Tabara de vara si de pictura la Manastirea Moisei

Tabăra de vară și de pictură Sfântul Sava Brancovici de la Mănăstirea Moisei sau locul în care înveți cum să trăiești frumos și creștinește

Vacanța de vară reprezintă pentru toți elevii timpul cel mai potrivit pentru bine-meritata odihnă după un an școlar în care s-au ostenit să învețe.

Dacă unii copii folosesc acest timp pentru a se juca mai mult, a face drumeții, a citi sau pur și simplu a se relaxa, sau pentru a petrece cât mai mult timp cu familiile lor, fie mergând la bunici sau cu părinții în concediu sau la părinți în țările în care aceștia lucrează,alții aleg să participe la diferite activități organizate din care continuă să învețe multe lucruri de folos pentru viața lor, cum ar fi diverse ateliere, cursuri, cercuri sau tabere de vară.

Și în acest an, 30 de elevi, începând cu Clasa pregătitoare până în clasa a VIII-a, au participat la o astfel de activitate educativ-recreativă, organizată la Mănăstirea Adormirea Maicii Domnului Moisei.

Este vorba de ,,Tabăra de vară și de pictură Sf.Sava Brancovici” care a avut loc în perioada 4-9 iulie 2016 și care cu ajutorul lui Dumnezeu a ajuns la ediția a VII-a.
Ca în fiecare an, această tabără oferă elevilor posibilitatea de a petrece o săptămână din vacanța lor de vară într-un mod plăcut dar și util.

Deși este vorba de o tabără creștină,organizată de către o mănăstire și desfășurată în cadrul acesteia,tabăra de vară de la Mănăstirea Moisei nu are ca scop îndoctrinarea tinerilor,scopul ei fiind acela de a arăta tinerilor cum își pot trăi viața frumos, creștinește, făcând din toate atât cât este nevoie pentru ca viața lor să fie una cât mai echilibrată.

Astfel și activitățile desfășurate în această tabără au fost gândite în acest sens.

Mai întâi pentru a trăi echilibrat omul are nevoie de hrană trupească cât mai sănătoasă și aer, cât mai curat, și aici la poalele Pietrosului Rodnei acest lucru a fost posibil sută la sută, căci hrana asigurată la mănăstire este cea mai naturală și sănătoasă,iar aerul respirat atât în drumeții cât și în clipele liber de relaxare în curtea mănăstirii a fost unul înmiresmat de aromele teilor înfloriți, a brazilor și a ierbiiproaspăt cosită.

Pe lângă hrana trupească, omul mai are nevoie și de hrană sufletească și din aceasta au putut gusta din plin copiii prezenți, participând la slujbele mănăstirii, activând chiar la strană, și luând parte la Sfintele Taine ale Spovedaniei, Împărtășaniei și a Maslului, purtând convorbiri pe diferite teme duhovnicești sau pur și simplu trăind câteva zile în acea atmosferă plină de liniște și de har pe care o poți simți în această sfântă mănăstire.

De asemenea omul nu se simte împlinit dacă nu realizează ceva în viață, dacă nu-șipune în valoare talanții primiți de la Dumnezeu.

Și copiii participanți la tabără au zugrăvit câte o icoană pe care la final au dus-o la casele lor, au învățat să împletească brățări, să ajute la unele munci din incinta mănăstirii,au învățat pricesne pe care le-au cântat la sfintele slujbe, s-au gospodărit aproape singuri în camere, la masă și în spațiul de lucru.

Un alt aspect căruia omul ar trebui să-i acorde mai multă atenție este și păstrarea legăturii cu originile și tradițiile strămoșești.

În tabăra din acest an, pe lângă refacerea legăturii spirituale cu strămoșiiprin rugăciunea pe care participanții au făcut-o în bisericuța de lemn, în acest loc încărcat de istorie, căci Mănăstirea Moisei are o vechime de peste 400 de ani, și prin deprinderea unui meșteșug care a fost practicat în această mănăstire și anume pictarea de icoane,aceștia au avut posibilitatea să se întoarcă puțin în timp și să învețe câteva lucruri interesante și despre meșteșugurile strămoșilor noștri, care tind să dispară încet-încet în această lume modernă, și pe care niște oameni cu suflet pur românesc încearcă să le scape de la pieire și să le reactiveze în rândul tinerilor dornici de a le practica. Acest lucru a fost posibil prin vizita pe care participanții au făcut-o într-una din zile la Centrul de Inovație și Creație iMMart din apropierea mănăstirii, unde au fost primiți cu drag de doamna Holiciu Andreeacare le-a prezentat câteva lucruri despre meșteșugurile tradiționale și unde, sub îndrumarea doamnei profesoare Raluca Moldovan de la Clubul Copiilor Vişeu de Sus, au creat brăţări împletite din şnur colorat şi au fost iniţiaţi în meşteşugul manufacturării de zgărdane, podoabă care completează portul popular al femeilor din Maramureş.

Orice om are nevoie însă și de momente de relaxare și chiar de distracție mai ales la vârsta tinereței.

Elevii participanți au avut și astfel de momente în tabără cum ar fi jocuri în aer liber sau în interior, foc de tabără, vizionare de film, plimbare cu hidrobicicleta pe lacul mănăstirii.

Dar cel mai important lucru pentru om e acela de a trăi așa cum se cuvine în comuniune cu semenii și cu Părintele său cel ceresc.

Și în această tabără elevii au avut posibilitatea să-și facă noi prieteni, să socializeze, să învețe cum să se comporte față de ceilalți oameni, dar și să intre în legătură cu Dumnezeu prin rugăciune și prin făptuirea faptelor creștinești.

Faptul că mulți copii sunt dornici să participe la această tabără, unii participând chiar și pentru a treia oară, iar impresiile de final ale participanților, sunt pozitive, arată că tinerii își doresc să participe la astfel de activități și au nevoie de ele pentru că din acestea au multe de învățat pentru viața lor.

Reușita ediției din anul acesta se datorează unor oameni puțini dar inimoși care s-au jertfit puțin câte puțin pentru acești tineri minunați față de care avem datoria de ai crește frumos, creștinește, departe de toată urâciunea lumii acesteia. Aceștia sunt Prea Cuviosul Părinte Arhimandrit Teofil Pop, starețul Mănăstirii Moisei, împreună cu obștea mănăstirii, Diaconul profesor Moldovan Emilian-Ioan (Școala Gimnazială Nr.1 Moisei) și doamnele profesoare Moldovan Raluca-Maria (Clubul Copiilor Sighetu-Marmației Filiala Vișeu de Sus), Grec Claudia-Maria (Școala Gimnazială Nr.9 Borșa), Tomoiagă Ioana (Liceul Tehnologic Nr.4 Vișeu de Sus) și Pop Laura (Colegiul Național „George Coșbuc” Năsăud), doamnei Lontiș Daniela, voluntar, și doamnelor bucătărese Pop Maria și Cuc Ileana, cărora pe această cale le mulțumim pentru efortul depus și rugăm pe Bunul Dumnezeu să le răsplătească jertfa înmulțind binele în viețile lor și a celor apropiați lor.

E frumos să trăiești creștinește și Tabăra de vară și de pictură Sf. Sava Brancovici a reușit sperăm și în anul acesta să-i învețe pe cei 30 de copii participanți, care sperăm că la rândul lor îi vor învăța și pe alți tineri de vârsta lor, cum pot să facă acest lucru.

Diacon profesor Moldovan Emilian-Ioan – Școala Gimnazială Nr.1 Moisei Maramureș
Prof. Moldovan Raluca-Maria – Clubul Copiilor Sighetu-Marmației Filiala Vișeu de Sus

Câteva impresii ale participanților:

„După o săptămână în tabără la Mănăstirea Moisei nu-mi imaginez Raiul decât așa: un loc unde îngerii, sfinții și oamenii Îl măresc pe Dumnezeu, iar bucuria, pacea, liniștea și iubirea umplu sufletele. Mulțumim lui Dumnezeu.” Ed. Grec Claudia – Școala Gimnazială Nr.9 Borșa

„Tabăra este locul unde toți copiii își doresc să ajungă. Acest loc minunat și primitor ne așteaptă în fiecare an, oamenii care ne primesc cu atâta căldură și iubire și care se implică emoțional pentru ca totul să fie perfect, copiii care vin cu atâta bucurie și dorință de a învăța lucruri noi pe care cu siguranță nu le vor uita, îți dau o stare de liniște interioară extraordinară. Și fiindcă tabăra se ține la Mănăstirea Moisei apropierea și legătura cu Dumnezeu este mult mai strânsă. Jocurile, focul de tabără, mersul cu barca pe lac, slujbele la care participăm, icoanele pictate și brățările împletite sunt doar câteva din multele lucruri pe care le facem în acest timp scurt dar binecuvântat. Tabăra este una dintre cele mai frumoase amintiri ale copilăriei mele.” Ivașcu Paula – cls. a VII-a Școala Gimnazială Nr.1 Moisei

„Părerea mea despre această tabără este că a fost cea mai tare tabără de până acum. M-am simțit foarte bine în incinta mănăstirii. Mi-am făcut prieteni noi și am învățat multe lucruri noi. Mi-ar fi plăcut ca tabăra să fie mai lungă.” Moldovan Ștefan Emilian – cls. a IV-a Clubul Copiilor Vișeu de Sus

„Această tabără mi-a plăcut, îmi place și îmi va plăcea mereu. De când am venit am avut parte de îngrijire și afecțiune din partea tuturor. Mi-a plăcut foarte mult că în fiecare zi am mers la slujbă, am pictăt, am făcut excursii și ne-am distrat. Această tabără este cea mai specială și cea mai perfectă dintre toate, mai ales că se defășoară la Mănăstirea Moisei, care este un loc mirific unde ne eliberăm sufletește de păcate. Nu există și nu va exista nimic care să nu-mi placă la această tabără. Mereu va rămâne o amintire vie în sufletul și inima mea. Le mulțumesc tuturor pentru îngrijirea oferită și sper să ne mai revedem. Doamne ajută!” – Albu Liana-Adela cls. a VI-a Școala Gimnazială Nr.1 Moisei

„Părerea mea despre această tabără e una foarte bună. Aici este un loc frumos, plin de oameni primitori, dornici să ne învețe o grămadă de lucruri noi. A fost o experiență de neuitat într-un loc minunat unde am cunoscut oameni noi și am învățat multe lucruri noi. Aerul, peisajul și atmosfera de aici m-au ajutat să-mi fac ordine în gânduri. A fost o experiență de neuitat. Le mulțumesc din suflet tuturor celor care au contribuit la realizarea acestei tabere minunate și sper ca și anul viitor să fie la fel de frumoasă și plină de noi activități.” Coman Marinela – cls.a VII-a Școala Gimnazială Nr.1 Moisei

„Mie mi-a plăcut în tabără pictura de icoane și activitățile în aer liber. Cele mai frumoase momente au fost atunci când am făcut focul de tabără și atunci când am stat toți împreună.” – Stecho Cristian Nicoară – cls a IV-a Școala Gimnazială Nr.9 Borșa

„Ne-am distrat foarte mult în tabără. Mi-a plăcut foarte mult și sper că o să se mai organizeze și la anul.” – Coman Antonia – cls a VII-a Școala Gimnazială Ioan Horea Moisei

„Mie mi-a plăcut tabăra deoarece am învățat multe lucruri utile legate de creștinism. Mi-a plăcut mult și voi veni și altă dată.” – Lontiș Eduard-Mihai - cls. a V-a Școala Gimnazială Nr.7 Sf. Maria Timișoara

„Eu în această tabără vin de șase ani și îmi place deoarece este creativă și în fiecare an se schimbă câte ceva. Tabăra este un loc special deoarece aici ne-am făcut prieteni noi.” – Coman Ioan – cls. a V-a Școala Gimnazială Nr.1 Moisei

„Părerea mea despre tabără este una foarte bună. Îmi place foarte, foarte mult activitățile pe care le-am făcut. Aș mai vrea să vin.” – Chindriș Cosmina – cls. a VII-a – Liceul Tehnologic Vișeu de Sus

„Tabăra de la Mănăstirea Moisei este o tabără minunată. Eu sincer m-am simțit foarte bine. Aici înveți foarte multe lucruri. Să nu credeți că numai ne-am jucat ci fiecare am avut anumite responsabilități.” – Mihalyi Daniel – cls a IV-a Școala Gimnazială Nr.9 Borșa

„Mie mi-a plăcut în tabără la mănăstire. Aici mi-am făcut prieteni noi. În prima zi mi-a fost rușine de ceilalți, dar pe zi ce trecea m-am împrietenit cu ei. Aici, la mănăstire mi-am găsit liniștea sufletească și am învățat să pictez icoane. Asta a fost cea mai tare tabără.” – Tomoiagă Ștefan-Gabriel – cls. a IV-a Școala Gimnazială Ioan Horea Moisei

„Această tabără mi-a plăcut foarte mult. Dintotdeauna mi-am dorit să merg într-o asemenea tabără. Aici am cunoscut mulți copii care mi-au devenit prieteni. Ne-am jucat multe jocuri interesante. Cei de aici ne-au primit cu căldură și cu mare iubire. Mi-ar plăcea să mai vin într-o asemenea tabără.” – Sidău Denisa – cls.a VI-a Clubul Copiilor Vișeu de Sus

„În tabără pot să spun că m-am simțit bine atât din punct de vedere sufletește cât și trupește. Îmi pare rău că nu pot participa mai mulți copii pentru că tabăra are activități educative, copiii învață multe lucruri și să se ajute reciproc,și se bazează pe credință.” Ivașcu Crina – cls a VII-a Școala Gimnazială Nr.1 Moisei

„Mie tabăra mi s-a părut foarte frumoasă și la ea au participat copii amuzanți, deștepți și drăguți care știu să se distreze. Tabăra este minunată! Gazdele din tabără au fost de treabă și au știut cum să se comporte cu copiii. Pe scurt tabăra pentru mine a fost cea mai frumoasă experiență din viață.” – Andreica Simina – cls. a VI-a Liceul Tehnologic Nr.4 Vișeu de Sus

„A fost o tabără foarte frumoasă la care am participat cu drag. Mi-a lăsat multe impresii frumoase și m-a ajutat să învăț și să descopăr lucruri noi. Sper că o să se mai facă și anul viitor.” Albu Claudiu – cls. a VIII-a Școala Gimnazială Nr.1 Moisei

Pe aceeaşi temă

25 Iulie 2016

Vizualizari: 653

Voteaza:

Tabara de vara si de pictura la Manastirea Moisei 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.