
Fariseul - dreptul, dupa parerea sa - osandea in cugetul sau pe pacatoasa, nu pacatul.
Iisus - Dreptul, dupa adevar - iarta pe pacatoasa, pentru ca se pocaia de pacatele sale.
Osandirea din ochii fariseului interzicea pocainta femeii. Dupa fariseu, dupa punctul de vedere fariseic, nu exista convertire. Poate ca de aceea a lepadat Iisus dreptatea mioapa a fariseilor.
Dar osandirea tot nu are indreptare. Ricoseaza in ea chiar si tactica divina, caci fariseul osandea iertarea pe care o dadea Iisus femeii, adica Il osandea pe Dumnezeu Insusi, pentru ca o ierta. Cine stie, daca nu la farisei s-a gandit Iisus, cand a zis ca vor fi judecati cu judecata cu care judeca ?
Fariseul era solipsistul (eroul) vremi sale, care se credea pana si criteriul lui Dumnezeu.
Ce trufie groaznica gasesti in cate unii drepti! Nu in zadar a zis Iisus ca "mai mare bucurie se face in cer pentru un pacatos care se intoarce, decat pentru 99 de drepti". Nu in zadar se zicea ca cea mai primejduita este mantuirea sufletului. De aceeia sfintii adevarati sunt cei ce nu stiu ca sunt sfinti, ci tin mortis ca-s pacatosi.
Bunul Dumnezeu sa ne dea multa intelepciune sa putem ierta si iubi in egala masura si sa ne putem duce Crucea Vietii cu multa demnitate de bun crestin.
Sursa : Din invataturile Parintelui Arsenie Boca.
Marioara Mihele
Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.