![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Pana la urma sub ce pretext n-au participat?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Motivul invocat (sau, poate, principalul) ar fi lipsa unanimității pre-sinodale, în sensul că Biserica Antiohiei nu este în comuniune euharistică cu Biserica Ierusalimului, pentru care a considerat (și pare îndreptățit) imposibilă organizarea unui sinod pan-ortodox.
Oricum, cu cât citești mai mult, cu atât mai multe sunt semnele de întrebare. Comunicarea, atât între patriarhii, cât și a episcopilor cu poporul, e foarte greoaie, lasă mult de dorit. Poate că sinodul ar fi trebuit, într-adevăr, amânat, cum a cerut Rusia, sau, la modul la care s-a întâmplat, să i se dea titulatura de întrunire. Practic n-au participat decât reprezentanții a 10-15 % dintre ortodocșii din lume.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Normal ca sunt, asta nu e un motiv serios, de asta au sarit si unii cu sentinte banuind de fapt alte intentii. Citat:
Citat:
Titulatura e problema? Pai normal, daca si 2 cuvinte sunt motiv de cearta, de unde un "Mare" Sinod?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Adica neclaritatile dogmatice ale unor documente si modul de functionare al Sinodului (doar unii voteaza). Pe langa acestea sunt si alte neintelegeri legate de jurisdictie (de exemplu Biserica Serbiei invoca neintelegerile cu Biserica Romana). Din ce am citit principala obiectie a Bisericii Antiohiei era legata e casatoriile cu eterodocsii. |
|