Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Duhul Sfânt îl cercetează pe om în chip de limbi de foc. Odată cu trecerea timpului, prezența Lui în om crește, luminând din ce în ce mai tare, mărindu-se mereu precum zarea dimineții ce se mărește mereu până ce se face ziua mar
Duhul Sfânt S-a dat la început oamenilor în Rai, atunci când Dumnezeu a suflat duh de viaţă asupra oamenilor pe care i-a zidit. Atunci a avut loc prima Cincizecime. Insă atunci când omul a ascultat de sfatul celui viclean, acela de a deveni dumnezeu fără Dumnezeu, atunci omul a pierdut...
De ce permanent omul oscilează prin îndoieli chiar în adevăruri de netăgăduit? Viclenia inimii omeneşti, ca urmare a degradării firii şi a obişnuinţei spre păcat, este imensă. Mai ales deznădejdea şi necredinţa în lucrurile dumnezeieşti şi tainice. Astfel, de exemplu, marea Tain...
Imi doresc din toată inima ca în seara aceasta, fie şi numai puţin, să ne îndulcim de altceva decât ce ne oferă de obicei lumea. Nădăjduiesc ca Dumnezeu să reverse în această seară duhovnicească din Duhul Lui şi din dragostea Lui, care ne-a adunat.
In timpul rugăciunii să te gândeşti că eşti paznicul celei mai scumpe averi a Bisericii şi totodată un paznic necurat, nevrednic, că lucrarea ta este de a-ţi adăpa, deschizându-ţi inima, cu evlavie sufletul tău cu aceste şuvoaie curate ale cuvintelor, din care este alcătuită rug...
Structurat launtric pe o mentalitate dualista si o reprezentare magica a realitatii, evul mediu - mai ales occidental, dar nu in exclusivitate - poate fi caracterizat ca era a miracolului supranatural. Omul medieval stia ca traieste intr-o lume stranie, vazuta si nevazuta
Spiritualitatea ortodoxa invata ca principala cauza a imprastierii gandurilor si a ratacirii mintii a constituit-o ruperea armoniei dintre Dumnezeu - Mintea Prima - si om, a carui minte este dupa chipul Mintii Celei Una, a legaturii dintre minte si inima, din firea umana
In toata traditia carturareasca patristica sunt deosebite clar doua pozitii in legatura cu diavolul: prima, ca diavolul nu este o simpla personificare a raului, nu este o stare abstracta, ci o persoana particulara, care lucreaza ca sa impiedice omul sa se mantuiasca. Acest lucru l-am vazut clar...
Analizand firea omeneasca inainte si dupa caderea ei in pacat, Sfintii Parinti au ajuns la concluzia ca patimile nu apartin naturii umane de la creatie, ci au fost aparut in firea umana dupa caderea omului in pacat
Iubirea, ca porunca, este cea mai inalta dintre porunci, si ca virtute, este cea mai inalta dintre virtuti. Iubirea lui Dumnezeu fata de oameni il duce pe om in fiinta lui Dumnezeu. E o modalitate de a intra, prin iubire, omul in fiinta lui Dumnezeu si Dumnezeu in fiinta omului. Parintele Ar
Fatarnicia poate fi interpretata si ca un fel de personalitate dubla, desigur este vorba de personalitate morala si spirituala, dar care este duplicitara si contradictorie: una pentru vazul lumii si alta ascunsa de vazul lumii.
Revenind la Marcu capitolul 7, tot continutul versetelor 7-20 este dete...
Textele biblice sunt dumnezeiesti in frumusete, in profunzime si in adevarul lor. Acestea sunt dumnezeiesti deoarece sunt rostite de Insusi Dumnezeu, deci sunt Cuvintele Lui . Asa stand lucrurile, interpretarea lor trebuie sa fie si ea - dumnezeiasca si nu omeneasca, in sensul ca intelesurile sunt...
Omul care poarta in sine Imparatia lui Dumnezeu raspandeste in jur ganduri sfinte, ganduri dumnezeiesti. Imparatia lui Dumnezeu faureste in noi atmosfera Imparatiei cerurilor, spre deosebire de atmosfera de iad a cugetului, pe care o raspandeste in jur omul ce poarta in inima sa iadul.
Pe toti cei ce nu-si infraneaza inima lor de la dorintele materiale care nu sunt absolut necesare - nici nu incape cuvant pentru dorintele trupesti - si nu isi aduna mintea in inima, ca sa le dea impreuna cu sufletul lui Dumnezeu, ii asteapta indoita nefericire.
Pacatele capitale se numara intre pacatele grele (aducatoare de moarte) care-l despart pe om de Dumnezeu, alaturi de pacatele impotriva Duhului Sfant si de pacatele strigatoare la cer.
Cele sapte pacate de moarte sunt numite "capitale" pentru ca acestea sunt inceputul tuturor celorlalte pacate. Ele isi au radacina in inima noastra. Din pofta inimii noastre pornesc patimile, fie prin ispita de la diavol, fie prin propria alegere patimasa.
Dumnezeu este foc, care încălzeşte şi înflăcărează inimile şi rărunchii. Aşadar, dacă vom simţi în inimile noastre răceală, care e de la diavol, fiindcă diavolul este rece, să îl chemăm pe Domnul. Venind, El va încălzi inima noastră cu dragoste desăvârşită nu numai către...
Sfintii Parinti invata ca, desi Duhul Sfant lucreaza asupra tuturor oamenilor si in intreaga zidire, oamenii sunt partasi ai energiilor dumnezeiesti in functie de receptibilitatea fiecaruia in parte. Pentru ca omul sa primeasca multele daruri ale Sfantului Duh
Educaţie în Biserică înseamnă ca omul să înveţe să-L iubească pe Hristos pentru că aceasta este ceea ce ea caută. Biserica vorbeşte despre dragostea de Dumnezeu. O concepţie secularizată a religiei, a Bisericii, vorbeşte numai de credinţa in Dumnezeu şi numai despre aceasta, în...
In practica liturgică contemporană a Bisericii, Taina Botezului este legată de Taina Mirungerii, fiind săvârşite amândouă în cadrul aceleiaşi slujbe. Cu toate acestea, sunt două Taine diferite ale Bisericii. Taina Botezului se săvârşeşte prin întreita afundare a omului în apă şi...