![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nimic cantitativ nu poate justifica o asa mare abatere calitativa de la credinta . Mai bine sa nu te impartasesti ,asa cum zice si apostolul decat sa iti bei si mananci singur osanda |
#2
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Parintele arata de unde e aceasta conceptie, e o intelegere gresita a Tainei Impartasaniei, luata de la catolici. Iata ce spune Par. Calciu in articol: "Iertarea pacatelor, fie ele si comune, nu se obtine nici prin citirea rugaciunilor pregatitoare (Canonul Sf. Impartasanii), nici prin rugaciunile Sf. Liturghii si nici prin simplul act al impartasirii, (cum afirma parintele Braga) care este o conceptie laxa, catolica, oricat de confortabila s-ar parea, ci dupa invatatura bisericii, numai Sf. Maslu si spovedania te curata de pacate. Dintre acestea, numaispovedania are rugaciune speciala de iertare a pacatelor, la sfarsit (Sf. Impartasanie te intareste spre a nu mai pacatui, iti aduce un plus de har, te vindeca sufleteste si trupeste)." Vedem ca acelasi lucru spune si Par. Pruteanu, pe care il citeaza Ovidiu in mesaje: "Tocmai de aceea problema devine delicată, căci se uită ade*seori că Împărtășania se dă mai întâi „spre iertarea pă*catelor”. " |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Parintele Dionisie, de la muntele Athos: http://www.calauzaortodoxa.ro/calauz...mpartasanie-i/
"Și să nu îndrăznească cineva vreodată să se ducă să se împărtășească fără să se spovedească." Multa rugăciune pe care o citește preo*tul are harul Sfântului Duh de la Dumnezeu, că așa a dat bunul Părinte Ceresc ca să se ierte mărunțișu*rile care le-ai avut. Spui ce păcate ai mai avut, ce-ți mai aduci tu aminte și așa te apropii de dumnezeieștile Taine. Că foc arzător sunt Sfintele Taine, care ard toate păcatele, toate fărădelegile și toate gându*rile cele rele, dar dacă ești cu nebăgare de seamă există primejdia să te mai ardă și pe tine. De aceea zice Sfântul Apostol Pavel: “Să se ispitească omul și așa să se apropie de Sfintele Taine, că de aceea mulți dintre voi sunt bolnavi, mulți suferă, fiindcă se apropie de Sfintele Taine fără pregătire”. “Să nu întârziem a ne spovedi, că ori de căte ori se duce omul plin de păcate la un duhov*nic, oricât de depărtat ar fi el de Dumnezeu, când iese de la duhovnic este atâta de ușor, parcă zboară.” |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Poate ca in foarte marile manastiri sa fie cel putin zece ieromonahi. Presupun ca realizati ca nu orice calugar poate face spovezi, ci numai ieromonahii special hirotesiti.
Si cam cate astfel de manastiri sunt in Romania ? Si ce sa faca un credincios care e impiegat de miscare in gara Bicaz, sa mearga zilnic la Manastirea Neamt la spovedit si impartasit ? Si nevasta-sa, postarita, la fel ? Si fiul lor cel mare, care e la liceu, sa mearga zilnic cu ei sau separat ? Citat:
Dar, poate ne spun cum o rezolva traitorii aceia ortodocsi de aici, de pe forum, care se spovedesc si se impartasesc zilnic, cum spuneti. De exemplu, dv cum faceti ? Puteti furniza datele de contact ale duhovnicului care va spovedeste si va impartaseste zilnic (fie: accept si saptamanal) ? Nu de alta, dar se pare, de pe alte topicuri, ca oamenii au dificultati de gasire a unui duhovnic chiar si in conditiile practicii actuale, in care il viziteaza poate o data la mai multe luni.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 04.01.2015 at 00:36:53. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Intarzierea si amanarea impartasirii - care vin de fapt din relaxare , lene , nepasare si refuzul pregatirii adecvate - expun sufletele la grave vatamari venite atat din partea atacului demonilor , cat si din pricina privarii lor de har si de bunurile ceresti . Asa cum ne hranim zilnic , asa trebuie sa ne invingem indolenta si comoditatea , si sa ne pregatim si , aprinsi de inflacararea ravnei , sa ne impartasim frecvent , daca nu in fiecare zi , macar in fiecare duminica si sarbatoare . Hristos ni se da la fiecare Liturghie , iar crestinii raman nepasatori fata de primirea lui cuviincioasa si alearga in schimb cu multe cheltuieli si primejdii in pelerinaje dupa icoane , moaste sau la Ierusalim" (Împărtășirea continuă Sfintele Taine. Dosarul unei controverse, marturiile Traditiei - Traducere și studiu introductiv: diac. Ioan I. Ică jr) Last edited by ovidiu b.; 04.01.2015 at 01:15:37. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Sfinții Părinți, fără excepții, au văzut drept prim scop al Liturghiei împărtășirea clerului și a credincioșilor mireni cu Trupul și Sângele Domnului." (Nicolae Cabasila, Tâlcuirea Dumnezeieștii Liturghii, pag. 94) "Văd că se face multă neorânduială la Împărtășire. În celelalte zile ale anului nu vă împărtășiți chiar dacă adeseori sunteți curați [adică nu aveți păcate opritoare – n.n.], iar când vin Paștile (și alte sărbători), chiar dacă ați făcut ceva rău, îndrăzniți să vă împărtășiți?! Vai de nepriceperea voastră și de răul vostru obicei! În zadar se săvârșește Liturghia în fiecare zi dacă nu vă împărtășiți… Acestea le spun nu ca să vă împărtășiți oricum, la întâmplare, ci ca să vă faceți vrednici. Omule, nu ești vrednic să te împărtășești? Atunci nici pe celelalte rugăciuni ale Liturghiei [credincioșilor – n.n.] nu ești vrednic să le auzi…, deci, dacă (zici că) nu ești vrednic să te apropii de Sfintele Taine, pleacă împreună cu catehumeii, pentru că nu te deosebești cu nimic de ei…" (Sf. Ioan Gură de Aur - Omilia III la Efeseni) "Îndepărtându‑ne de Sfânta Împărtășanie, ne facem vrăjmași ai lui Dumnezeu și prieteni ai diavolului." (Sf. Chiril al Alexandriei) "Niciodată să nu neglijezi a merge la biserica lui Dumnezeu și a te împărtăși cu Tainele lui Hristos Domnul! Aceasta [demonizarea] ți s‑a întâmplat pentru că timp de cinci săptămâni [35 de zile – n.n.] nu te‑ai apropiat de Preacuratele Taine." (Sf. Macarie Egipteanul) "Împărtășirea zilnică și hotărârea de a primi zilnic Sfântul Trup și Sânge al lui Hristos e un lucru bun și folositor, căci El Însuși o spune limpede: „cel ce mănâncă Trupul Meu și bea Sângele Meu are viață veșnică” (Ioan 6:54)… Cu toate acestea, noi [cei din Capadocia – n.n.] ne împărtășim numai de patru ori pe săptămână: duminica, miercurea, vinerea și sâmbăta, precum și în alte zile când se face pomenirea vreunui sfânt." (Sf. Vasile cel Mare) Sfântul Grigorie Palama consideră împărtășirea duminicală ca pe o datorie a fiecărui creștin. (Dialog al legiuirii celei după Hris*tos) „Este cu neputință să ajungă cineva la desăvârșire fără deasa împărtășire cu Sfintele Taine. Pentru că fără de aceasta, nici dragostea nu o poate dobândi, fără dragoste nici ascultarea de stăpâneștile porunci, iar fără ascultare nici desăvârșirea. De aceea, Sfinții Părinți nu cer desăvârșirea de la cei ce se împărtășesc, ci îndreptarea vieții prin pocăință” (Sf. Nicodim Aghioritul) „Atât monahii, cât și mirenii, fiecare după puterea lor, să se împărtășească la fiecare Liturghie sau și mai rar, dar nu după un număr fix de zile, ci așa cum recomandă fiecăruia duhovnicul” (Sinod de la Constantinopol - 1819) Oricine va mânca pâinea aceasta sau va bea din paharul Domnului cu nevrednicie va fi vinovat față de Trupul și Sângele Domnului. Să se cerceteze însă omul pe sine și așa să mănânce din pâine și să bea din pahar. Căci cel ce mănâncă și bea cu nevrednicie osândă își mănâncă și bea, nesocotind Trupul Domnului. De aceea mulți dintre voi sunt neputincioși și bolnavi și mulți au și murit(I Corinteni 11:27‑30) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In primul rand citatele folosite de obicei de Par. Pruteanu sunt scoase din context sau nu au nicio legatura cu subiectul pe care doreste sa il abordeze, deci nu poti fi sigur ca asa e cum ne prezinta Par. Pruteanu o idee. In acest caz nu au legatura cu impartasirea fara spovedire, ci cu deasa impartasire. De altfel chiar azi am citit ce spune chiar sf. Nicodim Aghioritul, care sustinea impartasirea deasa, inainte de impartasire se face spovedania. Cei ce sustin impartasirea fara spovedania sau citatul din Sf. Vasile, cu cei ce se impartaseau de cateva ori pe saptamana. Dar nu sunt sigur daca nu era vorba de calugari in acel citat, trebuie vazut textul de unde a fost dat. Pentru ca iata ce spune Sf. Ioan Gura de Aur, care a trait in aceeasi perioada, dovada ca inca de atunci nu se mai impartaseau prea des: „Mulți, cu Tainele acestea o dată într-un an se împărtășesc, alții de două ori, iar alții de mai multe ori. Deci către toți ne este nouă cuvântul, nu numai către cei de aici, ci și către cei ce șed în pustie (pustnicii). Că aceia o dată în an se împărtășesc, iar de multe ori după doi ani”. Deci in secolul IV era cam ca acum. In continuare Sf. Ioan Gura de Aur spune: "„Nici cei ce o dată, nici cei ce de multe ori, nici cei ce de puține ori, ci cei ce cu știința gândului curată, cei ce cu inima curată, cei ce au viață neprihănită. Cei ce sunt întru acest fel, totdeauna să se apropie; iar cei ce nu sunt întru acest fel, nici măcar odată. Pentru ce? Pentru că își iau judecată, osândă, muncă și pedeapsă”. Deci trebuie sa fie curat cel ce se Impartaseste, nu ca se curata prin Impartasanie, cum spun cei pe care ii citezi tu. Tot sfantul spune: "Mai degrabă de suflet mă voi despărți, decât a da Sângele Stăpânesc celor nevrednici. Tot sângele meu îl voi vărsa, mai înainte decât voi da Sânge atât de înfricoșat, căruia nu I se cuvine." Iar sfantul spune ca cel ce vrea sa se Imparatseasca trebuie sa posteasca, sa se curete de pacate, etc. "„Când auzi zicându-se «Sfintele Sfinților» să știi că aceasta înseamnă că dacă nu este cineva sfânt, să nu se apropie; nu numai curat de păcate, că pe cel sfânt nu numai izbăvirea de păcate îl face astfel, ci venirea de față a Duhului Sfânt și bogăția faptelor bune”. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Găsesc potrivit să repet gândul: Când mijlocul pe care l-am considerat a fi Sfânta Împărtășanie este prezent și ca motivație centrală, cred că avem cea mai bună și sigură motivație. Să am nevoie de Împărtășanie, ca de aer, să îmi fie foame și sete de Trupul și Sângele Domnului cred că este cea mai sigură îmboldire spre o viață mai curată, spre un efort mai sănătos de asceză. Ce te poate motiva mai mult, pe tine cel ce porți dorul de Dumnezeu, decât să te împărtășești de Hristos în cel mai concret mod cu putință, fie și uneori, ca pe o pregustare a bucuriilor Veșnicei cu El? Făcându-Se temei energizor al vieții noastre, Domnul ne împinge pe Cale, precum ne și cheamă, atrage. Ne este deopotrivă Imbold și Îndrumător, precum și Țintă. Nicăieri psihologia noastră omenească nu este mai uimitoare decât în relația concretă cu Dumnezeul nostru, al creștinilor, Hristos. Last edited by Ioan_Cezar; 04.01.2015 at 05:37:28. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nu dau credinciosii asa navala ca sa nu mai existe Biserici si preoti.Lucrurile sunt in echilibru
Ba mai rau , cand preotul spune "Sa va apropiati..." nu se duce nimeni. Deci asta inseamna ca cine vrea sa se impartaseasca des , are destul timp in care e disponibil duhovnicul Asta inseamna ca nu putem folosi argumentul saturarii bisericilor si al programului preotilor ,pentru a admite , impartasirea fara spovedanie Asa ca daca acest argument dispare ,cel putin raportat la realitatea de azi , nu vad ce ne ar impiedica sa ne impartasim des? Intradevar,am extras o idee pozitiva din articol ,ca duhovnicul poate sa ne recomande o anumita frecventa . Parerea mea e ca duhovnicul vede cand avem o stare in care nu prea mai avem ce pacate sa ii zicem(nu ca nu ar fi...) si atunci ne poate lasa mai rar,ca sa ne dam seama de ce s-a anchilozat discernamantul nostru. La fel , daca vede ca nu suntem pregatiti, si suntem inca robi pacatului, iarasi ne asteapta cu rabdare si nu ne preseaza. Ba chiar ne doreste vindecarea cat mai grabnica .Deci idea prea voluntara de a ne impartasi foare des,iarasi nu e buna daca o facem din capul nostru . Doar cand ne integram fluxului celor care au o credinta bine asezata,putem spune ca aceasta pornire nu vine din prea mult avant sau exagerare. Deci e bine sa lasam duhovnicul sa hotareasca,mai ales la inceput Separarea impartasirii de spovedanie ,nu se poate face caci contrazice insusi dogma Bisericii.Nu litera unui anumit canon, ca nu suntem roboti, ci insusi spiritul invataturii drepte Potrivit acestei invataturi harul ne este dat prin impartasirea cu Tainele. Iar apropierea de har nu o putem face fara curatire ,care iarasi ne e dat tot printr-o taina, taina iertarii oferite de Dumnezeu prin Hristos prin preoti a pacatelotr marturisite Daca noi ne am curati singuri ,atunci nu ar mai fi nevoie de marturisirea cu gura ,fiecare ar face-o in gandul sau,si ar fi iertat. Iar dadca nu ne curatim singuri,atunci rezulta ca ne apropiem de sfantul Trup cu buze necurate Iar daca admitem ca pacatul nu ne murdareste asa repede , ca exista o perioada de gratie de la ultima impartasire , inseamna ca ,dupa ultima impartasire ,nu am inteles cum ar fi trebuit sa fim . Domnul zice : "Cine mananca trupul Meu,in veac nu va vedea moartea" . Oare am reusit noi sa ne unim sufletul cu Dumnezeu de la precedenta impartasanie si Acela sa vina sa locuiasca la noi ? Daca nu ,eu zic sa lasam gandurile bune care le am avut inainte de ultima impartasanie ,si sa o luam iarasi de la capt ,cu o noua spovedanie ,cautand sa vedem ce ne mai tine inca sufletul legat de aceasta lume. Caci cine isi iubeste sufletul mai mult decat pe Domnul ,le va pierde pe amandoua Last edited by iustin10; 04.01.2015 at 18:09:26. |
|