![]() |
![]() |
|
#251
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Și te rog din clipa asta să nu mai repeți aceste aberații care nu au legătură cu realitatea obiectivă. Chiar și dacă pentru o clipă aș fi susținut filioque, dintr-o eroare, am retractat cu mult înainte "să îmi atragi dumneata atenția". Altfel spus vorbeai și tu ca să te afli în treabă. Dacă mai ai ceva obiecții de făcut, poți să o faci pe topicurile corespunzătoare acelor subiecte, nu să răspândești false idei pe alte topicuri fără să aduci, după cum se și vede dealtfel, nici o dovadă. Sau poate crezi că noi ar trebui să te credem pe cuvânt. Citat:
După cum am mai spus, văd că în continuare nu faci decât să îți asculți aproape numai monoloagele tale; referitor la acel "plină de har", am mai scos în evidență de mai multe ori că datorită polisemiei cuvântului har, interpretarea este pusă la îndoială; ce-i drept nu și pentru tine, care una "știi" și bună, să repeți aceleași lucruri rumegate de alții fără ca să iei măcar în considerație interpretări alternative și că lucrurile pot sta și altfel decât crede capul tău. Ca să revin, dacă lucrurile stau cum spui tu, dacă Maria era plină de har, adică de Duh, "exterior", atunci asta contrazice Biblia care spune că numai după aceea, la zămislirea lui Iisus, S-a pogorât Duhul peste ea; această lucrare nu putea fi decât exterioară, pentru că Duhul Sfânt nu putea să lucreze "interior" înainte de desăvârșirea operei mântuitoare a Fiului. Prin urmare ți-am demonstrat și îți arăt din nou felul flagrant în care te contrazici, chipurile mai și punând asta pe seama faptului că tu ai fi acela care ai prezenta adevărata învățătură ortodoxă; doar că sunt cam multe contradicții evidente în discursul tău și implicit pretențiile tale, explicite sau implicite, sunt cam multe. Apoi nu scrie niciunde în Biblie că Maria ar fi primit har peste har la buna-vestire. Asta este interpretarea ta care alunecă complet de la textul Sfintei Scripturi și adaugă textului revelat de Dumnezeu lucruri care de fapt acolo nu există și nu sunt prezente. Dar tu continui să susții că te bazezi pe Biblie, când este evident că aluneci clar, prin interpretări nesusținute de nimeni, de la textul Evangheliei. Dealtfel faptul că un text de articol susține că Maria ar fi primit "plenitudinea darurilor", asta nu înseamnă că textul Evangheliei ar susține intrepretarea ta. Nu sunt orice articole de net chiar așa de autoritative în interpretarea textelor sfinte așa cum probabil crezi tu la modul implicit, subînțeles. Apoi susții că "abia atunci s-au sters urmarile pacatului stramosesc". Din nou o învățătură complet paralelă cu adevărul și care arată limitele înțelegerii tale referitor la textele sfinte. Acesta este încă un exemplu cum în mod flagrant te contrazici singur, dovedindu-ți încă o dată nesustenabilitatea pozițiilor pe care le iei. Dacă atunci, la zămislire, s-ar fi întâmplat ceea ce susții tu, atunci asta înseamnă că harul Botezului, "harul interior" în sistemul tău de referință, ar fi lucrat asupra Mariei înainte de desăvârșirea operei mântuitoare a Fiului, înainte de a exista propriu-zis Taina Sfântului Botez. Deci contradicții pe toată linia; dar tu spui că ai direptate. Chiar și în citatul pe care l-ai dat din acel articol scrie că Maria a fost curățată de orice urmă, nu de orice urmare a păcatului strămoșesc, citez "Sfantul Duh se va cobori peste ea si, conform invataturii patristice, o va curati de orice urma a pacatului stramosesc". Și cred că e clar și pentru tine așa cum e clar pentru toată lumea că urma și urmarea nu sunt același lucru. Citat:
"Iar în a șasea lună a fost trimis îngerul Gavriil de la Dumnezeu, într-o cetate din Galileea, al cărei nume era Nazaret, către o fecioară logodită cu un bărbat care se chema Iosif, din casa lui David; iar numele fecioarei era Maria. Și intrând îngerul la ea, a zis: Bucură-te, ceea ce ești plină de har, Domnul este cu tine. Binecuvântată ești tu între femei. Iar ea, văzându-l, s-a tulburat de cuvântul lui și cugeta în sine: Ce fel de închinăciune poate să fie aceasta ? Și îngerul i-a zis: Nu te teme, Marie, căci ai aflat har la Dumnezeu. Și iată vei lua în pântece și vei naște fiu și vei chema numele lui Iisus. Acesta va fi mare și Fiul Celui Preaînalt se va chema și Domnul Dumnezeu Îi va da Lui tronul lui David, părintele Său. Și va împărăți peste casa lui Iacov în veci și împărăția Lui nu va avea sfârșit. Și a zis Maria către înger: Cum va fi aceasta, de vreme ce eu nu știu de bărbat ? Și răspunzând, îngerul i-a zis: Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine și puterea Celui Preaînalt te va umbri; pentru aceea și Sfântul care Se va naște din tine, Fiul lui Dumnezeu se va chema. Și iată Elisabeta, rudenia ta, a zămislit și ea fiu la bătrânețea ei și aceasta este a șasea lună pentru ea, cea numită stearpă. Că la Dumnezeu nimic nu este cu neputință. Și a zis Maria: Iată roaba Domnului. Fie mie după cuvântul tău ! Și îngerul a plecat de la ea." (Luca 1, 26-38) Este evident că Maria s-a supus voinței divine anunțate de îngerul Gabriel. Nu pomenește nimeni de vreun har irezistibil sau de vreo predestinare; nici nu știu și nici nu spun dacă a fost. Eu doar am spus că Maria nu a fost în situația în care să i se fi făcut vreo ofertă și să i se fi pus în față dacă vrea ea să aleagă oferta sau să o respingă. Eu nu văd nimic dintr-o astfel de interpretare în textul biblic. Textul este foarte clar: îngerul o anunță că a aflat har la Dumnezeu, îi spune și în ce constă acest har, îi spune care este voia lui Dumnezeu și ceea ce se va întâmpla. Nu există nici o urmă de vreo ofertă care ar putea fi acceptată sau respinsă, iar Maria se supune voinței lui Dumnezeu; prin asta nu am nici o intenție de a devaloriza în vreun fel supunerea Mariei în fața voinței dumnezeiești, dimpotrivă supunerea ei deplină este plină de valoare și de semnificații. Dealtfel ea nu se putea opune la modul propriu zămislirii divine; s-ar fi putut opune zămislirii dacă ar fi fost cazul unei concepții naturale, în sensul că ar fi evitat unirea sexuală cu un bărbat; dar în cazul concepției supranaturale, ea nu avea cum să se opună. Last edited by Decebal; 07.05.2013 at 06:38:36. |
#252
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca d-l Decebal a spus-o foarte corect si clar, oricine citeste Scriptura cu ochi nepartinitori vede acolo doar un demers divin, urmat de supunerea totala, fara umbra de sovaiala sau revolta, a Celei Neprihanite si SupraAngelice.
In nici un caz nu e ceva de genul: "esti de acord sau nu?". |
#253
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#254
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Desigur ca nu iti amintesti de ce ai scris, pentru ca tu nu poti gresi, chiar si Parintele Staniloae greseste daca nu e de acord cu tine. Citat:
Fer. Augustin, care scria impotriva ereziei pelagianiste (care sustinea ca nu harul pune inceput mantuirii si ca omul se poate mantui prin fapte), a cazut in cealalta extrema, sustinand ca harul e irezistibil, trece peste vointa omului, care e cazuta de tot, ajungand la predestinare. A spune ca harul nu a tinut cont de vointa Fecioarei Maria este acelasi lucru, harul irezistibil. Am scris cateva mesaje doar pe acest topic, dar tu nu vrei sa le citesti. Inainte de pogorarea Sfantului Duh exista har in lume, proroocii prooroceau cu ajutorul harului, oamenii vedeau adevarul cu ajutorul harului, etc. Dar acesta actiona din exterior, pentru ca omul nu putea fi la fel ca Adam din cauza firii cazute. Omul nu mai putea capata harul pe care l-a avut Adam pentru ca facea pacate din cauza firii cazute. Atat intelegerea protestanta, cat si cea catolica e diferita cu privire la rolul jertfei Mantuitorului fata de cea ortodoxa, asa cum am aratat in alt mesaj. In ortodoxie Fecioara Maria a fost curatata de pacat inainte de jertfa Mantuitorului, tu ai o intelegere bruiata de ceva din protestantism sau catolicism, nu intamplator in catolicism fondarea Bisericii a avut loc la Rastignire, iar in ortodoxie la Pogorarea Duhului Sfant. Ei pun un alt accent pe jertfa Mantuitorului, neoprotestantii ajungand chiar la intelegerea ca botezul ii face direct sfinti, pentru ca Iisus a sters toate pacatele prin jertfa Sa. Cum ma contrazic daca eu de cateva mesaje scriu acelasi lucru despre si tu imi reprosezi acelasi lucru. Insemna ca tu nu citesti mesajele mele. Cum am scris in mesajul precedent, cel chemat la ortodoxie are harul exterior (care mai e numit de unii sfinti har chemator), iar dupa botez il primeste in suflet, deci har peste har. Exact acelasi lucru am spus si eu in cazul Fecioarei Maria. Botezul are ca scop stergeera pacatului stramosesc, daca Fecioara Maria a fost curatata de pacatul stramosesc nu a primit harul interior? Dar nici nu are rost sa vorbim de acest lucru, tu nu ai inteles exact invatatura intruparii. In concluzie, ceea ce am spus eu am si sutinut cu articole ca este invatatura ortodoxa, te rog sa le consulti inainte sa expui pararea ta. Completez cu alte citate. Catehism: http://catehism.ortodoxiatinerilor.ro/?p=300 "Zamislind in pantecele ei pe Mesia, de la Duhul Sfant, ea a fost curatita de pacate, ca nici un alt om, oricat de sfant ar fi fost acesta." Aticolul de pe site: "Sfintii Parinti vor cauta sa explice faptul ca prin actul intruparii, intre Maica Domnului si Persoanele Sfintei Treimi se stabilesc relatii speciale, concretizate prin ascultarea desavarsita de Tatal ("iata roaba Domnului"), prin umplerea de Duhul Sfant, prin care se sfinteste deplin cortul cel pamantesc, pregatit pentru primirea ipostatica a Fiului si Cuvantului vesnic al lui Dumnezeu. " "Daca fara acest "da" al Sfintei Fecioare nu s-ar fi produs intruparea, inseamna ca Dumnezeu insusi respecta in mod infinit faptura Sa, creata dupa chipul Sau si inzestrata cu deplina libertate, tocmai pentru ca ea sa-si manifeste, in libertate, vointa de a fi cu Dumnezeu, fara sa fie silita de El. " Celalalt articol: "Maica Domnului a fost plina de har la nastere, asa cum subliniaza Sfintii Parinti. Dupa ce Duhul Sfant o va curati de pacatul stramosesc, ea va primi o noua revarsare a harului, care va cuprinde toata plenitudinea darurilor." "Dupa ce a ascultat cu emotie toate aceste profetii, Maria a grait: "Iata roaba Domnului. Fie mie dupa cuvantul tau" (Luca 1, 38). Sfintii Parinti sunt unanimi in a recunoaste ca de raspunsul Mariei a atarnat intruparea Cuvantului." "Purificarea ei deplina se va realiza deci de catre Sfantul Duh, numai dupa ce Sfanta Fecioara va fi acceptat misiunea randuita ei din vesnicie. Odata cu aceasta, Maria va primi si plenitudinea darurilor, deoarece in ea va saIaslui Sfantul Duh." Repet, daca vrei sa continuam dialogul argumenteaza cu citate, nu cu parerile tale, pe baza carora ma acuzi apoi. Nu am niciun chef de cearta, o sa te las sa scrii singur daca tu asta vrei. |
#255
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#256
|
|||
|
|||
![]()
Am înțeles, Cătălin. Trec peste toate aberațiile și contradicțiile tale, peste păruta ta ortodoxie, confecționată din articole de net și de catehism, trec și peste toate argumentele la care nu ai răspuns sau la care ai dat răspunsuri deraiate, paralele ori neconcludente. Poate că nu ai găsit citate sau citatele potrivite pe net sau prin catehism ca să combați ceea ce ți-am spus; dar mai ai timp să mai cauți; din partea mea, ai câteva "circumstanțe atenuante" :))) Trec peste astea și ajung la subiect.
Citat:
(În paranteză fiind spus, eu deja am abordat această problemă, dar văd că te ții "tare" pe poziție, de aceea te rog răspunde clar dacă ceea ce am înțeles eu de la tine este adevărat.) |
#257
|
|||
|
|||
![]()
Ortotocsii sarbatoresc de aproape 2000 de ani moartea si inormantarea Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu, inmormantare la care au participat printre altii si cei 12 apostoli, si deasemenea se cinsteste icoana Adormirii de aproape 2000 de ani. Catolicii, dupa ce au sarbatorit si ei peste 1700 de ani acelasi lucru acum vin si spun ca de fapt Sfanta Maria nu a murit, pentru ca de fapt nu avea cum sa moara fiind imaculata conceptie ci a fost ridicata la cer. O alta schimbare de 180 de grade din teologia catolica. Iar dogma imaculatei a fost determinata de aparitiile de la Lourdes pe care le-a avut o copila. Apostolul Pavel a spus clar: "Dar chiar daca noi insine sau un inger din cer ar veni sa va propovaduiasca o Evanghelie, deosebita de aceea pe care v-am propovaduit-o noi, sa fie anatema!" Galateni 1:8.
|
#258
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am raspuns la toate neintelegerile tale si am dat o gramada de citate, nu mai ai ce sa aduagi, doar ca poti recunoaste ca e adevarat ce am spus si tu nu ai inteles exact pana acum invatatura in aceasta problema. Dar nu e timpul pierdut, acum ai aflat-o. Daca gasesti o singura nepotrivire fata de invatatura ortodoxa in ceea ce am scris te rog sa o mentionezi (cu citate cu cea corecta, bineinteles). Citat:
In acel mesaj am scris la pasajul cu pacatul adamic ca in intelegerea ortodoxa noi mostenim urmarile pacatului facut de Adam, pierderea harului interior. Asta face botezul, sterge pacatul stramosesc si astfel se primeste harul. Din moment ca invatatura ortodoxa spune ca Fecioara Maria a fost curatata de urmarile pacatului stramosesc la intrupare nu vezi ca e acelasi lucru cu botezul? Adica a primit si tot harul, oricum Hrisots nu putea veni decat intr-un vas curat intru totul, si noi cand ne impartasim ne spovedim inainte, cu atat mai mult in acest caz. Si citate: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...esc-80552.html "Pacatul stramosesc a adus primilor oameni pierderea harului lui Dumnezeu, adica ruperea legaturii cu Dumnezeu, cu ei insisi si cu lumea." Asadar, era evident ca stergandu-i-se pacatul stramosesc Fecioara Maria a primit si harul, la fel se intampla si in cazul botezului. |
#259
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cuvantul dvs. poate sa fie si interesant, dar n-are nicio legatura cu ce am scris eu in mesaj. Intrebare 1: Vi se pare ca Parintele Arsenie Boca, din care am citat, a spus mai putin frumos, mai putin intelept, mai putin ORTODOX care este deosebirea dintre pacea oamenilor si Pacea lui Dumnezeu? Intrebare 2: Unde e pacatul ereziei in mesajul la care va referiti? Intrebare 3: Unde am incurajat „pacea omeneasca”, „religia omeneasca”? Intrebare 4: Unde e atitudinea „ecumenista” din mesajul meu? Daca sunteti o persoana responsabila si va asumati cuvantul exprimat pe forum, corect ar fi sa spuneti: Cu ce v-a deranjat cuvantul Parintelui Arsenie Boca, din care am citat? Citatul (Din invataturile Parintelui Arsenie Boca, Rostul incercarilor, Editura Credinta Stramoseasca, 2008, pag. 205-206) Idei principale: 1. Dumnezeu L-a trimis in lume pe Fiul Sau ca sa pacifice oamenii 2. Pacea pe pământ e condiționată de mărirea care I se dă sau I se refuză lui Dumnezeu 3. „Dumnezeu a dat multe lucruri oamenilor, dar trei lucruri nu le-a dat in intregime. Acestea sunt: Viata, Adevarul si Pacea.” 4. Oamenii „cu de la ei putere, nu-si pot asigura nici Viata, nici Adevarul, nici Pacea” 5. Cand oamenii „sunt pe pace cu Dumnezeu” au si Viata si Adevarul si Pacea „fiindca Dumnezeu este Adevarul, Viata si Pacea”. 6. „Iata cuvinte de temelie pentru pace. Pe alta temelie decat Hristos, nu ramane nimic statornic in lume.” Deci: unde ar fi erezia, ecumensimul, ratacirea? Ce e rau/grav/gandire ecumenista/erezie/ratacire in indemnul de a fi „desavarsiti” asa cum ne cere Mantuitorul Hristos Insusi: <<Drept aceea, fiți voi desăvârșiți, precum Tatăl vostru Cel ceresc desăvârșit este!>> (Matei 5, 48) Referitor la subiectul topicului pe care ne aflam, n-ar fi mai bine si mai ziditor sa mai citim de (n+1) ori cuvantul Parintelui Nicolae Steinhardt din articolul: „Două evlavii ce nu se cuvine a fi părăsite: cinstirea crucii si a Maicii Domnului” http://nicolaesteinhardt.wordpress.c...goste-materna/ Discutiile fara sfarsit, sterile si lipsite de iubire de Dumnezeu si de aproapele nu-i fac nici pe ortodocsi mai ortodocsi (sau mai școliți) si nici pe cei de alte credinte/confesiuni nu-i apropie de ortodoxie. Singura cale de a-i atrage pe oameni la ortodoxie (sau la crestinism, in general)este exemplul nostru personal. Daca viata noastra a ortodocsilor ar fi cu adevarat „viata crestineasca” multi s-ar converti. Cuvantul Sfantului Ioan Gura de Aur este actual: <Iata motivul pentru care Dumnezeiescul Gura de Aur spunea:”Daca noi am fi cu adevarat crestini, idolatrii ar fi venit la Hristos”. De aceea, noi zadarnicim lucrarea Bisericii prin aceea ca nu mergem pe calea lui Hristos si ducem razboi impotriva ei. >> (Sfantul Nectarie din Eghina, Despre pocainta si spovedanie, (pag.69), Traducere Francisc Stefan Voronca, Editura Egumenita, Galati 2004, Carte tiparita cu binecuvantarea Prea Sfintitului Parinte Galaction, Episcopul Alexandriei si Teleormanului.) Last edited by Nastya; 08.05.2013 at 09:39:59. |
#260
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Slujba de Adormirea Maicii Domnului intrerupta de DNA | Laura19 | Stiri, actualitati, anunturi | 51 | 21.08.2012 16:03:50 |
Adormirea Maicii Domnului | dan73 | Generalitati | 3 | 05.07.2012 16:22:32 |
Adormirea Maicii Domnului | partenie | Diverse Sarbatori | 20 | 15.08.2009 21:19:08 |
Adormirea Maicii Domnului | Laurentiu | Diverse Sarbatori | 1 | 15.08.2008 20:25:15 |
adormirea maicii domnului | Pupi | Generalitati | 1 | 12.08.2008 13:13:16 |
|