![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Doar câteva dintre lucrările lui Hierotheos Vlachos traduse în limba engleză includ: "A night in the desert of the Holy Mountain", "Orthodox Psychotherapy", "The illness and cure of the soul in the Orthodox Tradition", "Orthodox Spirituality", "A visual catechism of the Orthodox Church", "Life after Death", "Saint Gregory Palamas as a Hagiorite", "The Feasts of the Lord", "The human body: Ascesis and Exercise", "The Person in the Orthodox Tradition". Ultima carte a fost premiată pentru "scrierile teologice în limba greacă din perioada 1991-1996" de Academia Atenei. În primăvara anului 2010 a publicat o broșură eparhială aducând argumente contra schimbării textului liturgic. Cele mai recente cărți ale sale tratează probleme legate de genetică și bioetică, văzute din perspectiva ortodoxă. Last edited by Capy; 15.03.2015 at 00:26:48. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Este corect sa folosim expresia ca Fiul este persoana divina? Este. Divina se refera la firea divina comuna celor 3 persoane. Iar Fiul are firea divina fiindca NU exista persoana fara fire. Dar Fiul, dupa intrupare are si fire umana. Deci daca e corect sa spunem persoana divina e corect sa spunem despre aceeasi Persoana (subliniez "aceeasi" ca sa nu se inteleaga ca ar fi doua persoane) ca e si umana, intrucat are si fire umana. E foarte simplu.
Hristologia ta insa e monofizita. Imi pare rau. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Boris Bobrinskoi, Olivier Clement, Constantin Galeriu il considera pe Staniloae cel mare teolog ortodox al sec 20. De asemenea filosoful Heidegger il considera pe Staniloae cel mai mare teolog crestin al sec 20 dupa Karl Barth. Dar Barth e protestant, de unde rezulta ca intre ortodocsi Staniloae e cel mai mare.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dintre acei mulți teologi despre care vorbeai, rămâne Olivier Clement, despre care altcineva spune că ar făcut acea afrimație. Restul este filozofie! Last edited by Capy; 15.03.2015 at 12:14:49. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Când acuzi pe cineva se aduc argumente și dovezi reale, nu invenții. În primul rând citește ce înseamnă monofizism sau monofizitism (gr. mono-physis = o fire) și apoi fă acuzații acolo unde este cazul. Eu nu am comentat nicăieri că în Hristos firea divină ar fi absorbit firea umană!
Este limpede că exprimarea, "Hristos a devenit o persoană omenească, una singură și reală, și rămâne așa în vecii vecilor", este total eronată! Last edited by Capy; 15.03.2015 at 01:05:37. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Si ce vrei sa spui acum? Ca parintele Staniloae nu credea ca Hristos are si firea divina ?
Hai sa nu exageram. Discutia e total pe alaturi. De fapt, toata chestia a fost asa aruncata ca sa se arunce suspiciuni si ca sa se strice reputatia marelui teolog. Asta ai urmarit. Pe romaneste esti carcotas. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hristos este persoana divino-umana. Cele 2 atribute, divina si umana se refera la fire.
Daca nu crezi asta esti monofizit. In felul asta,cu logica ta, ai putea sa-l contrazici pe Ioan Damaschin cand spune ca Persoana lui Hristos este deopotriva necreata si creata. Sigur, acesta este un paradox. Dar asta e crestinismul. |
|