Sfantul Mucenic Evsignie

Sfantul Mucenic Evsignie

Sfantul Evsignie era de neam antiohian si a fost cu randuiala ostas sub imparatii Romei Diocletian si Maximian, apoi sub Constantiu Chior si sub marele Constantin si fiii lui. Acesta a fost impreuna vorbitor cu Sfantul Mucenic Vasilisc si scriitor al patimirii lui, pe vremea imparatiei lui Maximian. Iar cand i s-a taiat capul Sfantului Vasilisc, Sfantul Evsignie si alti credinciosi ce erau acolo s-au invrednicit de au vazut multimea sfintilor ingeri luand sufletul mucenicului si inaltandu-l la cer. De asemenea, au vazut si pe Domnul nostru Iisus Hristos stand la cer si primind sufletul patimitorului. Iar pe vremea imparatiei lui Constantin, cand era cu el in oaste, a vazut impreuna cu acela crucea cea inchipuita cu stele si bine s-a imbarbatat nevoindu-se asupra potrivnicilor, fiind inarmat cu puterea Sfintei Cruci.

Si petrecand el in ostasie 60 de ani, a lasat randuiala ostaseasca pe vremea imparatiei lui Constantiu, fiul lui Constantin, de vreme ce imbatranise.

Si intorcandu-se in patria sa, Antiohia, vietuia dupa Dumnezeu in rugaciune si in postiri, alergand totdeauna la bisericile lui Dumnezeu. El a ajuns pana pe vremea imparatiei celui urat de Dumnezeu, imparatul si calcatorul de lege Iulian. Iar cand acel imparat pagan a mers in Antiohia, Sfantul Evsignie a fost prins la muncire in chipul acesta:

Intr-una din zile, mergand sfantul la biserica, s-a intamplat ca doi oameni inchinatori la idoli se certau intre ei pentru un lucru oarecare. Si trecand el pe langa ei, acestia l-au oprit, zicandu-i: „Te stim pe tine om cinstit, care ai fost multa vreme in oaste si stii dreapta judecata; deci ne rugam tie, asculta pricina noastra si ne judeca cu dreptate". Deci sfantul a socotit pricina lor precum se cadea si din aceea s-a aflat unul drept, iar altul vinovat. Si suparan-du-se cel vinovat, s-a dus la imparat si l-a parat pe Evsignie ca este crestin. Si indata imparatul a poruncit sa-l prinda pe sfant si sa-l puna inaintea judecatii sale. Iar sfantul, stand inaintea tiranului, l-a certat fara teama, pentru calcarea lui de lege, ca lepadandu-se de Hristos, s-a inchinat dracilor si a mutat cinstea lui Dumnezeu la idoli, neurmand marelui Constantin.

Dupa aceea sfantul a inceput a lauda credinta si evlavia lui Constantin, spunand de la inceput, cum a vazut crucea pe cer si cum, cu puterea ei, a biruit pe potrivnici si, lepadand indracirea idolilor, s-a lipit cu toata osardia de Hristos si nu numai el insusi s-a luminat cu credinta si cu Sfantul Botez, dar si pe toata lumea a luminat. Deci, Sfantul Evsignie, fericind cu multe laude pe marele Constantin, ocara pe Iulian, departatul de Dumnezeu, pentru paganatatea lui, si-l batjocorea cu cuvinte defaimatoare. Iar Iulian, nesuferind sa auda aceste cuvinte, a poruncit sa-i taie capul ostasului lui Hristos.
Astfel s-a sfarsit Sfantul Evsignie pentru Hristos, ca un mucenic, avand varsta de 110 ani, si s-a salasluit in viata cea neimbatranita, unde anii lui nu vor lipsi in veci.

.

05 August 2014

Vizualizari: 991

Voteaza:

Sfantul Mucenic Evsignie 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact