Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.09.2013, 03:33:29
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Acum câteva luni (în decembrie anul trecut, mai exact), am formulat, pe un alt topic, un mesaj în care mi-am exprimat opinia despre psihologie. Voi reda mesajul mai jos; îmi aparține, deci nu copiez ideile sau cuvintele altora.
Doamne ajută!
Observ că, în câteva mesaje de pe acest topic, psihologia științifică este, cumva, privită în antiteză cu cea patristică.
Mă încumet să-mi dau și eu cu părerea, deși... am doar câteva cunoștințe elementare despre psihologie, așa, de nivel de cls. a X-a. :)
În opinia mea, psihologia este o știință autentică, o știință care, prin obiectul ei de studiu, se apropie de teologie și filosofie. Această disciplină, încadrată în categoria științelor socio-umane, este, ca și toate celelalte științe, demnă de luat foarte serios în considerare, căci a apărut ca urmare a studiului îndelungat al multor cercetători preocupați de sufletul omenesc.
Am avut bucuria de a comunica personal cu mai mulți psihologi credincioși, psihologi creștini ortodocși, care contribuie la recuperarea psihologică, socială și chiar duhovnicească a multor persoane singure, dezorientate, care au trebuință urgentă de ajutor. Acești psihologi și-au pus toate cunoștințele în slujba lui Hristos și, cu siguranță, țin seama de scrierile Sfinților Părinți. Atenție: avem inclusiv pe forum câțiva psihologi credincioși (domnul profesor Ioan Cezar și doamna psiholog care-și spune heaven); să nu-i întristăm prin generalizări nejustificate la adresa științei pe care o practică spre slava lui Dumnezeu și spre binele semenilor!
Cred că psihologia nu este la concurență cu teologia patristică, ci psihologii de astăzi sunt discipoli ai Sfinților Părinți, întocmai ca și teologii! Domnul Ioan Cezar spunea foarte frumos că psihologia este o slujitoare a teologiei. Cred că s-ar putea spune și că, de fapt, psihologia și teologia modernă, împreună, sunt slujitoarele teologiei patristice... sau așa ar trebui să fie. :) Așadar, dacă psihologii (mă refer la cei credincioși creștini) sunt elevii, iar nu concurenții Sfinților Părinți, ce motiv mai avem să combatem, fără simț critic, toată știința psihologiei, pe care cei mai mulți dintre noi n-o cunoaștem? De vreme ce eu nici n-am studiat Psihologia și nici n-am avut ocazia de a apela la ajutor din partea psihologilor, cum aș putea susține, în mod nejustificat, ceva negativ la adresa acestei științe?
Psihologia NU trebuie confundată nici cu ezoterismul, nici cu mai știu eu ce alte pseudoștiințe, terapii alternative etc. Nu trebuie confundată nici cu psihiatria, pentru că aceasta din urmă este o ramură a medicinei, iar psihologia este o știință umanistă (deci mult mai apropiată de teologie).
Cred că, folosindu-ne de un cuvânt al Sfântului Maxim Mărturisitorul, putem afirma că psihologia nu este nici rea, nici bună în sine, ci poate avea efecte pozitive sau negative, în funcție de modul în care o practicăm. Dacă există psihologi care-și practică știința doar din dragoste pentru Dumnezeu și față de semeni, atunci lucrarea lor este binecuvântată de Dumnezeu și perfect compatibilă cu sfânta noastră credință creștină!
În schimb, psihologii care realizează un sincretism între știința în care s-au specializat și tot felul de practici ezoterice (or fi existând și astfel de psihologi, nu știu), atunci responsabilitatea nu aparține tuturor psihologilor și nici psihologiei în sine, ci strict persoanelor în cauză. Acei psihologi ar practica ezoterismul nu pentru că sunt psihologi, ci pur și simplu fiindcă s-au rătăcit de la dreapta credință, săracii... :) Să nu confundăm medicul cu medicina, psihologul cu psihologia etc.
A, îmi veți spune că ați întâlnit mulți psihologi care au convingeri religioase sincretice și încearcă să și le susțină prin argumente științifice? Nici acest fapt nu îndreptățește generalizările nejustificate (de tipul: "toți psihologii sunt... sincretiști"), din mai multe motive:
1. așa cum am mai spus, psihologii respectivi combină știința autentică a psihologiei (care, din câte știu, n-are nicio legătură cu ezoterismul și aiurelile) cu ideile lor religioase și filosofice;
2. existența psihologilor creștini constituie o dovadă a compatibilității dintre credință și știința psihologiei;
3. practici anticreștine se pot strecura în orice domeniu, ceea ce nu ne determină să combatem toate științele în bloc, ci doar să respingem ceea ce este contrar credinței noastre (de exemplu, cei mai mulți dintre medicii ginecologi fac avorturi, ceea ce nu înseamnă că toți ginecologii ar fi proavort, sau că domeniul ginecologiei ar fi, în sine, anticreștin);
4. Sf. Vasile cel Mare, în Omilia XXII către tineri, își exprimă opinia conform căreia creștinii au datoria de a citi literatura laică necreștină (cred că ideea se potrivește și în cazul psihologiei) și să ia din ea doar ceea ce este în concordanță cu învățătura lui Hristos, după exemplul albinelor care, așezându-se pe toate florile ivite în calea lor, iau din ele DOAR ceea ce le este folositor (polenul). Spune așa Sf. Vasile: "Noi, dacă suntem înțelepți, să luăm din cărți doar ceea ce ni se potrivește și cât se înrudește cu adevărul, iar restul să-l lăsăm". Câtă dreaptă socotință aveau Sfinții Părinți!
Cu siguranță, ei ar fi folosit și psihologia ca pedagog către Hristos, așa cum s-au raportat la știința și la filosofia vremii lor.
În concluzie, cred că, în privința psihologiei, ca și în cazul oricărei alte științe, noi, creștinii râvnitori după virtutea dreptei socoteli, putem urma cu toată încrederea sfatul Sfântului Vasile cel Mare - acela de a ne asuma, precum albinele, doar ceea ce este pozitiv, creștinesc, din fiecare domeniu al vieții și al culturii, lăsând în urmă ceea ce simțim că ne îndepărtează de Dumnezeu. Dacă vom avea încredere în psihologii creștini, care-și practică știința pentru și cu ajutorul lui Hristos, cred că decizia noastră va fi bineplăcută lui Dumnezeu. Iar dacă vom adera la ideologii și practici străine de credința și spiritualitatea noastră ortodoxă, păi atunci nu psihologia e de vină, ci lipsa noastră de discernământ duhovnicesc.
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.09.2013, 10:57:21
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
În opinia mea, psihologia este o știință autentică, o știință care, prin obiectul ei de studiu, se apropie de teologie și filosofie. Această disciplină, încadrată în categoria științelor socio-umane, este, ca și toate celelalte științe, demnă de luat foarte serios în considerare, căci a apărut ca urmare a studiului îndelungat al multor cercetători preocupați de sufletul omenesc.
Am avut bucuria de a comunica personal cu mai mulți psihologi credincioși, psihologi creștini ortodocși, care contribuie la recuperarea psihologică, socială și chiar duhovnicească a multor persoane singure, dezorientate, care au trebuință urgentă de ajutor.
Am toata stima pentru psihologii care-si dedica viata ajutarii aprapelui cu altruism, in vederea apropierii de Dumnezeu.

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Acești psihologi și-au pus toate cunoștințele în slujba lui Hristos și, cu siguranță, țin seama de scrierile Sfinților Părinți. Atenție: avem inclusiv pe forum câțiva psihologi credincioși (domnul profesor Ioan Cezar și doamna psiholog care-și spune heaven); să nu-i întristăm prin generalizări nejustificate la adresa științei pe care o practică spre slava lui Dumnezeu și spre binele semenilor!
Apoi, daca ei stiu ca sunt psihologi crestini si nu se regasesc in criticile aduse psihologilor in general, ne vor ierta crestineste pe noi, cei care incercam sa descoperim ,,tainele'' psihologiei.

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Cred că psihologia nu este la concurență cu teologia patristică, ci psihologii de astăzi sunt discipoli ai Sfinților Părinți, întocmai ca și teologii!
Eu n-as baga mana in foc cu atata usurinta pentru nimeni.
Nu spun ca nu exista psihologi crestini, dar acuzele reciproce pe care si le aduc psihologii si teologii ne obliga sa fim circumspecti:


Psihologii ii acuza pe teologi de dogmatism si intoleranta la reprosuri si de perimare. Adica teologii s-au cam demodat!!!

Teologii ii acuza pe psihologi de aroganta, imoralitate si egoism (dorinta de a-i cunoaste pe oameni pentru a-i putea controla). Una e sa ajuti omul cu toata bunavointa si sa uiti, ca si duhovnicul, ce ai vorbit cu el si alta e sa-l controlezi si sa te consideri un dumnezeu care face si drege. Apoi actul medical fiind monitorizat, automat omul devine un client sau un fost client, cu sens ironic. In aceasta stiinta nu se investeste prea mult pentru a asigura personal competitiv, astfel ca am cunoscut persoane cu un nivel intelectual modest care dupa un an de facultate la psihologie isi castigasera o aroganta teribila, priveau intreaga lume ca pe niste clienti manevrabili. Nu spun ca nu exista si exceptii.


Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Domnul Ioan Cezar spunea foarte frumos că psihologia este o slujitoare a teologiei. Cred că s-ar putea spune și că, de fapt, psihologia și teologia modernă, împreună, sunt slujitoarele teologiei patristice... sau așa ar trebui să fie.
Daca suntem de acord ca teologia patristica e demodata, da, atunci trebuie sa vina psihologia sa ne ajute s-o modernizam... Teologie moderna e ceva cam fara Dumnezeu, e ecumenism, nu prea mai e teologie. Pacat ca psihologia poate fi implicata atat de usor si intr-un joc murdar. Pentru ca teologia moderna si psihologia sa fie slujitoarele teologiei patristice trebuie s-o pretuiasca, nu s-o considere demodata!

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Cred că, folosindu-ne de un cuvânt al Sfântului Maxim Mărturisitorul, putem afirma că psihologia nu este nici rea, nici bună în sine, ci poate avea efecte pozitive sau negative, în funcție de modul în care o practicăm.
Cu aceasta afirmatie sunt de acord.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.09.2013, 12:41:59
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Deocamdata doar in tara noastra sunt, (numarati pe degete) psihologi crestini. Nici macar nu spun ortodocsi. In Occident, si anume aici in Anglia, psihologii nu au nici o treaba cu teologia. In plus , tendinta este aceea de a elimina definitiv credinta din vietile oamenilor. De altfel, o fraza mi-a fost adresata: religia va deveni istorie, dvs sunteti o naiva.

In plus, psihologii crestini, nu stiu inca sa gaseasca echilibrul necesar. Sunt prea mult psihologi si prea putin crestini cu adevarat. Si creierul lor se supun acelorasi functiuni dpvd psi la care se supun creierul celorlalti oameni pe care pretind ca ii vindeca. Este un aspect pe care de prea multe ori il uita.
Sunt de acord cu Antoniap: prea putini psihologi cu adevarat traitori crestini , cu adevarat cu Hristos cu ei. Nu exista teologie moderna, ci doar teologie patristica.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #4  
Vechi 06.09.2013, 20:38:33
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Am toata stima pentru psihologii care-si dedica viata ajutarii aprapelui cu altruism, in vederea apropierii de Dumnezeu.



Apoi, daca ei stiu ca sunt psihologi crestini si nu se regasesc in criticile aduse psihologilor in general, ne vor ierta crestineste pe noi, cei care incercam sa descoperim ,,tainele'' psihologiei.


Eu n-as baga mana in foc cu atata usurinta pentru nimeni.
Nu spun ca nu exista psihologi crestini, dar acuzele reciproce pe care si le aduc psihologii si teologii ne obliga sa fim circumspecti:


Psihologii ii acuza pe teologi de dogmatism si intoleranta la reprosuri si de perimare. Adica teologii s-au cam demodat!!!

Teologii ii acuza pe psihologi de aroganta, imoralitate si egoism (dorinta de a-i cunoaste pe oameni pentru a-i putea controla). Una e sa ajuti omul cu toata bunavointa si sa uiti, ca si duhovnicul, ce ai vorbit cu el si alta e sa-l controlezi si sa te consideri un dumnezeu care face si drege. Apoi actul medical fiind monitorizat, automat omul devine un client sau un fost client, cu sens ironic. In aceasta stiinta nu se investeste prea mult pentru a asigura personal competitiv, astfel ca am cunoscut persoane cu un nivel intelectual modest care dupa un an de facultate la psihologie isi castigasera o aroganta teribila, priveau intreaga lume ca pe niste clienti manevrabili. Nu spun ca nu exista si exceptii.



Daca suntem de acord ca teologia patristica e demodata, da, atunci trebuie sa vina psihologia sa ne ajute s-o modernizam... Teologie moderna e ceva cam fara Dumnezeu, e ecumenism, nu prea mai e teologie. Pacat ca psihologia poate fi implicata atat de usor si intr-un joc murdar. Pentru ca teologia moderna si psihologia sa fie slujitoarele teologiei patristice trebuie s-o pretuiasca, nu s-o considere demodata!



Cu aceasta afirmatie sunt de acord.
"Am toata stima pentru psihologii care-si dedica viata ajutarii aprapelui cu altruism, in vederea apropierii de Dumnezeu"
Și eu la fel.
Tocmai de aceea, vă propun să nu-i întristăm pe aceștia, prin obiecții neargumentate și generalizări nejustificate la adresa profesiei pe care o practică.
"Apoi, daca ei stiu ca sunt psihologi crestini si nu se regasesc in criticile aduse psihologilor in general..."
Cum să nu se regăsească, de vreme ce criticile sunt aduse psihologilor în general?
Observați, tocmai aici este eroarea de logică: se formulează o obiecție generală, la adresa unei întregi categorii profesionale. Fiind formulată astfel, generalizarea va fi, în mod inevitabil, nejustificată/ abuzivă, adică va fi un sofism.
Premisă: unii A sunt B.
Concluzie: toți A sunt B.
Acestea sunt generalizările nejustificate - eroare logică de care este plin topic-ul.
"...ne vor ierta crestineste pe noi, cei care incercam sa descoperim ,,tainele'' psihologiei"
Oare așa se încearcă deslușirea tainelor unei științe?... Și încă o știință atât de complexă cum este psihologia? Așa, criticând înainte de a înțelege?
Personal știu psihologie la nivel de liceu (poate mă supraestimez...).
De aceea, cum aș putea formula obiecții la adresa acestei științe?
Știu sigur, însă, unele lucruri ușor observabile despre performanțele concrete pe care psihologii reușesc să le realizeze în societate.
Și mai știu încă ceva, ceva admirabil despre acești semeni ai noștri:
faptul că ei își dedică viața studierii... sufletului omenesc!
Dacă sufletul omenesc este, în fața Domnului, mai de preț decât întreaga creație, decât tot cosmosul ("Ce-i va folosi omului, dacă va câștiga lumea întreagă și-și va pierde sufletul său?" - întreabă retoric Dumnezeul nostru), iar acești aventurieri, psihologii, încearcă să-l înțeleagă, atunci ajung la concluzia că oamenii ăștia sunt grozav de curajoși!
Și că, mai mult decât atât, au înțeles exact ce este esențial de cunoscut din întreaga creație a lui Dumnezeu: nu atât natura, lumea materială (scriu aceasta nu pentru a subestima științele exacte), cât sufletul nostru, cel după chipul Creatorului și destinat eternității.
De aceea, datorită importanței obiectului lor de studiu, cred că sunt vrednici de prețuirea și încrederea noastră.
Ați mai scris așa: "
Psihologii ii acuza pe teologi de dogmatism si intoleranta la reprosuri si de perimare. Adica teologii s-au cam demodat!!! Teologii ii acuza pe psihologi de aroganta, imoralitate si egoism (dorinta de a-i cunoaste pe oameni pentru a-i putea controla)."
Din nou generalizări nejustificate... ca și cum ar exista un neîmpăcat război între TOȚI teologii și TOȚI psihologii. :)
Aici, pe forum, sunt 2 psihologi (sau mai mulți, poate... dar doar despre 2 știu eu). Care dintre ei a formulat, în vreun mesaj, asemenea obiecții la adresa teologiei?
Cât despre opiniile teologilor despre psihologi, cum comentați, de exemplu, atitudinea părintelui Galeriu în acest sens? Dar atitudinea Bisericii, în general, față de științe și filosofie? :)
"Una e sa ajuti omul cu toata bunavointa si sa uiti, ca si duhovnicul, ce ai vorbit..."
Comparația aceasta între duhovnic și psiholog îmi pare... discutabilă...
E ca și cum aș compara Sf. Maslu cu o intervenție chirurgicală. Sunt modalități diferite în care Dumnezeu lucrează, prin oameni, pentru vindecarea noastră. Ambele sunt importante, dar... atât de diferite! Și, în mod evident, nici ca importanță nu pot fi comparate, Sf. Taine fiind nespus mai importante decât știința, căci țin de planul vieții duhovnicești.
Și mai este ca și cum aș compara, din punct de vedere teologic și literar, Sf. Scriptură cu Frații Karamazov, cu un compendiu de filosofie antică ori cu manualul de Dogmatică pentru seminariile teologice.
"...si alta e sa-l controlezi si sa te consideri un dumnezeu care face si drege"
Și cum puteți ști că așa procedează toți psihologii (mai ales cei creștini), atunci când fac psihoterapie? Ați fost la psiholog și v-a tratat așa?
Eu n-am fost la psiholog, n-am urmat ședințe de psihoterapie și, din acest motiv, îmi este imposibil să formulez acuzații.
Mai mult decât atât: sunt sigură că nici unul dintre psihologii credincioși creștini pe care am avut bucuria de a-i cunoaște în diverse împrejurări NU se comportă în acest fel cu clienții. Cred că, dimpotrivă, știu să comunice creștinește, respectând libertatea interlocutorului și neîncercând să-l controleze prin constrângere.
"Daca suntem de acord ca teologia patristica e demodata..."
Doamne păzește! Cine a spus așa ceva?
"Apoi actul medical fiind monitorizat..."
În acest caz, nu sunt acte medicale, ci psihologice. Este vorba de științe diferite. Psihologia nu este medicină. Dvs v-ați gândit, probabil, la psihiatrie... sau nu-mi dau seama.
"Teologie moderna e ceva cam fara Dumnezeu..."
Dvs ați studiat Teologia?
Dacă nu, de unde și până unde ați ajuns la concluzia că ceea ce am studiat noi în facultate e "ceva cam fără Dumnezeu" și că noi am încerca să trădăm teologia Sfinților Părinți?
"Pentru ca teologia moderna si psihologia sa fie slujitoarele teologiei patristice trebuie s-o pretuiasca, nu s-o considere demodata"
Exact: asta se și întâmplă atât în cazul teologilor iubitori ai Ortodoxiei autentice, cât și în cazul psihologilor credincioși ortodocși.
Psihologii atei sau agnostici o consideră, poate, demodată; nu fiindcă sunt psihologi, ci din cauza convingerilor lor religioase (psihologia în sine, ca știință, nu se ocupă cu teologia).
"Cu aceasta afirmatie sunt de acord"
Mă bucur că împărtășim, în această privință, aceeași opinie. :)
Doamne ajută!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca

Last edited by laurastifter; 06.09.2013 at 20:49:34.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 06.09.2013, 21:16:27
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<<Psihologii ii acuza pe teologi de dogmatism si intoleranta la reprosuri si de perimare.>> Adica teologii s-au cam demodat!!! <<Teologii ii acuza pe psihologi de aroganta, imoralitate si egoism >>(dorinta de a-i cunoaste pe oameni pentru a-i putea controla).

Laura,
Observatiile dintre ghilimelele << >> nu-mi apartin, au fost preluate din urmatorul material, iar cuvintele din paranteza se inspira tot de acolo.
http://www.youtube.com/watch?v=OW4yw3w611w

Am urmarit intregul discurs al domnului profesor universitar si din ceea ce a spus dumnealui eu am tras niste concluzii.

Am scris cu multa durere ceea ce am scris, nu cu intentia de a jigni pe cineva anume.

Last edited by antoniap; 06.09.2013 at 21:32:56.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.09.2013, 21:45:07
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Fratilor, sa ii lasam pe teologi si pe psihologi sa isi lucreze talantul asa cum considera ei, ca nu vom da noi socoteala pentru faptele lor.
In ceea ce il priveste pe Ioan Cezar, pe care il cunosc personal, va pot asigura ca nu isi cauta clientela pe forum. Cred ca multi am fost invatati de catre profesorii / maestrii nostri sa ne iubim profesia pe care am ales-o, sa o cultivam si sa slujim cu ea si cu puterile care ne sunt date. Si unii chiar inteleg sa slujeasca, desi nu sunt preoti. Nu toata lumea are o meserie doar ca sa faca bani. Fiecare cu chemarea si darul lui, fiecare in locul lui.
Totodata, nu e bine sa vorbim despre lucruri pe care nu le cunoastem, pentru ca riscam sa ranim niste oameni in ce au ei mai de pret.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.09.2013, 23:34:23
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul
Fratilor, sa ii lasam pe teologi si pe psihologi sa isi lucreze talantul asa cum considera ei, ca nu vom da noi socoteala pentru faptele lor.
In ceea ce il priveste pe Ioan Cezar, pe care il cunosc personal, va pot asigura ca nu isi cauta clientela pe forum. Cred ca multi am fost invatati de catre profesorii / maestrii nostri sa ne iubim profesia pe care am ales-o, sa o cultivam si sa slujim cu ea si cu puterile care ne sunt date. Si unii chiar inteleg sa slujeasca, desi nu sunt preoti. Nu toata lumea are o meserie doar ca sa faca bani. Fiecare cu chemarea si darul lui, fiecare in locul lui.
Totodata, nu e bine sa vorbim despre lucruri pe care nu le cunoastem, pentru ca riscam sa ranim niste oameni in ce au ei mai de pret.
Da Ana Maria insa unii ranesc de prea ranesc si cu foarte mare usuratate fara sa cunoasca omul cu adevarat. ba isi permit sa faca analize psihologice , sa se foloseasca de suflete facand exercitii ale propriei profesii in mod abuziv fara sa li se permita acest lucru si apoi sa le denigreze constant. Ba ajunge pana acolo incat sa isi permita sa apostrofeze oamenii sa nu comunice ca nu stiu ei ce se intampla, ca dumnealui stie prea bine ce se intampla ca e si clarvazator. (ex cum a fost apostrofat userul ecumenism) Ce se intampla?
Ei Ana Maria eu te intreb pe tine pentru ca si noi ne cunoastem oarecum, ce se intampla?
Nu cumva cineva uraste pe cineva dar nu vrea sa arate asta, si atata tot?
Si oare chiar merita sa se afiseze aceasta atitudine?

Cum ne mai numim crestini cand suntem atat de plini de ura si de agresivitate verbala?
Cum avem pretentia sa dobandim Duhul Sfant cand noi nu suntem in stare sa iubim si pe cei pe care nu ii placem? Iata iubim pe alese dupa propriile noastre criterii.

Si Ana Maria parerea mea este ca Sfintii Parinti ne-au predat ceva noua, invatatura de la Hristos cuprinsa si in Sfanta Traditie ce nu sufera modificari si nici modernisme.
Aceasta este foarte clara, ascultarea si smerenia. Prin acestea doua invatam cu adevarat sa ne curatam de rele si sa iubim. Daca Ioan Cezar ar urma aceasta cale ar invata sa iubeasca pe toata lumea asa cum este fiecare.
Ei bine Ana Maria poate ca pentru cezar cel mai de pret este psihologia, meseria lui si e ranit tare in ce are el mai de pret. Insa nu uita draga mea ca fiecare om are ceva de pret . Pentru mine cel mai de pret este credinta mea, si Hristos si eu am fost ranita exact in credinta mea , in ce am eu mai de pret.

In concluzie toti ranim , care mai de care , nu e unul mai bun ca altul deci degeaba tabere, contre, sustineri, alieri. De fapt Bunul Dumnezeu pe toate le vede, pe toate le stie, iar noi cu totii vom raspunde pentru fiecare cuvintel rostit.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #8  
Vechi 07.09.2013, 06:05:53
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul
In ceea ce il priveste pe Ioan Cezar, pe care il cunosc personal, va pot asigura ca nu isi cauta clientela pe forum.
Nu doar atât, ci:
a) nu am voie, deontologic, dacă aș practica, să fac consiliere cu persoane cu care am o relație paralelă. E o lege tare a profesiei, pentru a preveni eșecul terapeutic. Deci dacă îl știu pe careva de pe forum, fiind așadar coleg de forum cu el, nu pot avea și relație de consiliere. Pot cel mult să-i recomand pe cineva. (Am făcut o excepție, în cei 3 ani de când sunt pe forum, presat de rugămințile unor cunoscuți deși eu am refuzat și am explicat în mod repetat de ce refuz - se poate confirma, poat efi depusă o mărturie publică la nevoie - și regret că m-am abătut de la propria regulă a conștiinței profesionale.)
b) nu practic de câțiva ani și nu intenționez să reiau; mă îndrept spre un alt domeniu, acolo unde mă trage inima;
c) sunt doar profesor de psihologie la liceu și instructor de șah (predau la after-school);
d) intenționez să abandonez total psihologia, ca profesie, din motive personale. Dacă aș fi trăit în altă țară, cu o altfel de cultură și educație, da: aș fi vrut să profesez, întrucât psihologia-consilierea e o profesie excepțională, de mare travaliu și care îți aduce satisfacții ce nu pot fi măsurate în bani.
Doar ignoranții cred că o profesie care este de fapt o artă totală se face pentru bani.
Un psiholog adevărat se simte rușinat și scârbit de o asemenea idee. Psihologia, practicată ca lumea, trece cu mult peste problema banilor: nu e un job oarecare ci o chestiune de vocație. Ca și poezia, muzica etc. Dar dacă un tablou costă sute de mii de euro sau milioane, chiar, e vina pictorului? Și fără promisiunea milioanelor, oare muzicianul sau pictorul nu și-ar mai vedea de arta lor iubită? Asta o crede cel care nu are o vocație, cel care nu iubește, și care, astfel, se vădește orbul care ne învață lumina...
Că unii nu înțeleg, din păcate chiar și printre practicanți, este problema lor. Nu a mea.

Așa cum sunt mulți care nu disting vocația sacerdotală de meseria de popă. Consecințele, dezastruoase, ne sunt cunoscute, vai.
Ferească Dumnezeu de nenorocirea ca un psiholog să vadă în profesia lui mai întâi un prilej de a scoate bani, iar un preot slujitor al Domnului Hristos să devină popă.
Ferească Bunul Dumnezeu!
Nimic nu e mai nenorocit pe lume decât să fii sau să ai parte de un trădător.

Last edited by cezar_ioan; 07.09.2013 at 06:16:54.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 07.09.2013, 10:30:24
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Nu doar atât, ci:
a) nu am voie, deontologic, dacă aș practica, să fac consiliere cu persoane cu care am o relație paralelă. E o lege tare a profesiei, pentru a preveni eșecul terapeutic. Deci dacă îl știu pe careva de pe forum, fiind așadar coleg de forum cu el, nu pot avea și relație de consiliere. Pot cel mult să-i recomand pe cineva. (Am făcut o excepție, în cei 3 ani de când sunt pe forum, presat de rugămințile unor cunoscuți deși eu am refuzat și am explicat în mod repetat de ce refuz - se poate confirma, poat efi depusă o mărturie publică la nevoie - și regret că m-am abătut de la propria regulă a conștiinței profesionale.)
b) nu practic de câțiva ani și nu intenționez să reiau; mă îndrept spre un alt domeniu, acolo unde mă trage inima;
c) sunt doar profesor de psihologie la liceu și instructor de șah (predau la after-school);
d) intenționez să abandonez total psihologia, ca profesie, din motive personale. Dacă aș fi trăit în altă țară, cu o altfel de cultură și educație, da: aș fi vrut să profesez, întrucât psihologia-consilierea e o profesie excepțională, de mare travaliu și care îți aduce satisfacții ce nu pot fi măsurate în bani.
Doar ignoranții cred că o profesie care este de fapt o artă totală se face pentru bani.
Un psiholog adevărat se simte rușinat și scârbit de o asemenea idee. Psihologia, practicată ca lumea, trece cu mult peste problema banilor: nu e un job oarecare ci o chestiune de vocație. Ca și poezia, muzica etc. Dar dacă un tablou costă sute de mii de euro sau milioane, chiar, e vina pictorului? Și fără promisiunea milioanelor, oare muzicianul sau pictorul nu și-ar mai vedea de arta lor iubită? Asta o crede cel care nu are o vocație, cel care nu iubește, și care, astfel, se vădește orbul care ne învață lumina...
Că unii nu înțeleg, din păcate chiar și printre practicanți, este problema lor. Nu a mea.

Așa cum sunt mulți care nu disting vocația sacerdotală de meseria de popă. Consecințele, dezastruoase, ne sunt cunoscute, vai.
Ferească Dumnezeu de nenorocirea ca un psiholog să vadă în profesia lui mai întâi un prilej de a scoate bani, iar un preot slujitor al Domnului Hristos să devină popă.
Ferească Bunul Dumnezeu!
Nimic nu e mai nenorocit pe lume decât să fii sau să ai parte de un trădător.
Asta-i buna frate! Cum sa abandonezi asa profesie plina de satisfactii si de intrajutorare a aproapelui?
Poate esti intr-o pasa proasta acum,mai gandeste-te ...
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 11.09.2013, 21:12:28
fallen fallen is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.03.2011
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.250
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru fallen
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul

Doar ignoranții cred că o profesie care este de fapt o artă totală se face pentru bani.
Un psiholog adevărat se simte rușinat și scârbit de o asemenea idee. Psihologia, practicată ca lumea, trece cu mult peste problema banilor: nu e un job oarecare ci o chestiune de vocație. Ca și poezia, muzica etc. Dar dacă un tablou costă sute de mii de euro sau milioane, chiar, e vina pictorului? Și fără promisiunea milioanelor, oare muzicianul sau pictorul nu și-ar mai vedea de arta lor iubită? Asta o crede cel care nu are o vocație, cel care nu iubește, și care, astfel, se vădește orbul care ne învață lumina...
Că unii nu înțeleg, din păcate chiar și printre practicanți, este problema lor. Nu a mea.

Așa cum sunt mulți care nu disting vocația sacerdotală de meseria de popă. Consecințele, dezastruoase, ne sunt cunoscute, vai.
Ferească Dumnezeu de nenorocirea ca un psiholog să vadă în profesia lui mai întâi un prilej de a scoate bani, iar un preot slujitor al Domnului Hristos să devină popă.
Ferească Bunul Dumnezeu!
Nimic nu e mai nenorocit pe lume decât să fii sau să ai parte de un trădător.
Subscriu.
("arta" care se face numai pentru bani mai este cunoscuta si sub numele de 'cea mai veche meserie din lume")

Despre meserii vocationale mai am de spus un singur lucru: cred eu (am descoperit) ca e posibil ca invatarea unor arte sau stinte sa nu fie posibila decat pentru aceia care au "ingaduinta: de la Dumnezeu spre a pricepe anume taine ale respectivei profesii (biologie, psihologie, teologie, etc). Restul, oricat s-ar stradui, nu vor pricepe in veci de ce "x= cu be patrat minus radical din patru abe" (ma rog, care e aplicabilitatea practica a acestor formule, scopul pt care le folosim, afara sa trecem clasa a opta si sa intram la liceu).

Last edited by fallen; 11.09.2013 at 21:31:57.
Reply With Quote
Răspunde