2013, 10:46:31
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Intrați într-o biserică romano-catolică duminica și veți observa că, înainte sau pe parcursul Liturghiei, în cel puțin unul din confesionale un preot spovedește pe cei care se vor împărtăși în aceeași zi.
Și canonul când și-l mai face? Sau această Taină e numai de formă?
Dar rugăciunile de dinaintea Sfintei Împărtășanii când le mai citește? Sau și astea-as opționale?
Chiar că-i dilaila.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.02.2013, 10:57:16
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Și canonul când și-l mai face? Sau această Taină e numai de formă?
Dar rugăciunile de dinaintea Sfintei Împărtășanii când le mai citește? Sau și astea-as opționale?
Chiar că-i dilaila.
Sa inteleg ca dumneavoastra in loc sa ascultati Sfanta Liturghie va cititi rugaciunile de dinainte de Sfanta Impartasanie?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.02.2013, 17:12:06
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Și canonul când și-l mai face? Sau această Taină e numai de formă?
Canonul poate să-l facă după ce se împărtășește, pentru că starea de grație care este necesară comuniunii este conferită încă de la pronunțarea formulei de absolvirre de către preotul confesor.

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Dar rugăciunile de dinaintea Sfintei Împărtășanii când le mai citește? Sau și astea-as opționale?
Dar rugăciunile nu și le poate face dacă e nespovedit ?!
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.02.2013, 10:06:45
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Cred ca ati inteles la ce s-a referit initiatorul topicului, la aspectul acesta pe care l-ati recunoscut ca se practica in BRC, nu doar in BGC. Nu va spovediti de fiecare data cand va impartasiti. Daniel a avut dreptate.Inteleg ca se lasa la latitudinea credinciosului sa aleaga de cate ori vrea sa se impartaseasca intre doua spovezi, putand de altfel sa se spovedeasca o data pe an si sa se cuminice spatamanal, nu? Sau poate un om se spovedeste o data, iar apoi la sfarsitul vietii, insa se impartaseste de-a lungul vietii, tinand cont ca a existat o data cand s-a spovedit si considera ca n-a avut pacate pe care sa le marturiseasca.
1. In primul rand dumneavoasta impartasiti copiii pana la 7 ani fara spovada, cu toate ca poate injura, sau fura sau nu asculta de parinti, sau nu se roaga dimineata, seara, inainte-dupa masa, lucruri care sunt considerate pacate in Biserica Catolica... Deci, impartasiti FARA NICI UN FEL DE SPOVADA si nu inteleg cum de nu va analizati propriile reguli si, eventual, sa aruncati "anatema ereziei acesteia"
2. Catehismul Catolic este foarte clar in aceasta privinta: te poti impartasi fara spovada numai si numai daca ai facut pacate mici, lesne iertatoare. A spune ca te spovedesti la 7 ani dupa care te impartasesti toate viata, cum exagerat interpretati pe aici, este nu numai gresit, dar dovedeste rea credinta. Destul de multi sfinti catolici au recomandat spovada saptamanala si impartasirea zilnica.

Daca face bine Biserica Ortodoxa ca e foarte exigenta, nu stiu. EU sunt bucuroasa ca pot merge la biserica ori de cate ori pot, indiferent ca e sarbatoare sau nu, si de cele mai multe ori ma pot spovedi si impartasi, deoarece sunt preoti la spovada. Ca ortodocsii acuza aceasta practica a Bisericii Catolice este gresit, bineanteles. In primul rand ca, iata, copii care, poate, au pacate, se pot impartasi fara spovada, iar in al doi-lea rand pentru ca unii din Sfintii Parinti au fost de aceiasi parere, imparasirea deasa cu Trupul si Sangele Domnului este cea mai sigura si scurta cale spre sfintenie. Din cate imi amintesc eu sfantul Ioan Gura de Aur si sfantul Antonie cel Mare erau de aceasta parere.

Si nu in ultimul rand, cred esential este sa vedem daca prin exigenta sau lipsa ei (aparenta) la impartasirea cu Trupul si Sangele Domnului crestinul obisnuit are de castigat sau nu. Nu voi face analize daca e mai bine intr-un fel sau altul. Atata timp cat Sfintii Parinti au fost de acord cu aceasta practica (inclusiv in Sfanta Scriptura e mentionat ca crestinii "staruiau in frangerea painii") ce-mi pasa mie de analizele pline de ura (impanate cu "Domnul cu voi") ale lui Daniel Ortodox sau Catalin 2? Cine vrea sa vada rau va vedea rau chiar daca ar invia mortii.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana mihailt Biserica Ortodoxa Romana 54 05.03.2014 21:17:15
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică Decebal Biserica Romano-Catolica 1 18.08.2012 14:36:50
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic oana_dinisoni Biserica Romano-Catolica 34 21.04.2011 00:18:17
Imperiul Romano-Bulgar sovidiu Generalitati 3 13.12.2006 15:14:03