Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #411  
Vechi 13.01.2010, 09:49:25
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Nu stiu care e programul slujbelor in Kamchatka , dar imi vine greu sa cred ca ar putea incepe la ora 9:00 AM cind soarele a rasarit astazi de-abia la 9:33 AM.
Vara soarele rasare MULT mai devreme sau uneori nici nu apune macar. Plus ca slujbele care se fac la manastiri noaptea sigur se fac mai devreme. De obicei incep la miezul noptii sau la 2 AM, ora locala.


Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Invierea are loc simbata la miezul-noptii, cind este tot simbata si la Ierusalim. Nu stim daca fac si Sfinta Slujba tot atunci sau dimineata, caz in care e Duminica si la Ierusalim.
Invierea are loc atunci cand incepe ziua de duminica, adica exact al ora 0:00, cand in Ierusalim e 14:00 sambata. Iar Sfanta Liturghie incepe de obicei imediat dupa, pe la 2:00 AM, cand in Ierusalim e 16:00 sambata.


Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
N-am auzit de asa ceva (slujbe facute dupa 1:00 PM). Slujba se face imediat dupa Orthros (in zori) in traditia greaca sau dupa ce se citesc Ceasurile 3 (in jur de ora 9:00 AM) si 6 (fara pauza) in traditia slava.
In Seattle BOR nu avea biserica proprie asa ca slujba in limba romana se facea intr-o biserica a OCA, dupa slujba in limba engleza. Slujba incepea la 12:30 parca, insa uneori se putea intarzia si sa inceapa la 13:00. Cred ca daca cautam, mai gasim si alte exceptii.

One way or another, nu se intampla in cadrul aceleiasi zile.
  #412  
Vechi 14.01.2010, 00:52:25
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Vara soarele rasare MULT mai devreme sau uneori nici nu apune macar. Plus ca slujbele care se fac la manastiri noaptea sigur se fac mai devreme. De obicei incep la miezul noptii sau la 2 AM, ora locala.


Invierea are loc atunci cand incepe ziua de duminica, adica exact al ora 0:00, cand in Ierusalim e 14:00 sambata. Iar Sfanta Liturghie incepe de obicei imediat dupa, pe la 2:00 AM, cand in Ierusalim e 16:00 sambata.


In Seattle BOR nu avea biserica proprie asa ca slujba in limba romana se facea intr-o biserica a OCA, dupa slujba in limba engleza. Slujba incepea la 12:30 parca, insa uneori se putea intarzia si sa inceapa la 13:00. Cred ca daca cautam, mai gasim si alte exceptii.

One way or another, nu se intampla in cadrul aceleiasi zile.
Cred ca ti-am spus odata ca in traditia slava slujbele nu incep devreme. Itii se citesc Ceasurile 3 si 6 incepind cu ora 9:00 AM.

In ceea ce priveste Sfintele Slujbe ale Invierii Domnului m-am lasat atras de tine in discutii sterile pentru ca ele, slujbele, au loc intr-un timp mistic special, intr-o zi care nu cunoaste seara, cea de-a 8-a zi, care ca si prima zi a Facerii este de tipul eternitatii si face trecerea in eternitate.

Iar exemplul tau cu biserica BOR din Seattle nu demonstreaza nimic. Data se schimba la Ierusalim cind este 2:00 PM la Seattle , vreme suficienta (dupa cum se fac slujbele voastre in America ) sa se tina toata slujba. Eu nu zic, pot fi si “exceptii”, dar cine poate stii daca ele sint intr-adevar exceptii in economia lui Dumnezeu?
  #413  
Vechi 14.01.2010, 12:48:50
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Cred ca ti-am spus odata ca in traditia slava slujbele nu incep devreme. Itii se citesc Ceasurile 3 si 6 incepind cu ora 9:00 AM.

In ceea ce priveste Sfintele Slujbe ale Invierii Domnului m-am lasat atras de tine in discutii sterile pentru ca ele, slujbele, au loc intr-un timp mistic special, intr-o zi care nu cunoaste seara, cea de-a 8-a zi, care ca si prima zi a Facerii este de tipul eternitatii si face trecerea in eternitate.
Vrei sa spui ca in Rusia nu sunt si nici nu au fost manastiri la care sa se faca Sf. Litrughie la miezul noptii, sau la 2 noaptea?

"Timp mistic" pentru ziua de Paste? Arata-mi si mie in ce invatatura a Bisericii scrie asta.

Din cate stiu eu timpul exista doar aici, pe Pamant. Cand omul moare iese de sub stapanirea timpului, nu mai este supus schimbarii si din cauza asta nici nu se mai poate pocai. Dupa moarte, incepe eternitatea, si in eternitatea aia nu exista timp. Ideea ca ingerii si sfintii sarbatoresc in Cer anumite evenimente la anumite date, dupa calendarul nostru de pe Pamant mi se pare gresita. In primul rand anumite sarbatori au asteptat sute de ani pana sa fie trecute in calendar, vrei sa spui ca ingerii din cer ne asteapta pe noi sa facem calendarul sarbatorilor ca sa isi faca si ei programul propriu?

Bogdan.
  #414  
Vechi 14.01.2010, 12:50:15
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
(...)
Astept raspuns la intrebarile cu dimensiunea si forma Pamantului, harta, distanta si dimensiunea Soarelui si Lunii. Nu am intrebat deloc in bascalie si chiar as vrea sa vad raspunsurile tale.
  #415  
Vechi 14.01.2010, 18:56:03
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit Sf. Parinti despre pamantul plat

http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Ea...ristian_Church

Unii (Fer. Augustin de ex.) credeau ca e sferic, dar spuneau ca pe partea cealalta nu traieste nimeni, caci ar fi cu capul in jos. Altii spuneau ca e plat. Sf. Vasile insa avea cu adevarat o atitudine autentic crestina:

"At least one early Christian writer, Basil of Caesarea (329–379), believed the matter to be theologically irrelevant." (Saint Basil the Great, Hexaemeron 9 - HOMILY IX)

Citeste primul paragraf de aici: http://www.reu.org/public/basil/bas011.txt. Cat de frumos explica Sf. Vasile cel Mare ca este o problema fara importanta pentru mantuirea noastra.

Bogdan.
  #416  
Vechi 15.01.2010, 00:50:10
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Vrei sa spui ca in Rusia nu sunt si nici nu au fost manastiri la care sa se faca Sf. Litrughie la miezul noptii, sau la 2 noaptea?

"Timp mistic" pentru ziua de Paste? Arata-mi si mie in ce invatatura a Bisericii scrie asta.

Din cate stiu eu timpul exista doar aici, pe Pamant. Cand omul moare iese de sub stapanirea timpului, nu mai este supus schimbarii si din cauza asta nici nu se mai poate pocai. Dupa moarte, incepe eternitatea, si in eternitatea aia nu exista timp. Ideea ca ingerii si sfintii sarbatoresc in Cer anumite evenimente la anumite date, dupa calendarul nostru de pe Pamant mi se pare gresita. In primul rand anumite sarbatori au asteptat sute de ani pana sa fie trecute in calendar, vrei sa spui ca ingerii din cer ne asteapta pe noi sa facem calendarul sarbatorilor ca sa isi faca si ei programul propriu?
Cauta “day without evening” la linkurile de mai jos:
http://orthodoxwiki.org/Pascha

http://www.spc.rs/eng/easter_pascha

http://ocafs.oca.org/FeastSaintsLife.asp?FSID=27

http://dce.oca.org/resource/262/

http://www.slideshare.net/pcuadra/th...dition-1871798

http://www.ohtcm.org.au/englishversi...nk=paskha.html

http://www.orthodoxinfo.com/general/...-Holy-Week.pdf
Iar daca ar fi sa ne luam dupa Augustin de Hippo, fiecare a 7-a zi este de tipul eternitatii:
http://www.ccel.org/ccel/schaff/npnf...III.XXXVI.html

Ce zice preotul inainte de a intra la Altar?
O Master, Lord our God, Who hast appointed in heavean ranks and hosts of Angels and Archangels for the ministry of Thy glory: Cause that with our entrance may enter also the holy Angels with us serving Thee, and with us glorifying Thy goodness. For unto Thee are due all glory, honour and worship, to the Father, and to the Son, and to the Holy Spirit, now and ever, and unto the ages of ages. Amen.
(Nu am un Liturghier romanesc la indemina.)
Iata ce spune si Sf. Ioan Gura de Aur:
"And although, my good Christian, you are clothed in flesh and bone and in a multitude of weaknesses, nevertheless, you are made worthy together with the Bodiless Powers to praise and glorify the common Bishop and Lord. And despite you personal weaknesses, when you wish with all your might, then "tightly" and psychosomatically through the Holy Spirit you are accompanied by the Cherubim in the Thrice-Holy Hymn and with them–peacefully–you glorify the All-holy Triune God. A common heavenly and earthly feast is being set up; one is the Thanksgiving, one the exultation, one the joyful choir.”
(Patrologia Graeca 56, 97-98)

In general, liturghia ortodoxa se considera o reflexie a celei din Cer si daca Biserica este Una si Trupul lui Cristos in Cer si pe Pamint, atunci cu siguranta exista un singur Craciun, o singura Boboteaza, o singura Bunavestire, o singura Schimbare la Fata, o singura Adormire a Maicii Domnului, o singura Inaltare a Sfintei Cruci, si toate la vremea binecuvintata, iar nu la cea “indreptata” de astronomii ateisti ai papei, dupa cum scrie in anatema Bisericii Celei Adevarate. Viata Bisericii nu a asezat-o omul, ci Duhul Sfint.
  #417  
Vechi 15.01.2010, 01:08:37
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Ea...ristian_Church

Unii (Fer. Augustin de ex.) credeau ca e sferic, dar spuneau ca pe partea cealalta nu traieste nimeni, caci ar fi cu capul in jos. Altii spuneau ca e plat. Sf. Vasile insa avea cu adevarat o atitudine autentic crestina:

"At least one early Christian writer, Basil of Caesarea (329–379), believed the matter to be theologically irrelevant." (Saint Basil the Great, Hexaemeron 9 - HOMILY IX)

Citeste primul paragraf de aici: http://www.reu.org/public/basil/bas011.txt. Cat de frumos explica Sf. Vasile cel Mare ca este o problema fara importanta pentru mantuirea noastra.
Eu n-am sustinut altceva. Dar daca tot ai pomenit, introducerea la care trimiti este pledoarie clara pentru a citi Scriptura literal. Este intr-adevar irelevanta orice speculatie privind detaliile (inclusiv forma Pamintului) despre care nu exista indicatii in Scriptura. El tocmai asta critica, libertatea pe care si-o atribuie unii de a postula dincolo de informatia relevata.

“There are those truly, who do not admit the common sense of the Scriptures, for whom water is not water, but some other nature, who see in a plant, in a fish, what their fancy wishes, who change the nature of reptiles and of wild beasts to suit their allegories, like the interpreters of dreams who explain visions in sleep to make them serve their own ends. For me grass is grass; plant, fish, wild beast, domestic animal, I take all in the literal sense. For I am not ashamed of the gospel.
  #418  
Vechi 15.01.2010, 12:42:01
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Eu n-am sustinut altceva. Dar daca tot ai pomenit, introducerea la care trimiti este pledoarie clara pentru a citi Scriptura literal. Este intr-adevar irelevanta orice speculatie privind detaliile (inclusiv forma Pamintului) despre care nu exista indicatii in Scriptura. El tocmai asta critica, libertatea pe care si-o atribuie unii de a postula dincolo de informatia relevata.

“There are those truly, who do not admit the common sense of the Scriptures, for whom water is not water, but some other nature, who see in a plant, in a fish, what their fancy wishes, who change the nature of reptiles and of wild beasts to suit their allegories, like the interpreters of dreams who explain visions in sleep to make them serve their own ends. For me grass is grass; plant, fish, wild beast, domestic animal, I take all in the literal sense. For I am not ashamed of the gospel.
Mi se pare mie sau te cam contrazici? Pe de o parte sustii ca Pamantul e plat si ca nu se invarte, pe de alta sustii ca nu trebuie speculat...
  #419  
Vechi 15.01.2010, 14:00:03
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Pai daca calendarul este fara importanta pentru mantuirea noastra si asa este ca in vremurile Bisericii crestin ortodoxe primare nici macar nu se praznuia Sfintele Pasti la aceeasi data peste tot pentru care motiv cei din anumite "biserici" (nu ma refer la BOSV) s-au apucat sa zica tuturor eretici?

Parca ar fi la sectele apocaliptice aparute din inselarea dracilor care si-au facut nu stiu cate sute de "biserici" si fiecare sustine ca numai la el e mantuirea.
Eu vad ca in citatul acela tot folosit din Sfantul Ioan Gura de Aur zice ca de cate ori te impartasesti cu Sfintele Taine e Sfintele Pasti pentru tine.
"Scumpătatea timpului, și pândire a zilelor Biserica lui Hristos nu știe. Fiindcă de câte ori mănâncă Pâinea aceasta de viață făcătoare, și bea Paharul acesta, vestește moartea Domnului. ....(Și Paști săvârșești: ci fiindcă la Soborul întâi s- au adunat Părinții și au rânduit când să se facă Paștile, cinstind Biserica pretutindenea pe învoire și pe unire, au primit rânduiala care ei au făcut.)"
De ce se ia ce a zis Mathei Vlastar si se pune in seama Sfantului Ioan Gura de Aur?
Mai apoi mai frate Orthodoxia ce ai fratia ta cu Sfanta Biserica crestin ortodoxa rusa si cu patriarhul Serghie?
Ca doar au avut Sfinti si aceia.
In alt thread numesti pe Valerian Trifa arhiereu,pai Valerian Trifa slujea pe calendarul nou.

Last edited by mihailt; 15.01.2010 at 14:08:30.
  #420  
Vechi 15.01.2010, 14:24:15
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
In general, liturghia ortodoxa se considera o reflexie a celei din Cer si daca Biserica este Una si Trupul lui Cristos in Cer si pe Pamint, atunci cu siguranta exista un singur Craciun, o singura Boboteaza, o singura Bunavestire, o singura Schimbare la Fata, o singura Adormire a Maicii Domnului, o singura Inaltare a Sfintei Cruci, si toate la vremea binecuvintata, iar nu la cea “indreptata” de astronomii ateisti ai papei, dupa cum scrie in anatema Bisericii Celei Adevarate. Viata Bisericii nu a asezat-o omul, ci Duhul Sfint.
Sa stii ca Nasterea Domnului se sarbatoreste si la noi si la voi tot pe 25 Decembrie. Acum daca te intrebi care 25 decembrie e mai bun, din punct de vedere al rotatiei Pamantului (sau a Soarelui, cum preferi), 25 decembrie pe nou e mai aproape de 25 decembrie de acum 2000 de ani, al vostru e cel care a ramas in urma. Eu nu reusesc sa vad in schimbarea calendarului alta problema decat ca a fost facuta din motive ecumeniste, atat. Nu mi se pare in nici un caz o inovatie de credinta, si nici macar din punct de vedere astronomic nu e, e doar o corectare a ceva ce s-a calculat gresit cu 2000 si ceva de ani in urma.

Legat de "astronomii ateisti" am o vaga banuiala ca de fapt nu erau atei, ci erau catolici. Eretici, ce-i drept, dar nu atei. Ai gasit scris undeva cine erau cei care au calculat calendarul gregorian si ce religie aveau?

Bogdan.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Botezul Hartford Biserica Ortodoxa Romana 34 30.12.2009 13:30:00
botezul dulcineea Mirungerea(Ungerea cu Mir) 70 09.09.2008 10:17:27
Botezul ionut Botezul 33 03.12.2006 12:48:10
botezul mircea/ovidiu Mirungerea(Ungerea cu Mir) 0 28.08.2005 01:10:00