Terapie spirituala pentru bolnavii de la Socola si Barnova

O parte dintre bolnavii internati in Spitalul Clinic de Psihiatrie "Socola" din Iasi au fost saptamana trecuta, pe 11 septembrie a.c., beneficiarii unei forme inedite de terapie, prin pelerinaj la manastirile nemtene. Noua metoda de "tratament spiritual", asa cum o numesc medicii, a fost introdusa cu succes de fostul director al spitalului, regretatul Florin Lunguleac, trecut la cele vesnice intr-un accident de masina in luna mai 2007.

La propunerea preotului misionar Stefan Dolgu, un grup de bolnavi de la Socola si Barnova a mers la sfarsitul lunii martie si in luna aprilie a.

c. la manastirile Secu si Varatic. Rezultatele pozitive au determinat actuala conducere a spitalului sa repete aceasta metoda noua de tratament. Astfel, 24 de bolnavi psihic de la sectia exterioara de la Barnova si 20 de la Socola, insotiti de cadre medicale si preotul Stefan Dolgu, au revizitat frumoasele manastiri din zona Neamtului. Au mers in acest pelerinaj, alaturi de bolnavi, academicianul prof. dr. Constantin Romanescu, medicul psihiatru Eduard Marius Popescu, directorul administrativ Dan Iacob, directorul de ingrijiri medicale asist. princ. Mihaela Stanciu, asistentul-sef Marian Bujor, inginerul Zaharia Raul, referent Ionela Bodarlau si asistentul medical Ovidiu Manolache. "M-am bucurat mult cand am vazut ca ideea noastra a avut succes. Dar cel mai mult m-am bucurat cand am vazut deschiderea cadrelor medicale fata de aceasta metoda indedita de tratament, care da roade mai mari decat cele clasice. Prezenta acestor medici dovedeste ca preotul din spital poate ajuta foarte mult la tratarea acestor bolnavi, prin rugaciuni, slujbe si astfel de pelerinaje", ne-a declarat preotul Stefan Dolgu.

Pelerinii au fost primiti cu ospitalitate

Pelerinajul a fost organizat de conducerea Spitalului Clinic de Psihiatrie "Socola" din Iasi, la propunerea preotului misionar Stefan Dolgu si cu aprobarea managerului general prof. dr. Calin Scripcariu, cu fonduri provenite din sponsorizari. Plecarea in pelerinaj a avut loc la ora 7.00, de la Barnova. Grupul de pelerini de la Socola, format din 20 de bolnavi si cadre medicale, s-a alaturat apoi celui de la Barnova. "Am plecat spre Manastirea Neamt, poate cea mai frumoasa manastire din zona. Mai intai am vizitat zimbraria din apropiere, dupa care am ajuns, la ora 12.00, la manastire. Am fost primiti foarte frumos. Am anuntat din timp venirea noastra si am rugat pe parintele staret Benedict Sauciuc sa ne ajute sa ii facem pe acesti oameni sa se simta cat mai bine. Parintele staret a fost incantat de ideea noastra si uimit de cat de cuminti au fost bolnavii. Ne-a oferit masa de pranz, iar ghidul de acolo ne-a prezentat manastirea, muzeul si toate celelalte monumente. Suntem recunoscatori parintilor de la Manastirea Neamt pentru ca ne-au oferit masa si ne-au primit cu atata caldura. A fost foarte frumos, iar bolnavii au fost foarte cuminti si receptivi. Se vad rezultatele acestor pelerinaje", ne-a mai spus parintele Dolgu. Pelerinajul a continuat la manastirile Agapia si Varatic, dupa care s-a organizat un picnic intr-o poiana din apropiere.

Initiativa inedita cu rezultate pozitive

Alaturi de cadrele medicale, care au insotit bolnavii in pelerinajul la manastirile nemtene, a fost prezent si academicianul prof. dr. Constantin Romanescu, o personalitate a lumii medicale iesene. Acesta a vorbit cadrelor medicale in mai multe randuri despre efectele pe care le au astfel de evenimente asupra psihicului bolnavilor de la Socola. "A fost o mare cinste sa il avem pe dl. Romanescu printre noi, pentru ca ne-a impartasit din experientele sale si este in masura sa analizeze aceste actiuni ale noastre. Domnia sa a subliniat faptul ca bolnavii au fost foarte receptivi si au demonstrat ca sunt atasati de Biserica. La fiecare manastire si-au cumparat iconite si cruciulite pentru a pastra mereu amintirea acestui pelerinaj. Totodata si-au aratat si credinta, dupa cum ne-a precizat dl. Romanescu. De asemenea, a tinut sa precizeze cat de importanta este prezenta preotului printre bolnavi, apreciind aceasta initiativa", ne-a spus preotul Stefan Dolgu.

Stefan MARCULET

18 Septembrie 2007

Vizualizari: 1318

Voteaza:

Terapie spirituala pentru bolnavii de la Socola si Barnova 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.