Icoana Intrarii in Biserica a Maicii Domnului

Icoana Intrarii in Biserica a Maicii Domnului

Invatatura ortodoxa cu privire la sarbatoarea Intrarii Maicii Domnului in Biserica, ca inainte-mergatoare a tainei intruparii Cuvantului lui Dumnezeu, care avea a se face in lume prin mijlocirea Nascatoarei de Dumnezeu, se regaseste in icoana praznicului.

Semnificatia acestei sarbatori, pline de bucurie, se gaseste rezumata, de asemenea, in aceste cuvinte ale Condacului: "Preacurata biserica a Mantuitorului, camara cea de mult pret si Fecioara, sfintita vistierie a slavei lui Dumnezeu, astazi se aduce in casa Domnului, impreuna aducand darul Duhului lui Dumnezeu; pe care o lauda ingerii lui Dumnezeu; acesta este cortul cel ceresc." Templul in care intra Maica Domnului nu este Templul lui Solomon, pentru ca acesta a fost distrus de Nabucodonosor pe la 587 i.d.Hr., ci de Templul lui Zorobabel, construit abia dupa 70 de ani de la distrugerea primului, in 517 i.d.Hr. Templul avea 90 de camere, dispuse pe trei paliere, conform marturiei istoricului Iosif Flaviu. Intr-o parte, locuiau fecioarele, care erau date spre slujba lui Dumnezeu, pana la o vreme; in cealalta parte locuiau vaduvele, cele care se fagaduiau sa-si pazeasca curatenia pana la sfarsitul vietii. Intr-o alta parte petreceau barbatii si, in sfarsit, intr-o latura diferita locuiau saracii pelerini, care veneau de departe pentru inchinare. In locasul fecioarelor a fost randuita si Maica Domnului.

Intrarea in Biserica a Macii Domnului

Interesant este faptul ca temeiul zugravirii icoanei nu se gaseste in Evangheliile canonice ci, in cele apocrife. Insa felul in care este interpretat praznicul si felul cum este Prea Sfanta Fecioara laudata in cantari, precum Condacul citat, se bazeaza pe ceea ce se spune despre Maica Domnului in Evangheliile canonice.

Scena Intrarii Maicii Domnului in Biserica este descrisa in Erminii, de obicei, astfel: Interiorul unui templu, cu un amvon in partea dreapta sau stanga. In amvon este infatisat prorocul Zaharia. Este reprezentat in varsta, cu barba ascutita, imbracat in vesminte preotesti, , cu mainile intinse, primind-o pe Maica Domnului. Ea se afla in mijlocul scenei, langa amvon, cu mainile intinse catre Zaharia. In spatele Maicii Domnului se afla parintii ei, Sfintii Ioachim si Ana. In spatele sau in fata lor, un grup de fecioare purtand haine de sarbatoare, cu sfesnice in maini.

Intrarea in Templu a Maicii Domnului

 

Intr-o alta scena, in spatele lui Zaharia, intr-un registru superior, este reprezentata Maica Domnului, asezata pe un scaun mai inalt, la care se ajunge pe o scara cu trei trepte. Cele trei trepte pot fi vazute ca implinire a trei fagaduinte. Fagaduinta lui Ioachim si Ana de a o inchina Domnului pe Fecioara Maria, drept multumire pentru ca le-au fost ascultate rugaciunile. Fagaduinta facuta de Dumnezeu prin proroci, ca va alege o Fecioara spre a-i fi si Mama. Si in al treilea rand, Fecioara Maria, rod al fagaduintei omenesti, daruindu-se Domnului, spre a deveni Nascatoare de Dumnezeu.


In fata ei se afla un baldachin; langa baldachin, un inger in zbor, privind spre Maica Domnului, intr-un gest de intampinare. Ea se uita in sus, catre inger, cu o mana intinsa spre el. Mentionam ca Maica Domnului a ramas in Templu pana la varsta de 15 ani, fiind hranita de Sfantul Arhanghel Gavriil. Tot acesta ii descifra tainele Scripturilor, pregatind-o pentru inalta chemare randuita de Dumnezeu.

In mod traditional, scena se zugraveste in diaconicon - partea dreapta (sudica) a Sfantului Altar. Alegerea Sfantului Altar este in acord cu versetele introductive ale Troparelor Cantarii a 9-a a Canonului care se canta in timpul Utreniei. Aceste versete se sfarsesc cu refrenul in care se spune ca Maica Domnului  "a intrat in Sfanta Sfintelor". De altfel, inceputul Irmosului Cantarii a 9-a (Axionul praznicului), mentioneaza: "Ingerii, vazand intrarea Fecioarei, s-au cutremurat, cum cu slava a intrat in Sfanta Sfintelor!"

Sursa: CrestinOrtodox.ro

20 Noiembrie 2017

Vizualizari: 16989

Voteaza:

Icoana Intrarii in Biserica a Maicii Domnului 5.00 / 5 din 2 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata
Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata Tradiţia noastră bisericească îl vede pe om în perspectiva relaţiei cu Dumnezeu mai înainte de toate ca Tată. Aceeaşi nevoie de filiaţie o are fiecare dintre noi şi în relaţiile lui cu aproapele şi desigur cu cei dragi lui. Unii dintre noi suntem chemaţi 10.00 Lei
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos Aici vei întâlni fete care au avut o viaţă diferită, care ardeau de dragoste dumnezeiască şi îşi doreau cu râvnă să plece la mănăstire şi cineva nu le lăsa să facă asta. Oamenii răi chinuiesc, lovesc sau constrâng. Aici vei sta cu basmaua băgată între 16.00 Lei
Dumnezeu si singuratatea
Dumnezeu si singuratatea Singurătatea are multe fețe și, negreșit, fiecare dintre noi se va regăsi în portretele și scenele de viață pe care părintele Haralambos Papadopoulos le reunește în acest volum, în care se întrețes tainic și gingaș tensiunea înfruntării și secretul 18.00 Lei
Mai presus decat armele
Mai presus decat armele O poveste despre dragoste și război, despre întâlnirea omului cu Dumnezeu „Scopul principal al cărților mele este de a trezi în inimile cititorilor mei capacitatea de a iubi, fără de care întâlnirea cu Dumnezeu va conduce nu la unirea cu El, ci la 32.00 Lei
Credinta ortodoxa si viata in Hristos
Credinta ortodoxa si viata in Hristos “Această sfântă carte e plină de mare înţelepciune. Ea este o tainică vistierie de înţelegere ascunsă a înţelepciunii lui Dumnezeu. Nu oriunde, nu oricine o poate pricepe. Totuşi, pe măsura fiecăruia dintre cei ce caută să o înţeleagă, conţine toate cele 18.00 Lei
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata Cartea de faţă ne învaţă să vedem distincția – atât de delicată şi importantă – dintre vinovăţia nevrotică, autodevoratoare, distructivă, şi cea sănătoasă, care duce la însănătoşirea sufletească, la pocăinţă, la regăsirea de sine şi la apropierea de 25.00 Lei
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului Preasfântul patriarh kyr Filotei Kokkinos către unul din frații sârguincioși care l-a întrebat cum să-și ducă viața în chilia sa; Scrisoarea bătrânului Teoctist către un frate care l-a întrebat stăruitor cum să-și țină canonul/regula de rugăciune, fiind 13.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact