Intelesul darurilor

Intelesul darurilor

Omul nu ar fi facut daruri daca nu ar fi venit la existenta ca o fiinta creata dupa chipul lui Dumnezeu. El daruieste pentru ca Dumnezeu este neincetat un daruitor. Si pentru ca Dumnezeu nu daruieste din cand in cand, nici omul nu are parte de zile in care darul sa fie interzis.

Daca omul nu mai daruieste pierde asemanarea cu Dumnezeu. Insa daca daruieste, el trebuie sa aiba grija ca darul sa-i aduca celui drag bucurie.

Trebuie sa stie ca de motivatia care sta la baza darului depinde prezenta sau lipsa fericirii. Darul nu trebuie falsificat, in sensul ca cel ce daruieste nu trebuie sa se puna pe sine in locul darului. Se intampla adesea ca unele persoane sa daruiasca doar pentru a se infatisa inaintea altora ca fiind puternice, bogate, etc. Persoanele atinse de duhul mandriei cauta sa insele, nu mai daruiesc pentru a aduce bucurie. Asa ca de multe ori apar daruri care nu au nicio legatura cu primitorul, dar au legatura cu orgoliul daruitorului: “luati seama ca am de unde sa dau”. Aici actul daruirii este semnul trufiei si nu al iubirii.

Darul este ceva care se da gratuit. Nu astepti nimic in schimbul lui. Probabil ca numai atunci cand faci un cadou cu gandul la cat ai cheltuit, astepti ceva la schimb. Dar aceasta asteptare scoate in evidenta micimea staturii tale ca fiinta iubitoare.

Cand omul daruieste din toata inima si cand primitorul ia totul de la tine ca semne de iubire, continutul material al darului aproape ca dispare total. Iti este dat sa vezi uneori la unele persoane niste obiecte pe care nu le-ai fi facut cadou niciodata si sa fie pretuite ca fiind lucruri ce nu pot fi nicicand depasite.

Nu cred sa existe oameni carora sa le displaca darurile. E adevarat ca am intalnit la Manastirea Sihastria un parinte care primea darurile de la orice om, dar pe care le daruia celor care intrau in chilia sa fara niciun dar. Dar acest parinte nu o facea pentru ca nu stia sa se bucure de ele, ci o facea pentru ca traia din plin cuvintele: "Mai fericit este a da, decat a lua".

Indiferent ce daruim, sa avem constiinta ca nu dam nimic de la noi, ca pe toate le avem de la Dumnezeu. Sa traim sub chipul smereniei.

Adrian Cocosila

.
Pe aceeaşi temă

02 Aprilie 2012

Vizualizari: 4670

Voteaza:

Intelesul darurilor 5.00 / 5 din 1 voturi. 3 review utilizatori.

Cuvinte cheie:

darul luna cadourilor

Comentarii (3)

  • costel popescu Postat la 2011-12-08 09:58

    Alexandra, nu e ceva rau ca daruiesti si primesti, rau e cand daruiesti doar ca sa primesti ceva in schimb.

  • Vasa NastaPostat la 2011-12-07 19:59

    Doamne ajuta-ma sa pot oferi daruri semenilor mei ! Amin.

  • Alexandra VasilePostat la 2011-12-07 09:19

    Prea mult idealism. In cultura traditionala romaneasca, darurile (avand o functie sociala) sunt cu dus si intors. Oferi stiind foarte bine ca, la randul tau, vei primi ceva in schimb. Romanul ortodox, oruce s-ar spune, este un foarte bun investitor. Vreau sa stiu, sincer, daca autorul a facut vreodata un cadou pur gratuit, constient ca persoana in cauza ori comunitatea nu ii vor rasplati niciodata efortul.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact