Meniuri de Tranzit

Meniuri de Tranzit Mareste imaginea.

Ca Dietoterapie, noi mai aducem în atenţie un fapt cu mare valoare practică, „alimentaţia de tranzit”. In general digestia noastră este obosită, înfundată, intoxicată şi incompletă, datorită dezordinii alimentaţiei. Agitaţia şi munca noastră zilnică cere o mâncare abundentă, care rămâne mai mult de jumătate nedigerată.

Unii recomandă câte un „post-repaus alimentar”, dar care nu are efectul dorit. Trebuie o „măturare” a întregului traiect digestiv, cu totodată refacerea capacităţii depline de digestie. Aşa se foloseşte metoda de a mânca în câte o zi-două un singur Aliment, cât mai sărac, dar în cantitate mare, care să facă o adevărată „măturare”.

Pentru cei care muncesc greu şi au nevoie de energii în plus şi nu sunt prea bolnavi, pot folosi şi câteva Preparate mai consistente. Acestea pot fi folosite de Cantine şi comunităţi şi familii numeroase, unde trebuie să se acopere un necesar alimentar general.

Aşa să se mănânce în câte o Zi sau două doar câte un Sortiment de Mâncare, pe săturate şi din abundenţă, fără nimic altceva, simplu şi fără pâine (sau cu Pâine obişnuită foarte puţină). Poate fi orice Preparat, de varză, cartofi, pilaf de orez, de paste făinoase, de Boabe leguminoase. De asemenea se poate folosi Ciorbele, dar fără nimic altceva, doar Ciorba respectivă la saturaţie. Mai pot fi doar Lactate şi Brânzeturi, la toate mesele, o zi sau două.

Noi mai indicăm şi semi-preparatele, ce fac şi trecerea la Alimentaţia naturală, ce unora le este respingătoare de se începe direct.

Din cele experimentate, dăm câteva Reţete în acest sens.

Pâinea dietetică semi-preparată

Majoritatea nu pot mânca fără Pâine. Dar Pâinea coaptă este foarte acidă, mai ales că este separată de coaja cerealelor (folosindu-se făina albă).

Noi am găsit o posibilitate de Preparat semi-degradat, pe care îl numim „Pâinea Dietetică-semipreparată”.

Preparare:
Orez măcinat fin cu totodată (un sfert de cantitate) de Grâu (sau Hrişcă, sau orz, sau ovăz, ca să compenseze lipsa de coaja orezului) şi pentru diabetici în special, cu jumătate de Mălai de Porumb, care se pune în Apă ce clocoteşte şi se face un „Cir gros” (ce fierbe rapid). Se mai adaugă la urma şi Târâţe ca să se îngroaşe mai mult. Acest amestec se mai ţine la rece un timp până se întăreşte.

Este înlocuirea cea mai bună a Pâinii coapte. „Pâinea Dietetică-semipreparată” e foarte gustoasă şi digestibilă. O poţi folosi chiar ca Preparat de bază la o masă, cu Varză murată şi seminţe uleioase râşnite, sau cu alte preparate chiar fierte. Fă cantitatea cât crezi ca o poţi folosi atât la Prânz, cât şi Seara. Cei care trec la o alimentaţie
Dietetică trebuie să renunţe tot mai mult la Pâinea coaptă (foarte acidă), care să fie înlocuită cu această Pâine Dietetică, ca apoi să se treacă la Pâinea necoaptă Pustnicească.

Nu uitaţi Tărâţele, diluantul şi liantul tuturor preparatelor alimentare.

Tărâţele sunt de o valoare deosebită. Să aveţi la îndemână permanent Tărâţe, pe care la folosire mai măcinaţi-Ie mai fin (mai ales pentru cei slabi digestiv). Sunt Alimentul cel mai „Neutru”, care se poate folosi cu orice preparat.

In Dietoterapia Medicinii noastre, Tărâţele sunt ai doilea „Liant”, după Pâinea Pustnicească.

Şi cu această Pâine Dietetică puteţi folosi diferite Preparate.

Repetăm mereu: obişnuiţi-vă să mâncaţi foarte simplu, ceea ce înseamnă foarte digestibil şi foarte hrănitor.

Pâinea dietetică semi-preparată, cu Varză murată, sau castraveţi muraţi

Pâinea dietetică semi-preparată cu Varză murată, cu un mic condiment, cu puţină Nucă în loc de ulei, sau câteva măsline. Este „mămăligă cu brânză de post”.

Puteţi găsi şi alte Preparate, castraveţi muraţi sau alte sortimente murate.

Cartofi fierţi la minut, cu Varză murată, sau castraveţi muraţi

Cartofi spălaţi şi în coajă, se taie foarte subţiri şi se fierb rapid în Apă clocotită. Se scot şi aşa calzi se mănâncă în modul de mai sus.

Iahnie de Soia semi-fiartă la minut

Se macină fin Soia, şi se face un Cir rapid în Apă ce clocoteşte şi se fierbe câteva minute până se îngroaşă. Separat se face un „Sos” din puţină Ceapă (praz, usturoi, hrean, muştar, la alegere), la care se mai adaugă un condiment verde sau uscat, puţină nucă în loc de ulei, chiar câteva măsline, varză murată, sau castraveţi muraţi. Se mănâncă amestecând la fiecare ingerare după gustul propriu cu Iahnia respectivă. Este un preparat energetic. Atenţie, pentru cei necăsătoriţi şi tineri, cărora le produce explozii hormonale. Cei care muncesc greu le pot folosi.

Iahnie de Fasole boabe (sau Mazăre, sau Năut, sau Linte, sau Bob, etc.) semi-fiartă la minut

Ca la reţeta precedentă, dar cu sortimentele respective.

Varză dulce sau murată semi-călită, cu Nucă (sau seminţe de dovleac, floarea soarelui, alune de pădure)

Se toacă bine varza şi se freacă în puţină sare (de este cea dulce) şi se fierbe scursă în propriul suc (eventual cu toarte puţină Apă), doar câteva minute, peste care se adaugă un condiment, puţin usturoi şi uleioasele respective. Se mănâncă tară altceva, cu puţină Pâine Pustnicească sau obişnuită, sau cu Pâinea semipreparata. Unora varza crudă (nu cea murată) le produce balonări neplăcute, de aceea să fie în cantitate mică, să fie doar cea murată.

Se pot găsi şi alte Reţete în acest sens.

In Ziua când mâncaţi fierturi, mâncaţi-le din plin şi singure, că întâlnirea cu ne-fierturile încurcă digestia şi lasă reziduuri toxice, datorită combinaţiilor incompatibile. E greşită considerarea că nefierturile (ca salatele crude) ar ajuta digestia fierturilor, cu aşa-zisele enzime. Acestea încarcă „rezervele” capacităţii organice de a „Re-învia” hrana moartă, dar care se face după ce s-a produs digestia. Enzimele din ne-fierturi se absorb „separat” de fierturi, încă- amestecul cu fierturile împiedică asimilarea ambelor, până la o „contrarietate” chiar. De aceea noi indicăm, mai ales la cei bolnavi grav, o selectare strictă între „fierturi şi ne-fierturi”. Se poate folosi însă proporţia de 10%-90% între fierturi şi nefierturi. Cu fierturi Salata să fie mai condimentată, dar 10%, faţă de Preparatul respectiv şi invers, 90% Salata faţă de 10% un preparat fiert.
Noi indicăm Meniuri simple accesibile în primul rând bolnavilor.

Daţi importanţă „ritmului diurn”. Dimineaţa hidrataţi-vă bine, cu Sucuri cu Fructe, eventual cu Supe de Zarzavat. Mâncaţi la Prânz mai devreme chiar, până in 12, ca Ia bolnavi digestia se face mai greu. Spre Seară să se folosească Fructele uşor dulci, Bomboanele Dietetice şi alte preparate cu Fructe delicatese. Seara să se mănânce până în ora 20, ca după această oră să se facă pauză, eventual mai târziu să se mai folosească un Fruct sau o Bomboană Dietetică (vezi reţeta). Cei bolnavi să caute o respectare cât mai strictă în acest sens. Cei ce muncesc mai greu şi mănâncă târziu, n-ai ce le face, deşi trebuie şi aceştia să se silească să găsească o modalitate de a mânca mai devreme.

Ieromonah Ghelasie

Dietoterapia medicinei isihaste, Editura Platytera

Cumpara cartea "Dietoterapia medicinei isihaste"

03 Octombrie 2017

Vizualizari: 1293

Voteaza:

Meniuri de Tranzit 5.00 / 5 din 1 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

Asculta colinde de craciun

RETELE SOCIALE