Despre ascultare


Despre ascultare

Nimic nu atarna asa de greu ca pacatul si neascultarea (Sf. Ioan Hrisostom).

Ascultarea, ca stare a inimii, este singura desosebire esentiala intre vederea din lume si cea de dincolo de lume (Rafail Noica).

Noi credem, dupa cum credeau Sfintii Parinti, ca, daca Domnul Insusi nu il calauzeste pe calea ascultarii, incepatorul nu va putea sa invete nimic de la oameni; chiar de ar avea inaintea lui pe Sfintii Apostoli insisi, el ar arunca cu pietre in ei (Sf. Ignatie Briancianinov).

Ascultarea este moartea mandriei si invierea smereniei (Sf. Ioan Scararul).

Ascultarea este scara cea mai scurta catre cer (Sf. Vasile cel Mare).

Acela care nu implineste poruncile lui Hristos sa nu se socoteasca a nu se fi lepadat de El. Fiindca orice calcare de porunca, orice neascultare sunt o lepadare de Hristos (Sf. Simeon Noul Teolog).

Cel ce asculta de Hristos se calauzeste spre lumina (Sf. Talasie Libianul).

Dumnezeu ne cere lucruri usoare ca sa traim vesnic si noi suntem zabavnici la ascultare (Fericitul Augustin).

Ascultarea inseamna a nu te mai increde in tine toata viata, orice bine ai savarsi (Sf. Ioan Scararul).

Acela care asculta si pune in practica cele ce invata isi zideste casa pe piatra. Daca insa ascultam si nu urmam ceea ce ascultam, este zidire pe nisip (Fericitul Augustin).

Cel ce nu asculta poruncile Parintelui sau se face calcator al fagaduintei de a implini cele mai inalte legaminte. Iar cel ce-si insuseste ascultarea si-si injunghie voia cu sabia smeritei cugetari a implinit dupa puterea sa pe cele fagaduite lui Hristos inaintea multor martori (Teodor Edeseanul).

Ascultarea cu infranare supune fiarele (Avva Antonie).

Ascultarea este giuvaier al monahului. Cel ce a castigat-o va fi auzit de Dumnezeu si va sta cu indrazneala langa Cel ce s-a rastignit, caci Domnul, Cel ce sa rastignit, S-a facut ascultator pana la moarte (Avva Iperehie).

Ascultarea cea adevarata este rasplatita cu ascultare. Caci daca cineva Il asculta pe Dumnezeu si Dumnezeu il asculta pe el (Avva Mios).

Se stie ca ascultarea este cea dintai dintre toate virtutile de inceput, caci inlatura cu adevarat mandria si ne aduce smerita cugetare (Sf. Diadoh).