![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Atata contrazicere pentru un lucru care nu avea oricum importanta. Ideea era alta, in mesajul meu catre altcineva, ca francii au ajuns sa controleze intreaga Biserica Apuseana si sa isi impuna conceptiile, straine de crestinismul care fusese pana atunci. Deci Biserica din Roma nu mai exista fusese acaparata de franci inainte de Schisma, acestia distrugand ortodoxia Bisericii din Apus. Francii, un popor germanic, au folosit crestinismul mai mult ca sa isi impuna dominatia si sa cucereasca noi teritorii, asa cum scrie chiar in link-urile cu viata Sfantului Bonifaciu (un sfant care e si in ortodoxie). Mai important decat ceea ce semnala sfantul este cum a procedat Carol cel Mare in campania contra saxonilor, obligandu-i sa se converteasca, altfel fiind omorati. Nu exista o astfel de practica in crestinism, vedem chiar cum a procedat Sfantul Bonifaciu. Asadar, aceasta au fost cauzele Schismei, ii spusesem Ianei. Citat:
Legat de cruciade, idealizezi fara sa cunosti tot adevarul. La cruciada a patra cruciatii au cucerit Constantinopolul, i-au macelarit pe cei de acolo, au jefuit orasul si s-au instalat stapanitori ai imperiului cateva zeci de ani, pana l-au recucerit bizantinii exilati in alta regiune. Bineinteles ca imperiul a fost slabit si lasat fara resurse, deci ce ajutor a fost? Doar prima cruciada a fost un succes temporar, imparatul bizantin ceruse ajutorul, cum spui. Deci problema e doar la tine, pentru ca ii desconsideri pe ortodocsi si ii idealizezi pe apuseni/catolici. Si nu poti accepta sa se spuna niciun adevar critic despre acestia, desi nu intelegi ca e vorba de invatatura, nu de starea materiala. Probabil nu stii, Imperiul Bizantin si rasaritul erau mai dezvoltate (inclusiv economic) decat apusul, care a trebuit sa suporte navalirile barbare si luptele continue de acolo. Cruciatii cand au intrat in Constantinopol au fost uimiti de ceea ce au vazut, orasul era cel mai dezvoltat din acea perioada. Apusenii au inceput construirea de catedrale dupa ce au cucerit Constantinopolul si au luat bogatiile de acolo. Apoi tarile ortodoxe au fost sub domnitatia otomana. Afara de Tarile Romane, care au trebuit totusi sa lupte tot timpul si sa accepte dominatia turceasca. Si Imperiul rus, care devenise unul din cele mai mari imperii, deci nu prea se potriveste. Romania a avut o dezvoltare puternica dupa dobandirea independentei, a venit apoi comunismul, care era si un sistem neproductiv din punct de vedere economic. Asadar, nu prea se potriveste cu perceptia ta, ti-o poti ajusta. |
|
#2
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
(legat de povestire sa stii ca pot sa "scot" mai multe, unele chiar contemporane cu noi, de exemplu ceaiul contra moroilor) Citat:
"succes temporar"? sigur, cam 350 de ani, pana la mahomed II :) timp in care ortodoxismul a supravietuit si s-a intarit enorm, in sensul ca atunci s-a nascut dusmania asta anticatolica al carei urmas esti si tu. urmare a acestei dusmanii este si parte din dogmatica si dialectica ortodoxa de astazi. Citat:
rezum, prima cruciada elibereaza tara sfanta, salveaza bizantul, turcii selgiucizi dispar practic, ortodoxismul este salvat. cruciada a 3-a, daca nu ma insel, cea condusa de regii angliei si frantei, cand barbarossa moare inecat, demonstreaza avansul incredibil capatat de occident in doar 100 de ani, capabil sa trimita o armata uriasa peste mare, cu aproape un mileniu inainte de normandia 1944. saladin a fost fortat de richard al angliei la o pace avantajoasa pentru crestini. gata, incerc sa ma opresc aici. dupa ce aprofundez ceea ce citesc acum o sa te "atac" pe o tema dura, ce tine de dogma, problema e ca, asa cum mi-ai scris intr-un mesaj, deocamdata nu-s pregatit. :) atac, o metafora/gluma, evident, vreau sa-mi edific niste pareri. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Al doilea link spune exact acelasi lucru, primul link este, probabil, viata sfantului din sursa catolica (pentru ca la ortodocsi nu e o poveste atat de detaliata), iar scrisoarea este tot din sursa catolica, un teolog catolic o mentioneaza. Am spus toate astea dar nu pentru tine, tu poti sa te contrazici in continuare, nu-mi mai pierd timpul. Citat:
Citat:
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
nu, doar in linkul tau sunt lucruri false, este un site de lupta ortodoxa, ce ti-am pus eu sunt tot surse ortodoxe, nu folosesc altele tocmai ca sa nu-mi reprosezi, dar care prezinta lucrurile corect. acolo ai intreaga activitate a sfantului. ii este prezentata intreaga viata, de fapt.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Boniface nicaieri nu ai sa gasesti o localitate din fosta galie, actuala franta si importantul regat franc de la vest de rin, toate, dar absolut toate, sunt localitati din dreapta rinului, asa zisa austrasie, francia de la est de rin. zona locuita in mare parte de saxoni. e basta. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
ba scrie exact ca si in celelalt link, dar nu e vorba despre francia de la vest, fosta galie si actuala franta, ci asa cum iti spun de atata vreme, de francia de la est de rin, aia e biserica reformata de sfant, DUPA crestinarile fortate. "The support of the Frankish mayors of the palace (maior domos), and later the early Pippinid and Carolingian rulers, was essential for Boniface's work. Boniface had been under the protection of Charles Martel from 723 on. The Christian Frankish leaders desired to defeat their rival power, the non-Christian Saxons, and to incorporate the Saxon lands into their own growing empire. Boniface's campaign of destruction of indigenous Germanic pagan sites may have benefited the Franks in their campaign against the Saxons. In 732, Boniface traveled again to Rome to report, and Pope Gregory III conferred upon him the pallium as archbishop with jurisdiction over Germany. Boniface again set out for what is now Germany, baptized thousands, and used his authority to resolve the problems of many other Christians who had fallen out of contact with the regular hierarchy of the Roman Catholic Church. During his third visit to Rome in 737â38, he was made papal legate for Germany. After Boniface's third trip to Rome, Charles Martel erected four dioceses in Bavaria (Salzburg, Regensburg, Freising, and Passau) and gave them to Boniface as archbishop and metropolitan over all Germany east of the Rhine. In 745, he was granted Mainz as metropolitan see. In 742, one of his disciples, Sturm (also known as Sturmi, or Sturmius), founded the abbey of Fulda not far from Boniface's earlier missionary outpost at Fritzlar. Although Sturm was the founding abbot of Fulda, Boniface was very involved in the foundation. The initial grant for the abbey was signed by Carloman, the son of Charles Martel, and a supporter of Boniface's reform efforts in the Frankish church. The saint himself explained to his old friend, Daniel of Winchester, that without the protection of Charles Martel he could "neither administer his church, defend his clergy, nor prevent idolatry." According to German historian Gunther Wolf, the high point of Boniface's career was the Concilium Germanicum, organized by Carloman in an unknown location in April 743. Although Boniface was not able to safeguard the church from property seizures by the local nobility, he did achieve one goal, the adoption of stricter guidelines for the Frankish clergy,[22] which often hailed directly from the nobility. After Carloman's resignation in 747 he maintained a sometimes turbulent relationship with the king of the Franks, Pepin; the claim that he would have crowned Pepin at Soissons in 751 is now generally discredited.[23] Boniface balanced this support and attempted to maintain some independence, however, by attaining the support of the papacy and of the Agilolfing rulers of Bavaria. In Frankish, Hessian, and Thuringian territory, he established the dioceses of Würzburg, and Erfurt. By appointing his own followers as bishops, he was able to retain some independence from the Carolingians, who most likely were content to give him leeway as long as Christianity was imposed on the Saxons and other Germanic tribes." |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Gasesti explicatii mai ample in ambele articole in romana. In articolul din ziarul Lumina "Se părea că Bonifatie își împlinise activitatea sa misionară când a fost rugat să se ocupe de Biserica francilor, aflată într-o stare de decădere, după cum am amintit mai sus. Moartea regelui Carol Martel în anul 741, an în care a murit și papa Grigorie al III-lea, i-a oferit și cadrul politic necesar pentru a reforma Biserica francilor. Susținut de noul papă, Zaharia (741-752), dar mai ales de către regele Carloman, a reușit să convoace un sinod al întregii Biserici france, după o pauză de mai bine de 80 de ani." |
|
|