Barbatul - cap femeii

Barbatul - cap femeii Mareste imaginea.

Multi dintre noi, fiind prezenti la Taina Nuntii, ramanem mirati sa auzim ca Biserica vesteste ca barbatul este cap femeii. Mai mult, ni se atrage atentia ca “femeile trebuie sa se supuna barbatilor” (Efeseni 5, 22). Si asa se face ca plecam de la aceasta Taina, cu gandul ca barbatul este superior femeii.

Nu mai suntem atenti la continuarea acelei marturisiri: “barbatul este cap femeii, precum si Hristos este cap Bisericii, trupul Sau”. Aceasta continuare ne descopera ca barbatul devine si el un fel de mantuitor al trupului femeii. Si in acest sens se cere ca femeia sa se supuna capului sau, pentru ca acesta ii poarta de grija.

Dar in afara casatoriei barbatul nu poate fi cap al femeii, dupa cum nici Hristos nu este capul oricarei persoane. Caci El nu poate fi cap celor care nu apartin trupului Bisericii si nu sunt madulare ale ei.

Barbatul este cu adevarat cap, numai in momentul in care se indreapta spre femeie cu iubirea care "nu cauta ale sale” (1 Cor. 13, 4-5). Iar aceasta iubire izvoraste din Hristos, nu in afara Sa. Cu alte cuvinte femeia trebuie sa se supuna barbatului, numai in masura in care barbatul este unit cu Hristos. Ea nu trebuie sa se supuna in orice imprejurare, de exemplu atunci cand acesta savarseste adulter.

Daca barbatul se supune total vointei dumnezeiesti, si femeia se poate supune barbatului ei fara retineri, de vreme ce barbatul nu mai face voia sa, ci voia lui Dumnezeu. Barbatul care nu se impartaseste de iubirea Mantuitorului, nu poate oferi sotiei sale iubirea pe care este dator sa o daruiasca. Iar sotia care nu cunoaste ascultarea Bisericii fata de Hristos, este lipsita de puterea de a se supune sotului ei.

Barbatul fiind cap femeii, precum Hristos Bisericii, este dator sa se jertfeasca pentru aceasta, asa cum a facut-o Hristos pentru Biserica. Faptul ca barbatul este numit cap al femeii, nu inseamna ca i se acorda privilegii. Dimpotriva, acest atribut nu implica o pozitie avantajoasa, caci datoria de a iubi este mai mare decat datoria de a te supune.

In cadrul Tainei Casatoriei se citeste pericopa evanghelica in care este prezentata minunea de la Nunta din Cana Galileii, unde apa a fost prefacuta in vin (Ioan 2, 6). Este de retinut ca vinul nu a aparut din nimic, ci prin preschimbarea apei. Acest lucru ne descopera ca si mirii sunt pusi intr-o relatie noua, de jertfire a unuia fata de altul si nu de subordonare a unuia fata de celalalt.

Lumea aceasta intinata de pacat, nu se va schimba decat dupa ce se va transforma, precum a fost transformata apa in vin la Nunta din Cana Galileii. Iar aceasta prefacere nu se poate face in afara casatoriei, ci in cadrul ei.

Adrian Cocosila

02 Aprilie 2012

Vizualizari: 24495

Voteaza:

Barbatul - cap femeii 2.50 / 5 din 2 voturi. 20 review utilizatori.

Comentarii (20)

  • Postat la 2014-02-15 20:40

    Cine are urechi de auzit sa auda.

  • adina stefanescuPostat la 2013-02-28 21:26

    Daca barbatul de langa mine se dovedeste plin de dragoste si intelepciune il ascult cu bucurie.Nimic nu e mai placut decat sa inveti lucruri bune de la cineva. Problema nu e cu ascultarea femeii, ci mai degraba cu nevoia plina de neliniste a barbatului de a-i da femeii sfaturi sau porunci despre cum ar fi bine sa traiasca. Mereu, in toate culturile se grabeste barbatul sa "poarte de grija femeii", si grija aceasta se dovedeste prea adesea inrobitoare si umilitoare pentru femeie. Femeia nu se grabeste atata sa dea sfaturi barbatului si sa isi impuna propriile masuri si valori. Este, prin natura ei, mult mai smerita. Si oare nu smerenia e cea mai draga lui Dumnezeu. Unde e smerenie, acolo e si dragoste si invers. Niciodata nu voi asculta de un barbat care imi porunceste si care pedepseste. Caci ceea ce face el e deja semnul smintelii lui. In acelasi timp, nu doresc sa poruncesc nimanui si nici sa fiu capul cuiva. Ci doar sa ajut, daca are nevoie si sa iubesc. Si cand acest lucru se intampla, ascultarea vine de la sine. Caci oricine, barbat sau femeie, daca e intreg la cap si cu sufletul linistit se indreapta spre cel care face fapte bune si e modest.

  • aurora -Postat la 2012-10-05 19:43

    In primul rand femeia ESTE egala barbatului, stimate Nicu Dan Florin Petrescu, nu ca VREA SA FIE. In al doilea rand, femeile SUNT LA FEL DE INTELIGENTE ca barbatul, chiar daca nu va convine acest lucru. In genere, voua v-ar place sa aveti o proasta frumoasa si muta care sa poata fi manipulata dupa bunul plac. Atat timp cat femeia se duce la serviciu si castiga bani (precum barbatul ei) nu se mai pune in discutie inferioritatea ei, fiindca ea NU STA LA CRATITA, ci aduce venituri la fel ca voi. Tocmai asta nu va convine si de aici atat de multe despartiri. Va este teama ca inteligenta lor v-ar putea afecta din orgoliu si de aceea le ocoliti. Poate tocmai de aceea pitzipoancele sunt la mai mare cautare fata de o femeie adevarata, inteligenta, serioasa si demna.

  • aura buiacPostat la 2010-06-18 15:23

    Parerea mea este ca o familie trebuie sa se bazeze pe respectul fata de celalalt si pe iubire. Nu este normal sa plecam din start cu ideea ca unul este superior iar celalalt este inferior intr-o casnicie. Este perfect adevarat ca nu suntem egali din din mai multe puncte de vedere ( zestre genetica, capacitate intelectuala, etc )dar suntem egali in fata judecatii lui Dumnezeu. Domnul doreste sa se mantuiasca atat barbatii cat si femeile si conditiile sunt aceleasi. Cele 10 porunci sunt aceleasi atat pentru femei cat si pentru barbati. Taina Cununiei este "taina" din alte puncte de vedere ( cine doreste sa inteleaga, sa citeasca opera Parintelui Arsenie Boca ) Secretul reusitei unei familiii este puterea de a intelege pe celalalt. Sunt cazuri cand o femeie este mult mai inteligenta decat un barbat ; sunt cazuri cand o femeie are studii mult mai multe decat un barbat ; sunt cazuri cand o femeie castiga ( conduce o afacere )mult mai mult decat un barbat.Familia rezista in astfel de cazuri tocmai datorita faptului ca acei barbati iubeste femeia asa cum este ea, accepta superioritatea ei si sunt fericiti impreuna si isi cresc copii in buna randuiala. Din pacate, biserica nu propovaduieste ASTFEL. Luptam pentru supravieturea familiei . Dar cum ? Cu ce arme ? Cu armele pe care ni le ofera societatea DE ASTAZI nu cu cea de acum 2000 de ani. Noi trebuie sa ne mantuim in conditiile anului 2010, care sunt mult mai grele decat cele de acum 2000 de ani ! Asta nu intelege BISERICA si este mare pacat ! Cititi opera Parintelui ARSENIE BOCA si va veti lumina. Cu multa dragoste, Aura

  • azucena blancaPostat la 2010-05-28 17:12

    @Tudor Stefan Spui ca „tot atat de adevarat este si ca barbatul trebuie sa se poarte cu femeia lui ca si cu sine insusi”, si daca este sa fim si mai exacti, ar trebui sa spunem ca ar trebui sa o IUBEASCA pe femeia lui ca pe sine insusi, porunca pe care barbatul o primestede de la Dumnezeu la Taina Cununiei. Cati barbati isi mai iubesc sotiile ca pe ei insisi in ziua de azi? Iata o intrebare la care numai barbatii ar putea da un raspuns, sper sincer. De ce considera un barbat ca ar avea dreptul ca sa pretinda asculatre femeii lui, fara ca sa o iubeasca??? Pe ce se bazeaza aceasta pretentie? Mai spui ca: „Ce poate strica aceasta relatie? Cu siguranta adulterul dovedit sau recunoscut sau asumat al femeii, motiv pentru care ea poate primi "scrisoare de despartire". Iata ca privesti problema in mod unilateral. Nu stiu daca in mod intentionat sau nu ... . In covarsitoarea majoritate a cazurilor, cei care comit in mod REPETAT pacatul adulterului sunt barbatii. Femeile sunt invatate de mentalitatea paguboasa a lumii in care traim, sa treaca usor cu vederea adulterul comis de barbat, pentru ca, ce sa-i faci, barbatul mai greseste si trebuie iertat, ca si cum pacatul adulterului comis de un barbat nu ar avea aceeasi gravitate ca si cel comis de o femeie. Poate primi si barbatul „o scrisoare de despartire” de la femeie, in cazul in care comite adulter? Cunosc FOARTE MULTE cazuri de femei inselate si apoi parsite de barbatii lor, si care au crescut singure unul, doi sau mai multi copii, fara ca sa primeasca de cele mai multe ori nici o pensie alimentara, si care numai ele stiu cum s-au descurcat ca sa asigure cele necesare cresterii si educarii copiilor. Acesti barbati si-au parasit nu numai sotiile, dar si pe proprii lor copii. Repet, cunosc foarte multe astfel de cazuri, si pe de alta parte cunosc extrem de putine cazuri de femei adulterine, care si-au parasit sotii, si care au uitat de copiii lor. Mai spui ca: „Sigur ca se pot face nesfarsite speculatii referitoare la cand sa fie ascultatoare femeile si cand nu. Daca punem asa problema, inseamna ca incalcam cuvantul Domnului”. Intrebarea foarte simpla este ce ar trebui sa faca femeile ale caror barbati NU ASCULTA DE CUVANTUL DOMNULUI? Cazuri de genul asta sunt foarte multe. Sunt multi barbati care le dispretuiesc, sau care nu le inteleg pe femeile lor care merg la biserica si asculta de cuvantul Domnului, considerandu-le habotnice sau chiar inapoiate. In acelasi timp, ascultand de astfel de barbati, femeile comit multe pacate, la care barbatii lor le fac partase pe motiv de asculatre. Nu inteleg de ca barbatii aleg din porunca pe care femeile o primesc de la Dumnezeu in Taina Cununiei, numai ce le place si ce le convine, uitand cu desavarsire ca si ei, neascultand de cuvantul lui Dumnezeu, dar avand in schimb pretentia ca femeia sa asculte de ei, ii ofera femeii un pasaport sigur pentru iad. Ce vor raspunde in fata lui Dumnezeu astfel de barbati la Judecata de Apoi? Faptul ca ne-am nascut unii femei si altii barbati nu este o intamplare, si nu este un merit sau un privilegiu al nostru, ci aceasta a fost voia lui Dumnezeu. Fiecare ar trebui sa stie bine care ii sunt in primul rand responsabilitatile, si apoi si drepturile, si acctioneze in consecinta, fara autoindreptatiri care nu au la baza poruncile lui Dumnezeu. Ma indoiesc ca atitudinea multor barbati, de a avea pretentii de asculatre din partea femeilor lor, de a le cere multe lucruri, si de a se autoindreptati in fata lor, fara a-si asuma responsabilitatile ce le corespund, si fara a oferi mai nimic in schimb, este o atitudine mantuitoare si placuta Lui Dumnezeu.

  • Tudor StefanPostat la 2010-05-21 01:56

    Intr-adevar, asta da motiv de poticnire! Sa nu uitam totusi ca femeia a primit aceasta pedeapsa, de a fi sub puterea barbatului, in momentul caderii, al neascultarii, cand l-a imbiat pe Adam sa manance din fructul pomilui cunoastarii binelui si a raului. 16. Femeii i-a zis: „Voi mări foarte mult suferinţa şi însărcinarea ta; cu durere vei naşte copii, şi dorinţele tale se vor ţine după bărbatul tău, iar el va stăpâni peste tine.” Acum, vrem nu vrem acesta este un fapt. Sigur ca se pot face nesfarsite speculatii referitoare la cand sa fie ascultatoare femeile si cand nu. Daca punem asa problema, inseamna ca incalcam cuvantul Domnului. Sigur ca femeia trebuie sa-l asculte pe barbatul ei dar, tot atat de adevarat este si ca barbatul trebuie sa se poarte cu femeia lui ca si cu sine insusi. Ce poate strica aceasta relatie? Cu siguranta adulterul dovedit sau recunoscut sau asumat al femeii, motiv pentru care ea poate primi "scrisoare de despartire". Deci iata ca dintre toate drepturile pe care le are omul, cel mai putin placut lui Dumnezeu, cel de a se despartii este acceptat doar in cazul adulterului. Desigur ca acesta poate fi doar inceputul discutiei...

  • azucena blancaPostat la 2010-04-30 11:01

    Adrian, Sunt de acord cu cele mai multe dintre spusele tale. Dar sunt unele afirmatii care sunt usor inexacte. De exemplu ai spus ca: „Nu cred însă că bărbatul necredincios îşi va duce femeia ascultătoare în iad”. Cred ca din pacate acest lucru se intampla frecvent, si am sa-ti dau doar un singur exemplu: avortul. Exista, la romani cel putin, ideea ca de avort este exclusiv vinovata femeia. Bineinteles ca este vinovata, dar de multe ori se ajunge la decizia aceasta in urma unor presiuni extrem de mari la care femeia este supusa de catre barbat. In ziua de azi barbatul concepe mai rar relatia intr-o casatorie ca aducatoare de copii, si cand acestia se ivesc „accidental”, barbatul face tot ce este posibil ca sa o convinga pe femeie sa avorteze. De ce? Din egoism, din lasitate, si lipsa de iubire si mai ales pentru ca nu vrea sa-si asume responsabilitati. Sa cresti 4, 5 copii atat cati da Dumnezeu este greu .... De aici si numarul tot mai mic de barbati care vor sa se casatoreasca. Si atunci femeia, daca nu are ajutor financiar si sprijin de nici un fel din partea numanui, la presiunile si amenintarile la care este supusa poate, din pacate, sa cedeze. Nu este o scuza pentru femeie, este pur si simplu o realitate. Cati dintre barbati sunt constienti ca trebuie si ei sa spovedeasca pacatul avortului, atunci cand, intr-un moment al vietii lor, se intorc la credinta. Acesta a fost doar un exemplu,dar lista ar putea continua cu multe alte exemple. Ai spus ca: „La fel şi cu fenomenul „feminismului” nu contează originea lui, ci, pentru fiecare dintre noi, asocierea cu el”. Este adevarat, atata timp cat toti ar trebui sa ne consideram responsabili de existenta si dezvoltarea acestui fenomen, de care sunt facute vinovate numai femeile. De aceea am spus ca cei nelamuriti asupra fenomenului, ar putea sa faca un mic efort ca sa se informaze in legatura cu istoricul aparitiei lui, pentru a-si clarifica putin lucrurile si a nu mai arata cu degetul unidirectional. Ai mai spus: „Formula NOI-VOI este de natură să ne separe nu să ne unească. Iar dezbinarea nu duce decât la haos”. Este foarte adevarat, pentru ca daca ar exista iubire adevarata fara indreptatiri de ambele parti, relatiile dintre femei si barbati ar fi armonioase, durabile, si bazate pe respect reciproc. Daca am privit segregationist aceste relatii, imi cer iertare. In orice caz nu am facut-o voit. Comentariile mele s-au bazat strict pe realitatea pe care o traim, asa cum o vad si o inteleg eu. Asi vrea din tot sufletul sa gresesc, si adevarul sa fie mai frumos si mai luminos decat l-am prezentat eu.

  • Adrian NedelcuPostat la 2010-04-30 09:23

    Ai dreptate azucena, responsabilitatea este mare, dar nu doar pentru bărbat, fiecare membru al familiei are obligaţiile lui pentru care va răspunde în faţa Domnului. Nu cred însă că bărbatul necredincios îşi va duce femeia ascultătoare în iad, ci mai degrabă invers, femeia ascultătoare îşi va mântui bărbatul necredincios. Atenţie, însă, ascultarea trebuie să fie în numele lui Hristos, şi nu de frica bărbatului, ascultarea în interiorul Tainei, însoţită de lacrimi şi rugăciune, nu asocierea la păcat justificată cu „el m-a pus”. La fel şi cu fenomenul „feminismului” nu contează originea lui, ci, pentru fiecare dintre noi, asocierea cu el. Nu există vreun fenomen social cu caracter nefast care să aibă altă origine decât diavolul. Ce rost are să scotocim ce nume purta omul care a provocat acel fenomen. Sursa răului este mereu aceiaşi. Participarea însă, este problema noastră, a fiecăruia. Revenind la relaţia bărbat-femeie, iubire-ascultare, vreau să mai fac o precizare. Nu este DREPTUL bărbatului să ceară femeii să îl asculte, ci este OBLIGAŢIA ei să o facă, cum nu este DREPTUL femeii să îi ceară barbatului iubirea, ci OBLIGAŢIA lui de a o oferi. Din păcate o prea îndelungă exercitare a paradigmei sociale bazate pe „drepturile omului„ ne face să privim deformat relaţiile dintre noi. Sărim degrabă să ne îndreptăţim uitând că la baza Legii celei noi a lui Hristos se află cele 10 porunci ale Vechiului Testament, care nu sunt altceva decât obligaţii. Chiar şi porunca iubirii, care le înglobează pe toate celelalte 10, este tot o OBLIGAŢIE Mai bine ne-ar fi nouă să ne vedem fiecare de OBLIGAŢIILE pe care le avem şi să ne rugăm ca Dumnezeu să lumineze mintea şi inima celui care nu-şi vede de ale lui, neamintindu-i de fiecare dată că el, celălalt, are cutare şi cutare lucru de îndeplinit. Şi am o rugăminte, azucena, nu mai privi segregaţionist aceste relaţii. Formula NOI-VOI este de natură să ne separe nu să ne unească. Iar dezbinarea nu duce decât la haos. Te rog să mă ierţi dacă aceste vorbe te-au mâhnit în vreun fel.

  • azucena blancaPostat la 2010-04-28 21:16

    Cei mai dornici de a critica pe femei si de a poza in victime sunt, din pacate, barbatii. Baga partea cu emanciparea femeii in fata, si cred ca s-au spalat de toate pacatele. Feminismul nu este un fenomen pe care l-au inventat femeile. Informati-va si o sa aflati adevarul in legatura cu cine, unde, cum si de ce s-a nascocit feminismul. Femeile au cazut in aceasta plasa si sunt de fapt principalele victime. De ce? Va las pe voi sa va ganditi. Nu este greu sa vezi rezultatele, care sunt mai ales in defavoarea femeii si a copilului. Barbatii, inainte de a invinui femei de tot felul de lucruri rele, ar putea sa incerce sa se cerceteze, si sa-si vada si barna din proprii ochi, si sa se intrebe daca ei sunt fara de gresala. Asadar, sa arunce cu piatra cel ce se considera fara de pacat ... Barbatii isi amintesc de la Taina Cununiei mai ales de partea aceea ca femeia trebuie sa asculte de barbat, parte care cred ei ca-i avantajeaza foarte tare, insa de partea in care li se cere sa-si iubeasca sotia precum Hristos iubeste Biserica, adica pana la scarificu, uita sau pur si simplu o ignora. Prin talantul pe care Dumnezeu il da barbatului, acestuia ii revine o covarsitoare responsabilitate. Daca procedeaza conform poruncilor lui Dumnezeu, si femeia il asculta, se vor mantui impreuna, daca traieste departe de Dumnezeu, impunandu-i femeii sa-l asculte, nu numai ca va merge el in iad, dar o va lua si pe femeia lui acolo. MARE RESPONSABILITETE! CU ASA CEVA NU SE JOACA, PENTRU CA ESTE FOARTE PERICULOS! Asa ca barbatul este cel ce va raspunde in fata lui Dumnezeu direct, atata timp cat femeia il asculta. Cati barbati pot duce asta, sau cati sunt suficient de constienti de responsbilitatea care apasa pe umerii lor. Asa ca barbati, atentie!, ca sa nu va mai plangeti atata de sotiile voastre, deschideti ochii mari inainte de a va casatori si faceti alegerea cea buna, in asa fel incat, mai tarziu sa nu mai aveti pe cine da vina. Acelasi lucru este valabil si pentru femei, pentru ca ele vor trebui sa asculte, iar cel de care asculta trebuie sa urmeze poruncile lui Dumnezeu, altfel mantuirea e ratata. Eu, din experienta pe care o am, si am avut ocazia sa cunosc multa lume, am cunoscut destul de multe femei care au fost fidele pana la moarte sotilor lor. Cred ca sunt si barbati care au fost fideli sotiilor lor, tot pana la moarte. Numarul acestora este mult, mult mai mic decat al sotiilor fidele. De ce? Poate barbatii insisi pot oferi un raspuns cinstit la aceasta delicata intrebare.

  • Adrian NedelcuPostat la 2010-04-27 11:56

    „femeia trebuie sa se supuna barbatului, numai in masura in care barbatul este unit cu Hristos. Ea nu trebuie sa se supuna in orice imprejurare, de exemplu atunci cand acesta savarseste adulter.„ Mă intreb cât de mare trebuie să fie responsbilitatea, capacitatea de discernământ a acelei femei care va decide să nu-şi mai asculte bărbatul. Indiferent care va fi motivul. Eu cred că doar Dumnezeu poate da sentinţa de vinovăţie a unui om, fie şi pentru cele mai evidente păcate, altfel ce ne facem, judecători în locul Lui? Cununia e o taină pe care nu ştiu pe ce criterii ne putem noi oamenii decide să o desfacem. Şi nu mă refer la acte juridice. Rigoarea acestor detalii de convieţuire in interiorul Tainei Cununiei este din păcate foarte puţin împărtăşită, în fapte, chiar de cei care ţin aproape la sânul Bisericii. Ispita „convingerilor personale„, ofensiva extrem de agresivă a aşa-zisei „emancipări a femeii„ împiedică foarte multe cupluri creştine să se folosească de această conduită care nu este decât un îndreptar de bună orânduială şi de progres a familiei şi implicit a acelei societăţi formate din atari familii. Cred că pasajul citat trebuie redimensionat astfel: „femeia trebuie să se alăture prin Taina Cununiei numai de acel bărbat care este unit cu Hristos. Iar în cazul în care s-a ajuns la un moment de cădere a bărbatului ea trebuie să caute ca prin întărirea rigorilor propriei sale atitudini creştine de supunere şi rugăciune să vindece mădularul cel bolnav spre împreuna mântuire a trupului ce s-a format în momentrul împliniri Tainei.„

  • Florin PirvulescuPostat la 2010-04-22 16:19

    Kiki Miki, Problemele ridicate de tine se regasesc in articol. Citeste cu atentie. "...femeia trebuie sa se supuna barbatului, numai in masura in care barbatul este unit cu Hristos. Ea nu trebuie sa se supuna in orice imprejurare, de exemplu atunci cand acesta savarseste adulter".

  • Dan NicaPostat la 2010-04-22 00:02

    Sunt lucruri spuse simplu si clar. Doar cine are urechi sa auda intelege. Si cine vrea sa creada ceea ce scrie afla adevarul. Fiecare pe acest pamant isi are rostul sau, fie ca e femeie, fie barbat. Se completeaza unul pe celalalt. Si daca au ales sa traiasca o viata de mireni, atunci nimic nu aseaza mai bine o relatie intre o femeie si un barbat decat Sfanta taina a Cununiei, ca ceea ce Dumnezeu leaga nimeni si nimic sa nu dezlege. Doamne ajuta! Fie ca noi toti sa ne gasim calea ce o avem de urmat in aceasta viata, cea adevarat si placuta lui Hristos, pe care sa purcedem cu pasi de neclintit si cu mila Domnului sa ajungem si noi sa batem la portile Raiului! Amin.

  • CostiAna MoisescuPostat la 2010-04-20 08:53

    Trufia te face sa nu mai gandesti limpede. Oare oamenii se mai gandesc la semnificatia iubirii cu adevarat, sau se pierd in detalii?! Intr-adevar este un articol foarte bine scris. Doar frustrarile sau suferinte anumitor oameni murdaresc ideea de iubire. Iubiti asa cum Dumnezeu va iubeste si cereti iertare pentru greselile facute cu voie sau fara voie. Bucurati-va pentru ceea ce primiti. Tot ce exista in jurul nostru are un scop final: sa devenim intelepti si sa iubim. Incercati sa intelegeti si atunci veti fi fericiti.

  • Lombardo Lobi Postat la 2010-04-19 23:37

    la Kiki Miki ii transmit doar ca imi pare rau de ea ca numai in preajma a asemenea persoane se invarte, oricum daca vrei un barbat sfant, atunci cauta-l intre sfinti si ca idee cauta sa vezi ce a castigat Abigail prin supunere in pornirea de nimicire a lui David... scrie pe google "Abigail si David" si mai citeste si in pildele lui solomon in capitolul 31 de la versetu 10 atributele unei femei intelepte

  • Kiki MikiPostat la 2010-04-19 20:40

    scuzati-ma ca ma bag si eu probabil o sa ma credeti o eretica si o nestiutoareda dar articolul acesta mi se pare lipsit de moralitate.sunt femei extrem de inteligente si asta nu inseamna ca trebuie sa se supuna barbatului pentru orice si plus de asta degeaba barbatul iubeste femeia daca ea nul iubeste pe el,pentru ca si ea este o fiinta umana cu suflet si poate trai foarte bine si fara barbat.si dupa cum vedeti in ziua de astazi si barbatii cu femeile se distreaza si fac desfranare,amandoi is la fel.nu poti salva un om care se ineaca ,cu o barca rupta...in zilele noastre lucrurile stau altfel.cine au fost cei care au inceput moda alcoolului si a tutunului,in timp ce femeile erau privite ca niste "proaste care se roaga"? sa i te supui asa unui om? niciodata!mai bine singura pana la moarte.

  • stelea mariana Postat la 2010-04-19 17:49

    Frumoasa tema.Ar fi foarte util sa fie articole pe tema Femeie-barbat. Sant cazuri nu putine cand un cuplu nu-si cunosc regulile. Totul este ca BUNUL SIMT sa se gaseasca in fiecare din noi.Atat femei cat si barbat.Tot atat de sigura sant ca cu cat esti mai aprope de Dumnezeu cu atat vine de la sine bun simt,respect si multe altele.Toate ce-i plac si la Dumnezeu. Daca am percepe lucrurile bune din tot ce ne inconjoaras,daca al fi cu BUN SIMT,care spune totul.Nu va fi nici-cum vorba cine e capul in Cuplu si cine nu?.Toti santem copii lui d-zeu.Si comportamentul sa fie de pace si iubire.Nu spun de iubirea care dureaza pana se stinge flacara.Vorbesc de iubirea apropelui,de oameni si numai.Sant de acord cu Campania de educare,cum spune cineva mai sus.

  • Cristian Toader Postat la 2010-04-19 17:40

    Exista, in acelasi apostol de la Taina Cununiei, si sintagma de final..."Si femeia sa se teama de barbat"...Interesant lucru...avand in vedere ca nu trebuie sa ne temem de nimic in afara de Dumnezeu...Oare ce explicatie ar fi buna in zilele noastre cand feminismul si lupta pentru egalitatea intre sexe sunt in voga?

  • Nicu Dan Florin PetrescuPostat la 2010-04-19 13:38

    Exista destui barbati care la slujba de cununie religioasa, retin cele spuse de preotul care oficiaza..Aici ma refer la faptul ca barbatul trebuie sa aiba grija de femeia sa, iar femeia sa asculte de barbatul ei...Problema este ca Eva, se crede de multe ori mai desteapta decat sotul si incearca sa isi impuna punctul de vedere...De aici apar situatiile conflictuale..Personal consider ca logodnele care se faceau in trecut pentru ca viitorii soti sa se cunoasca mai bine inainte de a lua viata in piept...erau binevenite...

  • Postat la 2010-04-19 13:11

    Foarte bine scris articolul...... Din pacate noi oamenii suntem predispusi sa intelegem doar ce este in interesul nostru....

  • mihaela ciocanPostat la 2010-04-19 12:20

    ma bucur sa vad ca exista barbati care isi cunosc rolul dat de Dumnezeu! pacat ca sunt foarte, foarte, foarte putini!daca biserica ar face o campanie de educare (INSISTENTA pana la limita maxima) pe aceasta tema, peste cativa zeci de ani, cand se vor schimba generatiile de barbati romani (pt ca cei de cum sunt irecuperabili)se vor salva mii de vieti si mult mai multe suflete!

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE