Sfantul si dreptul Simeon, primitorul de Dumnezeu

Sfantul si dreptul Simeon, primitorul de Dumnezeu Mareste imaginea.

Sfantul si dreptul Simeon, primitorul de Dumnezeu, este cinstit pe 3 februarie. Sfantul Simeon a fost ales pe vremea faraonului Ptolomeu Filadelf (285-246 i.Hr) pentru a traduce cartea prorocului Isaia, fiind una din persoanele care aveau menirea de a traduce Biblia, din ebraica in greaca. Cand a ajuns la pasajul care vorbeste despre nasterea Mantuitorului din Fecioara: "Iata, Fecioara va lua in pantece si va naste fiu si vor chema numele lui Emanuel" (Is.7,14), Simeon a decis sa inlocuiasca cuvantul fecioara cu tanara. Insa, in acel moment i s-a aratat ingerul Domnului si l-a impiedicat sa modifice textul sfant si i-a spus ca nu va muri pana ce nu-L va vedea pe Mantuitorul nascut din Fecioara.

Purtat de Duhul Sfant, dreptul Simeon a venit la Templu la momentul potrivit si luandu-L in brate pe Hristos, a spus: "Acum libereaza pe robul Tau, Stapane, dupa cuvantul Tau, in pace; ca au vazut ochii mei mantuirea Ta, pe care ai gatit-o inaintea fetei tuturor popoarelor, lumina spre descoperirea neamurilor si slava poporului Tau Israel” (Luca 2, 29-32), cuvinte care au intrat in randuiala Vecerniei.

Dreptul Simeon, luminat si inspirat de Duhul Sfant, arata ca Hristos este Mantuitorul lumii si ca a venit sa mantuiasca nu numai pe poporul ales, ci intreaga umanitate.

Simeon a vazut cu ochii lui trupesti pe Cel pe care prorocii Vechiului Testament l-au vazut duhovniceste. Din acest motiv, s-a afirmat ca Simeon este mai vrednic decat Moise a se numi "vazator de Dumnezeu", pentru ca lui Moise Dumnezeu i s-a aratat intr-un nor, iar Simeon "pe Cuvantul Tatalui cel mai inainte de veci intrupat L-a purtat si a descoperit lumina neamurilor: Crucea, adica si Invierea" (Stihira la Litia praznicului).

Numele dreptului Simeon in limba ebraica inseamna "ascultare". Toata viata sa ramane "tainuitor al celor negraite" (Stihira, Canonul Utreniei, Cantarea a IV-a). Va tine in inima cele descoperite in chip minunat. Iar cand vede Pruncul si pe Maica Lui, el ajunge "slujitorul propovaduitor al Harului celui nou" (Stihira, Canonul Utreniei, Cantarea a IX-a). Era om cu viata sfanta, proroc si vazator cu duhul. De aceea, atunci cand primeste in brate pe Hristos, el se umple de Duh Sfant si proroceste despre Patimirile Domnului si cum va suferi Maica Sa.

Din cantarile Bisericii aflam ca dreptul Simeon a vestit si celor din iad Intruparea Domnului: "Lui Adam, celui ce locuieste in iad, merg sa-i dovedesc si Evei sa-i aduc buna vestire!" (Stihira, Canonul Utreniei, Cantarea a VII-a).

Daca dreptul Simeon L-a primit in brate pe Hristos, noi suntem datori sa-L primim in fiinta noastra prin impartasirea cu Trupul si Sangele Sau.

"Omul il intampina pe Dumnezeu-omul. Omul isi intinde bratele dorind sa cuprinda dumnezeirea. Omul drept si credincios primeste in bratele sale pe Cel ce ne aduce rascumpararea. Cel ce parea ca trebuie rascumparat de om de la Dumnezeu este Cel care Il rascumpara de fapt pe om fiind Dumnezeu". (Mitropolitul Nicolae al celor doua Americi)

Iulian Predescu

 

Pe aceeaşi temă

01 Februarie 2024

Vizualizari: 1972

Voteaza:

Sfantul si dreptul Simeon, primitorul de Dumnezeu 5.00 / 5 din 1 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE