Canoanele Sinodului VII Ecumenic

Canoanele Sinodului VII Ecumenic

 

Canoanele Sinodului VII Ecumenic

 

In anul 787, Irina convoaca sinodul la Niceea. S-au tinut 8 sedinte si s-au dat 22 canoane.

 

Canonul 1 : Caracterizeaza dispozitiile canonice ale Bisericii in raport cu preotia ;

 

Canonul 3 : Orice alegere de episcop, preot sau diacon facuta de carmuitorii mireni trebuie sa ramana fara tarie.

 

Canonul 4 : "Episcopul sub nici un cuvant sa nu se faca ravnitor de castig urat, dand prilej de gresala si cerand aur si argint, sau alt lucru de la episcopii de sub a lui ascultare, de la clerici sau de la calugari".

 

Canonul 6 : Impune intrunirea sinodului mitropolitan cel putin odata pe an, sub pedeapsa prevederilor canonice.

 

Canonul 7 : "Cate biserici cinstite s-au sfintit fara sfintele moaste ale martirilor, poruncim sa se aseze in ele moaste cu obisnuita rugaciune, iar cel ce va sfinti biserica, fara sfintele moaste, sa fie caterisit ca un calcator al traditiilor bisericesti"

 

Canonul 9 : Condamna scrierile iconoclastilor.

 

Canonul 10 : Opreste trecerile de la o parohie la alta, precum si stabilirea unor preoti in Constantinopol pentru a servi bogatilor sau pentru a indeplini functii publice.

 

Canonul 11 : Sa existe econom la fiecare biserica si manastire.

 

Canonul 12 : Sa nu se instraineze averile bisericesti.

 

Canonul 13 : Sa se redea cultului si rostului lor bisericile transformate in locasuri publice.

 

Canonul 14 : Sa se faca hirotosia de anagnost inainte de hirotonie.

 

Canonul 15 : Opreste asezarea unui cleric la doua biserici, "caci aceasta este lucru de negutatorie si de castig urat, strain de obiceiurile bisericesti ... in satele din afara, din pricina lipsei oamenilor, se poate ingadui abatere".

 

Canonul 16 : "Orice lux si impodobire trupeasca este straina de randuiala si asezarea preotiei. Deci episcopii sau preotii care pun pe ei haine stralucitoare si aratoase, trebuie sa se indrepte, iar daca staruie, sa se supuna mustrarii".                                  

 

Canonul 17 : Interzice practica monahala de a-si zidi case de rugaciuni pentru sine,

"parasindu-si manastirile, din dorinta de a se carmui singuri si ferindu-se de ascultare".        

 

Canonul 19 : Opreste si osandeste primirea in cler pe bani, sau la manastire si statorniceste ca averea adusa de cineva la obste sa ramana a manastirii. Averea se poate lua inapoi de cel ce pleaca numai daca plecarea lui este din vina intaistatatorului.

 

Canonul  21   :  "Nu este  ingaduit calugarului  sau calugaritei  sa-si  paraseasca  manastirea si sa se duca la alta. Daca s-ar intampla aceasta, trebuie sa fie gazduit, dar nu se cuvine sa fie primit fara stirea staretului sau".

                                 

 

Pe aceeaşi temă

09 Iulie 2012

Vizualizari: 7019

Voteaza:

Canoanele Sinodului VII Ecumenic 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Sfantul Vasile al Ostrogului. Viata si minunile. Tamaduitorul celor cu mintile bolnave
Sfantul Vasile al Ostrogului. Viata si minunile. Tamaduitorul celor cu mintile bolnave La adăpostul culmilor nepătrunse ale Muntenegrului, departe de zgomotul şi vâltoarea marilor oraşe şi a staţiunilor turistice, se află Mănăstirea Sfântului Vasile al Ostrogului, un mărgăritar nepreţuit de credinţă vie, ortodoxă, în mijlocul lumii de 28.00 Lei
Elogii. Imnele vietii
Elogii. Imnele vietii „Am numit aceste pagini Elogii nu ca pe o formă de laudă goală, ci ca pe o încercare de a ridica, prin cuvânt, imne către acele realități de dincolo de noi. Elogiul, în forma lui lui originară, nu este o superficială flatațiune, ci este o rară înălțare: 80.00 Lei
Un condamnat la moarte ascet
Un condamnat la moarte ascet Un condamnat la moarte ascet - Corespondența cu Anthony și Sarah Atwood a Mitropolitului Ierotheos al Nafpaktosului. Un criminal în ochii lumii, dar în ochii lui Dumnezeu, fiul care „pierdut era și s-a aflat” și a primit haina cea dintâi 37.00 Lei
Oameni care vor fi mereu cu mine
Oameni care vor fi mereu cu mine Un roman învăluitor și liric care reconstituie destinul unei familii armene de-a lungul mai multor generații. Între trecut și prezent, între durerea pierderii și lumina mereu nouă a speranței, romanul ne amintește că la temelia inimii noastre stau cei 58.14 Lei
Fenomenul erosului
Fenomenul erosului Rezultat al unei reflecții profunde și radicale, redactate într-un stil impecabil, meditațiile asupra fenomenului erosului (amour) ale lui Jean-Luc Marion sunt o amplă analiză și regândire a unei teme fundamentale a culturii europene. La trei veacuri și 42.29 Lei
Omul recent
Omul recent Ilustrații de Mircea Cantor „Omul recent este o meditaţie despre lumea de azi a unui modern nesatisfăcut de propria sa modernitate. Este o critică a modernităţii care nu se mulţumește nici cu proclamaţiile suficiente ale postmodernităţii, nici cu 100.43 Lei
Sa oprim timpul! Pledoarie pentru tinerete
Sa oprim timpul! Pledoarie pentru tinerete Scopul nostru este ca toti oamenii sa-si propuna inversarea procesului de imbatranire. - Autorii A gasi caile de optimizare a propriei noastre biologii inseamna a deveni propriul nostru Demiurg. - Dumitru Constantin-Dulcan Noi zicem ca si longevitatea se 105.71 Lei
Jurnalul unui psihiatru si nu numai (1997-2007)
Jurnalul unui psihiatru si nu numai (1997-2007) Cartea dr. Galina Răduleanu evocă momente din activitatea Spitalului Clinic de Psihiatrie „Profesor Doctor Alexandru Obregia”. Cum, în acea perioadă, am colaborat îndeaproape cu domnia sa, am citit acest jurnal cu atenție și cu o justificată curiozitate. 50.74 Lei
Sfintii Parinti despre Moartea si Invierea Domnului
Sfintii Parinti despre Moartea si Invierea Domnului Vazut‑ai ca de acum moartea se numeste pretutindeni „adormire” si „somn” si ca ceea ce mai‑nainte de aceasta îsi avea fata înfricosata s‑a facut lesne defaimata acum, dupa învierea lui Hristos? Vazut‑ai cît de stralucita este biruinta învierii?! Pentru în 52.86 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact