Femeile mironosite la mormantul Domnului

Femeile mironosite la mormantul Domnului

Femeile mironosite la mormantul Domnului

Marcu XVI, 1-3
Matei XXVIII, 1
Luca XXIV, 1, 10

Marcu XVI, 1 "Si dupa ce a trecut ziua sambetei, Maria Magdalena, Maria, mama lui Iacov si Salomeea au cumparat miresme ca sa vina sa-L unga".

Multe femei care urmau pe Iisus in timpul activitatii Sale publice si care se ingrijeau mai ales de hrana Sa si a ucenicilor, nu L-au parasit nici in rastimpul patimilor, iar unele au stat chiar aproape de crucea Sa. Printre acestea erau Sfanta Fecioara Maria, Maria Magdalena, Maria, sotia lui Cleopa si mana lui Iosif si Iacov, cumnata - sora Maicii Domnului - Salomeea, mama lui Iacov si Ioan fiii lui Zevedei, Ioana sotia lui Huza, administratorul casei lui Irod-Antipa.

Dintre acestea unele stateau mai departe si priveau (Matei XXVII, 55), mormantul Domnului, adica locul unde L-au pus (Marcu XV, 47; Luca XXIII, 55). "Apoi s-au odihnit sambata dupa Lege" (Luca XXIII, 56) - era prima zi a Pastilor iudaic - 15 Nissan. Seara cand s-a incheiat sambata - pe la ora sase, dupa apusul soarelui - cand pravaliile se deschideau pentru catva timp spre a se face aprovizionarea populatiei, trei dintre femei: Maria Magdalena, Maria, mama lui Iacov si Iosif si Salomeea au cumparat aromate, iar noaptea le-au pregatit spre a merge la mormant, a doua zi, sa imbalsameze pe Iisus - conform obiceiului, care fusese in graba imbalsamat de Iosif si Nicodim, la inmormantarea Sa de vineri seara (Marcu XV, 46; Matei XXVII, 59).

Aici Evanghelistul Marcu detaliaza ceea ce Matei spune mai concis: "Dupa ce a trecut sambata, cand se lumina de ziua intai a saptamanii, a venit Maria Magdalena si cealalta Marie ca sa vada mormantul" (Matei XXVIII, 1). Evident au venit sa-L vada spre a-L unge. Adica dupa ce cumparasera si pregatisera cele necesare "se pregatira sa mearga acolo".

Iar exegetul roman, Dr. V. Gheorghiu spune: "Vin sa vada mormantul" adica sunt pe cale, nu l-au vazut. Deci, femeile sau unele dintre ele n-au venit la mormant, mai intai sambata seara pe innoptate spre a identifica mormantul, cum inclina sa creada unii comentatori si apoi din nou a doua zi dimineata, ci (Marcu XVI, 2) "Dis-de-dimineata, in prima zi a saptamanii, pe cand rasarea soarele au venit la mormant".

Femeile care au venit la mormant erau: Maria Magdalena, Maria, mama lui Iacov si Salomeea, dupa Marcu (XVI, 1); Maria Magdalena si cealalta Marie (a lui Iacov), dupa Matei (XXVIII, 1); Maria Magdalena si Ioana si Mama lui Iacov si celelalte impreuna cu ele, dupa Luca (XXIV, 10); Maria Magdalena, impreuna cu altele, dupa Ioan (XX, 1-2).

Deci, aceste femei au plecat toate sau in grupuri, precum afirma unii exegeti, spre mormant "in prima zi a saptamanii", precum arata toti evanghelistii, adica Duminica noastra, care urma sambetei Pastelui iudaic. Asupra orei plecarii si sosirii la mormant a femeilor exista oarecare deosebire intre evarighelisti.

Astfel, dupa Ioan au venit la mormant "dis-de-dimineata, fiind inca intuneric" (Ioan XX, 1); "foarte de dimineata". La Luca (XXIV, 1) "cand se lumina de ziua", la Matei (XXVIII, 1) si "dis-de-dimineata, pe cand rasarea soarele", la Marcu (XVI, 1). Nu este precizat timpul plecarii si sosirii. Oricum, este clar ca in a doua jumatate a noptii spre duminica - prima zi a saptamanii - in zori care tineau foarte putin in Orient, ele "iesira din oras", ajungand spre rasaritul soarelui (Marcu XVI, 2). Sau probabil ele au plecat in doua grupe, care s-au unit in preajma mormantului.

Ele mergeau cu un singur scop: sa imbalsameze pe Iisus din care motiv erau ingrijorate, cum vor da deoparte piatra de pe usa mormantului. Ele nu stiau nimic despre straja de la mormant, instituita de arhierei si carturari. Deci, ele nu putusera sa viziteze mormantul seara spre a-l identifica pentru ca ar fi zarit straja.

Pe aceeaşi temă

30 Martie 2012

Vizualizari: 22314

Voteaza:

Femeile mironosite la mormantul Domnului 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Predici si Cuvantari
Predici si Cuvantari Cuviosul a slujit și a predicat cu timp și fără timp. Omiliile sale, rostite ori de câte ori avea ocazia, însă cu precădere în duminici și sărbători, precum și în ajunul praznicelor și în serile de vineri și de duminică, au ajutat foarte mult la 80.00 Lei
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica Cuvinte care vindecă s-a născut din întâlnirea noastră – un preot ortodox și un psiholog, amândoi preocupați de același lucru: cum putem reda cuvintelor greutatea lor firească și cum putem crea spații de viață în care oamenii să se simtă înțeleși, respect 63.32 Lei
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume Rezultat a peste jumătate de secol de susținută activitate teologică, opera părintelui Stăniloae continuă încă să intimideze prin vastitatea aproape incredibilă a abordărilor și concretizărilor. Interesul pe care acestea îl suscită în Occident este 33.83 Lei
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile Părintele arhimandrit Sofian Boghiu, fost stareț al mănăstirilor Antim și Plumbuita din București, a fost una dintre cele mai rodnice personalități ale monahismului românesc din secolul al XX-lea, un trăitor exemplar al Evangheliei Mântuitorului 42.29 Lei
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant Părintele Dumitru Stăniloae este cu siguranță cel mai mare teolog ortodox al sfârșitului secolului XX. Vastă și profundă, opera sa exprimă în același timp sensibilitatea mistică și rigoarea dogmatică a Ortodoxiei patristice, cât și geniul specific al 21.14 Lei
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae „Cartea de față - teza de doctorat a teologului german Jürgen Henkel susținută în 2001 la Facultatea de Teologie Evanghelică a Universității din Erlangen - e o excelentă introducere în teologia ascetică și mistică a Bisericii Ortodoxe așa cum a fost 42.29 Lei
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949)
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949) Într-o epocă marcată de suferință și prigoană, când credința era greu încercată, iar Biserica Ortodoxă părea aproape nimicită, Sfântul Serafim de Vîrița a fost lumină, nădejde și mângâiere pentru multe suflete rănite. Așa cum spunea adesea părintele 28.54 Lei
Stiinta si religia - editia a doua
Stiinta si religia - editia a doua Știința și religia este o lucrare de neegalat atât în literatura de specialitate rusă, cât și în cea străină. Ideea scrierii unui articol dedicat relației dintre știință și religie i-a venit lui Valentin Feliksovici Voino-Iasenețki (numele de mirean al 23.26 Lei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei Lumea nevăzută şi războiul duhovnicesc împotriva duhurilor care au încercat să uzurpe domnia lui Dumnezeu Cel slăvit în Treime sunt subiectul cărţii Domnul duhurilor. Părintele Andrew S. Damick foloseşte ca instrumente istoria, Scriptura, mitologia, scrie 42.29 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact