Numarul ingerilor si ierarhia ingereasca

Numarul ingerilor si ierarhia ingereasca

 

Numarul ingerilor si ierarhia cereasca

 

Revelatia dumnezeiasca nu precizeaza numarul ingerilor dar arata ca este foarte mare. In Sfanta Scriptura se vorbeste despre tabere de ingeri (Fac, 32, 1-2), zeci de mii si milioane de ingeri (Dan., 7, 10 ; Evr., 12, 22; Apoc, 5, 11), multime de oaste cereasca (Luca, 2, 13), le­giuni de ingeri (Matei, 26, 53). La fel si sfintii parinti spun ca numarul sfintilor ingeri este neinchipuit de mare.

 

Intemeindu-se pe Sfanta Scriptura si urmand lui Dionisie Pseudo-Areopagitul, Biserica invata ca ierarhia cereasca se compune din noua cete ingeresti, grupate in trei trepte sau clase.

 

In prima treapta, care este cea mai inalta, sunt aceia care sunt mai aproape de Dumnezeu, adica: Tronurile, Heruvimii si Serafimii. A doua treapta cuprinde : Stapaniile, Domniile si Puterile, iar treapta a treia cuprinde : Incepatoriile, Arhan­ghelii si Ingerii.

 

Cu nume individuale nu cunoastem decat trei ingeri : pe Arhan­ghelii Mihail (Dan., 10, 13, 21) si Gavriil (Luca, 1, 19, 26; Dan., 8, 16; 9, 21) si pe Rafail (Tob., 3, 16 , 5, 4). 

               

Cele trei trepte in care se grupeaza cele noua cete ingeresti sunt legate si de starea de desavarsire in care au ajuns ingerii cu ajutorul harului divin, impartasit lor de Creator.

 

Impartirea pe trepte a inge­rilor se intemeiaza pe Sfanta Scriptura, care numeste pe toate cele noua cete, desi nu intr-un singur loc pe toate. Astfel, in Fac, 3, 24 se amintesc Heruvimii; la Isaia, 6, 12, Serafimii; in Efes., 1, 21 ; Col., 1, 16 ; Rom., 8, 38 ; in I Petru, 3, 22, Tronurile sau Scaunele; Domniile, Puterile, Stapaniile, incepatoriile si ingerii ; la I Tes., 4, 16 si Iuda, 9, Arhanghelii.      

                                                                              

In ce anume consta deosebirea intre cetele ingeresti, ca si de ce exista ea, ramane o taina pentru noi. "Nu stim nici daca natura inge­rilor este aceeasi sau se deosebeste a unora de a altora.

 

Se deosebesc insa unii prin luminare, prin rang, fie ca au rangul potrivit gradului de luminare, fie ca participa la lumi­narea gradului in care sunt; ei se lumineaza reciproc potrivit superio­ritatii rangului sau firii. Este evident insa ca cei care sunt mai sus im­partasesc celor mai de jos luminarea si cunostinta lor"(Sf. Ioan Da­maschin, Dogmatica, II, 3 ; trad. rom., p. 82).

 

Misiunea ingerilor

 

Me­nirea ingerilor este preamarirea lui Dumnezeu in cunoastere dreapta si in neconditionata   implinire a vointei Lui, dobandind prin aceasta fericirea vesnica in comuniunea cu Dumnezeu. Acest adevar il invata Biserica, marturisind ca ingerii au fost creati de Dumnezeu  "ca sa-L slaveasca in cantari si sa-L slujeasca" (Mart. Ort., I, 19).

 

In raport cu lumea, slujirea ingerilor consta in a implini poruncile lui Dumnezeu in lucrarea mantuirii, pentru intemeierea si desavarsirea imparatiei lui Dumnezeu.

 

Astfel, ei au anuntat nasterea Mantuitorului, au slujit la nastere, I-au slujit in pustie, in Ghetsimani, la inviere, la inaltare, il vor insoti la a doua venire. Anunta nasterea lui Ioan Botezatorul si ajuta pe apostoli (Fapte, 12, 7-8, 11).

 

Ingerii ajuta si ocro­tesc pe oamenii vrednici ca pe Avraam, Lot, Iacov, Ilie, Daniel (Fac, 19, 28, III Regi, 19, 5; IV Regi, 1, 3, 15; Dan., 3, 25), se bucura de intoarcerea pacatosilor (Luca, 15, 10).

 

In lumea aceasta, ingerii slujesc oamenilor, calauzindu-i spre im­paratia lui Dumnezeu. Fiecare om -se stie- isi are ingerul lui pa­zitor, cum reiese din Matei, 18, 10 si Fapte 12, 15, unde se vorbeste despre ingerii copiilor si despre ingerul apostolului Petru.

 

Ingerul pazitor intareste credinta si evlavia (IV Regi, 1, 13 ; Zah., 2), apara pe om de duhurile rele (Ps. 90, 10-11), mijloceste pentru cel credincios (Matei, 18, 10; Apoc, 8, 3), insoteste sufletele celor adormiti (Luca, 16, 22).

 

 Ingerii ocrotesc manastiri, biserici, cetati, oameni, popoare, state (Dan., 1, 10) si comunitatile crestine (Apoc, 1, 20). In­gerii sunt folositi de Dumnezeu si pentru pedepsirea celor nelegiuiti (Fapte, 12, 23 ; Isaia, 37, 36 ; IV Regi, 19, 35 , lud., 9 ; Apoc, 12, 7).

 

Solidaritatea lumii ingeresti si omenesti

 

Cunoasterea lui Dumnezeu prin lumea vazuta nu este singurul mod de a-L cunoaste pe Dumnezeu. Trebuie sa existe si alt mod de revelare a lui Dumnezeu si, deci, de cunoastere a Lui si de participare la El, adica un mod nelegat de simbolurile vazute si deci mai potrivit cu spiritualitatea absoluta a lui Dumnezeu.

 

 Aceasta revelare si cunoastere a lui Dumnezeu, mai potrivita cu El, are loc prin lumea ingerilor, fiinte spirituale netrupesti, ce stau in jurul tronului lui Dumnezeu. Caci daca Dumnezeu n-ar fi creat decat fiinte spirituale trupesti, ar insemna ca fiinta suprema, Dumnezeu, nu poate fi cunoscuta decat prin forme sen­sibile si ca, deci, de existenta absolutului este legata in mod ontologic materia.

 

Iar aceasta ar arunca un dubiu asupra creatiei insesi. Caci o materie tinand de fiinta absoluta ar lua acesteia din urma capacitatea creatiei, dandu-i un caracter panteist.

 

Existenta fiintelor spirituale create netrupesti, ingerii, ne arata po­sibilitatea unei cunoasteri directe a realitatii spirituale, posibilitatea unei comunicari directe intre spirit si spirit. De aici decurg doua moduri sau doua planuri de revelare a lui Dumnezeu : unul direct spiritual si un altul prin forme sensibile.

 

 Si fiindca spiritul Se afla pe multe: trepte, exista o multiplicitate de trepte ale creatiei spirituale. Dar pentru ca Dumnezeu este unul, creatia trebuie sa fie si ea o unitate, iar spiritele cunoscatoare, incorporate (oamenii) sau neincorporate (ingerii) trebuie sa o poata cuprinde intr-un mod solidar.

      

Avand misiunea sa ajute pe om sa se ridice si sa ridice lumea in eon, in timpul coplesit de eternitate, ingerii sunt creati in solidaritate ontologica cu intreaga lume. Ei ajuta pe oameni sa faca acest urcus spre Dumnezeu atat pe planul cunoas­terii, cat si pe cel al intaririi spirituale duhovnicesti.

 

 Pe de alta parte, si ingerii cistiga intr-un anumit fel din legatura lor ontologica cu oa­menii. Ei comunica oamenilor o experienta nesensibila a lui Dumnezeu, iar oamenii comunica ingerilor o experienta mai sensibila a lui Dum­nezeu.

 

.

11 Septembrie 2006

Vizualizari: 69685

Voteaza:

Numarul ingerilor si ierarhia ingereasca 5.00 / 5 din 1 voturi. 3 review utilizatori.

Comentarii (3)

  • lucian jewelerPostat la 2013-07-15 20:37

    Este adevarat..., insa trebuie sa stim ca tainele lui DUMNEZEU sunt taine adevarate, ele sunt descoperite celor luminati sau care ajung sa fie luminati. De veti dori sa vi se descopere sau sa descoperiti, cred ca ar fi bine sa cercetati mai mult. Ceea ce va pot spune, este faptul ca sunt cunoscute 7 din 9 nume de capetenii ale cetelor ingeresti (au fost 10 cete insa una a cazut din ceruri odata lucifer)

  • Sandu-Gabriel VasilePostat la 2011-07-23 15:51

    Buna ziua. Am o mica nelamurire. Am citit si despre ingerul cu numele Uriil. Deci ari fi (cel putin) patru cu nume cunoscute. Va multumesc. Dumnezeu sa ne binecuvanteze. Amin

  • Simona IacobPostat la 2010-09-06 15:45

    Se putea scrie mult mai multe pe acest subiect

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Experienta vietii cu Hristos
Experienta vietii cu Hristos Mărturisesc că nu m-am gândit să public o carte de teologie, cu atât mai puțin un volumde predici, cu toate că mi-aș fi dorit mult să o pot face. Întrebată fiind dacă am supărat-o cu ceva, buna mea mamă, Rozalia Flueraș, spunea că nu am supărat-o decât cu 62.00 Lei
Slujind lui Dumnezeu si semenilor
Slujind lui Dumnezeu si semenilor Libertatea cea mai adâncă este de a te lăsa mereu răpit în Hristos, pentru a petrece cu El în veșnicie. Numai în Biserică, ascultând și împlinind poruncile lui Dumnezeu și învățătura evanghelică, credinciosul se poate împărtăși de roadele jertfei lui Hris 49.00 Lei
Acatistier al Sfintilor Isihasti si Marturisitori
Acatistier al Sfintilor Isihasti si Marturisitori Preaslăvirea lui Dumnezeu și cinstirea Sfinților este o punte luminoasă între cele vremelnice și cele veșnice. Oferim rugătorilor creștini acest Acatistier, nădăjduind că ne va fi tuturor spre folos duhovnicesc, în străduința de a ne alipi de tot binele 34.00 Lei
Minunatele fapte si invataturi
Minunatele fapte si invataturi „Câştigaţi virtuţile opuse păcatelor. Tristeţea este călăul care ucide energia de care avem nevoie ca să primim în inimă pe Duhul Sfânt. Cel trist pierde rugăciunea şi este incapabil de nevoinţele duhovniceşti. În niciun caz şi indiferent de situaţie să 27.00 Lei
Sfaturi pentru familia crestina
Sfaturi pentru familia crestina Rugăciunea Stareților de la OptinaDoamne, dă-mi să întâmpin cu liniște sufletească tot ce-mi aduce ziua de astăzi.Doamne, dă-mi să mă încredințez deplin voii tale celei sfinte.În fiecare clipă din ziua aceasta povățuiește-mă și ajută-mă în toate.Cele ce 29.00 Lei
Rugaciunea inimii
Rugaciunea inimii „Rugăciunea nu este o tehnică elaborată, nu este o formulă. Rugăciunea inimii este starea celui ce se află înaintea lui Dumnezeu. Dumnezeu este atotprezent, însă eu nu sunt întotdeauna prezent înaintea Lui. Am nevoie de o tradiție vie, de un Părinte 34.00 Lei
Dialoguri la hotarul de taina
Dialoguri la hotarul de taina Cartea aceasta de dialoguri cu Părintele Valerian, unul dintre cei mai mari duhovnici ai României de astăzi, este de o frumusețe rară prin arta cuvântului și adâncimea spiritului. Ea răspunde întrebărilor omului contemporan mai însetat de mântuire decât 38.00 Lei
Bucuria cea vesnica. Nasterea si Invierea Domnului
Bucuria cea vesnica. Nasterea si Invierea Domnului Părintele Ieromonah Valerian Pâslaru, Starețul Mănăstirii Sfântul Mucenic Filimon, unul dintre cei mai apreciați duhovnici contemporani, în cartea de față, în convorbirile sale cu teologul și scriitorul Florin Caragiu, ne vorbește despre renaștere și 32.00 Lei
Un graunte de iubire. Despre o viata traita cu sens
Un graunte de iubire. Despre o viata traita cu sens De atât avem nevoie pentru a trăi cu mai multă credință și a face bine celor de lângă noi. Într-o lume care pare să uite cât de prețioasă este viața, această carte este un mesager al speranței: împreună, putem să transformăm un grăunte de iubire într-un 55.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact