Biserica Ortodoxa Japoneza

Biserica Ortodoxa Japoneza

Ortodoxia a fost introdusa in Japonia de catre Sfantul Nicolae al Japoniei (preotul rus Nicolae Kassatkin 1836–1912). Acesta a fost trimis in 1861 de catre Patriarhia Moscovei sa deserveasca nevoile pastorale ale capelei consulatului rus din Hakodate. Va lua luat hotararea de a activa ca preot misionar in randul japonezilor. Stapanind limba si cultura japoneza, a inceput traducera principalelor carti de cult. In 1868 a oficiat primul botez al unui japonez convertit.



In 1872 a fost martor la hirotonirea a doi preoti japonezi indigeni. II afara de cateva calatorii scurte, Nicolae a ramas in Japonia chiar si in timpul razboiului ruso-japonez (1904-1905) si a raspandit Ortodoxia in toata tara, fiind hirotonit primul episcop al Bisericii Japoniei. Nicolae a fondat Catedrala din Tokyo in districtul Kanda si si-a petrecut peste jumatate de secol acolo; de aici porecla Nikolaido data de locuitori Catedralei Invierii Domnului din Tokyo.

De la infiintarea sa, Biserica Ortodoxa japoneza a crescut, trecand insa atat prin perioade de stagnare si regres. Efectele politice ale Razboiului ruso-japonez din 1904, apoi Revolutia Rusa si cel de-al Doilea Razboi Mondial, au intrerupt relatiile dintre patriarhia Rusa si Japonia. Guvernul Japonez, in 1939, a pus de asemena un accent puternic nationalist asupra structurilor tuturor societatilor, facand presiuni asupra Bisericii sa alcatuiasca o nou statut de organizare in care legaturile cu interventiile straine sa fie vadit diminuate. Cel de-al doilea episcop al Japoniei, Mitropolitul Serghie a suferit din greu din cauza acestor suspiciuni guvernamentale, fiind fortat sa demisioneze din functia de episcop; el a murit in circumstante neclare in 10 august 1945, cu cinci zile inainte de sfarsitul razboiului. Biserica Rusa a suferit in acelasi mod de pe urma politicii staliniste si nu mai avea posibilitatea sa ajute tanara Biserica din Japonia.

Profesorul de Limba Rusa al Academiei Militare Japoneze, Arsenius Heikichi Iwasawa, a fost numit conducatorul noului comitet episcopal pentru a gasi un nou episcop. Acesta a administrat Biserica pana in 1941, cand numeroasele proteste a unui grup insemnat de clerici care, reprezentand "Consiliul Intregii Biserici Japoneze”, l-a ales prezbiterul James Shintaro Tohei ca si candidat legitim la episcopat.

Fiind apropiat al sinodul rus de ierarhi (ROCOR), grupul lui Iwasawa a garantat alegerea ca episcop a Arhiprezbiterului John Kiichi Ono. Acesta impreuna cu sotia sa (fiica primului preot japonez hirotonit) au luat voturile monahale in aceeasi zi, primind hirotonia in episcop (Episcopul Nicolae), in scurt timp. Cand s-a intors la catedrala din Tokyo pentru prima slujba de Pasti, a gasit usile incuiate.

La interventia guvernului a avut loc reconcilierea celor doua parti, Episcopul Nicolae fiind recunoscut. Prezbiterul James a fost hirotonit episcop de asemenea, insa a murit inainte de a-si exercita functia. In acest timp guvernul a aprobat numai formal noul statut.

Dupa capitularea Japoniei, ocupatia aliata a avut o atitudine generoasa fata de crestinism, datorita componentei predominant americane. Dupa razboi, in locul Bisericii Rusiei, Mitropolia Americana, precursoarea Bisericii Ortodoxe din America (OCA) a ajutat la restabilirea Bisericii Japoniei, iar incepand cu 1946 arhiepiscopi hirotoniti de Mitropolia Americana au condus destinele Bisericii Japoniei. In acest timp, cativa tineri care au studiat la Seminarul Teologic Ortodox Sfantul Vladimir al OCA din New York sunt acum conducatori ai Bisericii Ortodoxe din Japonia. In acelasi timp, o minoritate, sub conducerea episcopului Nicolae a intrat sub ascultarea canonica a Patriarhiei Moscovei si este cunoscuta sub numele de "Biserica Ortodoxa Rusa Podvorye din Japonia".

Mai tarziu, dupa ce situatia Bisericii Ortodoxe Ruse s-a imbunatatit, Biserica Ortodoxa a Japoniei a intrat cu totul sub ascultarea canonica a Bisericii Rusiei. In aprilie 1970, Biserica Ortodoxa Japoniei a primit autonomia din partea Patriarhului de Moscova. Tot in acest an, Nicolae Kasatkin a fost canonizat de catre Patriarhul Moscovei si este cunoscut ca "Sfantul Nicolae, Apostolul japonezilor". Ziua sa de praznuire este 16 Februarie. In anul 2000, Biserica Ortodoxa a Rusiei l-a canonizat pe episcopul Andronic din Perm ca sfant si mucenic. El a fost hirotonit ca primul episcop de Kyoto, iar mai tarziu a fost martirizat, fiind arhiepiscop de Perm, in timpul revolutiei bolsevice. Biserica Ortodoxa Rusa Podvorye din Japonia si Biserica Japoniei sunt in relatii bune, ambele pomenindu-i atat pe Patriarhul Rusiei, cat si pe Mitropolitul intregii Japonii la Sfanta Liturghie.

In prezent, Biserica Ortodoxa Japoneza detine 40 de parohii in trei dioceze si aproximativ 38.000 de credinciosi.

Sursa: CrestinOrtodox.ro

.

28 Septembrie 2010

Vizualizari: 3608

Voteaza:

Biserica Ortodoxa Japoneza 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Despre Maica Domnului si sfinti
Despre Maica Domnului si sfinti Cuvintele Sfântului Nectarie sunt ­descoperire a învățăturii celei adevărate și ­drept‑slăvitoare și, totodată, izvod de rugăciune necontenită, înăl­țân­du‑ne inimile și cugetele la Dumnezeu spre a primi vindecare, luminare și întărire.  15.00 Lei
File de Pateric din imparatia monahilor, Sfantul Munte Athos
File de Pateric din imparatia monahilor, Sfantul Munte Athos Sfântul Munte se aseamănă unui stup. Așa cum în acesta există cuiburi de albine, tot astfel şi în Athos – multe chilii monahale. Şi, precum în stup fără încetare zumzăie albinele, tot la fel şi în Athos monahii, ziua şi noaptea, rostesc psalmi şi imnuri 45.00 Lei
Sfanta Iuliana - mireasa lui Hristos
Sfanta Iuliana - mireasa lui Hristos Cu adevărat, Iuliana a dobândit puteri suprafirești prin harul lui Dumnezeu. A biruit legile firii, a rămas nevătămată de foc și de plumbul topit, a fost tămăduită în chip minunat după ce chinuri înfricoșătoare i‑au mutilat trupul. A cucerit inimile 15.86 Lei
Invataturi folositoare in viata de familie dupa Scara Sfantului Ioan Sinaitul
Invataturi folositoare in viata de familie dupa Scara Sfantului Ioan Sinaitul Scrierile și tradiția ascetică ne sunt necesare și nouă, celor ce suntem „în lume”. Se poate ca monahii și monahiile să aprofundeze viața duhovnicească în cele mai mici amănunte și să se dedice cu totul acestei lupte, dar și noi, cei „din lume”, avem 22.00 Lei
101 pilde. Rugaciunea lumineaza sufletul. Culegere de pilde si povestiri crestine
101 pilde. Rugaciunea lumineaza sufletul. Culegere de pilde si povestiri crestine În această culegere veți găsi ­reunite 101 pilde despre ru­gă­ciu­ne, despre țelul și sensul vieții, de­spre dragoste și îndreptarea vieții noastre - un adevărat tezaur de mărturii minunate ce adeveresc puterea adu­că­toare de sfințenie a nevoinței 13.00 Lei
Sfarsitul veacurilor pe intelesul tuturor. Talcuirea la Apocalipsa a unui martir din secolul XX
Sfarsitul veacurilor pe intelesul tuturor. Talcuirea la Apocalipsa a unui martir din secolul XX Tâlcuirea la Apocalipsă a Sfântului Ermoghen este o neprețuită călăuză către Lumină și Adevăr, căci, prin cuvinte puține și limpezi, ni se deschide fiecăruia drum către noima adâncă și lucrătoare a cuvintelor grăite de 34.00 Lei
Evanghelia Maicii Domnului. Scrieri despre Imparateasa cerului si a pamantului
Evanghelia Maicii Domnului. Scrieri despre Imparateasa cerului si a pamantului „Eu sunt gângav și, vai, slab cu mintea când vreau să vorbesc despre Preasfânta Maică a lui Dumnezeu... Dacă fiecare atom al meu ar începe să grăiască în graiul heruvimilor și serafimilor, nici pe de-aproape n-aș putea să o 33.83 Lei
Din vistieria inimii mele
Din vistieria inimii mele Cartea aceasta este pregătită anume pentru tine. Din clipa în care o vei citi, ea nu va mai fi numai a mea, ci va fi și a ta.. Cele din "vistieria inimii mele" vor intra și în "vistieria inimii tale"... 50.74 Lei
Cine sunt eu? Ce spun eu despre mine? Convorbiri cu Parintele Teofil Paraian
Cine sunt eu? Ce spun eu despre mine? Convorbiri cu Parintele Teofil Paraian În cuprinsul acestei cărți, totul este natural, totul este lin și liniștit; totul este în carte cum a fost în realitate. Pe parcursul expunerii mele, am vibrat adeseori, împreună cu cei ce esrau de față, la înregistrare. În cuprinsul acestei cărți, am dat 50.74 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact