Iisus se arata si altor femei mironosite

Iisus se arata si altor femei mironosite

 


Iisus se arata si altor femei mironosite

Matei XXVIII, 9-10
Luca XXIV, 10-11

Matei XXVIII, 9-10. "Dar cand mergeau ele sa vesteasca ucenicilor, iata Iisus le-a intampinat zicand: Bucurati-va. Iar ele apropiindu-se au cuprins picioarele Lui si I s-au inchinat. Atunci Iisus le-a zis: Nu va temeti. Duceti-va si vestiti fratilor Mei ca sa mearga in Galileea si acolo Ma vor vedea!"

Dupa ce femeile care erau cu Maria Magdalena ramasesera mai in urma si de abia dupa plecarea ei de la mormant spre a anunta pe ucenici, ca Domnul a fost luat din mormant, ele si probabil impreuna cu celalalt grup, au intrat in mormant si au fost intampinate de ingeri si li s-a spus ca Domnul a inviat, iar ele sa mearga sa anunte pe ucenici despre acest fapt. Ele au iesit din mormant "cuprinse de bucurie si de spaima" spre a merge la Ierusalim sa indeplineasca mesajul ingerilor.

"De bucurie" erau cuprinse pentru vestea primita - a invierii Domnului. "De spaima", caci le era teama sa nu afle despre acest fapt dusmanii Mantuitorului si sa se repercuteze furia si asupra lor. Pe acest drum de intoarcere al femeilor le intampina Domnul Hristos inviat, - este a doua aratare - spunandu-le: "Bucurati-va", formula de salutare ebraica sinonima cu "Pace voua".

Primul lor gest a fost acela de a se apropia de Iisus si I-au cuprins picioarele cu respect. Este acelasi mod de respect pe care l-a manifestat Sunamita, marturisind veneratia fata de Profetul Elisei, care-i inviase copilul (IV Regi IV, 37). "I s-au inchinat". Au ramas catva timp prosternate, adica cuprinse de un sentiment profund de adoratie pentru Fiul lui Dumnezeu.

Iisus vazandu-le le-a spus: "Nu va temeti". Sunt cuvinte pe care Domnul le spunea de multe ori ucenicilor Sai, cand aparea pe neasteptate in fata lor. Caci ei pe langa bucuria de a se afla langa El simteau si o oarecare teama. El le spune sa mearga sa vesteasca ucenicilor Sai, pe care-i numeste "frati" (Ioan XX, 19) - cu putin inainte de moartea Sa, El i-a numit "prieteni" (Ioan XV, 14-15) - sa mearga in Galileea.

Este de altfel si anuntul ingerului facut femeilor la mormant (IV, 7). Caci tot ceea ce trebuia sa se intample la Ierusalim s-a intamplat. Deci, ei trebuiau sa se intalneasca in Galileea. Dar aceasta intalnire trebuia sa se intample deabia dupa sarbatori, caci El avea sa se mai arate prin alte manifestari la doi ucenici in drum spre Emaus, si de doua ori la ceilalti Apostoli, insa aceste aratari se vor produce in fata unui numar restrans de ucenici.

Dar in Galileea trebuia in liniste, fara frica de farisei, sa adune toata turma imprastiata spre a le da ultimele instructii.. Aceasta provincie credincioasa, unde gasise atata iubire, convenea mai bine decat capitala, reuniunilor sfinte. Deci, Mantuitorul aratandu-se femeilor a relevat o mare pretuire si onoare intregului gen femeiesc, atat de dispretuit la evrei si rasplatindu-le prin aceasta fidelitatea lor pentru El si invatatura Sa.

Luca XXIV, 10-11. "Iar ele erau: Maria Magdalena, si Ioana si Maria lui Iacov si celelalte impreuna cu ele, care ziceau catre Apostoli acestea. Si cuvintele acestea au parut inaintea lor ca o aiurare si nu le-au crezut".

Dupa aratarea Domnului Hristos femeile isi continuara drumul spre Ierusalim, spre casa de adunare a apostolilor, unde gasind pe ucenici, cei unsprezece si altii impreuna cu ei (Luca XXIV, 9), le transmisera mesajul, lui Iisus, impreuna cu bucuria lor de a-l fi vazut inviat. Evanghelistul Luca aminteste numele femeilor: Maria Magdalena, deja amintita, Ioana, sotia administratorului regelui Irod, si Maria, mama lui Iacov si Iosif, cumnata Maicii Domnului.

Luca nu relateaza amanuntit, dar femeile au anuntat pe ucenici in trei randuri: 1) Maria Magdalena, singura, anunta pe Petru si Ioan (Ioan XX, 2); 2) Maria Magdalena a doua oara dupa aratarea Mantuitorului (Ioan XX, 18) si 3) celelalte femei mironosite carora Mantuitorul li s-a aratat la a doua aratare. Nici pe unele nu le-au crezut, socotindu-le ca erau inselate de imaginatia lor. Ei nu se puteau convinge ca Iisus a inviat cu toate promisiunile facute. Caci nu se pot crede decat foarte greu lucruri ce se indeplinesc in mod extraordinar, lucruri ce le doresti cu ardoare.

Deci, cat de greu si numai dupa experiente personale - vedere, auzit, pipait - si-au format Apostolii convingerea despre invierea lui Iisus. Este ceea ce spune si Sfantul Evanghelist Ioan: "Ce era de la inceput, ce am auzit, ce am vazut cu ochii nostri, ce am privit si mainile noastre au pipait despre Cuvantul vietii... marturisim si vestim!" (I Ioan I, 1).

30 Martie 2012

Vizualizari: 10646

Voteaza:

Iisus se arata si altor femei mironosite 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata
Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata Tradiţia noastră bisericească îl vede pe om în perspectiva relaţiei cu Dumnezeu mai înainte de toate ca Tată. Aceeaşi nevoie de filiaţie o are fiecare dintre noi şi în relaţiile lui cu aproapele şi desigur cu cei dragi lui. Unii dintre noi suntem chemaţi 10.00 Lei
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos Aici vei întâlni fete care au avut o viaţă diferită, care ardeau de dragoste dumnezeiască şi îşi doreau cu râvnă să plece la mănăstire şi cineva nu le lăsa să facă asta. Oamenii răi chinuiesc, lovesc sau constrâng. Aici vei sta cu basmaua băgată între 16.00 Lei
Dumnezeu si singuratatea
Dumnezeu si singuratatea Singurătatea are multe fețe și, negreșit, fiecare dintre noi se va regăsi în portretele și scenele de viață pe care părintele Haralambos Papadopoulos le reunește în acest volum, în care se întrețes tainic și gingaș tensiunea înfruntării și secretul 18.00 Lei
Mai presus decat armele
Mai presus decat armele O poveste despre dragoste și război, despre întâlnirea omului cu Dumnezeu „Scopul principal al cărților mele este de a trezi în inimile cititorilor mei capacitatea de a iubi, fără de care întâlnirea cu Dumnezeu va conduce nu la unirea cu El, ci la 32.00 Lei
Credinta ortodoxa si viata in Hristos
Credinta ortodoxa si viata in Hristos “Această sfântă carte e plină de mare înţelepciune. Ea este o tainică vistierie de înţelegere ascunsă a înţelepciunii lui Dumnezeu. Nu oriunde, nu oricine o poate pricepe. Totuşi, pe măsura fiecăruia dintre cei ce caută să o înţeleagă, conţine toate cele 18.00 Lei
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata Cartea de faţă ne învaţă să vedem distincția – atât de delicată şi importantă – dintre vinovăţia nevrotică, autodevoratoare, distructivă, şi cea sănătoasă, care duce la însănătoşirea sufletească, la pocăinţă, la regăsirea de sine şi la apropierea de 25.00 Lei
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului Preasfântul patriarh kyr Filotei Kokkinos către unul din frații sârguincioși care l-a întrebat cum să-și ducă viața în chilia sa; Scrisoarea bătrânului Teoctist către un frate care l-a întrebat stăruitor cum să-și țină canonul/regula de rugăciune, fiind 13.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact