Biserica Sfantul Andrei din Kiev

Biserica Sfantul Andrei din Kiev


Biserica Sfantul Andrei din Kiev

Biserica Sfantul Andrei este o imensa biserica aflata in orasul Kiev, capitala Ucrainei. Biserica a fost ridicata intre anii 1747 si 1754 fiind in intregime tributara stilului baroc si urmarindu-se un proiect realizat de catre arhitectul imperial rus Bartolomeo Rastrelli.

Biserica este inclusa intr-o lista de monumente considerate importante pentru intreaga omenire, ea fiind unul dintre cele patru astfel de monumente pe care Ucraina le ofera lumii.

Biserica Sfantul Andrei este asezata pe o colina a orasului, care a si luat numele Sfantului Andrei, in cartierul istoric numit Podil. Colina pe care se inalta astazi biserica are si o mentionare istorica in viata bisericii. Astfel, se spune ca, in momentul in care Sfantul Andrei a ajuns in aceste parti, el a ridicat pe aceasta colina o cruce.

In momentul in care Sfantul Andrei a ajuns pe aceste locuri, el a profetit faptul ca zona in care atunci abia erau cativa locuitori, va deveni un mare oras crestin. Aceasta profetie a luat fiinta in momentul in care orasul Kiev s-a ridicat in acel loc si a devenit centrul ortodoxiei estice.

In anul 1086, Vsevolod I, marele print al Kievului, a ridicat pe colina amintita o mica biserica, inchinata evenimentului ridicarii sfintei cruci de catre Sfantul Andrei. In anul 1215, printul Mystyslav de Halych a ridicat in apropiere biserica Inaltarii Sfintei Cruci.

Aceste biserici nu au rezistat invaziilor mongole, care, in anul 1240, au incercuit Rusia Kieveana. Din acest moment, pe locul respectiv aveau sa fie ridicate mai multe biserici de lemn. Toate vor avea aceeasi soarta, longevitatea lor nefiind una considerabila.

In anul 1690, o biserica de lemn, inchinata Sfantului Andrei, a fost mutata din curtea Brethren aflata in cartierul Podil, tocmai pe colina Andreiana, mai sus amintita. Nici aceasta nu a avut o istorie foarte lunga, anul 1725 fiind cel in care biserica a fost demolata.

          

Inceputurile actualei Biserici a Sfantului Andrei au avut loc in momentul sosirii in oras a imparatesei Elisabeta a Rusiei. Aceasta a decis sa isi ridice aici o resedinta de vara care sa cuprinda un palat si o biserica. Palatul avea sa fie ridicat in vecinatatea Lavrei Pechersk, in timp ce pentru ridicarea bisericii a fost ales dealul Sfantului Andrei.

La data de 9 septembrie 1744 a avut loc oficierea slujbei de sfintire a locului de ridicarea a noii Biserici. La slujba de punere a pietrei de temelie a participat si imparateasa Elisabeta, care a asezat cu mana ei primele trei pietre de la baza bisericii.

Arhitectul german Johann-Gottfried Schedel a fost insarcinat cu alcatuirea unui proiect pentru viitoarea constructie. Acesta urma sa fie ajutat si de inginerul De Bocket. In anul 1745, Schedel a terminat un prim proiect, insa acesta avea sa fie respins de catre Cancelaria Constructorilor din Petersburg. Urmatorul arhitect ales a fost Bartolomeo Rastrelli, arhitectul sef al curtii imperiale, care a realizat un proiect asemanator in mare parte cu biserica unui institut din Saint Patersburg.

Lucrarile la biserica au fost realizate de catre o echipa alcatuita din mesteri rusi, ucrainieni si din alte tari. Echipa a fost condusa de catre Ivan Michurin, principalul arhitect al Moscovei.

Michurin a fost insarcinat si cu cercetarea geologica a solului in privinta ridicarii unei cladiri masive. Rezultatele cercetarilor au aratat faptul ca o baza solida din piatra se afla la tocmai 13-14 metri adancime, la suprafata fiind un strat de sol cu multe infiltratii de apa.

Pentru aceasta, Michurin a alcatuit o baza masiva de piatra pe care avea sa fie ridicata biserica. Tot acum, el alatura proiectului sau si cladirea cu doua etaje conceputa pentru locuintele preotilor propusa anterior de Rastrelli.

          

Vlasiev si guvernatorul Leontev au fost insarcinati cu datoria de a angaja pietrari, sculptori si mestesugari din zonele actualelor tari Belarus, Lituania si Ucraina. Caramizile rosii si albe au fost facute in atelierele din Sophia si Pechersk. Piatra necesara temeliei a fost carata de catre soldati din orasele vecine Rzhyschin si Bucha.

Lemnul a fost luat tot din padurile aflate in apropiere. Alaturi de numarul ridicat de mesteri care s-au strans sa ajute la ridicarea bisericii, au mai venti si din partea Lavrei Pechersk cei mai buni pietrari si mesteri - in numar de 50.

Lucrarile la decoratiunile interioare si la cele exterioare au evoluat simultan. Dalele din fier forjat au fost aduse tocmai de la Moscova. Alaturi de acestea au mai fost aduse si decoratiuni pentru ferestre si usi, cat si pentru spatiul de sub cupola.

Iconostasul plat, proiectat de catre Rastrelli, a fost si el adaugat noii biserici. Lemnul pentru confectionarea altarului, a balconului pentru predica si a scaunului tarului au fost sculptate, inca din timpul constructiei, in orasul Saint Petersburg pentru a castiga timp.

Icoanele amplasate pe iconostas au fost realizate de catre mesterii din Petersburg. Pentru aurirea interiorului au fost folosite 1.028 de placute de aur.

          

Desi lucrarile la exteriorul bisericii au fost terminate in anul 1754, cele din interior nu au fost terminate pana in anul 1767. Pictorii Oleksiy Antropov si I. Vyshniakov au realizat pictura, in timp ce frescele au fost facute de catre mesterii ucrainieni I. Romenskyi si I. Chaikovskyi.

Initial, biserica a inceput a fi ridicata special pentru regina si pentru palatul acesteia, deci acesteia nu i-a fost randuita parohie si nici clopotnita. Insa, regina a murit inainte ca biserica sa fie terminata, lucru ce a dus la lasarea bisericii intr-o totala lipsa de grija din partea autoritatilor.

Biserica Sfantul Andrei a fost ingrijita din fonduri si din donatii. Un trist eveniment avea sa se intample in anul 1815, cand o furtuna a lasat-o fara cupole si acoperis. Astfel, biserica avea nevoie urgenta de o renovare totala.

In anul 1816, arhitectul A. Melensky a intocmit un plan de restaurare a fatadei si de acoperire a acesteia cu noi cupole. Planul a fost trimis la Saint Petersburg pentru a fi acceptat de catre autoritati. Biserica Sfantul Andrei a fost restaurata intre anii 1825-1828, insa lucrarile de restaurare au mai continuat si in perioada urmatoare.

O noua serie de restaurari au avut loc intre anii 1917 si 1953. Biserica detine astazi un frumos dom central si cinci spire decorative pe laterale. Ferestrele si usile acesteia sunt bogat ornamentate.

Biserica Sfantul Andrei se ridica astazi pe colina ce ii poarta numele, fiind unul dintre cele mai importante puncte de referinta ale orasului si ale zonei.

Pe aceeaşi temă

28 Iunie 2012

Vizualizari: 17425

Voteaza:

Biserica Sfantul Andrei din Kiev 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Duhul Sfant si unitatea Bisericii. „Jurnal” de Conciliu
Duhul Sfant si unitatea Bisericii. „Jurnal” de Conciliu Ce altceva reprezintă reflecția sa teologică, pledoaria pentru dialog, efortul de a face posibile întâlniri și de a transmite chipul lăuntric al Ortodoxiei în lumea care-l ignora, decât o mărturie a celui care ascultă planul lui Dumnezeu? Viața tânărului 50.00 Lei
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice Ce este „regula de aur”? Este o normă etică, o idee, o recomandare și chiar o poruncă care se regăsește în multe mitologii, religii și filosofii ale lumii. Părintele Dumitru Beșliu invocă în cartea sa în primul rând creștinismul. Trimiterile precise sunt 79.29 Lei
Din invataturile Ortodoxiei
Din invataturile Ortodoxiei Cartea de fata aduce in fata cititorilor ei cateva teme foarte importante si necesare pentru viata crestinului ortodox. Viata spirituala a fiecarui credincios trebuie sa fie impodobita, pe langa virtuti, si de o cunoastere temeinica a invataturii de 52.86 Lei
In singuratatea mintii mele
In singuratatea mintii mele „Bucuria de a te exprima, trufia pe care ți-o dă cuvântul domesticit, gata să și se supună, senzația că el este treapta care te poartă în locul acela înalt, la care îți faci uneori iluzia că doar tu poți ajunge. Știu, desigur, că prin cuvânt noi despărțim 78.23 Lei
Vinovatia. O introducere contemporana
Vinovatia. O introducere contemporana Ce este vinovăția? O povară inutilă, sau o resursă fundamentală pentru sănătatea noastră psihică și morală?Într-o societate în care rușinea a luat locul vinovăției, iar autocritica e tot mai des înlocuită de victimizare, Donald L. Carveth ne propune o 42.18 Lei
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului Manfred Spitzer este un expert recunoscut în rețelele neuronale – fundamentul inteligenței artificiale. Cartea de față adună toate informațiile relevante existente pe această temă, punându-le într-o perspectivă realistă: se pot face multe speculații cu 67.66 Lei
De altundeva, Revelatia
De altundeva, Revelatia Revelații am avut cu toții: ieșind din insignifianța cotidiană, ele singure, de neuitat, decid viața noastră. Dar ce înseamnă revelația nu știm, pentru că nu se poate nici comanda, nici reproduce ca un obiect. Rămânem astfel muți în fața a ceea ce ne 79.29 Lei
Mistica ortodoxa. Stiinta indumnezeirii omului. Stiinta sfintilor
Mistica ortodoxa. Stiinta indumnezeirii omului. Stiinta sfintilor Acest curs de mistică ortodoxă a fost audiat de către unii sfinți canonizați de curând de către Biserica Ortodoxă Română, pe care i-a hrănit cu „jăratic ceresc”, deschizându-le calea către curățire, iluminare și îndumnezeire, deci către SINAXAR (a se 75.06 Lei
Fericirea altfel
Fericirea altfel „Această carte are cutezanța de a promite și de a oferi rețeta unei adevărate fericiri: Fericirea altfel. Dar pentru ca să descoperi această rețetă, mai întâi ea te cheamă într-o călătorie. Trebuie să parcurgi un drum lung dar spectaculos. Un drum cu 84.57 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact