
Pentru scurt timp, la inceputul lui decembrie curent, posturile de televiziune din Romania au eclipsat lumina stelei miraculoase care a aparut pe cer acum 2000 de ani cand, in Betleemul Iudeii, s-a nascut Iisus Hristos, Mantuitorul lumii.
Compania austriaca Red Bull GmbH, producatoare de bauturi nealcoolice energizante, cu sediul in Fuschl am See, o localitate situata intre Salzburg si Bad Ischl, landul Salzburg, a creat un spot publicitar legat de evenimentul Nasterii Domnului, in care al patrulea mag, alaturi de cei trei traditionali, aduce Maicii Domnului in dar, cunoscuta bautura energizanta "Red Bull". Mirata de un asemenea dar neconventional, Maica Domnului, o vorbitoare si cunoscatoare excelenta a limbii lui Shakespeare, intreaba: un taur? (a bull?), si tot ea ii raspunde magului nonconformist: dar am deja unul? (we already have an ox), indreptandu-si privirea inspre Iosif, iar el zambind aprobator.
Daca n-ar fi fost decat inca o blasfemie la adresa crestinismului, din multele altele cu care suntem improscati frecvent, probabil ca n-as fi ripostat si-n scris. M-as fi marginit sa-mi exprim profundul dezacord in randul persoanelor cu care ma intalnesc. Ceea ce m-a intrigat si determinat sa iau pozitie si in scris, lasand condeiul sa muste, au fost urmarile neasteptate ale demonicului spot publicitar.
Dupa cateva zile de rulare la televiziunile autohtone, crestinii de-alde noi, care pana acum urmaream de altfel resemnati cum ne sunt terfelite valorile cele mai scumpe, iar credinta in Dumezeul - Omul Iisus Hristos este desfiintata, s-au dezmeticit si au sesizat CNA, care, la randu-i in sedinta publica din data de 9 decembrie a.c. in baza punctului e) din legea audiovizulalului nr. 504 din 11 iulie 2002, constatand ca prin respectivul clip publicitar se aduce ofensa simbolurilor religioase crestine, a hotarat printre altele aplicarea unor sanctiuni si emiterea unei somatii publice cu decizia de intrare in legalitate posturilor de televiziune care difuzeaza spoturile publicitare oferite de producatorii cunoscutei bauturi energizante "Red Bull".
Asta a fost istoria care s-a scris in decembrie 2010, cand cutiile cu bautura energizanta aduse in dar de mag Maicii Domnului, nici n-au apucat bine sa se incalzeasca de la frigul iernii, ca au si fost retrase de pe micile ecrane. Victoria crestinismului, ar zice unii. Eu cred ca am repurtat numai o mica victorie in fata curentului postcrestin, agnostic si globalist care, si la noi, face valuri din ce in ce mai mari. Este imbucuratoare si incurajatoare metoda prin care, acolo unde este cazul, crestinii demni, isi obtin dreptatea nu numai cu puterea rugaciunii catre Maica Domnului - Izbavitoarea ci si inarmati cu armele justitie umane.
Nu vreau sa cred ca exista crestin adevarat care, urmarind reclama, nu a fost jignit! Daca a vizionat-o insa, si apoi a zambit in coltul gurii, inseamna ca n-a inteles pericolul care ne paste.
Implicatiile unui asemenea scenariu, in care IIsus Hristos sa fie rezultatul unirii conjugale dintre dreptul Iosif si Preasfanta Fecioara Maria sunt grave si nu trebuie tratate superficial, cu zambetul pe buze.
A admite o concepere umana a lui Hristos prin interventia unui tata biologic, cum ar fi Iosif, inseamna a zdruncina si apoi a spulbera definitiv crestinismul care propovaduieste "marea taina" care a smintit lumea antica, aceea ca Dumnezeu intrupat s-a pogorat pe pamant pentru ca omul sa aiba posibilitatea sa urce la cer. Daca Fiul lui Dumnezeu nu s-ar fi intrupat, noi n-am fi avut nici macar posibilitatea sa ne mantuim, sa ne sfintim, sa ne indumnezeim.
Ori daca stim ca Hristos este a doua Persoana a Sfintei Treimi, Fiul lui Dumnezeu, nascut din Tatal mai inainte de veci, coetern si de o fiinta cu Tatal si cu Duhul, care numai "la plinirea vremii" (Galateni 4.4) a primit a doua nastere in timp, din Preasfanta Fecioara Maria si de la Duhul Sfant, s-ar cuveni sa intrebam pe cei care sustin originea unic umana a lui Hristos, cum poate un tata pamantean, muritor, sa fie originea Celui vesnic si nemuritor?
Din contra, Sfanta Scriptura si Sfanta Traditie, singurele surse credibile si autorizate sa vorbeasca despre zamislirea si Nasterea lui Hristos sustin faptul ca: " Nasterea lui Iisus Hristos asa a fost: Maria, mama lui, fiind logodita cu Iosif, fara sa fi fost ei inainte impreuna, s-a aflat avand in pantece de la Duhul Sfant" (Matei 1,18-20). Momentul Buneivestiri este la fel de graitor: " Si a zis Maria catre inger: Cum va fi aceasta (zamislirea n.n.) de vreme ce eu nu stiu de barbat? Si raspunzand, ingerul i-a zis: Duhul Sfant se va pogori peste tine si puterea Celui Preainalt te va umbri; pentru aceea si Sfantul care se va naste din tine, FIul lui Dumnezeu se va chema" (Luca, 1, 33-35). Si argumentele ar putea continua...dar nu consider ca mai e cazul.
Chiar locurile din Sfanta Scriptura in care Iosif este numit "tata" al lui Iisus nu implica necesar o interpretare in sensul strict al cuvantului de "tata biologic", cunoscut fiind faptul ca si astazi, spre exemplu unui tata adoptiv i se spune simplu, tot tata.
Crearea si punerea in circulatie a unui asemenea spot publicitar tradeaza pe de o parte o desacralizare a valorilor crestine, un interes mercantil obtinut din exploatarea imaginilor si istoriei religiei crestine si, in primul rand, cel mai mare pericol, o accentuata viziune si credinta intr-un Iisus numai uman.
Ori daca Iisus a fost numai uman, oamenii sfinti care au crezut, au marturisit, au indurat suplicii si chiar au murit pentru Hristos Dumnezeu, cum ar fi ajuns la indumnezeire fara ca Cel in care credeau sa fie si Dumnezeu si Om?
Preot Felix Lucian Neculai
Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.