Frica de Dumnezeu

Frica de Dumnezeu

Iti poate fi frica de cineva necunoscut sau cunoscut ca fiind un rau factor, dar sa spui ca trebuie sa-ti fie frica de Dumnezeu, dupa cum ne cere Scriptura, pare nefiresc. Si asta pentru ca noi stim ca Dumnezeu doreste sa Se uneasca cu noi, in vreme ce frica ne face sa ne indepartam si sa vedem in cel de care ne-am indepartat pe cineva care ne pune in pericol viata.

Dar frica de Dumnezeu este opusul fricii de lume. Frica de Dumnezeu vestita de Scriptura, este frica de a nu-L pierde, este dorinta de a ramane in El si nu de a ne ascunde de El.

Pana la unirea cu Dumnezeu avem nelinisti si temeri.

Sa nu uitam ca si Apostolii, dupa rastignirea lui Hristos, s-au ascuns de frica iudeilor (Ioan 20, 19). Se temeau pentru ca Duhul nu se pogorase peste ei. Insa, cand omul a ajuns la unirea cu Dumnezeu, el nu se mai tulbura nici daca lumea intreaga s-ar porni impotriva lui. Ajunge la vorbele psalmistului: "Domnul este luminarea mea si mantuirea mea; de cine ma voi teme? Domnul este aparatorul vietii mele; de cine ma voi infricosa? " (Ps. 26, 1-2).

Multe persoane inteleg frica de Dumnezeu ca frica de pedeapsa. Isi spun: "nu fac asta pentru ca nu doresc sa fiu pedepsit". Aceasta frica este specifica celor care nu au progresat in credinta, caci Sfantul Evanghelist Ioan spune ca "in iubire nu este frica" (1 In 4,18). Cel ce a progresat nu savarseste binele nici de teama de a nu fi pedepsit si nici din dorinta de a fi rasplatit, ci pentru ca isi iubeste Parintele.

Dar Parintii considera aceasta frica de pedeapsa ca fiind "inceputul vietii celei adevarate". Frica de pedeapsa aduce constientizarea pacatelor si vesteste chinurile ce vor urma din cauza acestei false vietuiri. Aceasta frica duce spre pocainta, infranare de pacate si efort de implinire a voii lui Dumnezeu. Cu cat inainteaza omul in aceasta lucrare, pe atat de mult locul fricii este luat de dragoste. Progresul duhovnicesc este descris de Sfantul Isaac Sirul astfel: "Omul, cat este in trandavie, se teme de moarte. Iar cand se apropie de Dumnezeu, se teme de judecata. Dar cand a inaintat deplin, a inaintat in dragoste".

In concluzie, trebuie sa stim ca Dumnezeu nu-si doreste copii fricosi, ci persoane implinite pana la "masura barbatului desavarsit, care este Hristos" (Efes. 4, 13).

Adrian Cocosila

.
Pe aceeaşi temă

02 Aprilie 2012

Vizualizari: 15482

Voteaza:

Frica de Dumnezeu 0 / 5 din 0 voturi. 5 review utilizatori.

Comentarii (5)

  • Alexandru Cosciug Postat la 2010-10-23 07:55

    Frica sau teama este o însuşire naturală a omului, care pe lângă satisfacerea necesităţilor organice, completează însuşirile naturale ale organismelor biologice, numite şi animalice. Acest termen de "satisfacţie organică" este determinat de sufletul organic sau pământean, "înţelepciunea trupească" aşa cum a numit-o Pavel. Diferenţierea dintre om şi animal este determinată de alte două componente biologice: - neocortexul, parte din creier, vizibilă, ce lipseşte animalelor şi care aduce raţiunea; - sufletul divin, componentă invizibilă, neluată în seamă de ştiinţa modernă, care aduce încrederea. Am să fac o comparaţie între cuvintele omului (un studiu de marketing referitor la consumul de bunuri şi servicii puse la dispoziţie de om) şi cuvântul lui Dumnezeu, transmis nouă prin Biblie. În studiul de marketing, prima fază a reacţiei umane este frica de nou, care acoperă aproximativ 10% din atitudine, a doua fază este acoperită cam 38% cu satisfacerea necesităţilor biologice, fără a ţine cont de sursa de bunuri, iar a treia fază, cea a raţiunii de a selecta produsele după criteriul preţ-calitate, acoperă cam 32% din atitudine. In acest studiu s-a mai observat că restul de 20% atitudine umană faţă de consumul de bunuri este determinată de încrederea în sursa de bunuri. Noul concept de marketing, "de la gherilă la gorilă", pune în ochii omului reclama sau necesitatea de a ispiti omul către un anume tip de bun de consum prin "punerea informaţiei despre calitatea bunului în gura unei gorile", un fel de idol uman (sportiv, artist, etc.), şi astfel "maimuţele" din junglă vor sări să consume acele bunuri, permise de noile legi ale moravurilor şi apucăturilor lumeşti, dar mai mult sau mai puţin necesare omului. În Biblie sunt multe exemple despre ispite şi încredere, din care eu am extras următoarele vorbe: “Începutul înţelepciunii este frica de Dumnezeu. (Isus Sirah 1.14) Începutul trufiei omului este a părăsi pe Dumnezeu. (Isus Sirah, 10.12.) Cel care păzeşte legea îşi stăpâneşte cugetul său; şi sfârşitul temerii de Domnul este înţelepciunea.” (Isus Sirah 21.12) Extrapolând studiul de marketing de la bunurile de larg consum la "informaţie" (cuvântul, cum este ea numită biblic), constatăm că "triumful raţiunii umane" (termen utilizat de Stephen Hawking) se opreşte la maxim 80% din aportul omului la cunoaşterea universului. Peste acest procentaj raţiunea umană "delirează şi deviază", aducând informaţii din cele mai diverse, cum ar fi "extratereştrii, apocalipse pesimiste, duşmani invizibili, etc. Cel mai cunoscut om de ştiinţă al momentului, Stephen Hawking, a declarat că "ştiinţa nu poate spune dacă omenirea are vreun viitor sau nu". În aceste condiţii, cui acordăm noi încrederea? Lui Dumnezeu, care ne-a asigurat viaţa după moarte, sau omului, care ne conduce către incertitudine şi haos, atât social (criza materială prevăzută de Daniel - “Va fi vreme de strâmtoare cum n-a mai fost de când sunt popoarele şi pânǎ în vremea de acum….şi va creşte ştiinţa.”) cât şi spiritual (introducerea terorii extratereştrilor acaparatori)? Este adevărat că lumea necredincioasă va pătimi apocaliptic pentru a se împlini Scripturile şi pentru a-l aşeza pe omul încrezător în Dumnezeu acolo unde-i este locul ("Veţi şti că Eu sunt Domnul când voi face cu voi după numele Meu, nu după căile voastre cele rele" - Iezechil 29.44), dar eu personal, bazat pe credinţa mea tradiţională şi raţională în Dumnezeu, vă recomand să alegeţi calea adevărului (Ioan 14.6 - “Eu sunt Calea, Adevǎrul şi Viaţa."), deoarece El ne va duce către adevărul adevărat ("înţelepciunea dumnezeiască") prin "Duhul Adevărului" (Ioan 16.13) către "un cer nou şi un pământ nou" (Apocalipsa 21.1, combinată cu conceptele moderne conform cărora a apărut o nouă galaxie asemănătoare cu a noastră).

  • Luminita-Gabriela BoldeaPostat la 2010-10-21 10:38

    La Pilde spune asa : Cu frica lui Dumnezeu se abate tot omul de la rau.Inceperea intelepciunii este frica Domnului si intelegere buna este tuturor celor ce o fac pe dansa. Frica Domnului este scoala intelepciunii.Frica lui Dumnezeu este temelia tuturor faptelor bune. Ce frumos suna atunci cand zici de cineva ca este om cu frica de Dumnezeu.Prin asta ai spus tot. Sa ne dea Dumnezeu intelepciune pt a face voia lui. Doamne ajuta! Frumos si adevarat articolul!

  • Mihaela NistorPostat la 2010-10-20 23:02

    Daca frica te ajuta sa fi un crestin adevarat(sa te rogi,sa fi milostv,sa respecti poruncile LUI DUMNEZEU )atunci frica este buna si inaltatoare. Pentru ca atunci esti sigur ca DUMNEZEU este cu tine si nu te lasa singur la greu. Daca de frica nu rspecti aceste porunci atunci e firesc sa te simti singur si neajutorat.

  • alia aliaPostat la 2010-10-20 15:12

    Foarte frumos si corect spus. Felicitari.

  • Rodica MurariuPostat la 2010-10-19 18:35

    "Frica de Dumnezeu vestita de Scriptura, este frica de a nu-L pierde, este dorinta de a ramane in El si nu de a ne ascunde de El."Se spune ca frica de Dumnezeu este inceputul intelepciunii.Si tot in sporurile duhovnicesti am gasit aceasta idee frumoasa- poti sa nu gresesti de rusine, sau de frica ori din dragoste- asa cum o fac Sfintii si caracterele luminoase...Dumnezeu este Iubire si ne vrea langa El, iar din frica de Dumnezeu se naste dragostea de Dumnezeu.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Predici si Cuvantari
Predici si Cuvantari Cuviosul a slujit și a predicat cu timp și fără timp. Omiliile sale, rostite ori de câte ori avea ocazia, însă cu precădere în duminici și sărbători, precum și în ajunul praznicelor și în serile de vineri și de duminică, au ajutat foarte mult la 80.00 Lei
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica Cuvinte care vindecă s-a născut din întâlnirea noastră – un preot ortodox și un psiholog, amândoi preocupați de același lucru: cum putem reda cuvintelor greutatea lor firească și cum putem crea spații de viață în care oamenii să se simtă înțeleși, respect 63.32 Lei
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume Rezultat a peste jumătate de secol de susținută activitate teologică, opera părintelui Stăniloae continuă încă să intimideze prin vastitatea aproape incredibilă a abordărilor și concretizărilor. Interesul pe care acestea îl suscită în Occident este 33.83 Lei
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile Părintele arhimandrit Sofian Boghiu, fost stareț al mănăstirilor Antim și Plumbuita din București, a fost una dintre cele mai rodnice personalități ale monahismului românesc din secolul al XX-lea, un trăitor exemplar al Evangheliei Mântuitorului 42.29 Lei
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant Părintele Dumitru Stăniloae este cu siguranță cel mai mare teolog ortodox al sfârșitului secolului XX. Vastă și profundă, opera sa exprimă în același timp sensibilitatea mistică și rigoarea dogmatică a Ortodoxiei patristice, cât și geniul specific al 21.14 Lei
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae „Cartea de față - teza de doctorat a teologului german Jürgen Henkel susținută în 2001 la Facultatea de Teologie Evanghelică a Universității din Erlangen - e o excelentă introducere în teologia ascetică și mistică a Bisericii Ortodoxe așa cum a fost 42.29 Lei
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949)
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949) Într-o epocă marcată de suferință și prigoană, când credința era greu încercată, iar Biserica Ortodoxă părea aproape nimicită, Sfântul Serafim de Vîrița a fost lumină, nădejde și mângâiere pentru multe suflete rănite. Așa cum spunea adesea părintele 28.54 Lei
Stiinta si religia - editia a doua
Stiinta si religia - editia a doua Știința și religia este o lucrare de neegalat atât în literatura de specialitate rusă, cât și în cea străină. Ideea scrierii unui articol dedicat relației dintre știință și religie i-a venit lui Valentin Feliksovici Voino-Iasenețki (numele de mirean al 23.26 Lei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei Lumea nevăzută şi războiul duhovnicesc împotriva duhurilor care au încercat să uzurpe domnia lui Dumnezeu Cel slăvit în Treime sunt subiectul cărţii Domnul duhurilor. Părintele Andrew S. Damick foloseşte ca instrumente istoria, Scriptura, mitologia, scrie 42.29 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact