![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
...intelepciune in actiune si extaz... mai ca-mi dau lacrimile de atata ras ..
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
And the dreams that you dare to dream Really do come true
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ispitele - spam mental
A lucra in gradina Domnului, in esenta, inseamna transformarea circumstantelor/evenimentelor de zi cu zi in virtute. Orice eveniment este potrivit pentru a fi transformat in virtute. De aceea, nu conteaza unde lucram pentru Domnul, fie in mijlocul oamenilor, familie, manastire, pustie... indiferent unde ne aflam, indiferent ce facem, fie zi, fie noapte. Orice eveniment este transformabil - poate fi utilizat drept combustibil pentru alimentarea virtutii, fie ca este pozitiv, fie ca este negativ - fie ca este generat din exterior (stimuli externi), fie ca este generat din interior (stari interioare, ganduri). Definitie: ispitele sunt evenimente care starnesc felurite patimi. Ispitele sunt importante - pentru ca ne arata de ce suferim, iar adoptarea unei reactii adecvate ne vindeca de patima si incep sa lucreze in sens pozitiv, fortificand din ce in ce mai mult virtutea. Este ca si cum otrava este transformata in abrozie si nectar - licoare datatoare de viata vesnica. De aceea se spune "Ridica Doamne ispitele si nu se mai mantuie nimeni". Ispitele sunt promisiuni inselatoare. Ispitele ne forteaza sa ne exersam, sa ne dezvoltam inteligenta. Promit ca ofera un anumit beneficiu, cand de fapt, daca le ascultam indemnul, produc numai suferinta. Ispitele sunt ca niste mesaje spam care ajung in casuta postala a mintii. Sunt ceva de genul "Esti fericitul castigator al unui premiu de un milion de dolari. Tot ce trebuie sa faci este sa ne furnizezi nr. contului tau bancar pentru a-ti vira banii." Orice cadere in ispita are doua faze: 1. aparitia mesajului ispititor in casuta mintii 2. incuviintarea Daca recunoastem inselatoria nu dam click. Asa ca pe masura ce ispita apare devenim din ce in ce mai determinati sa nu o mai urmam. Si in loc sa hranim pacatul, invioram virtutea. In acest fel, ispitele devin circumstante favorabile pentru practicarea virtutii. adaptare la postarea: Dealing with mental spam
__________________
Last edited by florin.oltean75; 13.12.2014 at 18:43:56. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Esti Shugdenit ?
Astept o clarificare. Last edited by Ekajati; 18.12.2014 at 20:28:06. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca dupa toti anii astia esti dator acestor oameni de aici cu o explicatie pe care probabil ai ales sa o amani.
Cum de nu esti shugdenit cand urmezi invataturile celui care este atat de controversat? Te incurajez sa spui adevarul. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ideile expuse sunt din surse budiste cu autoritate (Nagarjuna, Atisha, Shantideva, Padmasambhava...). Personal, explicatiile si comentariile furnizate de NKT - New Kadampa Tradition - mi s-au parut pertinente, valide. Invataturile NKT nu au fost furnizate de Shugden, considerat budeitatea Protectoare a acestei ramuri budiste (aspectul controversat), ci sunt rezultatul efortului de interpretare al fondatorului acestei ramuri - Kelsang Gyatso. Nu sunt adept al cultului Shugden pentru ca nu imi bazez practica pe aceasta expresie iconografica budista. Deci nu sunt "shugdenit", ca sa folosesc acest argou cu conotatie defaimatoare. Extinderea unei polemici budiste pe un site ortodox este similar cu o polemica intre culte crestine pe un forum budist. Funny. Desi problematica celor doua religii pare complet paralela, fara relatie, in esenta, nevralgia identitatii este atotprezenta, oriunde ai privi. Aceasta polemica, in opinia mea are doua fatete simultan valide - este productiva si non-productiva in acelasi timp - de neinteles si totusi plina de sens. Insa, de ce intrebarea insinueaza ca am fost nesincer? Nu ca am ceva de aparat personal...
__________________
Last edited by florin.oltean75; 19.12.2014 at 00:13:11. |
|