Istoricul sarbatoririi Anului Nou civil

Anul Nou civil incepe la 1 ianuarie, iar anul nou bisericesc incepe la 1 septembrie. Anul Nou civil ne vine din timpul Imperiului Roman. Anul Nou era serbat in Imperiul Roman la 1 martie cand era laudat zeul Marte, care era zeul razboiului. Imparatul Iulius Cezar, care a trait in secolul I inainte de Hristos si a fost asasinat in anul 44 inainte de Hristos, a schimbat Anul Nou si a ordonat ca Anul Nou sa inceapa la 1 ianuarie, de la zeul pagan roman Ianus, ocrotitorul Romei. Acest zeu pagan roman avea doua fete.

Cu una privea inainte si cu cealalta in urma. De aceea, la trecerea dintre ani, romanii se gandeau la ceea ce au facut in anul trecut si ceea ce au ca intentie pentru anul nou in care au intrat. Mai tarziu, cand a aparut crestinismul, crestinii nu serbau aceste praznice pagane, ci pentru ei Hristos Domnul era Lumina vietii si Calauza lor pe calea mantuirii. In secolul al IV-lea, cand s-a stabilit ca sarbatoarea Nasterii Domnului sa fie celebrata in data de 25 decembrie, pentru ca de la 25 martie la 25 decembrie sunt 9 luni. Deci, de la zamislirea Pruncului Iisus pana la Nasterea Sa sunt 9 luni. Cand s-a hotarat ca sarbatoarea Nasterii Domnului sa fie ziua de 25 decembrie s-au numarat 8 zile si am ajuns la sarbatoarea Taierii imprejur a Mantuitorului Iisus Hristos care coincide cu 1 ianuarie, prima zi a Anului Nou civil.

+ Daniel, patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane
 

.
Pe aceeaşi temă

01 Ianuarie 2014

Vizualizari: 956

Voteaza:

Istoricul sarbatoririi Anului Nou civil 0 / 5 din 0 voturi.

Cuvinte cheie:

anul nou anul nou civil

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact