Dezbaterea nationala asupra maidanezilor scoate in public pasiunile, slabiciunile sau interesele fata de animale, in special cainii vagabonzi. Generalizat sau particularizat, subiectul eutanasierii atinge multe zone de discutie. Sa vedem ce spune teologia despre aceasta. In esenta vom afla ca eutanasierea maidanezilor este solutia dureroasa la pacatele noastre fata de animale.
Orice greseala are un cost. Orice pacat are o consecinta negativa. Orice placere aduce cu sine si o durere.
La inceputuri, intre oameni si animale era o armonie divina. Si din pamant a mai zidit Domnul Dumnezeu toate fiarele campului si toate pasarile cerului m si le-a adus la Adam ca sa vada cum le va numi; si oricum va numi Adam toata fiinta vie, ea asa se va numi. Si a pus Adam nume tuturor dobitoacelor si tuturor pasarilor cerului si tuturor fiarelor campului. Insa, datorita caderii morale a omului, intre el si natura inconjuratoare apare starea de dis-armonie si dezordine. Asa se face ca parte din animale s-au salbaticit. Groaza si frica de voi fie peste toate fiarele pamantului, peste toate pasarile cerului, peste tot ce se misca pe pamant si peste toti pestii marii; pe mana voastra le-am dat.
Cam asa s-a intamplat si cu cainele devenit maidanez. Nefiind inzestrat cu ratiune, ci fiind doar un pachet de reflexe si instincte, el poate deveni agresiv, asemenea multor animale, atunci cand se simte amenintat. O face fie din instinct de haita, fie din reflex de aparare a teritoriului, cu precadere cand nu are stapan. Astfel, cainele care l-a ucis pe copilul nevinovat este la fel de nevinovat, deoarece cainii nu au morala. Vinovati suntem tot noi, care din delasare am lasat si animalul si copilul nesupravegheati.
Oamenii sun cei care trebuie sa aiba grija si de semenii lor si de animale. Cand insa omul greseste, efectele se resimt in jur. Nepasarea fata de animalele strazii a dus la salbaticirea acestora si la transformarea lor in fiare. Si atunci, ce putem face?
Apoi, sa terminam cu patetismul si pietismul canin. Presedintele Traian Basescu are dreptate, alaturi de toti cei cate spun ca cine-l iubeste pe maidanez, sa il ia acasa. N-as vrea ca noi, oamenii, pervertindu-ne calitatea de stapani ai animalelor sa ajungem robiti de ele sau de alta specie. Dragostea de caini nu trebuie transformata in dependenta animaliera sau in iresponsabilitate fata de semeni. Cand spui ca iubesti cainele de pe strada sau din fata blocului, dar nu vrei sa-l iei in casa, atunci devii iresposabil fata de semeni. Nu poti hrani un potential pericol public, doar pentru ca are ochi mari si blanzi. La nevoie, are si colti.
Eliberati de aceste slabiciuni, avem de ales. Iubind cainii si oamenii pana la capat, fie luam cainii in case (da, cainii au nevoie de un stapan si oamenii de siguranta), fie dam cainii la o parte din calea potentialelor victime umane si ii ducem in locurile amenajate pentru ei.
Ar trebui ca, daca mai avem in noi un dram de responsabilitate sociala, sa ducem noi insine acesti maidanezi la adaposturi, daca nu ii luam acasa. Multi dintre ei vin si se gudura cand le dam ceva de mancare, deci ar fi usor de prins. Insa multi dintre noi nu stiu sa prinda un caine. Ca urmare, sa nu mai agresam hingherii, ci sa ii lasam sa-si faca treaba.
Dar adaposturile sunt limitate in resurse. Daca vrem sa ii tinem in viata, trebuie sa platim intretinerea lor. Cum insa pe termen lung ar fi o inutilitate si o risipa, cainii neproducand nimic util, trebuie sa ne asumam eutanasierea lor, alinandu-ne cu gandul ca jertfirea lor este ca o izbavire a noastra din pacatele fata de ei.
In fond, imoralitatea noastra crescanda, asemeni vremurilor din Vechiul Testament, duce inevitabil la nevoia de sacrificare a animalelor. Mai ales atunci cand acestea, salbaticite de lipsa noastra de responsabilitate, ne ataca involuntar. Asa ajungem sa ne aparam prin ucidere de tantari, muste, ganganii, soareci, sobolani, maidanezi si, posibil in viitor, de pisici maidaneze (numarul lor este in crestere).
Iar Dumnezeu, va ingadui aceasta jertfa doar pentru ca, iubindu-ne suprem, asteapta ca prin ea sa devenim mai responsabili si sa nu mai repetam greselile.
Altfel, ne va costa mai mult decat viata copiilor nostri.
Aboneaza-te la newsletter
-
Bra AndreeaPostat la 2013-10-08 19:09
Incredibil!!
Ii multumesc parintelui Eugen Tanasescu ca m-a convins sa nu mai calc intr-o biserica prea curand.
Parintele Tanasescu pare a fi expert in ceea ce doreste Dumnezeu, ba mai mult ne asigura ca Dumnezeu ne iarta greseala pentru a ne responsabiliza, intre timp in jur de 500.000 de creaturi ale lui Dumnezeu isi asteapta soarta groaznica pt ca"omul a gresit". Cu ce autoritate vb parintele in numele lui Dumneeu nu stiu.
"Cum insa pe termen lung ar fi o inutilitate si o risipa, cainii neproducand nimic util, trebuie sa ne asumam eutanasierea lor, alinandu-ne cu gandul ca jertfirea lor este ca o izbavire a noastra din pacatele fata de ei.", aceasta declaratie mi se pare o manipulare josnica. De cand parinte pune Dumnezeu productivitatea inaintea vietii? sau banii inaintea milei?
Inafara cazului in care Dumnezeu v-a vb direct si aveti dovezi stiintifice in acest sens, va rog nu va mai pronuntati in numele Lui ci mentionati ca este parerea dvs sau a Bisericii Ortodoxe Romane despre care cu totii ne-am facut o parere.
-
Cristina DraganPostat la 2013-10-04 23:53
"Nefiind inzestrat cu ratiune, ci fiind doar un pachet de reflexe si instincte,..." si mai jos "...deoarece cainii nu au morala". NIMIC mai fals! Parinte cititi-l pe Bekoff inainte sa deveniti expert in etologie si psihologie canina. Nu mai sunt azi valabile teoriile pavloviene pe care le propovaduiti. Omul e in egala masura o masina a reflexelor si functioneaza foarte similar cu multe din mamifere. Cainele a fost domesticit pentru a convietui cu omul si are o capacitate unica de a comunica cu noi oamenii.
Dincolo de toate acestea....sufletul meu nu conteaza, numai cel a lui Ionut? Sufletul meu e chinuit si injosit de ceea ce se intampla azi in Romania! Noi nu contam deloc? Suntem mai mult de 50% din populatia tarii!
-
Flavia-Georgia HurdubanPostat la 2013-10-04 22:39
doresc sa corectez:"porunca5. Cinsteste pa tatal tau si pe mama ta, ca bine sa-ti fie si multi ani sa traiesti pe pamant.
porunca6. Sa nu ucizi." asadar imi cer scuze pentru greseala facuta si imi pastrez in continuare ideile exprimate anterior.
-
Flavia-Georgia HurdubanPostat la 2013-10-04 22:14
Iubeste-ti aproapele ca pe tine insati!!! eu personal prin aproape, inteleg si referire la vietati parinte! eu iubesc si oamenii si animalele!! tind sa judec oamenii mai dur decat animalele stiti de ce? pentru ca noi am fost inzestrati cu gandire, cu ratiune, suntem intr-adevar superiori si trebuie sa ne comportam si sa gandim ca atare, dar din pacate nu o facem! luati-l va rog ca exemplu pe parintele Arseni Boca dragi cititori si cititi despre el si relatia pe care o avea cu necuvantatoarele, cum ascultau de el si cum le intelegea el si pe urma vorbim de omenie!
-
Flavia-Georgia HurdubanPostat la 2013-10-04 22:03
Porunca a 5-a : SA NU UCIZI!
Imi pare rau fratii mei, caci va consider frati, dar Dumnezeul meu este departe de Dumnezeul vostru!!
-
vall dinnPostat la 2013-10-04 21:32
Cainele sau omul...? E firesc sa protejam fiinta omeneasca...Nu inseamna ca nu iubim animalele...dar iubim inainte de toate omul...Cei care pun cainele inaintea omului ratacesc umanitatea...Cainii trebuie sa stea acolo unde le e locul...in curtile oamenilor...sau in adaposturi pentru ei amenajate...N-avem dreptul sa-i expunem pe cei fara posibilitate de-a se apara agresiunii cainilor lasati liberi pe strazi...De aceea iubitorii de patrupede latratoare mai putin iubitori de oameni ...sa se implice efectiv ...nu numai declarativ...verbal...
-
Alexandru MarinescuPostat la 2013-09-17 12:40
Doar Dumnezeu are drept de viata si de moarte, Parinte Tanasescu!
Adaposturile sunt limitate in resurse, pentru ca oamenii sunt limitati in bunavointa.
Nimeni nu-si pune intrebarea de ce nu mai sunt bani pentru caini?
Spuneti ca pe termen lung este o inutilitate si o risipa sa-i tinem in viata? In virtutea acestei judecati, pe termen lung, platirea pensiilor pensionarilor de catre statul roman va fi o inutilitate si o risipa. Acum s-a facut primul pas spre invrajbirea populatiei prin cultivarea urei fata de niste fiinte nevinovate. Adevaratii vinovati sunt oamenii care deturneaza banii alocati ingrijirii animalelor dar ei nu vor fi trasi niciodata la raspundere. Pentru ca nu s-a dorit niciodata aflarea adevarului, s-au gasit vinovatii de serviciu: cainii fara stapan. Dupa ei vor urma pensionarii. SA FITI SIGUR, PARINTE TANASESCU CA ASA VA FI!
Articolul este scris cu rea credinta, drept pentru care am sa ocolesc pe viitor articolele sub semnatura Dvs.
Adevaratii crestini, iubesc animalele si le ingrijesc nu cauta "justificari" sa le omoare. NU SUNTETI UN CRESTIN ADEVARAT, PARINTE TANASESCU.
ARTICOLUL DVS. O DOVEDESTE DIN PLIN!
-
constantin gheorghiesPostat la 2013-09-15 19:36
canele este un niml si, ca orice animal, este supus omului. La noi, in Romania, ne simtim supusi acestor animale. S-a ajuns sa iubim mai mult animalul decat omul.
Dupa al 2-lea razboi mondial, armata britanica aramas cu o gramda de munitie. Ce crezi ca a facut cu ea? Au impuscati toti maidanezii din insula! Cand vii din Europa de vest si intri in Romania, iti vei da seama ca ai ajuns la granita acestei tari dupa numarul mat dr caini si haite care te inconjor sa le dai ceva de mancare. Este ORIBIL!
-
Constanta SzlavicsPostat la 2013-09-14 21:14
Articolul exprima, din pacate, realitatea.
E usor sa acuzam, sa aruncam cu piatra, dar cand e vorba de asumare, fugim, ne eschivam...ne vedem mai departe de ale noastre. Iarta-ne Doamne!
Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.