Noua gaselnita de azi, de pe ordinea de zi a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, este un alt proiect izvorat din mintile infierbantate de canicula si are in vedere desemnarea primarului general al Capitalei, Adriean Videanu, pentru a negocia si semna un contract de asociere cu o firma privata in vederea realizarii unei piste de curse automobilistice. De fapt, realitatea este ca primarul general Videanu vrea sa angreneze Primaria Capitalei intr-o afacere cu o firma nascuta peste noapte, al carei patron din umbra este, se pare, Niculae Serbu, fost contracandidat in cursa pentru fotoliul de edil-sef in 2004.
In expunerea de motive, semnata de insusi Videanu, se arata ca "organizarea unor asemenea curse este de natura sa atraga un numar mare de turisti din
Firma «de Voluntari»
In ceea ce priveste "persoana juridica cu o lunga experienta in domeniul curselor auto", despre care se vorbeste in raportul de specialitate, este o firma, BS SPORT DEVELOPEMENT SRL, nascuta peste noapte, la data de 15.04.2005, cu o vechime de doar patru luni, cu sediul pe "aleea miliardarilor", strada Erou Iancu Nicolae, tarlaua 13, parcela A259/15 nr. 11-19
Mai concret, in conditiile in care votul consilierilor va fi favorabil, edilul-sef al Capitalei va fi imputernicit sa implice Primaria Generala intr-o negociere cu o societate-junior, al carei administrator, Adrian Lucian Serbu, este un "investitor de perspectiva". Mai mult, dupa numeroase incercari, nici un reprezentant al Primariei Capitalei nu a fost in masura a oferi cele mai elementare detalii privind valoarea sau termenul de finalizare a viitoarei "investitii" care, pe langa alte "avantaje", va transforma un parc intr-o parcare.
Parcul Izvor, transformat in parcare
Asadar, daca consilierii generali vor vota azi proiectul cu pricina, Bucurestiul ar putea avea, de anul viitor, un circuit de automobilism in jurul Palatului Parlamentului, unde vor fi organizate etape din cadrul Campionatului European de GT si curse de DTM. Pe aceeasi zona ar trebui sa se ridice teoretic si Catedrala Mantuirii Neamului, un alt proiect de anvergura, care de data asta apartine Bisericii Ortodoxe Romane si care se pare ca nu-si gaseste linistea intr-un Bucuresti modern si indreptat doar catre Europa.
Circuitul "Road City" ar avea, potrivit proiectului, o pista cu o lungime de 3,115 km si cu o latime de 10-15 m, precum si 14 intoarceri (7 la dreapta, 7 la stanga), cu sase bucati de drum in linie dreapta, cea mai lunga avand 565 de metri. Partea de la standuri va avea o lungime de 265 metri (580 m cu tot cu intrarea si iesirea), pe actualul amplasament al Parcului Izvor. Investitorii se bazeaza pe o participare maxima a 94.000 de spectatori (83.900 cu locuri si 10.000 in spatiile "standing room"), tribuna fiind amenajata in fata Casei Poporului, cu vedere la Piata Constitutiei. Pe actualul amplasament al Pietei Constitutiei va fi amenajat si centrul de control al circuitului, precum si linia de start. Pentru cei implicati in viitoarele curse, in zona au fost deja identificati 22.000 mp de spatii de parcare (majoritatea fiind amenajate in special pe actualul amplasament al Parcului Izvor). Desigur si in cazul de fata avem de-a face cu distrugerea unui parc, difera doar personajele. In plus, este de remarcat incercarea disperata a consilierilor municipali sa treaca Parcul Izvor din administrarea sectorului 5 la Capitala, tocmai in vederea realizarii marelui proiect. Compania germana Beyer Industrial Consulting este implicata in acest proiect, avand actiuni de 50% la firma cu pricina, BS Sport Development SRL.
Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.