Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 15.08.2013, 01:32:15
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Nu va suparati doamna dar in pagina 3 pe acest thread, printre primele mele postari (postarea 21) am spus asa:

"Tocmai asta spuneam Cezar, ca si daca nu aparea aceasta fotografie eu tot credeam ca cel botezat canonic in sfanta noastra Biserica este umplut de har dumnezeiesc. Nu am nevoie de fotografii, de confirmari de nimic, cred cu tarie acest lucru: in Sfanta noastra biserica ortodoxa harul dumnezeiesc lucreaza. despre alte biserici nu stiu, e treaba lor. mie imi e suficient ce am in biserica mea."

am atentionat inca de atunci ca Biserica ortodoxa nu are nevoie de confirmari ca sa demonstram Duhul Sfant cu care se umple cel care se boteaza canonic in biserica noastra. Am mai mentionat ca pentru cei care nu cred , Dumnezeu uneori mai face si minuni si de asemenea am apreciat pozitia lui N. Priceputu care a spus nu stiu. Pentru ca noi chiar nu stim, nici unii nici altii, doar presupunem cu diverse argumente stiintifice, sau nu.

Bine era totusi sa fi vazut acele randuri din postarea mea, corect si atunci nu mai apareau zeci de pagini de contraziceri si de jigniri interminabile.

oare sa spun si eu doamna, ca ortodoxistii de aici au simtit nevoia sa se impuna in fata celorlalti? daca stam sa privim bine, cine sunt ortodoxistii? Oare nu ar fi mai intelept sa nu acuzam pe nimeni de nimic?

consider ca pentru mine acest subiect este inchis.
1. <<Tocmai asta spuneam Cezar, ca si daca nu aparea aceasta fotografie eu tot credeam ca cel botezat canonic in sfanta noastra Biserica este umplut de har dumnezeiesc. Nu am nevoie de fotografii, de confirmari de nimic, cred cu tarie acest lucru: in Sfanta noastra biserica ortodoxa harul dumnezeiesc lucreaza. despre alte biserici nu stiu, e treaba lor. mie imi e suficient ce am in biserica mea.>>

Dar cel care nu e scufundat de trei ori in apa, nu are „har dumnezeiesc”?

Botezul este „canonic” si atunci cand este facut in regim de urgenta. Regulile le gasiti in
Catehismul Bisericii Ortodoxe Romane, in scrierile Sfintilor parinti, in Sfintele canoane etc.

Un crestin (adevarat) se gandeste si la aproapele său si daca aproapele este ateu, eretic sau cazut in mari pacate etc. Un crestin nu traieste sub un clopot de sticla sau intr-un borcan, fara sa fie in contact cu lumea din afara. Suficiența nu este o calitate.


2. <<am atentionat inca de atunci ca Biserica ortodoxa nu are nevoie de confirmari ca sa demonstram Duhul Sfant cu care se umple cel care se boteaza canonic in biserica noastra. Am mai mentionat ca pentru cei care nu cred , Dumnezeu uneori mai face si minuni si de asemenea am apreciat pozitia lui N. Priceputu care a spus nu stiu. Pentru ca noi chiar nu stim, nici unii nici altii, doar presupunem cu diverse argumente stiintifice, sau nu.>>

Sunteti sigura ca pentru aceia care NU CRED, Dumnezeu face minuni prin Sfintii Sai, prin Sfintele Moaste sau prin icoanele facatoare de minuni?

Un om care nu crede in Dumnezeu va desfiinta orice MINUNE, dupa legile („intelepciunii acestei lumi”) care-l ajuta sa masoare, sa cantareasca si sa numere. Credinta e un dar de la Dumnezeu. Il rugam pe Dumnezeu sa ne ajute sa credem. ”Cred Doamne, ajuta necredintei mele?” (Marcu 9,24). E paradoxal, dar asa se intampla. Si e nevoie de Har.

<<Constatăm că Domnul pune credința orbilor la încercare, întrebându-i în prealabil: „Credeți voi că pot face aceasta?”

De unde reiese că săvârșirea minunii implică din partea celui în cauză credința. Ajutorul Domnului, săvârșirea minunii apar legate de credință; operația are loc într-un câmp al efectului de rezonanță.

Domnul, apoi, grăiește: „După credința voastră, fie vouă”. Ajutorul, așadar, e proporțional credinței. Cu cât este credința mai mare, cu atât va fi și ajutorul mai deplin. Hananeancăi, următor manifestării unei credințe de neclintit și neabătută de respingere, tăcere și chiar de o gravă jignire, Domnul îi spune: fie ție după cum voiești (Matei 15, 28), pogorământ excepțional motivat de o excepțională tărie de caracter.>>
http://nicolaesteinhardt.wordpress.c...inta/#more-106
Reply With Quote