Normal dar nefiresc

Normal dar nefiresc

"Asemenea si barbatii lasand randuiala cea dupa fire a partii femeiesti, s-au aprins in pofta lor unii pentru altii, barbati cu barbati, savarsind rusinea si luand cu ei rasplata cuvenita ratacirii lor" (Romani 1, 27)

Este "in firea lucrurilor" ca sensurile cuvintelor unei limbi - adica a cuvintelor folosite intr-o societate - sa se schimbe. Aceasta pentru ca - dupa cum auzim deseori - limba este vie, ea este intr-o schimbare continua, la fel cum sunt si oamenii.

Dupa cum este insa lesne de observat pentru orice om care inca mai are capacitatea de a observa, nu toate schimbarile duc la rezultate bune. Iar schimbarile cuvintelor au totdeauna corespondent intr-o anumita schimbare a gandirii si purtarii oamenilor.

Exista in aceasta lume a noastra multi "profeti mincinosi", deghizati in pazitori ai moralei societatii actuale, care lupta din rasputeri sa schimbe intelesul unor cuvinte care nu le convin.

Unul dintre cele mai asediate cuvinte este "normal". Si este firesc ca acest cuvant sa fie tinta predilecta a asaltului, din moment ce este singurul cuvant folosit pe scara larga care le poate aminti oamenilor de versetul citat mai sus.

Vedeti, realitatea este mustratoare pentru cei aflati sub stapanirea patimilor. Dupa cum ne explica tot Sfantul Apostol Pavel, realitatea il mustra pe orice om prin propria constiinta, care se dovedeste a fi un adevarat judecator personal. Omul are insa puterea de a-si asfixia constiinta, de a o inchide in temnita inimii sale. Dar realitatea o poate resuscita; morala dreapta poate transforma in orice moment constiinta intr-un inamic feroce. Asadar, pentru a se pune la adapost de mustrarile constiintei, dar si pentru a favoriza instalarea patimii in societate, lupii in piei de oi - incurajati de altfel de dezagregarea moralei laice - redefinesc cuvantul "normal".

De aceea, in ziua de astazi nu mai este "normal" ca barbatul sa se impreuneze cu femeia, intrucat la fel de "normala" este si impreunarea dintre doi barbati. S-ar parea ca sensul cuvantului se largeste pentru a permite mai multe situatii "normale". De fapt, el este desfiintat. Totul este normal. Orice este "normal", pentru ca normalitatea devine subiectiva. Normalitatea se raporteaza la fiecare om. Pentru homosexual, normal inseamna sa se impreuneze cu alt barbat, va spune el, la fel cum pentru un om credincios este normal sa mearga la Biserica. Fiecare isi defineste si isi asuma "normalitatea" proprie.

Dar nu este si firesc. Oricat ar incerca sa asalteze, sa darame, sa faramiteze si sa desfiinteze cuvintele care nu le plac, impatimitii lumii nu vor reusi sa desfiinteze realitatea. Nu au cum sa arate ca este propriu firii sa traiasca impotriva procrearii, deci ca neamul omenesc sa nu se inmulteasca (caci acolo duce pacatul nefiresc), la fel cum nu au cum sa arate ca este firesc ca omul sa fumeze, sau sa se imbete, sau sa violeze copii etc.

Firescul este baricada Ortodoxiei, pe care pacatul nu o poate trece. "Ortodoxia este firea omului", spunea Parintele Rafail Noica, si acest cuvant este suficient pentru a tine la distanta lumea patimilor de lumea oamenilor firesti. Daca vreti, aceasta distanta este prapastia dintre bogatul nemilostiv si sanul lui Avraam.

Normalul lumii ne devine din ce in ce mai nefiresc. Si acesta ar trebui sa reprezinte un mare semnal de alarma pentru locuitorii cetatilor actuale. Pentru ca nu trebuie sa uitam ca cetatenilor din Sodoma li se parea foarte normala dorinta lor de a se impreuna cu oamenii (ingerii) gazduiti de Lot. In urma lor nu a ramas decat foc, pucioasa, si amintirea unor vremuri care par a se reintoarce.

"Si au schimbat slava lui Dumnezeu Celui nestricacios cu asemanarea chipului omului celui stricacios si al pasarilor si al celor cu patru picioare si al taratoarelor.
De aceea Dumnezeu i-a dat necuratiei, dupa poftele inimilor lor, ca sa-si pangareasca trupurile lor intre ei,
Ca unii care au schimbat adevarul lui Dumnezeu in minciuna si s-au inchinat si au slujit fapturii, in locul Facatorului, Care este binecuvantat in veci, amin!
Pentru aceea, Dumnezeu i-a dat unor patimi de ocara, caci si femeile lor au schimbat fireasca randuiala cu cea impotriva firii;
Asemenea si barbatii lasand randuiala cea dupa fire a partii femeiesti, s-au aprins in pofta lor unii pentru altii, barbati cu barbati, savarsind rusinea si luand cu ei rasplata cuvenita ratacirii lor.
Si precum n-au incercat sa aiba pe Dumnezeu in cunostinta, asa si Dumnezeu i-a lasat la mintea lor fara judecata, sa faca cele ce nu se cuvine.
Plini fiind de toata nedreptatea, de desfranare, de viclenie, de lacomie, de rautate; plini de pizma, de ucidere, de cearta, de inselaciune, de purtari rele, barfitori,
Graitori de rau, uratori de Dumnezeu, ocaratori, semeti, trufasi, laudarosi, nascocitori de rele, nesupusi parintilor,
Neintelepti, calcatori de cuvant, fara dragoste, fara mila;
Acestia, desi au cunoscut dreapta oranduire a lui Dumnezeu, ca cei ce fac unele ca acestea sunt vrednici de moarte, nu numai ca fac ei acestea, ci le si incuviinteaza celor care le fac." (Romani 1, 23-32);

Paul Cocei

.

Despre autor

Paul Cocei Paul Cocei

Colaborator
115 articole postate
Publica din 29 Decembrie 2011

02 Aprilie 2012

Vizualizari: 4308

Voteaza:

Normal dar nefiresc 0 / 5 din 0 voturi. 1 review utilizatori.

Comentarii (1)

  • Octavia GrozeaPostat la 2011-10-21 11:39

    Din pacate asa este, "normalul" este largit sau chiar desfintat,ajungandu-se ca acesta sa difere de la om la om,pe cand ar trebui sa-l avem cu totii...Sa ne rugam pt cei in nestiinta si confuzie

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Invataturi folositoare in viata de familie dupa Scara Sfantului Ioan Sinaitul
Invataturi folositoare in viata de familie dupa Scara Sfantului Ioan Sinaitul Scrierile și tradiția ascetică ne sunt necesare și nouă, celor ce suntem „în lume”. Se poate ca monahii și monahiile să aprofundeze viața duhovnicească în cele mai mici amănunte și să se dedice cu totul acestei lupte, dar și noi, cei „din lume”, avem 20.00 Lei
101 pilde. Rugaciunea lumineaza sufletul. Culegere de pilde si povestiri crestine
101 pilde. Rugaciunea lumineaza sufletul. Culegere de pilde si povestiri crestine În această culegere veți găsi ­reunite 101 pilde despre ru­gă­ciu­ne, despre țelul și sensul vieții, de­spre dragoste și îndreptarea vieții noastre - un adevărat tezaur de mărturii minunate ce adeveresc puterea adu­că­toare de sfințenie a nevoinței 12.00 Lei
Sfarsitul veacurilor pe intelesul tuturor. Talcuirea la Apocalipsa a unui martir din secolul XX
Sfarsitul veacurilor pe intelesul tuturor. Talcuirea la Apocalipsa a unui martir din secolul XX Tâlcuirea la Apocalipsă a Sfântului Ermoghen este o neprețuită călăuză către Lumină și Adevăr, căci, prin cuvinte puține și limpezi, ni se deschide fiecăruia drum către noima adâncă și lucrătoare a cuvintelor grăite de 32.00 Lei
Evanghelia Maicii Domnului. Scrieri despre Imparateasa cerului si a pamantului
Evanghelia Maicii Domnului. Scrieri despre Imparateasa cerului si a pamantului „Eu sunt gângav și, vai, slab cu mintea când vreau să vorbesc despre Preasfânta Maică a lui Dumnezeu... Dacă fiecare atom al meu ar începe să grăiască în graiul heruvimilor și serafimilor, nici pe de-aproape n-aș putea să o 30.00 Lei
Din vistieria inimii mele
Din vistieria inimii mele Cartea aceasta este pregătită anume pentru tine. Din clipa în care o vei citi, ea nu va mai fi numai a mea, ci va fi și a ta.. Cele din "vistieria inimii mele" vor intra și în "vistieria inimii tale"... 45.00 Lei
Cine sunt eu? Ce spun eu despre mine? Convorbiri cu Parintele Teofil Paraian
Cine sunt eu? Ce spun eu despre mine? Convorbiri cu Parintele Teofil Paraian În cuprinsul acestei cărți, totul este natural, totul este lin și liniștit; totul este în carte cum a fost în realitate. Pe parcursul expunerii mele, am vibrat adeseori, împreună cu cei ce esrau de față, la înregistrare. În cuprinsul acestei cărți, am dat 45.00 Lei
Hristos, doctorul sufletelor si al trupurilor noastre
Hristos, doctorul sufletelor si al trupurilor noastre Domnul Iisus a venit pe pământ ca doctor pentru cei ce au trebuință de vindecare, pentru cei suferinzi, care poartă în pieptul lor o inimă înfrântă și tăiată-împrejur. El a luat asupra Sa firea omenească, cu toate ale sale, în afară de păcat. 22.00 Lei
Arta de a creste copii buni in vremuri noi. Vol. 3 - Calauza intru sanatatea sufleteasca si trupeasca a copiilor
Arta de a creste copii buni in vremuri noi. Vol. 3 - Calauza intru sanatatea sufleteasca si trupeasca a copiilor Trupul este templu al Duhului Sfânt, iar sufletul este mai de preț decât întreaga lume. Volumul al treilea din seria Arta de a crește copii buni în vremuri noi se dorește o smerită călăuză pentru părinții ce doresc a-și crește fiii și fiicele cu 43.00 Lei
Arta de a creste copii buni in vremuri noi. Vol. 2. Calea unei bune educatii: autoritate si iubire
Arta de a creste copii buni in vremuri noi. Vol. 2. Calea unei bune educatii: autoritate si iubire Cum poți fi un părinte ferm, dar iubitor? Cum formezi un copil responsabil, fără să devii prea autoritar sau prea permisiv? Volumul 2 din Arta de a crește copii buni în vremuri noi se dorește a fi un ghid ușor de înțeles, cu multe exemple practice 40.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact