Femeile mironosite la mormantul Domnului

Femeile mironosite la mormantul Domnului

Femeile mironosite la mormantul Domnului

Marcu XVI, 1-3
Matei XXVIII, 1
Luca XXIV, 1, 10

Marcu XVI, 1 "Si dupa ce a trecut ziua sambetei, Maria Magdalena, Maria, mama lui Iacov si Salomeea au cumparat miresme ca sa vina sa-L unga".

Multe femei care urmau pe Iisus in timpul activitatii Sale publice si care se ingrijeau mai ales de hrana Sa si a ucenicilor, nu L-au parasit nici in rastimpul patimilor, iar unele au stat chiar aproape de crucea Sa. Printre acestea erau Sfanta Fecioara Maria, Maria Magdalena, Maria, sotia lui Cleopa si mana lui Iosif si Iacov, cumnata - sora Maicii Domnului - Salomeea, mama lui Iacov si Ioan fiii lui Zevedei, Ioana sotia lui Huza, administratorul casei lui Irod-Antipa.

Dintre acestea unele stateau mai departe si priveau (Matei XXVII, 55), mormantul Domnului, adica locul unde L-au pus (Marcu XV, 47; Luca XXIII, 55). "Apoi s-au odihnit sambata dupa Lege" (Luca XXIII, 56) - era prima zi a Pastilor iudaic - 15 Nissan. Seara cand s-a incheiat sambata - pe la ora sase, dupa apusul soarelui - cand pravaliile se deschideau pentru catva timp spre a se face aprovizionarea populatiei, trei dintre femei: Maria Magdalena, Maria, mama lui Iacov si Iosif si Salomeea au cumparat aromate, iar noaptea le-au pregatit spre a merge la mormant, a doua zi, sa imbalsameze pe Iisus - conform obiceiului, care fusese in graba imbalsamat de Iosif si Nicodim, la inmormantarea Sa de vineri seara (Marcu XV, 46; Matei XXVII, 59).

Aici Evanghelistul Marcu detaliaza ceea ce Matei spune mai concis: "Dupa ce a trecut sambata, cand se lumina de ziua intai a saptamanii, a venit Maria Magdalena si cealalta Marie ca sa vada mormantul" (Matei XXVIII, 1). Evident au venit sa-L vada spre a-L unge. Adica dupa ce cumparasera si pregatisera cele necesare "se pregatira sa mearga acolo".

Iar exegetul roman, Dr. V. Gheorghiu spune: "Vin sa vada mormantul" adica sunt pe cale, nu l-au vazut. Deci, femeile sau unele dintre ele n-au venit la mormant, mai intai sambata seara pe innoptate spre a identifica mormantul, cum inclina sa creada unii comentatori si apoi din nou a doua zi dimineata, ci (Marcu XVI, 2) "Dis-de-dimineata, in prima zi a saptamanii, pe cand rasarea soarele au venit la mormant".

Femeile care au venit la mormant erau: Maria Magdalena, Maria, mama lui Iacov si Salomeea, dupa Marcu (XVI, 1); Maria Magdalena si cealalta Marie (a lui Iacov), dupa Matei (XXVIII, 1); Maria Magdalena si Ioana si Mama lui Iacov si celelalte impreuna cu ele, dupa Luca (XXIV, 10); Maria Magdalena, impreuna cu altele, dupa Ioan (XX, 1-2).

Deci, aceste femei au plecat toate sau in grupuri, precum afirma unii exegeti, spre mormant "in prima zi a saptamanii", precum arata toti evanghelistii, adica Duminica noastra, care urma sambetei Pastelui iudaic. Asupra orei plecarii si sosirii la mormant a femeilor exista oarecare deosebire intre evarighelisti.

Astfel, dupa Ioan au venit la mormant "dis-de-dimineata, fiind inca intuneric" (Ioan XX, 1); "foarte de dimineata". La Luca (XXIV, 1) "cand se lumina de ziua", la Matei (XXVIII, 1) si "dis-de-dimineata, pe cand rasarea soarele", la Marcu (XVI, 1). Nu este precizat timpul plecarii si sosirii. Oricum, este clar ca in a doua jumatate a noptii spre duminica - prima zi a saptamanii - in zori care tineau foarte putin in Orient, ele "iesira din oras", ajungand spre rasaritul soarelui (Marcu XVI, 2). Sau probabil ele au plecat in doua grupe, care s-au unit in preajma mormantului.

Ele mergeau cu un singur scop: sa imbalsameze pe Iisus din care motiv erau ingrijorate, cum vor da deoparte piatra de pe usa mormantului. Ele nu stiau nimic despre straja de la mormant, instituita de arhierei si carturari. Deci, ele nu putusera sa viziteze mormantul seara spre a-l identifica pentru ca ar fi zarit straja.

Pe aceeaşi temă

30 Martie 2012

Vizualizari: 22119

Voteaza:

Femeile mironosite la mormantul Domnului 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata
Dumnezeu sa pazeasca iubirea. Taine care schimba familia si viata Tradiţia noastră bisericească îl vede pe om în perspectiva relaţiei cu Dumnezeu mai înainte de toate ca Tată. Aceeaşi nevoie de filiaţie o are fiecare dintre noi şi în relaţiile lui cu aproapele şi desigur cu cei dragi lui. Unii dintre noi suntem chemaţi 10.00 Lei
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos
Asteptand pe Mirele Hristos. Sfinte femei care au mucenicit pentru Hristos Aici vei întâlni fete care au avut o viaţă diferită, care ardeau de dragoste dumnezeiască şi îşi doreau cu râvnă să plece la mănăstire şi cineva nu le lăsa să facă asta. Oamenii răi chinuiesc, lovesc sau constrâng. Aici vei sta cu basmaua băgată între 16.00 Lei
Dumnezeu si singuratatea
Dumnezeu si singuratatea Singurătatea are multe fețe și, negreșit, fiecare dintre noi se va regăsi în portretele și scenele de viață pe care părintele Haralambos Papadopoulos le reunește în acest volum, în care se întrețes tainic și gingaș tensiunea înfruntării și secretul 18.00 Lei
Mai presus decat armele
Mai presus decat armele O poveste despre dragoste și război, despre întâlnirea omului cu Dumnezeu „Scopul principal al cărților mele este de a trezi în inimile cititorilor mei capacitatea de a iubi, fără de care întâlnirea cu Dumnezeu va conduce nu la unirea cu El, ci la 32.00 Lei
Credinta ortodoxa si viata in Hristos
Credinta ortodoxa si viata in Hristos “Această sfântă carte e plină de mare înţelepciune. Ea este o tainică vistierie de înţelegere ascunsă a înţelepciunii lui Dumnezeu. Nu oriunde, nu oricine o poate pricepe. Totuşi, pe măsura fiecăruia dintre cei ce caută să o înţeleagă, conţine toate cele 18.00 Lei
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata
Vinovatia - cea inchipuita si cea adevarata Cartea de faţă ne învaţă să vedem distincția – atât de delicată şi importantă – dintre vinovăţia nevrotică, autodevoratoare, distructivă, şi cea sănătoasă, care duce la însănătoşirea sufletească, la pocăinţă, la regăsirea de sine şi la apropierea de 25.00 Lei
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului
Canonul de chilie al unui patriarh isihast - Sfantul Filotei Kokkinos al Constantinopolului Preasfântul patriarh kyr Filotei Kokkinos către unul din frații sârguincioși care l-a întrebat cum să-și ducă viața în chilia sa; Scrisoarea bătrânului Teoctist către un frate care l-a întrebat stăruitor cum să-și țină canonul/regula de rugăciune, fiind 13.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact