Biserica Ortodoxa Japoneza

Biserica Ortodoxa Japoneza

Ortodoxia a fost introdusa in Japonia de catre Sfantul Nicolae al Japoniei (preotul rus Nicolae Kassatkin 1836–1912). Acesta a fost trimis in 1861 de catre Patriarhia Moscovei sa deserveasca nevoile pastorale ale capelei consulatului rus din Hakodate. Va lua luat hotararea de a activa ca preot misionar in randul japonezilor. Stapanind limba si cultura japoneza, a inceput traducera principalelor carti de cult. In 1868 a oficiat primul botez al unui japonez convertit.



In 1872 a fost martor la hirotonirea a doi preoti japonezi indigeni. II afara de cateva calatorii scurte, Nicolae a ramas in Japonia chiar si in timpul razboiului ruso-japonez (1904-1905) si a raspandit Ortodoxia in toata tara, fiind hirotonit primul episcop al Bisericii Japoniei. Nicolae a fondat Catedrala din Tokyo in districtul Kanda si si-a petrecut peste jumatate de secol acolo; de aici porecla Nikolaido data de locuitori Catedralei Invierii Domnului din Tokyo.

De la infiintarea sa, Biserica Ortodoxa japoneza a crescut, trecand insa atat prin perioade de stagnare si regres. Efectele politice ale Razboiului ruso-japonez din 1904, apoi Revolutia Rusa si cel de-al Doilea Razboi Mondial, au intrerupt relatiile dintre patriarhia Rusa si Japonia. Guvernul Japonez, in 1939, a pus de asemena un accent puternic nationalist asupra structurilor tuturor societatilor, facand presiuni asupra Bisericii sa alcatuiasca o nou statut de organizare in care legaturile cu interventiile straine sa fie vadit diminuate. Cel de-al doilea episcop al Japoniei, Mitropolitul Serghie a suferit din greu din cauza acestor suspiciuni guvernamentale, fiind fortat sa demisioneze din functia de episcop; el a murit in circumstante neclare in 10 august 1945, cu cinci zile inainte de sfarsitul razboiului. Biserica Rusa a suferit in acelasi mod de pe urma politicii staliniste si nu mai avea posibilitatea sa ajute tanara Biserica din Japonia.

Profesorul de Limba Rusa al Academiei Militare Japoneze, Arsenius Heikichi Iwasawa, a fost numit conducatorul noului comitet episcopal pentru a gasi un nou episcop. Acesta a administrat Biserica pana in 1941, cand numeroasele proteste a unui grup insemnat de clerici care, reprezentand "Consiliul Intregii Biserici Japoneze”, l-a ales prezbiterul James Shintaro Tohei ca si candidat legitim la episcopat.

Fiind apropiat al sinodul rus de ierarhi (ROCOR), grupul lui Iwasawa a garantat alegerea ca episcop a Arhiprezbiterului John Kiichi Ono. Acesta impreuna cu sotia sa (fiica primului preot japonez hirotonit) au luat voturile monahale in aceeasi zi, primind hirotonia in episcop (Episcopul Nicolae), in scurt timp. Cand s-a intors la catedrala din Tokyo pentru prima slujba de Pasti, a gasit usile incuiate.

La interventia guvernului a avut loc reconcilierea celor doua parti, Episcopul Nicolae fiind recunoscut. Prezbiterul James a fost hirotonit episcop de asemenea, insa a murit inainte de a-si exercita functia. In acest timp guvernul a aprobat numai formal noul statut.

Dupa capitularea Japoniei, ocupatia aliata a avut o atitudine generoasa fata de crestinism, datorita componentei predominant americane. Dupa razboi, in locul Bisericii Rusiei, Mitropolia Americana, precursoarea Bisericii Ortodoxe din America (OCA) a ajutat la restabilirea Bisericii Japoniei, iar incepand cu 1946 arhiepiscopi hirotoniti de Mitropolia Americana au condus destinele Bisericii Japoniei. In acest timp, cativa tineri care au studiat la Seminarul Teologic Ortodox Sfantul Vladimir al OCA din New York sunt acum conducatori ai Bisericii Ortodoxe din Japonia. In acelasi timp, o minoritate, sub conducerea episcopului Nicolae a intrat sub ascultarea canonica a Patriarhiei Moscovei si este cunoscuta sub numele de "Biserica Ortodoxa Rusa Podvorye din Japonia".

Mai tarziu, dupa ce situatia Bisericii Ortodoxe Ruse s-a imbunatatit, Biserica Ortodoxa a Japoniei a intrat cu totul sub ascultarea canonica a Bisericii Rusiei. In aprilie 1970, Biserica Ortodoxa Japoniei a primit autonomia din partea Patriarhului de Moscova. Tot in acest an, Nicolae Kasatkin a fost canonizat de catre Patriarhul Moscovei si este cunoscut ca "Sfantul Nicolae, Apostolul japonezilor". Ziua sa de praznuire este 16 Februarie. In anul 2000, Biserica Ortodoxa a Rusiei l-a canonizat pe episcopul Andronic din Perm ca sfant si mucenic. El a fost hirotonit ca primul episcop de Kyoto, iar mai tarziu a fost martirizat, fiind arhiepiscop de Perm, in timpul revolutiei bolsevice. Biserica Ortodoxa Rusa Podvorye din Japonia si Biserica Japoniei sunt in relatii bune, ambele pomenindu-i atat pe Patriarhul Rusiei, cat si pe Mitropolitul intregii Japonii la Sfanta Liturghie.

In prezent, Biserica Ortodoxa Japoneza detine 40 de parohii in trei dioceze si aproximativ 38.000 de credinciosi.

Sursa: CrestinOrtodox.ro

.

28 Septembrie 2010

Vizualizari: 3546

Voteaza:

Biserica Ortodoxa Japoneza 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact