Tortura intrauterina

Tortura intrauterina

Acum mai bine de treizeci de ani, judecatorul Harry Blackmun de la Curtea Suprema de Justitie a SUA decla ra: "cuvantul persoana, asa cum este folosit in al patrusprezecelea Amendament, nu ii include pe cei inca nenascuti”. Aceasta opinie, instaurata ca lege prin decizia Roe Contra Wade, a favorizat in mare masura, prin subtilul mesaj pe care-l transmitea, graba spre avorturile de convenienta. Daca un "fetus" (fiind diferit de "copil") nu este o "persoana", atunci este de presupus ca fetusul nu poseda caractere personale, negandu-i-se inclusiv capacitatea de a resimti durerea.

Organizatiile pro-vita au incercat sa sensibilizeze publicul cu privire la adevarul privind aceasta chestiune, folosind o sumedenie de mijloace, cum ar fi filmul "The Silent Scream", si reprezentari grafice ale avorturilor saline. A fost prea putin si lipsit de rezultate.

Publicul american a acceptat avorturile la cerere ca pe o caracteristica normala a propriei culturi, acestea incluzand si avorturile prin nastere partiala. Acestea implica rotirea copilului ajuns la termen, inainte de nastere; prinderea picioarelor si extragerea copilului in asa fel incat doar o portiune a capului ramane "nenascuta"; apoi, injunghierea partii posterioare a capului copilului pentru a crea un orificiu, astfel incat creierul sa poata fi aspirat iar craniul zdrobit. Prin astfel de mijloace sunt ucisi anual mii de copii, desi marturii importante, inclusiv Colegiul American al Obstetricienilor si Ginecologilor, a declarat ca nu exista vreo situatie medicala care sa necesite astfel de proceduri. Nu este altceva decat o metoda aprobata prin lege de a scapa de un copil nedorit. Cu alte cuvinte, infanticid legalizat.

La inceputul lunii iunie, 2004, mass-media a subliniat decizia judecatoarei Phyllis Hamiltor de la Curtea Districtuala a SUA, care sustinea ca interzicerea avorturilor prin nastere partiala este neconstitutionala. Ea argumenta, im-Potriva opiniilor medicale prevalente, ca nu exista dovezi clare potrivit carora copilul ar simti vreo durere in urma acestei proceduri. in plus, sustinea ca problema durerii este "irelevanta", deoarece legea care permite aceasta procedu-ra nu ia in discutie durerea, ci se concentreaza doar asupra dreptului mamei de a pune capat vietii copilului ce creste inauntrul ei.

O sursa pro-vita, (www.lifenews.com), sublinia un aspect ce ar putea fi privit ca un fel de ironie: "Hamilton a spus ca problema durerii fetale nu este adevarata, deoarece copiii nenascuti pot resimti dureri mai mari in cursul altor proceduri abortive, cum ar fi cea "prin dezarticulare" - in Cursul careia copilul este dezmembrat".

Simt copiii nou-nascuti durerea? Simte un copil durere in timpul vietii intrauterine? Raspunsul este evident de la sine. Iar monitorizarea copiilor avortati, cel putin in etapele avansate ale sarcinii, demonstreaza - imposibil de negat - ca ei resimt durerea acuta de-a lungul procedurii, adica, pana cand mor. Sa ne imaginam ca noi insine (sau propriul copil suntem sfasiati bucata cu bucata, pana in momentul in care un organ vital este distrus si agonia ia, in cele din urma, sfarsit.

Imi dau seama ca este groaznic. Pot provoca reactii ostile din partea organizatiilor care favorizeaza avortul si angoasa acuta la femeile care au trecut printr-un avort. Regret teribil ca generez, intr-o oarecare masura, probleme numeroaselor femei care sufera de ceea ce numim "sindromul post-avort". Si sunt constient de faptul ca exista situatii in care o femeie pur si simplu nu-si poate duce la termen copilul, cand singura ei optiune este avortul. (Dupa cum adesea s-a remarcat, numeroase femei, nu au in realitate alta varianta in momentul in care decid sa puna capat sarcinii).

Dar, pentru prea mult timp nu am spus nimic despre acest subiect. In ultimii trei ani, grija organizatiilor pro-vita s-a axat asupra embrionilor, indeosebi din cauza disputei privind recoltarea celulelor stern embrionare in scopuri terapeutice. Viata embrionara este, cu certitudine, o viata omeneasca si trebuie sa fie respectata deplin. Totusi, sistemul nervos nu este integrat inainte de saptamana a opta dupa fertilizare. Aceasta inseamna ca embrionul nu simte durerea.

Nu se intampla acelasi lucru si cu un fetus in plina dezvoltare: un copil care se dezvolta intrauterin. Principiul protejarii  vietii embrionare trebuie, fara indoiala, pastrat si aparat. Dar aceasta protectie trebuie extinsa in intregime si asupra unei fiinte simtitoare, a unui copil care simte durerea si care traieste deplin urmarile faptului ca este sfasiat sau ca i se implanta foarfecele in partea posterioara a capului.

Starea morala a unei societati este apreciata prin modalitatile in care isi trateaza cei mai vulnerabili membrii, indeosebi pe cei mai mici si pe cei mai varstnici. Daca societatea americana considera durerea suferita de un copil in timpul unui avort ca fiind irelevanta, atunci inseamna ca ne-am coborat pana la barbarism. Poate fi irelevant din punct de vedere al legilor care sunt astazi in vigoare, sau poate fi irelevant pentru cei care profita de pe urma industriei avorturilor. Dar nu poate fi considerat irelevant pentru oricine are o constiinta morala.

Si astfel, este timpul se ne extindem perspectiva si sa vorbim tare si clar legiuitorilor, medicilor si altora care formeaza opinia publica. Este timpul sa privim realitatea in fata, recunoscand ce se intampla cu 1,3 milioane de copii nenascuti in fiecare an, si - in vreme ce cerem iertare lui Dumnezeu si vindecare de orbirea noastra morala - sa lucram in parohiile noastre, in casele noastre, prin organizatiile pro-vita si prin legiuitorii nostri, pentru a pune capat la ceea ce pe drept cuvant a fost numit "holocaustul avorturilor".
Este timpul sa auzim porunca evanghelica de a oferi "pe cei mai mici ai nostri" lui Hristos: nu sub forma de victime si cadavre, ci ca fiinte vii, prospere, in siguranta si cinstiti purtatori ai dumnezeiescului Sau chip.

Parintele John Breck

.

05 Iulie 2012

Vizualizari: 5069

Voteaza:

Tortura intrauterina 0 / 5 din 0 voturi. 2 review utilizatori.

Comentarii (2)

  • Ion MPostat la 2010-09-04 07:28

    "alteori ma gandesc ca poate, Dumnezeu ingaduie acest fenomen" Atunci cum se explica avorturi spontane suferite de femei cununate la biserica si care duc o viata curata si decenta? De ce le da Dumnezeu bucuria de a purta un copil in pintec pentru 2-3 luni dupa care Dumnezeu "il ia la el" in alte cuvinte il ucide? De ce omoara Dumnezeu copii?

  • geanina NeculaPostat la 2010-05-17 12:43

    ar mai fi multe de spus... Este adevarat intru totul ceea ce a spus Pr.Breck. As mai adauga ceva...Dincolo de acesti asasini si cersetori de mita cu diplome de medici, avem o societate mondiala condusa de organizatii ce au ca scop micsorarea numarului populatiei globale. Astfel ca, turma, adica marea majoritate a omenirii se orienteaza dupa aceste curente de manipulare in masa, drept ptr. care este stigmatizata persoana care da nastere mai multor copii. Se invoca mii de argumente nefondate, se introduc mii de solutii la efectele ce se produc pe plan sufletesc, psihic, comportamental, fizic, familiar si de dezvoltare echilibrata a membrilor nascuti (neavortati) dintr-o familie, doar pentru a ingropa constiinta si legea fireasca a lucrurilor. Uneori e greu de digerat nivelul la care a ajuns fiinta umana, iar alteori ma gandesc ca poate, Dumnezeu ingaduie acest fenomen. O mare parte din copiii avortati sunt conceputi in patimi mari si cu un material genetic lipsit de Dumnezeu si imoral la fel cum sunt parintii lor, cei ce recurg la astfel de metode si au acest stil de viata...ateu, astfel ca cei curati cu inima, genetic vorbind, sunt avortati intr-un procent mai mic. Sunt putini oameni MORALI ce recurg la aceste metode avortive(aici includ si asa zisele anticonceptionale, despre care un prof. univ. ginecolog sunea:"Medicina in acest moment nu a descoperit un medicament care sa impiedice conceptia.").

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice Ce este „regula de aur”? Este o normă etică, o idee, o recomandare și chiar o poruncă care se regăsește în multe mitologii, religii și filosofii ale lumii. Părintele Dumitru Beșliu invocă în cartea sa în primul rând creștinismul. Trimiterile precise sunt 75.00 Lei
Din invataturile Ortodoxiei
Din invataturile Ortodoxiei Cartea de fata aduce in fata cititorilor ei cateva teme foarte importante si necesare pentru viata crestinului ortodox. Viata spirituala a fiecarui credincios trebuie sa fie impodobita, pe langa virtuti, si de o cunoastere temeinica a invataturii de 50.00 Lei
In singuratatea mintii mele
In singuratatea mintii mele „Bucuria de a te exprima, trufia pe care ți-o dă cuvântul domesticit, gata să și se supună, senzația că el este treapta care te poartă în locul acela înalt, la care îți faci uneori iluzia că doar tu poți ajunge. Știu, desigur, că prin cuvânt noi despărțim 78.23 Lei
Vinovatia. O introducere contemporana
Vinovatia. O introducere contemporana Ce este vinovăția? O povară inutilă, sau o resursă fundamentală pentru sănătatea noastră psihică și morală?Într-o societate în care rușinea a luat locul vinovăției, iar autocritica e tot mai des înlocuită de victimizare, Donald L. Carveth ne propune o 42.18 Lei
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului Manfred Spitzer este un expert recunoscut în rețelele neuronale – fundamentul inteligenței artificiale. Cartea de față adună toate informațiile relevante existente pe această temă, punându-le într-o perspectivă realistă: se pot face multe speculații cu 67.66 Lei
De altundeva, Revelatia
De altundeva, Revelatia Revelații am avut cu toții: ieșind din insignifianța cotidiană, ele singure, de neuitat, decid viața noastră. Dar ce înseamnă revelația nu știm, pentru că nu se poate nici comanda, nici reproduce ca un obiect. Rămânem astfel muți în fața a ceea ce ne 79.29 Lei
Mistica ortodoxa. Stiinta indumnezeirii omului. Stiinta sfintilor
Mistica ortodoxa. Stiinta indumnezeirii omului. Stiinta sfintilor Acest curs de mistică ortodoxă a fost audiat de către unii sfinți canonizați de curând de către Biserica Ortodoxă Română, pe care i-a hrănit cu „jăratic ceresc”, deschizându-le calea către curățire, iluminare și îndumnezeire, deci către SINAXAR (a se 75.06 Lei
Fericirea altfel
Fericirea altfel „Această carte are cutezanța de a promite și de a oferi rețeta unei adevărate fericiri: Fericirea altfel. Dar pentru ca să descoperi această rețetă, mai întâi ea te cheamă într-o călătorie. Trebuie să parcurgi un drum lung dar spectaculos. Un drum cu 84.57 Lei
Sfantul Vasile al Ostrogului. Viata si minunile. Tamaduitorul celor cu mintile bolnave
Sfantul Vasile al Ostrogului. Viata si minunile. Tamaduitorul celor cu mintile bolnave La adăpostul culmilor nepătrunse ale Muntenegrului, departe de zgomotul şi vâltoarea marilor oraşe şi a staţiunilor turistice, se află Mănăstirea Sfântului Vasile al Ostrogului, un mărgăritar nepreţuit de credinţă vie, ortodoxă, în mijlocul lumii de 29.60 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact