Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Preotul, instituit de Mantuitorul nostru Iisus Hristos in viata Bisericii prin Sfintii Apostoli, are misiunea de a sfinti prin Sfintele Taine si Ierurgii, de a invata prin cuvant si prin exemplul personal, si de a sluji in Biserica si in tot locul lui Dumnezeu si oamenilor. De a invata despre...
Oamenii abordeaza durerea psihologic si social in diferite moduri. Unii o vad ca destin inevitabil -pesimistii-, altii ca fata intunecata a unei vieti de altfel placute -optimistii-, iar altii, in fine, ca mister inexplicabil. Pesimistii nu gasesc nici
Societatea romaneasca se confrunta astazi cu fenomene negative ce nasc adevarate crize sufletesti in randul membrilor ei. Mijloacele de informare incearca sa le denunte si sa gaseasca solutii clare pentru o rezolvare, neputand totusi sa determine o transformare a lor
Biserica, desfasurandu-si lucrarea sa mantuitoare in timp, se ocupa nu numai de ceea ce este bun si potrivit din punct de vedere religios in viata credinciosilor, ci si de ceea ce este rau si nepotrivit, cautand sa inlature raul si lipsurile din viata acestora
Cuvantul Biserica creeaza adesea repulsie omului contemporan. Acest fapt nu se datoreaza doar polemicii care s-a dus si se duce impotriva ei, ci si relei ei reprezentari. Se mai datoreaza si identificarii ei cu persoane sau imprejurari legate de ea
Moartea constituie variabila independenta a lumii neincetat schimbatoare. Toate fiintele vii mor. Numai omul, insa, este numit muritor. Si este numit astfel nu doar pentru ca moare, ci si deoarece cunoaste ca moare
Parintele Dumitru Staniloae referindu-se la caracterul hristologic si bisericesc al misticii ortodoxe afirma: Nimeni nu poate inainta spre unirea mistica cu Dumnezeu pasind pe o alta cale decat Hristos si nimenea nu poate ajunge la aceasta unire dincolo de Hristos
Cantarile religioase cuprinse in cartile de cult ale Bisericii noastre ortodoxe sunt creatii ale unor poeti si compozitori bisericesti. Procesul de formare al acestor compozitii a durat pana prin secolul al XV-lea
Agapele (agape = iubire, dragoste) erau mesele fratesti, cu scop filantropic (social), care au insotit Liturghia primara, fara ca ele insele sa aiba vreun rol Sacramental. Pana pe la jumatatea secolului al II-lea ele erau organizate inainte de Liturghie.
Duminica a 3-a din Postul Paştelui este închinată Sfintei Cruci şi a fost aşezată la mijlocul postului pentru a-i întări pe credincioşi duhovniceşte în calatoria lor spre Înviere. Sfânta Evanghelie începe cu chemarea Mântuitorului la lepădarea de sine şi la urmarea Crucii Sale. De...
Impărtăşirea bolnavilor nu trebuie înţeleasă doar ca o pregătire pentru moarte, aşa cum o percep superstiţioşii şi necredincioşii, căci aceasta ar fi un fel de extrema communionem (mult mai gravă decât extrema unctio), iar potirul euharistie n-ar mai fi un izvor al vieţii, ci un...
Inainte de a intra in reflectiile asupra Sfintei Impartasanii – abordate si dezbatute intr-un mod cat se poate de laborious, argumentat si intemeiat de catre Sfantul Cuvios Nicodim Aghioritul, in a intelege ce este ea, vom face o scurta introducere cu privire la rolul ei in viata crestina, unde...
Pescuirea minunata devine prilej de chemare sfanta pentru Sfantul Apostol Petru si cei impreuna cu el, Iacob si Ioan, fiii lui Zevedeu, si anume sunt chemati de Mantuitorul Iisus Hristos ca sa devina pescari de oameni. Acestei chemari sfinte ei ii raspund cu multa convingere si bucurie: "Si tragand...
Dupa invatatura crestina, omul - barbat si femeie - a fost creat de Dumnezeu cu vointa libera. Aceasta vointa libera trebuie deci sa se manifeste intotdeauna si in relatiile conjugale. De altfel, Sfantul Apostol Pavel tinea sa precizeze ca nu mai este parte barbateasca
Sarbatorile de iarna la romani incep odata cu prinderea Postului Craciunului si tin pana la Sfantul Ioan. Este o perioada bogata in obiceiuri, diferite de la o zona la alta, avand in centru marile sarbatori crestine praznuite in aceasta perioada.
Constiinta ortodoxa se intreaba: a instiuit insusi Domnul nostru Iisus Hristos Duminica - Ziua invierii Sale, ca zi de sarbatoare a Bisericii? La aceasta, Sfanta Scriptura ne indreptateste sa spunem: da. Si iata temeiul. Dumnezeu incheie prin Fiul Sau facut Om - Mantuitorul nostru Iisus Hristos
In fiecare dintre religiile lumii, pana la ivirea crestinismului ca si dupa aceea, se poate urmari cu interes atentia acordata sfintilor si sfinteniei. Nu exista religie fara ideea de sfant si sfintenie. Iar daca ar exista vreuna fara aceste doua notiuni, cu siguranta ca aceea
Cunoasterea lui Dumnezeu si a tainei mantuirii in Biserica nu are deloc ca instrument intelegerea noastra naturala, ci inima transfigurata prin harul Sfantului Duh, care o face sa asculte de Cuvantul lui Dumnezeu transmis prin Biserica
Dupa invatatura ortodoxa, Revelatia dumnezeiasca supranaturala se afla cuprinsa in Sfanta Scriptura si Sfanta Traditie. Amandoua ne transmit acelasi cuvant mantuitor al lui Dumnezeu. Fata de Sfanta Traditie insa, Sfanta Scriptura poseda o calitate unica si supranaturala
Ieri, 20 decembrie, in Duminica dinaintea Nasterii Domnului, in cadrul Sfintei Liturghii savarsite in Catedrala patriarhala, a avut loc hirotonirea intru arhiereu a parintelui arhimandrit Varlaam Merticariu, ales Episcop-Vicar Patriarhal de Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, cu titulatura...