Nimeni nu L-a vazut pe Hristos inviind

Nimeni nu L-a vazut pe Hristos inviind

Hristos a inviat in taina, nestiut de nimeni. Ne-am fi asteptat ca Mantuitorul sa le spuna Apostolilor nu doar ca va invia, ci si momentul in care se va petrece ridicarea Sa din moarte, ca ei sa creada in minunea Invierii Sale. Stim din Scriptura ca nici ucenicii si nici Sfintele Femei nu au crezut ca Mantuitorul a inviat. E adevarat ca spre deosebire de Apostoli, Femeile Mironosite nu L-au parasit pe Domnul, nici in viata, nici in moarte. Dar si ele vin la mormantul Domnului ca sa-L tamaieze, deci ca la un mort.

De ce atata discretie in invierea Domnului? Pentru ca aceasta Inviere nu a fost o revenire la viata a unui cadavru, ci a fost biruinta asupra mortii. Sa nu se inteleaga ca Mantuitorul nu a murit cu adevarat. A murit pe cruce, dar nu a fost un simplu om. Din acest motiv, Hristos nu a fost pus in mormant ca sa stea acolo ca un mort. Moartea Sa nu a fost drum spre stricaciune, caci ea a cuprins in sine inceputul invierii.

De pe Cruce El se pogoara intru cele mai de jos ale adancului si se arata protoparintilor Adam si Eva, pe care-i ridica impreuna cu cei adormiti. De aceea mormantul nu a putut tine trupul Domnului. Ce minunat spunem in Prohod: "In mormant viata pus ai fost Hristoase".

Biruinta asupra mortii este mai mult decat intoarcerea la viata. Este recreatie. Iar aceasta noua nastere este mai presus de vederea noastra.

Pe de alta parte este important sa stim ca in Sfanta Scriptura nu exista nicio dovada ca Hristos I s-ar fi aratat, dupa inviere, si Maicii Sale. Daca toate aratarile Domnului de dupa inviere au avut un caracter demonstrativ, sa-i incredinteze pe cei ce se indoisera de adevarul invierii, Maica Domnului a fost singura care nu s-a indoit. Din acest motiv ea nu avea nevoie de dovada. De aici reiese ca Mantuitorul nu a dorit ca cineva sa creada in El constrans de evenimentul ca atare al Invierii Sale, ci din iubirea pentru El.

Nimeni nu L-a vazut pe Domnul inviind, dar multi sunt cei ce L-au vazut inviat.

Adrian Cocosila

Pe aceeaşi temă

01 Aprilie 2020

Vizualizari: 12617

Voteaza:

Nimeni nu L-a vazut pe Hristos inviind 4.67 / 5 din 12 voturi. 3 review utilizatori.

Comentarii (3)

  • Dudu IoanPostat la 2014-04-27 18:40

    Pt.cei ce cred, precizarile d-lui Adrian C.,sunt intaritoare,iar subli-nierile d-lui Costel P.,sunt lamuritoare.HRISTOS a inviat!

  • costel popescu Postat la 2014-04-08 14:37

    "Multi sunt cei care cred in Invierea lui Hristos, insa foarte putini sunt cei care o si vad. Cei care nu au vazut-o nu se pot inchina lui Iisus Hristos ca Celui ce este Domn si Sfant. Cantarea sfanta pe care o rostim in aceste zile nu zice «Invierea lui Hristos crezand…», ci «Invierea lui Hristos vazand, sa ne inchinam Sfantului Domnului Iisus, Unuia Celui fara de pacat». Deci cum ne indeamna Sfantul Duh sa zicem ca am vazut ceea ce de fapt nu am vazut? Caci o singura data a inviat Hristos acum doua mii de ani si nici macar atunci nu L-a vazut nimeni inviind. Oare ne invata Sfanta Scriptura sa spunem minciuni? Desigur ca nu. Fiindca ceea ce ne indeamna sa marturisim este adevarul, adica faptul ca Invierea lui Hristos se infaptuieste in inima fiecarui credincios si nu numai o data, ci in fiecare clipa, de vreme ce Insusi Domnul Hristos invie intru noi si ne lumineaza cu stralucirea nestricaciunii si a Dumnezeirii Sale. Fiindca prezenta aducatoare de lumina a Duhului ne adevereste Invierea Domnului sau, mai bine zis, ne invredniceste sa-L vedem pe Insusi Hristos Cel inviat. De aceea si cantam: «Dumnezeu este Domnul si S-a aratat noua» (Ps. 117, 27). Asadar cei carora li se descopera Hristos Cel inviat Il pot vedea numai cu ochii duhovnicesti. Fiindca, atunci cand Hristos cel nemuritor vine la noi, prin Sfantul Duh, ne inviaza din morti si ne da viata si har ca sa-L putem vedea inauntrul nostru si sa cunoastem ca numai El are puterea de a ne invia si a ne slavi dimpreuna cu El, asa cum marturiseste Sfanta Scriptura".

  • oprescu dorinPostat la 2014-04-08 02:25

    'De aici reiese ca Mantuitorul nu a dorit ca cineva sa creada in El constrans de evenimentul ca atare al Invierii Sale, ci din iubirea pentru El. ' Aici nu cred ca este asa .De ce atunci l-a convins pe Toma (necredinciosul) , aratandu-i ranile? In rest asa cred sa fie.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Predici si Cuvantari
Predici si Cuvantari Cuviosul a slujit și a predicat cu timp și fără timp. Omiliile sale, rostite ori de câte ori avea ocazia, însă cu precădere în duminici și sărbători, precum și în ajunul praznicelor și în serile de vineri și de duminică, au ajutat foarte mult la 80.00 Lei
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica Cuvinte care vindecă s-a născut din întâlnirea noastră – un preot ortodox și un psiholog, amândoi preocupați de același lucru: cum putem reda cuvintelor greutatea lor firească și cum putem crea spații de viață în care oamenii să se simtă înțeleși, respect 63.32 Lei
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume Rezultat a peste jumătate de secol de susținută activitate teologică, opera părintelui Stăniloae continuă încă să intimideze prin vastitatea aproape incredibilă a abordărilor și concretizărilor. Interesul pe care acestea îl suscită în Occident este 33.83 Lei
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile Părintele arhimandrit Sofian Boghiu, fost stareț al mănăstirilor Antim și Plumbuita din București, a fost una dintre cele mai rodnice personalități ale monahismului românesc din secolul al XX-lea, un trăitor exemplar al Evangheliei Mântuitorului 42.29 Lei
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant Părintele Dumitru Stăniloae este cu siguranță cel mai mare teolog ortodox al sfârșitului secolului XX. Vastă și profundă, opera sa exprimă în același timp sensibilitatea mistică și rigoarea dogmatică a Ortodoxiei patristice, cât și geniul specific al 21.14 Lei
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae „Cartea de față - teza de doctorat a teologului german Jürgen Henkel susținută în 2001 la Facultatea de Teologie Evanghelică a Universității din Erlangen - e o excelentă introducere în teologia ascetică și mistică a Bisericii Ortodoxe așa cum a fost 42.29 Lei
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949)
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949) Într-o epocă marcată de suferință și prigoană, când credința era greu încercată, iar Biserica Ortodoxă părea aproape nimicită, Sfântul Serafim de Vîrița a fost lumină, nădejde și mângâiere pentru multe suflete rănite. Așa cum spunea adesea părintele 28.54 Lei
Stiinta si religia - editia a doua
Stiinta si religia - editia a doua Știința și religia este o lucrare de neegalat atât în literatura de specialitate rusă, cât și în cea străină. Ideea scrierii unui articol dedicat relației dintre știință și religie i-a venit lui Valentin Feliksovici Voino-Iasenețki (numele de mirean al 23.26 Lei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei Lumea nevăzută şi războiul duhovnicesc împotriva duhurilor care au încercat să uzurpe domnia lui Dumnezeu Cel slăvit în Treime sunt subiectul cărţii Domnul duhurilor. Părintele Andrew S. Damick foloseşte ca instrumente istoria, Scriptura, mitologia, scrie 42.29 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact