Cutremurul, pedeapsa a lui Dumnezeu?

Cutremurul, pedeapsa a lui Dumnezeu? Mareste imaginea.

Cutremurul din Haiti ofera un bun prilej pentru multe persoane de a se intreba daca Dumnezeu exista. Cand vezi mii de oameni morti, sute de raniti, nu poti sa nu te intrebi: Unde este Dumnezeu? Cumva Dumnezeu ia pauze in iubire? Sunt lucruri in natura care se petrec fara voia Lui? Si intrebarile de acest gen, ar putea continua.

Fara nicio retinere afirm ca Dumnezeu este iubire si nu exista moment cand El isi pierde acest atribut. Totodata nimic din ce se petrece in aceasta lume nu este fara ingaduinta Sa. Dar acest lucru inseamna ca Dumnezeu putea sa impidice aparitia cutremurului sau sa limiteze numarul victimelor. Este greu de raspuns de ce Dumnezeu a acceptat acest cutremur in forma prezenta, de ce accepta o astfel de distrugere a creatiei Sale si pana cand o va ingadui.

Sunt persoane care afirma ca Dumnezeu a ingaduit acest cutremur pentru indreptarea omului. Adica, tinand seama de faptul ca omul a ajuns sa iubeasca mai mult creatia decat Ceatorul, se considera ca acest cutremur e un mijloc de aducere a omenirii pe drumul cel adevarat. Sigur, binele, indreptarea omului, nu coincid, de cele mai multe ori, cu binele vazut de Dumnezeu. Asadar, persoanele care impartasesc acest punct de vedere sustin ca acest cutremur a fost o modalitate de a aduce umanitatea la un alt mod de existenta, unul care face posibila impartasirea de Dumnezeu.

Un alt raspuns a fost ca Dumnezeu a devenit gelos pe faptul ca omul nu-L mai iubeste si astfel, l-a pedepsit. In sprijinul acestei idei se invoca si versetul de la Luca 14, 26, unde se afirma ca “Daca cineva vine la Mine si nu uraste pe tatal sau, mama, femeie, copii, frati si pe surori, chiar si sufletul sau, nu poate sa fie ucenicul Meu”. Daca accept sa vorbesc de o “gelozie” din partea lui Dumnezeu, nu vad in ea decat dorinta Sa de a ma avea vesnic partas la iubirea Sa. Nu ma vrea in suferinta. Cu alte cuvinte devine “gelos” ca eu sa fiu partas fericirii vesnice, atat de mult ma iubeste.

Nu sunt adeptul teoriei ca sfarsitul lumii este foarte aproape. Nu pot vedea in acest cutremur o confirmare a faptului ca sfarsitul chipului acestei lumi va fi in curand. De ce? Pentru ca imi amintesc de ceea ce a spus parintele Staniloae: “Chiar daca Dumnezeu, dintr-un motiv sau altul, a hotarat sfarsitul, noi oamenii ii putem intoarce hotararea!” Daca ne amintim de intamplarea din Vechiul Testament cu cetatea Ninive, putem fi indrazneti in a afirma ca “putem intoarce hotararea lui Dumnezeu”.

Adrian Cocosila
 

Pe aceeaşi temă

04 Aprilie 2012

Vizualizari: 10981

Voteaza:

Cutremurul, pedeapsa a lui Dumnezeu? 4.83 / 5 din 6 voturi. 10 review utilizatori.

Comentarii (10)

  • Mihai Floarea Postat la 2010-01-27 14:49

    Este de o oarecare notorietate faptul ca Fortele Aeriene ale SUA au dezvoltat un proiect controversat, cu tente stiintifico-fantastice, capabil sa manifeste transformari violente si neasteptate ale climei. Este vorba despre misteriosul program HAARP.

    Acronimul provine de la denumirea "Research Program for High Frequency Active Auroral" iar proiectul opereaza prin exercitarea unor atacuri la nivel ionosferic, cu unde de inalta frecventa avand puterea de 1 GW, generate de un complex de antene localizate in Alaska. Prin aceasta metoda, SUA ar fi reusit sa reproduca o aurora boreala artificiala.

    Sistemul poate folosi energia prezenta in exteriorul spatiului terestru, directionand-o in scopul obtinerii unor schimbari abrupte de clima. Este o proprietate de natura sa incadreze HAARP in categoria unor arme foarte eficiente de razboi.

    Se crede ca prin intermediul manipularii frecventelor ionosferice cu ajutorul satelitilor, antenele HAARP pot fi intrebuintate si in alte scopuri, exceptand schimbarile climatice. Intre acestea, se numara aspecte nedaunatoare oamenilor, precum generarea stratului de ozon, dar si actiuni precum dezintegrarea obiectelor, inducerea combustiei instantanee, schimbarea tiparelor cerebrale, inducerea unui comportament anume si provocarea diferitelor boli biologice.

    Recentele cutremure devastatoare din Haiti au nascut chiar unele dezbateri pe marginea posibilitatii ca un eventual interes SUA in acest teritoriu sa fi motivat influentarea cataclismelor din Marea Caraibelor cu ajutorul antenelor HAARP.

  • Smaranda Messalina Postat la 2010-01-26 12:24

    Dar de miscarea placilor tectonice ati auzit?

  • DANIELA JILAVEANUPostat la 2010-01-25 07:23

    Domnul nostru Dumnezeu iubeste si nu pedepseste,din contra oamenii aceia foarte saraci nu au murit ci au mers catre vesnicie.Necazurile si greutatile ne apropie mai mult de Dumnezeu si nu cred ca ar trebui sa ne intrebam daca Dumnezeu ne uraste dincontra .

  • Postat la 2010-01-24 19:24

    In timpul inchizitiei, a te pune impotriva celor spuse de fetele bisericesti se lasa cu "mici chinuri". astazi, esti considerat suflt pierdut daca zici ceva ce este deplasat. mai exista si alte variante: excomunicari, etc. se practica in functie de comunitate, vederi religioase. Revenind la subiect: cutremurul nu este o pedeapsa. este ceva normal. La biserica mergi pentru sufletul tau si nu pentru a arata comunitatii ca mergi la biserica. Daca unde stau eu. pe o raza de 400 km exista doar moschee, asta inseamna ca pacatuiesc ca intru in moschee? sau daca nu intru in moschee si ma rog acasa la mine inseamna ca sunt un pacatos?. Reveniti cu picioarele pe pamant. voi credeti in Dumnezeu de frica lui? sa credeti din alte motive? are credinta voastra o justificare de ordin material? In cele din urma a fi crestin, a fi credincios domnului inseamna cu totul altceva decat intelegeti: Daca totul se rezuma la a merge la biserica si a critica pe cei ce sunt diferiti de voi, atunci inteleg ca sunteti habotnici. Nu aveti dreptul si nici autoritatea morala de-a judeca pe altii. pace voua.

  • Georgeta ScheopuPostat la 2010-01-23 16:29

    SA CREZI ADANC, IN DUMNEZEU CEL VESNIC.
    Domnul ne cerceteaza in orice moment al vietii noastre.Ps.91,sa-l cititi.

  • bogdan iana Postat la 2010-01-23 09:29

    Asta cam asa e,trebuie sa mergem mai des la biserica!

  • Mircea Suta Postat la 2010-01-23 03:08

    Da, putem intoarce Hotarirea lui Dumnezeu ! Nu am nici un dubiu in aceasta privinta ! Dumnezeu este adinc milostiv ! Adevarul este vesnic Viu ! Adevarul este scris ! Victoria Vietii asupra mortii este Taina, Adevarul scris care se intimpla ! Dumnezeu prin Puterea Sa, vrea sa lucreze prin noi aceasta Taina ! El vrea sa dea Viata Binelui prin noi ! El vrea ca Viata sa invinga in si prin noi ! Moartea nu are nici o putere asupra omului care recunoaste ca el este faptura creata de Dumnezeu ! Moartea nu are nici o putere asupra celui care poarta in sine pe Creator ! Dumnezeu se pune pe Sine insusi in Lucrarea Sa, se daruieste pe Sine noua pentru ca noi sa putem invinge moartea !Pe noi insine ne punem in faptele noastre ! Dumnezeu pune Viata in faptele noastre in care noi punem Dragoste ! Asa sa ne-ajute Bunul Dumnezeu ! Amin !

  • Micaela NegruPostat la 2010-01-22 22:38

    Da ! Credinta lasa mult de dorit la oameni , in ultimul timp .. Cred numai in tv , computer , desene animate cu chipuri demonice sau muzica AC/DC [anti Christ - death to Christ] .. S`a schimbat modul de gandire .. Cum zice preotu`n biserica "cei normali , sunt considerati anormali si cei anormali , vor fi considerati normali" .. Trezirea la realitate !!! Mai multa rugaciune si mai multa smerenie !!! Doamne ajuta :)

  • Postat la 2010-01-22 19:07

    se poate numi pedeapsa .cercetare sau altfel dar un lucru e clar Dumnezeu ne aminteste de fiecare data ca este atotputernic iar noi oamenii uituci cind ne este bine si uitam esentialul.Care este de fapt scopul existentei omului pe pamint?Pentru ce suntem atit de deosebiti decat tot ce exista in lume si noi stapinii peste tot daca nu sa ne pregatim pentru viata vesnica.Daca se apropie sau nu sfarsitul lumii nu este important pentr noi ortodocsii dar pregatirea pentru aceasta da, este scopul principalal existentei noastre

  • Catalina Alexandra RadianPostat la 2010-01-22 19:03

    Nu as numi-o ''pedeapsa a lui Dumnezeu''ci mai bine una dintre incercarile Sale, de a ne apropia de Dansul...In viata fiecaruia din noi exista incercari mai mici, sau mai mari, dupa putintza noastra de a le indura. Nu da Dumnezeu mai mult decat putem duce, asa am invatat, iar atunci cand da mult, trebuie sa deslusim de ce : pentru ca putem indura mult, si nici o ''cadere''nu va fi prea grea, atat timp, cat ''cadem'' in bratele Sale!

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE