Cuv.Ioan, ucenicul Sf.Grigorie Decapolitul; Sf.Cosma episcopul

 

Cuviosul Ioan Isaurianul, ucenicul Sfantului Grigorie Decapolitul

 

   

Latura Decapoliei altadata era impartita in doua. Cea aproape de Galileea, in Palestina, care se pomeneste de Sfantul Evanghelist Matei, zicand: Dupa Dansul au mers multe popoare din Galileea si din cele zece cetati; iar alta, cea mai de pe urma, o mica latura in pamantul Isauriei, care se numea tot Decapolia. Dintr-acea Deca-polie a Isauriei a fost Cuviosul Grigorie, invatatorul acestui Cuvios Ioan, a carui pomenire se face acum.

   

Acest sfant Ioan, din tinerete lasand lumea si iubind pe Hristos, a mers la cel mai sus pomenit invatator Grigorie Decapolitul si de dansul a fost tuns in randuiala monahiceasca. Si petrecea cu el, nevoindu-se in toate si bineplacand lui Dumnezeu.

Si a ajuns in atat de mare smerenie si ascultare si in asa sarguinta spre tot lucrul bun, incat singur invatatorul lui, Sfantul Grigorie, se bucura de el si slavea pe Dumnezeu. Iar cand raucredinciosul imparat Leon Armeanul, a innoit eresul luptarii de icoane si a ridicat prigonire asupra Bisericii lui Hristos, in acea vreme acest cuvios Ioan a mers in Bizant, pe langa Sfantul Grigorie invatatorul sau, impreuna si cu Sfantul Iosif, scriitorul de cantari. Si umbland prin cetate, intarea pe cei dreptcredinciosi ca sa stea in dreptcredincioasa marturisire. Dupa aceea Iosif a fost trimis la Roma, la care n-a ajuns, pentru ca a cazut in mana ereticilor si a fost tinut in legaturi in Creta. Iar Cuviosul Grigorie Decapolitul, dupa trimiterea lui Iosif s-a mutat catre Domnul. Iar Cuviosul Ioan, ramanand in Bizant, se nevoia in ostenelile cele obisnuite, ingrijindu-se nu numai pentru a sa mantuire, ci si pentru a celorlalti.

   

Dupa catava vreme, liberandu-se fericitul Iosif din legaturi si intorcandu-se in Bizant, Cuviosul Ioan s-a dus catre Domnul, ca sa-si ia plata pentru ostenelile sale, si a fost ingropat de mainile lui Iosif, langa mormantul Sfantului Grigorie, parintele sau. Dupa aceea, s-a mutat in alt loc, despre care in viata Sfantului Iosif scriitorul de cantari, se scrie astfel: ?Iosif, intrand in cetate, n-a gasit intre cei vii pe iubitul sau parinte, pe Sfantul Grigorie Decapolitul, caci se dusese catre Domnul. A vazut numai pe fericitul Ioan, ucenicul lui, si a plans mult dupa parintele sau Grigorie, caci nu s-a invrednicit sa-1 vada iarasi viu. Si a petrecut langa mormantul aceluia, impreuna cu parintele Ioan, dar nu dupa multa vreme s-a dus si Ioan catre Domnul si 1-a ingropat Iosif aproape de Sfantul Grigorie. Dupa aceea, Cuviosul Iosif s-a mutat in alt loc. Si era acel loc afara din cetate, deosebit si linistit, nu departe de biserica Sfantului Ioan Gura de Aur, unde salasluindu-se, a zidit o biserica in numele arhiereului lui Hristos, Nicolae, si a mutat acolo moastele aman-duror parintilor, ale lui Grigorie si ale lui Ioan".

.

12 Februarie 2009

Vizualizari: 1858

Voteaza:

Cuv.Ioan, ucenicul Sf.Grigorie Decapolitul; Sf.Cosma episcopul 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact