![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu-mi amintesc temeiurile pentru care a fost condamnată, dar știu că erau rezonabile. Însă cred că ar trebui să nu uităm că Raiul nu înseamnă fericirea pur și simplu, ci viața cu Hristos, care, El însuși având toată dragostea pentru cei nefericiți este într-o perpetuă stare de jertfă. Cred că fericirea aceea nu va fi cum ne-o închipuim acum, și anume o stare de beatitudine, ci mai degrabă o împărtășire tot mai mare din dragostea luminoasă a lui Hristos, în care este loc și pentru durerea pentru cei nefericiți. Probabil, însă, că durerea pentru ei va fi copleșită de comuniunea cu Domnul și cu sfinții, iar, pe de altă parte, purtându-i în inimă mereu, în dragoste vie, și ei vor fi mângâiați, întunericul li se va mai lumina iar suferințele vor scădea. Ca pildă, îmi vin în minte cazurile părinților credincioși cărora le mor copiii, uneori în păcate. Ei vor păstra durerea asta mereu în inimile lor, însă vor fi și mângâiați, fericiți de Dumnezeu cu harul său dacă se smeresc și nu încetează să-L iubească. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
când vorbim despre Iad, în accepțiune ortodoxă (dar și catolică și protestantă), nu vorbim doar despre simpla durere a celor nefericiți. Vorbim despre: Zugravind iadul, Parintii nu fac decat sa reia cuvintele Scripturii, ingrosand uneori, inmultind amanuntele si materializand suferintele, pentru ca omul sa se infioare si sa se teama vazand la ce cazne vor fi dati pacatosii. Cine e in stare sa descrie stramtorarea pricinuita lor de neputinta de a nadajdui vreodata schimbarea acestei stari si vreun sfarsit al chinului ce-i apasa sau revenirea intr-un sfarsit la o mai buna vietuire? (preluate de pe crestinortodox.ro) În termeni lumești (pentru că doar această percepție ne este îngăduită acum), chinurile iadului ar putea fi asemuite cu cele mai groaznice metode de tortură inventate de om, prelungite la nesfârșit, în veșnicie. X, care se află în Iad, va suferi mai mult (și veșnic) decât omul tras în țeapă, tras pe roată, ars de viu, jupuit de piele de viu etc. etc. etc. etc. Pentru numele lui Dumnezeu - cel care va ști că asemenea chinuri îi sunt hărăzite celui apropiat lui - frate, mamă, tată, fiu, fiică - cum va mai putea să "fie mângâiat" ?! Iată ce spune Sfântul Grigorie de Nyssa: Tot asa, nici viata cea plina de chinuri a pacatosilor nu se poate asemana cu nici una din caznele ori suferintele ce le rabda omul pe pamant. De le-ai da orice nume si de le-ai compara cu cele mai grele torturi din lume, deosebirea dintre ele este enorma. Cum să fii fericit, sau mângâiat, cum să-ți dorești să exiști pentru veșnicie și să fi recunoscător, atunci când știi că cel pe care îl iubești suferă o asemenea tortură ?!! Iadul - ori gheena - este infatisat de Sfanta Scriptura si de Parinti drept loc de osanda, sau starea celor pacatosi, care indura pe vecie chin si suferinta, fara putinta de scapare. - preluat de pe crestinortodox.ro Cum să trăiești veșnic - și încă în Rai !!! - știind că cei pe care îi iubești vor îndura veșnic chin și osândă, fără putință de scăpare ?! Last edited by MihaiG; 12.12.2012 at 20:54:42. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Imaginile folosite pentru descrierea Iadului sunt alese pentru a-l face pe tot creștinul să înțleagă, pe cât posibil, suferința și chinul de neimaginat de acolo. Ce înțelegem e că sunt cumplite.
Încercând să explice într-un limbaj mai concordant cu trăirile sufletești, teologii aplică sufletului aceste chinuri, spunând că este vorba de durerea neputinței de a iubi, de durerea de a nu vedea fața altuia, de durerea însingurării (opusă comuniunii de iubire care înseamnă împărăția cerurilor), toate acestea amplificate de tinderea către infinit a sufletului omenesc. Și dacă n-a tins către Dumnezeu, va tinde către neant, dacă se poate spune așa, va trăi, probabil, o stare nesfârșită de prăbușire în întuneric. E greu să trăiești cu gândul ăsta, într-adevăr, că cineva iubit de tine ar putea avea o astfel de soartă. Dar dacă-l iubești, nu se poate ca măcar un pic să nu te iubească și el, și atunci iubirea asta să-l mântuiască, să-l scoată din izolarea întunecată. Ce-ar fi dacă iadul ar fi doar pentru cei cu totul lipsiți de inimă, incapabili de vreun sentiment omenesc? Sau, și mai bine: ce-ar fi dacă iadul ar rămâne gol? Eu cred că e o taină; nu ne este dat să aflăm răspunsul în viața asta, cel puțin. Și e mai bine să rămână învăluită în mister. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Nu îmi permit, nu îmi îngădui ca problema suferinței și chinului și caznelor veșnice a aproapelui meu - a tatălui meu, a fiului meu, a fratelui meu, a prietenului meu să rămână un mister.... nu în măsura în care mi se cere să achiesez la ideea că asemenea chinuri, dacă s-ar întâmpla să se actualizeze, sunt justificate, și drepte, și de dorit (pentru că dreptatea divnă e de dorit, nu-i așa ? )..... Doamna Diana a scris, mai devreme: Sau ce a trebui, si persoana sa vrea sa ajunga in iad ca sa sufere impreuna cu persoana iubita? - este o problemă reală, spun eu... Eu nu m-am considerat niciodată un candidat real la Rai - dar, având de ales între a suferi împreună cu persoana iubită și a fi fericit în lipsa ei (și aici mă refer la un număr de persoane, părinți, soția mea, fiul meu, prietenii mei), cred că aș alege prima variantă... sau - îmi cere divinitatea să aleg între Rai și cei iubiți ? Atunci care este înțelesul și semnificația Raiului ? Să fiu cu Hristos, în vreme ce fiul meu, sau fratele meu, sau tatăl meu arde în Iad ?!!! Last edited by MihaiG; 12.12.2012 at 21:28:45. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Omiteți o altă opțiune creștină și anume aceea că Iadul nu este etern - cel puțin nu atât de ”etern” cât este Raiul, iar această opțiune este teoretic posibilă și teologic validă.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
O optiune in care iadul nu este etern ci perpelirea va fi cu atat mai lunga cu cat oamenii au fost mai pacatosi? Iar satana se va chinui in flacari mai mult decat orice alta creatura?
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Pare cumva nelogic? Cel puțin din perspectiva justiției omenești...
Last edited by osutafaraunu; 12.12.2012 at 21:50:13. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ce-i drept, opțiunea lui "cei pe care tu îi iubești au nu mai există, au fost distruși/anihilați de Dumnezeu" mi se pare mai puțin groaznică decât "cei pe care îi iubești suferă și vor suferi veșnic în focul iadului". Dar la fel de absurdă, și la fel de incompatibilă cu ideea de fericire veșnică în Rai. Iar din punct de vedere creștin, "mai puțin groaznic" nu ar trebui să fie un criteriu. Ar trebui să vă gândiți și dumneavoasatră, prin prisma teologiei adventiste: Cum veți putea fi fericit când cei pe care îi iubiți acum vor fi fost anihilați de Dumnezeu ? Last edited by MihaiG; 12.12.2012 at 22:13:07. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
E absurdă chiar și când o rostește Hristos?
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Ce scrie domnul MihaiG ma copleseste. Este atata durere in ce si cum scrie, incat ingenunchez mental in fata suferintei umanitatii, prin care vorbeste un frate al nostru. Un om ca dansul este un cautator adevarat. Este un om care isi ia viata si devenirea in serios. Cati suntem asa?
Cititi operele Sf. Theodor, episcop al Mopsuestiei (condamnat pe nedrept, datorita masinatiunilor coptilor si fostei prostituate, sotia lui Justinian) la latrociniumul, nedefinit ca atare, din 553 era curenta. Da, este sfintit, in Biserica Asiriana, numita "a Rasaritului". Si da, a avut dreptate. O organizatie care ia decizia monstruoasa de acondamna si persoana, si inca postum, si nu doar ideile, nu are dreptul sa dicteze adevaruri de credinta. Cum era cu monotelismul? Formaula "parutu-sa Sf. Spirit si noua..." a fost rostita si atunci. Faza cu Sinoadele Ecumenice mie unuia imi evoca un soi de omenire innebunitor de obedienta, care este alergata din un loc in altul al unui imens stadion, iar cei care o duc si o conduc, la un momenta dat pot fi inlocuiti de altii, ca re le zic "Ce! sunteti aici? sa fie belstemat cine v-a adus aici (aluzie la anateme, adica). Hai in partea cealalta a stadionului. Si cine mai vrea sa ajunga aici cade sub blestem". Si turma se supune, ca de, vrea sa se mantuiasca. Sf. Theodor bar Mopsuestia a rezolvat perfect aceste nelinsisti, abuzuri si contradictii. Tocmai de aceea, prostia colectiva l-a pedespsit. Concluzia e una: oricine si orice, in afara de Dumnezeu, Maica Domnului si Sf. Ioan Botezatorul poate gresi, uneori cumplit. Inclusiv Biserica, in etapa asa-numit "Luptatoare". Last edited by celestial_pottery; 12.12.2012 at 21:53:27. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Destinatia posibila a celor ce parasesc ortodoxia e iadul | spre_rasarit | Generalitati | 70 | 04.01.2012 17:13:17 |
| Este posibila cununia religioasa fara nasi? | Samarineanca | Nunta | 6 | 05.09.2010 13:07:08 |
| Posibila legatura intre iluministi inselati de draci si reprezentari ale Satanei? | mihailt | Generalitati | 2 | 12.05.2010 19:07:04 |
|
|