![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Chestia ca femeia trebuie sa taca in biserica, si daca are ceva de spus, trebuie sa-i spuna acasa, sotului.
Nu zic ca este asa de grav ca VT, dar tot... |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poruncile sunt cele date de Mantuitor ,si pe acelea se cladeste morala crestina,morala iubirii .Acele porunci vor fi valabile pina la sfarsitul veacurilor,si reprezinta impletirea cea mai inalta intre porunca exprimata prin cuvinte,si dragostea exprimata prin comuniunea cu Dumnezeu. Morala este de fapt expresia dragostei fata de Dumnezeu , revarsate printre oameni. NU mai este o simpla lege , este participare acceptata prin iubire. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Inainte sa intram in detalii explica putin ce anume consideri ,,imoral" in acele pasaje biblice din din epistolele Apostolului Pavel.Te rog acest lucru ca sa iti inteleg rationamentul, modul cum ai studiat pasajele respective precum si etalonul de moralitate la care te raportezi.Poti raspunde pe scurt nu-i problema.Multumesc.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
As dori sa va asigur,dpdv istoric,ca femeile crestine ale acelor timpuri nu s-au simtit discriminate,nu exista dovezi in acest sens si mai mult nu doar ca nu au protestat dar si-au indeplinit rolul lor cu credinta,dragoste,modestie,sacrificiu.Istoria crestina da numeroase exemple de femei extraordinare si este bizar ca dvs doriti sa le impuneti nemultumiri pe care ele nu le-au avut. Ceva nu pot sa inteleg nici la dvs si nici la un alt coleg liber cugetator al dvs pe acest forum: de ce va pronuntati cu privire la texte biblice fara sa le studiati inainte.Va asigur ca nu este in avantajul dvs ci dimpotriva, va descalifica argumentatia.Este de bun-simt in orice discutie sa studiezi putin inainte sa emiti puncte de vedere.Daca chiar ati fi studiat NT niciodata nu ati fi spus prostia ca sunt lucruri ,,imorale"( sper sa avem clara intelegerea termenilor) in cadrul sau.Poate se vor gasi colegi de forum care sa va explice mai pe larg rolul femeii in Biserica in conceptia Apostolului Pavel,este un subiect exceptional,va asigur de asta din proprie experienta in raport de textul biblic,cat am reusit eu sa inteleg.Numai bine. Last edited by Pelerin spre Rasarit; 22.11.2014 at 19:48:06. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ioan poate il poti tu ajuta mai pe larg pe domnul aab, ai mai multa delicatete :) .Poate sunt lucruri care il vor interesa si in acest sens las o baza de discutie: http://www.crestinortodox.ro/religie...ara-97898.html .Numai bine.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1 Cor. 11: 3.Dar voiesc ca voi să știți că Hristos este capul oricărui bărbat, iar capul femeii este bărbatul, iar capul lui Hristos: Dumnezeu. 4.Orice bărbat care se roagă sau proorocește, având capul acoperit, necinstește capul său. 5.Iar orice femeie care se roagă sau proorocește, cu capul neacoperit, își necinstește capul; căci tot una este ca și cum ar fi rasă. 6.Căci dacă o femeie nu-și pune văl pe cap, atunci să se și tundă. Iar dacă este lucru de rușine pentru femeie ca să se tundă ori să se radă, să-și pună văl. 7.Căci bărbatul nu trebuie să-și acopere capul, fiind chip și slavă a lui Dumnezeu, iar femeia este slava bărbatului. 8.Pentru că nu bărbatul este din femeie, ci femeia din bărbat. 9.Și pentru că n-a fost zidit bărbatul pentru femeie, ci femeia pentru bărbat. Se observa ca Pavel considera ca barbatul este superior, tipic pentru societatea patriarhala in care traiau. Iar de 1 Cor 14:35, Pavel zice ca este rusinos pentru o femeie sa vorbeasca in biserica, dar nu zice ca la fel este si pentru barbati. Nu vad cum poti interpreta asta in favoarea femeilor. Poate a zis asta pentru ca, precum a descris in versetele anterioare, Pavel crede ca femeia trebuie supusa barbatului, si trebuie sa aiba capul acoperit ca sa-i "vorbeasca" lui Dumnezeu, sau sa se rada in cap, nu ca barbatii, care n-au nici o obligatie. Acelasi lucru se poate vedea si in 1 Tim 2: 11.Femeia să se învețe în liniște, cu toată ascultarea. 12.Nu îngăduiesc femeii nici să învețe pe altul, nici să stăpânească pe bărbat, ci să stea liniștită. 13.Căci Adam a fost zidit întâi, apoi Eva. 14.Și nu Adam a fost amăgit, ci femeia, amăgită fiind, s-a făcut călcătoare de poruncă. Pavel considera ca femeile n-au dreptul sa invete pe barbat nimic, ci sa fie supuse tot timpul. Este evidenta superioritatea (pana la urma, superioritatea fata de femei era un lucru de baza al societatii de atunci). |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acuzati, la modul general, ca pasajele nu au fost citite cu atentie, deloc sau din auzite. In realitate dumneavoastra nu contestati afirmatia in sine, conform careia "femeia trebuie sa taca in biserica, si daca are ceva de spus, trebuie sa-i spuna acasa, sotului", ci interpretarea ei. In concluzie, sursa informatiei devine irelevanta deoarece dumneavosatra nu negati informatia in sine, ci interpretarea acesteia. Colegul meu nu a dat de inteles nicaieri ca nu a citit cu atentie, deloc sau din auzite interpretarea acelui text. Si atunci... de ce era necesar sa specificati ca nu a citit cu atentie textul cand de fapt dumneavoatra nu il contraziceti in niciun fel la acest capitol?! A citit gresit sau a interpretat gresit? O informatie necontestata ramane cu titlul de stire, indiferent daca este data de Antena 3, B1, RTV sau Realitatea TV. Ce putem contesta este interpretarea acesteia, sutele de analisti care vin sa ne spuna ce "inseamana cu adevarat" acea stire, la ce sa ne asteptam etc.. Nu de putine ori am spus ca o societate puternica, dar utopica, nu are nevoie de analisti si traducatori de niciun fel. Doar informatia pura (necesar adevarata, pentru ca altfel nu ar mai avea calitatea de informatie, ci de intoxicare) ar trebui sa fie suficienta. Interpretarea non-personala lasa intotdeauna loc manipularii, fie ea si una involuntara. Revin. Personal nu stiam ca "femeia trebuie sa taca in biserica, si daca are ceva de spus, trebuie sa-i spuna acasa, sotului". Mai mult decat atat, la modul general, nu imi trezeste vreun interes anume aceasta afirmatie. Discut pe seama ei datorita situatiei date, in care semeni decid ca o astfel de afirmatie trebuie in mod necesar interpretata cu mare atentie, grija, minte limpede si, neaparat, intr-o nota pozitiva. Pe cale de consecinta, cei care interpreteaza diferit nu au urmat pasii necesari unei interpretari corecte. Citat:
Problema este ca nu mi se pare corect genul acesta de abordare. Din start apologetica pleaca cu un handicap. Credinciosii nu afirma ca Biblia este incompatibila cu imoralitate, ci ca moralitatea ce decurge din aceasta este absoluta, desavarsita, perfecta. Este foarte importanta aceasta nuanta. Trebuie aratat de ce un text din Biblie este necesar si perfect moral, nu de ce nu este imoral. Exemplu: dupa ce citesc argumente, nu este suficient sa aflu ca sclavia nu este imorala intr-un anumit context, ci ca este de o moralitate absoluta/desavarsita/prefecta si ca orice alta varianta, inclusiv inexistenta unei astfel de precizari, indiferent de contextul ales, nu putea sau nu poate fi de o moralitate absoluta, indiferent daca standardele morale la care ne raportam sunt prezente sau trecute. Intelegeti unde bat? Prima mea acuza asupra textului "incriminat" nu este una ce tine de imoralitate, ci ca nu este necesar de la bun inceput sau ca este incompaibil cu perfectiunea morala clamata. Ca merg un pas mai departe si spun ca o afirmatie de acest tip este chiar imorala, nu doar inutila si incompatibila cu perfectiunea ...alta mancare de peste. Am cautat pasajele si le citez mai jos: 34. Ca în toate Bisericile sfinților, femeile voastre să tacă în biserică, căci lor nu le este îngăduit să vorbească, ci să se supună, precum zice și Legea. 35. Iar dacă voiesc să învețe ceva, să întrebe acasă pe bărbații lor, căci este rușinos ca femeile să vorbească în biserică. Afirmatiile mele: 1) indemnul/porunca/sfatul etc. nu era necesar de la bun-inceput; 2) indemnul/porunca/sfatul etc este incompatibil cu perfectiunea morala. Exista alte variante care fac ca indemnul sa fie superior moral indemnului deja facut; 3) indemnul/porunca/sfatul etc., daca nu are titlul de pamflet, este imorala. Culmea este ca argumentele pentru sustinerea afirmatiilor aproape ca se identifica cu insesi afirmatiile. Argumente: 1) Nu era necesar sa se creeze o distinctie intre sexe cu privire la acceptul de a vorbi in biserica; 2) Un indemn (din mai multe posibile) superior moral: "Ca în toate Bisericile sfinților, femeile si barbatii vostri să nu tacă în biserică, căci lor le este îngăduit să vorbească, si nu să se supună, precum zice și Legea./ Iar dacă voiesc să învețe ceva, nu trebuie neaparat să întrebe acasă pe bărbații si sotiile lor, căci nu este rușinos ca femeile si barbatii să vorbească în biserică" 3) Consider ca este imoral ca, in biserica, femeile trebuie sa taca, in timp ce barbatii nu au aceasta restrictie. Consider imoral faptul ca in Bisercile sfintilor acest lucru avea deja loc. Consider imoral faptul ca femilor nu le este ingaduit sa vorbeasca (se repeta porunca, ma repet si eu). Consider ca femeia trebuie sa se supuna barbatului in aceeasi masura in care barbatul trebuie sa se supuna femeii, iar o precizare in acest sens care sa reglementeze doar unul dintre cele doua statute este imorala. Este imorala, cel putin la acest capitol, Legea in care s-au facut toate aceste precizari anterioare. Este imoral faptul ca se specifica doar dorinta femeilor de a invata si se omit barbatii din aceasta ecuatie. Este imoral ca femile sa puna doar acasa intrebari sotilor lor..... etc. Sper ca ati inteles ideea. Din punctul meu de vedere, fiecare propozitie din pasajule citate geme sub greutatea imoralitatii rezultata din discriminare. Last edited by Inorogul; 25.11.2014 at 16:19:10. |
#10
|
||||||||
|
||||||||
![]()
Bun, acum ne intoarcem la argumentele folosite de domnul Pelerin spre Rasarit.
Spuneti ca nu se discuta despre egalitatea in drepturi dpdv civil, ci erau reglementate raporturile in cadrul adunarilor religioase unde predicarea era incredintata barbatilor. .......... Asa! ...........Si??? Afirmatia nu este ca imoralitatea rezulta din faptul ca egalitatea nu este in drepturi dpdv civil. Nu am echivalat dreptul civil cu obligatiile din biserica. De ce imi/ne reprezentati gresit pozitia? Afirmatia mea (si probabil a noastra - sa ma corecteze colegul daca nu e adevarat) este ca imoralitatea rezulta din diferentierea intre sexe in biserica, unde "sunt reglementate raporturile in cadrul adunarilor religioase si unde predicare era incredintata barbatilor", exact cum spuneti dumneavostra. Ati revenit exact cu afirmatia pe care am incriminat-o si ati atacat o afirmatie care nu a fost facuta. Consider imoral faptul ca trebuie reglementate raporturile in cadrul adunarilor religioase prin diferentiere de sexe si faptul ca predicarea trebuie facuta exclusiv de catre barbati. De ce considerati ca stabilirea acestor raporturi in biserica era necesara de la bun inceput? Citat:
Citat:
In exemplul dumneavoastra mesajele nu sunt contradictorii, ci complementare. Am inteles ca femeia trebuie sa se ocupe de invatarea altor femei mai tinere si ca este un intreg sistem de relationare, dar asta nu scuteste de imoralitate afirmatia ca este rusinos ca acesta sa vorbeasca in biserica. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Last edited by Inorogul; 25.11.2014 at 15:59:30. |
|