Chiar daca vom suferi, nu vom fi rapusi

Chiar daca vom suferi, nu vom fi rapusi

Domnul imi va da o inima noua, un duh nou va pune in mine. Va scoate din carnea mea inima de piatra si imi va da o inima care simte. Tata, iarta-ne, ca nu stim ce facem. Cand pot sa imi impartasesc duhovnicului cele mai mari secrete, fac lumina in intuneric. Toata bucuria din lume vine cand doresc fericirea altora. Toata nefericirea din lume vine cand doresc doar placere pentru mine. Cand am pace interioara, pot sa fiu pasnic cu cei din jur. Cand simt dragoste si bunatate pentru ceilalti, nu numai ca ei se vor simti iubiti si protejati, dar si in mine va fi fericire si pace.

Gasesc fericirea sau nu in acceptarea sau refuzul de a iubi pe dusmani, de a face bine celor ce ma urasc, de a binecuvanta pe cei ce ma blestema si de a ma ruga pentru cei ce ma tortureaza. In acceptarea sau refuzul de a ma opri din pacat si de a afla puterea lui Dumnezeu. Rugaciunea este o atitudine foarte sanatoasa pentru viata de azi.

Stiu unde sa caut fercirea. Stiu ca necazurile multe nu presupun lipsa bucuriilor. Stiu ca optimistii traiesc mai mult. Stiu ca daca vad din autocar o batranica care se chinuie sa curete zapada din fata casei, ar trebui sa il rog pe sofer sa opreasca si sa iau si eu o lopata.

Nu vom capitula in fata ispitei: "De ce sa ne obosim sa fim fericiti?" Sigur ca e mai simplu sa lenevesc, sa cersesc sau sa fur. Dar munca si rugaciunea sunt variante mai sigure de a gasi fericirea. Si voi intalni bariere, dar Duhul le va nimici.

Mesia nu imi spune ca nu voi fi incercat sau ca nu ma voi imbolnavi, ci ca nu voi fi rapus. Daca vreau sa fiu fericit o ora, trag un pui de somn. Daca vreau sa fiu fericit o zi, merg la pescuit. Daca vreau sa fiu fericit un an, fac rost de o mostenire. Daca vreau sa fiu fericit toata viata, ajut pe cineva.

Aristocratii isi schimbau numele, adaugand un "i": Mihaly devenea Mihalyi. Si Biblia marcheaza schimbarea modului de viata prin schimbarea numelui din Avram in Avraam. Cei ce vor sa se calugareasca isi aleg un nou nume. Eu as dori sa schimb si mai mult: sa nu fiu pe lista condamnatilor, ci pe cea a binecuvantatilor.

Ce-mi pasa mie de flori si de arbori, de foc si de piatra, daca imi lipseste iubirea Cerului? Trebuie sa traiesti iubind, ca sa poti descrie rasaritul si sa intelegi azurul. 

Literatura din toate timpurile arata ca starea de indragostire cu greu poate dura intre doua creaturi. Lucrurile se schimba atunci cand Creatorul este fidel in relatia cu noi, mai ales cand noi Il tradam. Calea iubirii nu e neaparat calea fericirii terestre. Ci mai cu seama inseamna asumarea iubirii si a riscului suferintei.

Se spune despre o planta ca ii place cutare soi de pamant atunci cand acolo ii merge bine. Miracolul iubirii este sa speri imposibilul si sa-l si intalnesti. Poate realitatea sa fie minunata, daca viata nu este, in perceptia noastra? Legile Neatinsului nu le indeplinim din frica, ci pentru ca sa simtim prezenta Lui. Nimic nu sunt fara dragostea care indelung iarta.

Cine isi mai aminteste de "cotidian" in intelesul sau primar «mai mult decat esential», iar nu "rutina zilnica plictisitoare" Toti vrem sa ne iubeasca cineva asa cum vrem noi, iar nu cum gaseste el de cuviinta. Am fi in stare sa impunem Cerului cum sa ne iubeasca, fara sa oferim nimic. Vinovatia este cancerul iubirii; iertarea este medicamentul. Daca Il iubesc pe Dumnezeu, am Raiul. Daca nu Il iubesc, singur intru in vapaie.

Preocupat de prea multe amanunte, sa nu pierd esenta. Stiu ca sunt pacatos. Dar stiu si ca Mesia impartaseste har inmultit celor ce ii sprijina pe cei neputinciosi, multumesc pururea pentru toate si se roaga neincetat.

Nu am ajuns la nivelul acesta, la statura barbatului desavarsit dupa masura deplinitatii lui Hristos. Dar nu sunt confuz. Stiu ca acolo vreau sa ajung. Si nu pot singur, ci cu ajutorul sfintilor.

Folosesc des cuvantul "stiu" nu pentru ca vreau o eliberare prin stiinta, ci pentru ca de acum nu mai am nici o scuza daca nu ma tin de promisiunile facute la Spovedanie.

Multumesc Dumnezeului celui Viu pentru toate minunile si vreau sa nu ajung in starea de nemultumire si la statutul de nemultumit, nefericit, neiubit, nevindecat, neiertat, nemantuit. Vad ca tot ce incepe cu "ne" nu e de la Cel Bun. Nici ce conditioneaza cu "daca". Asa trebuie sa gandeasca oricine s-a botezat.

Inclusiv in vorbire sa nu fie negativist, deceptionat si trist. O nadejde in "Cel ce Este", in fata Caruia nu exista imposibil. In fata Caruia toti avem o sansa de iertare, fericire, iubire, vesnicie. Poporul Invierii nu are motive de tristete. Pacatele chiar sunt sterse. Acesta e misterul credintei. Dumnezeu vine intre noi si ne scapa de iad. Si noi inca ne indoim: sigur e asa ?

Cat de importanta e comunitatea Bisericii pentru mine. Aici e singurul laborator unde scap de cancerul sufletului. Numai ca poate nu inteleg totdeauna suferinta. Doamne, lumineaza-ne pe noi cu indreptarile Tale!

In Hristos m-am imbogatit deplin in toate. Aceasta avere nu o voi pierde. Nu astept Aratarea Lui ca o stire de senzatie, ci ma rog sa am destul untdelemn in candele, ca fecioarele intelepte care au intrat la Nunta MireluiI. Ma rog sa fiu intarit in puterea Lui, pentru ca nevinovat sa ma infatisez in acea Zi.

Ce inseamna Crucea pentru mine: nebunie sau puterea lui Dumnezeu? Prima varianta e raspunsul celor ce pier, al celor ce isi risipesc sansa la vesnicie. A doua varianta reprezinta mantuirea. Nu pot ajunge la Inviere ocolind Crucea. Dar nu dezarmez: cel ce tine poruncile, il are in sine pe Poruncitor.

Daca pe Hristos oamenii L-au prigonit, ironizat, scuipat, batjocorit, crucificat, sa nu ma astept la altceva daca sunt "christ-ian". Daca sunt ocarat, sa binecuvantez.
In momente de prigoana, sa rabd, pentru ca se va mantui cel ce va rabda pana la sfarsit. Am ajuns din nou crestinii sa fim ironizati, etichetati "gunoiul lumii" si "maturatura tuturor", "saraci cu duhul" si cate si mai cate. Fac parte insa din Biserica, din acea Biserica pe care nici portile iadului nu o vor birui.

Trebuie sa am puterea sa ma rog pentru dusmani, sa ii iert si sa nu ma razbun, oricat de mare si ilogic rau mi-ar cauza. Asta da, e greu. Doamne, da-mi putere sa rezist.
Sa vad lumina din fiecare persoana si lucru, nu intunericul. Sa vorbesc despre ingeri de lumina din acatiste, sinaxare, filocalii sau scripturi, nu despre legiuni de demoni din reviste, televiziuni, cluburi, anturaje, aranjamente. Sa ma rog sa se deschida cerurile pentru dusmanii mei.

Marius Matei

Despre autor

Marius Matei Marius Matei

Senior editor
264 articole postate
Publica din 29 Octombrie 2010

Pe aceeaşi temă

03 August 2012

Vizualizari: 2408

Voteaza:

Chiar daca vom suferi, nu vom fi rapusi 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Predici si Cuvantari
Predici si Cuvantari Cuviosul a slujit și a predicat cu timp și fără timp. Omiliile sale, rostite ori de câte ori avea ocazia, însă cu precădere în duminici și sărbători, precum și în ajunul praznicelor și în serile de vineri și de duminică, au ajutat foarte mult la 80.00 Lei
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica Cuvinte care vindecă s-a născut din întâlnirea noastră – un preot ortodox și un psiholog, amândoi preocupați de același lucru: cum putem reda cuvintelor greutatea lor firească și cum putem crea spații de viață în care oamenii să se simtă înțeleși, respect 63.32 Lei
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume Rezultat a peste jumătate de secol de susținută activitate teologică, opera părintelui Stăniloae continuă încă să intimideze prin vastitatea aproape incredibilă a abordărilor și concretizărilor. Interesul pe care acestea îl suscită în Occident este 33.83 Lei
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile Părintele arhimandrit Sofian Boghiu, fost stareț al mănăstirilor Antim și Plumbuita din București, a fost una dintre cele mai rodnice personalități ale monahismului românesc din secolul al XX-lea, un trăitor exemplar al Evangheliei Mântuitorului 42.29 Lei
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant Părintele Dumitru Stăniloae este cu siguranță cel mai mare teolog ortodox al sfârșitului secolului XX. Vastă și profundă, opera sa exprimă în același timp sensibilitatea mistică și rigoarea dogmatică a Ortodoxiei patristice, cât și geniul specific al 21.14 Lei
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae „Cartea de față - teza de doctorat a teologului german Jürgen Henkel susținută în 2001 la Facultatea de Teologie Evanghelică a Universității din Erlangen - e o excelentă introducere în teologia ascetică și mistică a Bisericii Ortodoxe așa cum a fost 42.29 Lei
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949)
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949) Într-o epocă marcată de suferință și prigoană, când credința era greu încercată, iar Biserica Ortodoxă părea aproape nimicită, Sfântul Serafim de Vîrița a fost lumină, nădejde și mângâiere pentru multe suflete rănite. Așa cum spunea adesea părintele 28.54 Lei
Stiinta si religia - editia a doua
Stiinta si religia - editia a doua Știința și religia este o lucrare de neegalat atât în literatura de specialitate rusă, cât și în cea străină. Ideea scrierii unui articol dedicat relației dintre știință și religie i-a venit lui Valentin Feliksovici Voino-Iasenețki (numele de mirean al 23.26 Lei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei Lumea nevăzută şi războiul duhovnicesc împotriva duhurilor care au încercat să uzurpe domnia lui Dumnezeu Cel slăvit în Treime sunt subiectul cărţii Domnul duhurilor. Părintele Andrew S. Damick foloseşte ca instrumente istoria, Scriptura, mitologia, scrie 42.29 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact