Viata de apoi la mormoni

Viata de apoi la mormoni


Doctrina  Eshatologica  A Mormonilor

 

Invatatura eshatologica a Mormonilor este rezumata in al X-lea articol de credinta: „ Credem in adunarea lui Israel si restaurarea celor 10 triburi. Credem ca Sionul va fi construit in America; ca Isus Hristos va domni ca persoana pe pamant, ca pamantul va fi reinnoit si va primi gloria paradisiaca.”.

 

Inainte de a doua venire a Domnului, spun ei, va avea loc restaurarea tuturor lucrurilor, asa cum este interpretat discursul Sfantului Apostol Petru la pridvorul numit „al lui Solomon” (Fapte III, 19-21). Potrivit invataturii mormone, de la moartea primilor apostoli si pana la aparitia bisericii mormone, a avut loc o indepartare generala de la dreapta credinta.

 

Profetiile mesianice din Vechiului Testament sunt reinterpretate de biserica mormona si considerate ca referiri directe la restaurarea tuturor lucrurilor la sfarsitul vremurilor si la descoperirea adevaratei evanghelii. Biserica mormona este identificata cu adevarata institutie voita de Dumnezeu. Aparitia Cartii lui Mormon este considerata ca facand parte din acest proces de restaurare a adevaratei credinte.

 

Un alt semn care vesteste sfarsitul chipului lumii acesteia este intoarcerea lui Israel in tara fagaduita si cunoasterea adevaratului Pastor. Puterea si autoritatea de a strange Casa lui Israel i-a fost incredintata, spun mormonii, lui Joseph Smith de catre profetul Moise  si de atunci, fiecare „profet al Bisericii lui Hristos” poarta responsabilitatea strangerii poporului ales. Acest popor va ajunge mai intai la adevarata cunoastere a lui Dumnezeu, va accepta evanghelia restaurata, se va alatura mormonilor si  apoi va reveni in Ierusalim si in America, pamanturi fagaduite. Astfel, la sfarsitul timpurilor, evreii se vor reuni in Israel (mormonii vad in miscarea sionista un semn al acestui proces), in timp ce alte triburi ale lui Israel, asa numitele zece triburi pierdute  impreuna cu „sfintii” dintre neamuri vor merge in Missouri ca sa mosteneasca locurile Sionului. Acolo va fi construit orasul sfant, „Noul Ierusalim”.

 

Semnul clar al sfarsitului chipului acestei lumi va fi aparitia lui Hristos in locul numit Adam-ondi-Ahman, unde potrivit invataturii mormone se gasea paradisul terestru.

 

Potrivit invataturii mormone, pamantul urmeaza sa aiba o existenta de 7000 de ani. Primii 6000 de ani sunt caracterizati prin durere: moarte, boala, razboaie, distrugeri. Al saptelea mileniu este   perioada de bucurie, de pace, cand pamantul va fi reinnoit si va primi gloria lui paradisiaca. Astfel, dupa venirea Sa, Hristos va judeca toate popoarele, si va domni din doua capitale ale lumii, una in vechiul Ierusalim si cealalta in Noul Ierusalim. Biserica mormona va exercita atunci putere politica asupra intregului pamant. In acea epoca, oamenii vor avea plinatatea evangheliei, prin revelarea unor adevaruri care nu au fost niciodata descoperite.

 

Cei nascuti in timpul mileniului nu vor fi nemuritori, dar trupurile vor fi schimbate astfel incat boala si moartea nu-i va mai putea stapani.  In timpul mileniului vor continua doua activitati importante: prima este construirea templelor, deoarece mantuirea nu poate fi castigata fara botez din apa si Duh si nici ridicarea la slava cereasca nu poate dobandita fara pecetluirea familiilor pentru eternitate (casatoria celesta). A doua activitate consta in raspandirea adevarului in intreaga lume prin evanghelizare. La sfarsitul mileniului, diavolul isi va redobandi libertatea, se va lupta cu armatele lui Adam-Mihail si va fi invins pe veci dupa care va  urma Judecata de Apoi.

 

Eshatologia mormona contemporana apare,  ca o reluare in termeni moderni a milenarismului eretic profesat in primele secole ale Bisericii. Principalele sale caracteristici sunt viziunea hedonista asupra mileniului (este o imparatie a placerilor, pe pamant), accentul pus pe temele sioniste (restaurarea Ierusalimului, restaurarea cultului mozaic cu majoritatea legile si prescriptiile sale), precum si egalitatea intre imparatia mesianica descrisa de profetii Vechiului Testament si imparatia celei de a doua veniri a Domnului.

 

Forma in care se prezinta astazi eshatologia mormona este rezultatul unui proces de modificari repetate, chiar daca acest lucru dovedeste inconsecventa fata de propria traditie doctrinara.

 

.

20 Iulie 2006

Vizualizari: 6178

Voteaza:

Viata de apoi la mormoni 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact