Suferinta mea este suferinta Lui

Suferinta mea este suferinta Lui

Incercand cu putinele puteri pe care le am sa inalt o rugaciune catre Tatal Ceresc pentru tot semenul nostru aflat in suferinta, cu compasiune observ in ultimul timp cat de multa durere poarta sufletul omului.

Atunci cand iubesti pe aproapele tau - atentie la cuvantul: "Daca zice cineva: iubeste pe Dumnezeu, iar pe fratele lui il uraste, mincinos este! Pentru ca cel ce nu iubeste pe fratele sau, pe care l-a vazut, pe Dumnezeu, pe care nu L-a vazut, nu poate sa-L iubeasca" (1 Ioan 4, 20) - oricat de bine ti-ar fi tie, nu poti trece cu vederea impasul sufletesc sau trupesc prin care trece fratele nostru.

Traind cu toata puterea fiintei lui iubirea aceasta, Sf. Siluan spunea ca "daca vei afla ca fratele tau trece printr-o suferinta, pentru doua motive te instiinteaza Domnul: ca sa te invete rugaciunea pe tine si pe el sa-l miluiasca pentru rugaciunea ta".

Eu, pentru a fi sincer pana la capat, ma aflu la stadiul de teorie. Teoretizand si scriind, vazand imaginea aceasta atat de miscatoare a durerii ce ne inconjoara, incerc sa invat a ma ruga.

Daca vreau cu adevarat sa-mi pastrez sanatatea sufleteasca, cat si trupeasca, trebuie sa dau viata indemnului de a ierta a lui Hristos. A ierta este un gest nobil si plin de iubire; dar in acelasi timp, prin faptul ca am iertat, redau libertatea fratelui de a se indrepta.

Sensul cuvintelor rugaciunii domnesti este foarte profund: "Si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri". Asa ca, a fi iertati prin conditia pusa, inseamna repunerea noastra, a tuturor in comuniune cu Dumnezeu Tatal. "Pentru ca acolo unde nu este iertare, este suferinta, iar suferinta noastra este si suferinta Lui" spunea Pr. Galeriu; si astfel de cele mai multe ori pricina suferintei nu este numai pacatul savarsit pentru care nu ne-am pocait cerand iertare, ci si faptul ca nu am iertat pe "gresiti nostri"!

A nu gresi este imposibil . A persevera insa in greseli si pacate este refuzul de a invata ceva din viata. Exista oameni care traiesc suferind, dar mandri ca nu cer ajutorul nimanui; prin aceasta negare a adevarului li se intuneca incet- incet judecata, durerea pune stapanire pe toata fiinta lor transformandu-se in ceva firesc. Aceasta mandrie devine un drog ce paralizeaza capacitatea de a ierta si ei ajungand astfel sa se retraga singuri din comunitatea frateasca, incercand in permanenta sa acuze pe ceilalti de esecul lor in a vedea adevarul despre ei.

Stiu din propie experienta cat de greu este sa ierti pe fratele tau, este nevoie de o putere sufleteasca extraordinara care ar trebui sa izvorasca din dragostea care "toate le rabda" (1 Corint. 13, 7); ne straduim, dar e insuficienta dragostea noastra, deoarece nu traim pe deplin in credinta ca tot ceea ce mi s-a spus sa fac este spre folosul meu, in primul rand. Si totusi, rugandu-ma pentru cel ce m-a intristat voi capata puterea sa-l iert, caci numai rugaciunea imi poate induiosa inima si in acelasi timp sa ma intareasca. Cautand mereu sa vad "cine are dreptate: eu sau el?", nu fac altceva decat sa adancesc prapastia dintre mine si el.

Dumnezeu ne iarta mereu nu pentru ca ne iubeste mult, ci pentru ca "Dumnezeu este Iubire" (1 Ioan 4, 8).

Pentru a ajuta putin la trairea cuvantului lasat noua ca testament de catre Mantuitorul, revin la iertare adaugand ca "iertarea inseamna vindecare" (Pr. Galeriu) si este inceputul insanatosirii mele. Iertarea devine modul in care pot co(n)- lucra cu Hristos pentru minunea pe care o poate face si astazi cu fiecare din noi.

Precum slabanogul de astazi, si noi avem nevoie de putere pentru a ne cara poverile vietii ce nu ne lasa nici sa ne odihnim de cele mai multe ori. Insa puterea vine dupa ce ne-am insanatosit complet…Neiertarea imi face rau mie, nu celui ce nu-l iert; nu strica frumusetea sufletului lui, ci intretin o stare de tulburare ce imi anihileaza puterea de a fi "dupa chip si (spre) asemanare" cu Tatal nostru!

Iertand, ne vindecam; iertand, recapatam comuniunea cu Dumnezeu si-L bucuram; iertand, dau o sansa si celui ce m-a intristat sa se mantuiasca.

Si nu in ultimul rand, iertarea cand traiesc daruindu-o, poate este milostenia de care toti avem nevoie. Dupa modelul Mantuitorului trebuie sa fim milostivi, precum El a fost cu noi.


Iar daca eu nu am puterea de a vindeca, pot totusi oferi un prim-ajutor sufletului bolnav de langa mine prin a-l ierta!

Arhim. Siluan Visan

 

.

Despre autor

Siluan Visan Arhim. Siluan Visan

Senior editor
153 articole postate
Publica din 01 Ianuarie 2011

Pe aceeaşi temă

14 Iulie 2012

Vizualizari: 3781

Voteaza:

Suferinta mea este suferinta Lui 5.00 / 5 din 2 voturi. 1 review utilizatori.

Comentarii (1)

  • Marcu AdrianPostat la 2012-07-14 20:47

    Felicitari ! mi-a placut !

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Sfanta Iuliana - mireasa lui Hristos
Sfanta Iuliana - mireasa lui Hristos Cu adevărat, Iuliana a dobândit puteri suprafirești prin harul lui Dumnezeu. A biruit legile firii, a rămas nevătămată de foc și de plumbul topit, a fost tămăduită în chip minunat după ce chinuri înfricoșătoare i‑au mutilat trupul. A cucerit inimile 15.86 Lei
Invataturi folositoare in viata de familie dupa Scara Sfantului Ioan Sinaitul
Invataturi folositoare in viata de familie dupa Scara Sfantului Ioan Sinaitul Scrierile și tradiția ascetică ne sunt necesare și nouă, celor ce suntem „în lume”. Se poate ca monahii și monahiile să aprofundeze viața duhovnicească în cele mai mici amănunte și să se dedice cu totul acestei lupte, dar și noi, cei „din lume”, avem 22.00 Lei
101 pilde. Rugaciunea lumineaza sufletul. Culegere de pilde si povestiri crestine
101 pilde. Rugaciunea lumineaza sufletul. Culegere de pilde si povestiri crestine În această culegere veți găsi ­reunite 101 pilde despre ru­gă­ciu­ne, despre țelul și sensul vieții, de­spre dragoste și îndreptarea vieții noastre - un adevărat tezaur de mărturii minunate ce adeveresc puterea adu­că­toare de sfințenie a nevoinței 13.00 Lei
Sfarsitul veacurilor pe intelesul tuturor. Talcuirea la Apocalipsa a unui martir din secolul XX
Sfarsitul veacurilor pe intelesul tuturor. Talcuirea la Apocalipsa a unui martir din secolul XX Tâlcuirea la Apocalipsă a Sfântului Ermoghen este o neprețuită călăuză către Lumină și Adevăr, căci, prin cuvinte puține și limpezi, ni se deschide fiecăruia drum către noima adâncă și lucrătoare a cuvintelor grăite de 34.00 Lei
Evanghelia Maicii Domnului. Scrieri despre Imparateasa cerului si a pamantului
Evanghelia Maicii Domnului. Scrieri despre Imparateasa cerului si a pamantului „Eu sunt gângav și, vai, slab cu mintea când vreau să vorbesc despre Preasfânta Maică a lui Dumnezeu... Dacă fiecare atom al meu ar începe să grăiască în graiul heruvimilor și serafimilor, nici pe de-aproape n-aș putea să o 33.83 Lei
Din vistieria inimii mele
Din vistieria inimii mele Cartea aceasta este pregătită anume pentru tine. Din clipa în care o vei citi, ea nu va mai fi numai a mea, ci va fi și a ta.. Cele din "vistieria inimii mele" vor intra și în "vistieria inimii tale"... 50.74 Lei
Cine sunt eu? Ce spun eu despre mine? Convorbiri cu Parintele Teofil Paraian
Cine sunt eu? Ce spun eu despre mine? Convorbiri cu Parintele Teofil Paraian În cuprinsul acestei cărți, totul este natural, totul este lin și liniștit; totul este în carte cum a fost în realitate. Pe parcursul expunerii mele, am vibrat adeseori, împreună cu cei ce esrau de față, la înregistrare. În cuprinsul acestei cărți, am dat 50.74 Lei
Hristos, doctorul sufletelor si al trupurilor noastre
Hristos, doctorul sufletelor si al trupurilor noastre Domnul Iisus a venit pe pământ ca doctor pentru cei ce au trebuință de vindecare, pentru cei suferinzi, care poartă în pieptul lor o inimă înfrântă și tăiată-împrejur. El a luat asupra Sa firea omenească, cu toate ale sale, în afară de păcat. 25.37 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact