
Un factor important ce influenţează relaţiile pe care le ai cu şeful tău este tocmai atitudinea ta faţă de conducere. Chiar şi cei mai buni angajaţi au nevoie uneori de îndrumarea şi de corecţiile şefului lor. E adevărat că există şi şefi dificili, care de obicei dau instrucţiuni într-o manieră negativă, de exemplu, sub formă de critici. Există însă şi angajaţi care au tendinţa să perceapă drept critici observaţiile justificate.
Arta de a fi condus constă în capacitatea de a accepta acele sugestii care te pot ajuta să-ţi îmbunătăţeşti performanţele. Chiar dacă aceste sugestii îţi sunt transmise sub formă de critici sau de corecţii şi instrucţiuni, trebuie să înveţi cum să le abordezi intr-o manieră pozitivă. Sfaturile următoare te pot ajuta în eforturile tale de a-ţi însuşi delicata artă de a fi condus.
Când şeful te corectează sau te critică:
1. Controlează-ţi gândurile şi comportamentul. Nu uita că poate exista un sâmbure de adevăr in criticile primite (pe care nu-l vei percepe daca te concentrezi numai asupra strategiei de apărare)
2. Nu te înfuria. Ascultă comentariile cu atenţie.
3. Când criticile primite sunt vagi, cere detalii precise. De exemplu, dacă şeful îţi spune: "Nu-mi place atitudinea ta", întreabă-l: „Ce anume vă deranjează în atitudinea mea?“ Şeful tău îţi poate răspunde: „Ai fost nepoliticos acum câteva minute, când l-ai servit pe acel client. L-ai făcut să aştepte prea mult." Poate nu-ţi va fi pe plac ceea ce auzi, dar cel puţin vei avea de rezolvat o problemă precisă.
4. Foloseşte tehnica parafrazării pentru a te asigura câ ai înţeles problema.
5. Când criticile sunt justificate, cere-ţi scuze şi spune-i şefului tău ce măsuri vei lua pentru a-ţi corecta comportamentul sau pentru a rezolva problema. Nu te cufunda în sentimente de vinovăţie. Nu lăsa criticile să te copleşească şi să-ţi strice toată ziua; ia hotărârea ca nu vei repeta aceeaşi greşeală.
6. Mai presus de toate, dacă eşti criticat pentru ceva, nu te închide într-o cochilie, nu munci la comandă şi nu realiza lucrurile de mântuială. De multe ori, declanşăm acest mecanism de apărare. Dacă avem impresia că ceva sau cineva ne deranjeaza (mai ales un superior), suntem tentaţi să dăm înapoi si să „ne lingem rănile".
Comunicarea cu oamenii dificili, Editura Curtea Veche
Cumpara cartea "Comunicarea cu oamenii dificili"
-
Ascultarea de parinti
Publicat in : Editoriale -
Cand ascultarea nu Ii este placuta lui Dumnezeu?
Publicat in : Sfaturi duhovnicesti -
Ascultarea, intre soti
Publicat in : Sfaturi duhovnicesti -
Ascultarea fata de un batran
Publicat in : Credinta
Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.